WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jannampla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 151
Lid geworden op: vrijdag 08 september 2006, 23:02
Locatie: Deventer

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#106 Bericht door jannampla » dinsdag 27 maart 2012, 16:39

Dan lees je niet goed .
WAO valt er sowieso ( nog ) niet onder .
En het gaat over de Vervolguitkering Gedeeltelijk Arbeidsgeschikten.
Dat lijkt me dan toch wel duidelijk.
If you are dumb enough to feed the troll you deserve to be trolled.

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#107 Bericht door menan » dinsdag 27 maart 2012, 16:43

Ja meester :ugeek: :D

jannampla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 151
Lid geworden op: vrijdag 08 september 2006, 23:02
Locatie: Deventer

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#108 Bericht door jannampla » dinsdag 27 maart 2012, 21:19

Sorry , bedoelde het niet slecht . :oops:

Ik zou wellicht wat meer gebruik van smileys moeten maken .
If you are dumb enough to feed the troll you deserve to be trolled.

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#109 Bericht door menan » vrijdag 04 oktober 2013, 17:13

Ik lees in de krant(en) dat de mensen met een WIA-uitkering volgen de VVD elke 2 jaar jaar herkeurd zouden moeten worden ipv 1 x per 10 jaar zoals dat volgens hen nu gebeurd. Nu lees ik niet of dit voor volledig afgekeurden ook telt of alleen voor gedeeltelijk afgekeurden.
Dan blijft natuurlijk ook de grote vraag hangen of dit voor mensen in Thailand ook staat te gebeuren en of er een leeftijdsgrens stelt.
Ik ben ben 60+, maar niks lijkt meer heilig tot mijn AOW.
Op de website van het UWV staat ze bij een herkeuring eventueel een ticket naar Nederland en verblijf in Nederland betalen om te kunnen herkeuren. Heeft iemand hier ervaring mee?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#110 Bericht door prajak » vrijdag 04 oktober 2013, 17:28

Menan, het is nog maar 'volgens de VVD' en dus nog geen wet. Maar ALS alle WIA-mensen worden herkeurd dan geldt dat natuurlijk voor iedereen waar je ook woont.

Maar als men je herkeurt in NL ben je beter af. Nee, ik heb daar geen ervaring mee want ben nimmer in de WAO geweest, had gewoon op 55 mijn pensioen en nu pensioen en AOW.

Maar er is een verhaal gepubliceerd in een forum, weet niet meer wanneer maar het werd geplaatst door de heer die ook wel schreef onder de naam Trompetter, ere wie ere toekomt.

Het ging om Piet. Niet zijn echte naam. En Piet was afgekeurd om ps... redenen. Piet was onbehandelbaar verklaard en had een WAO uitkering. En toch werd in de laatste keuringsronde Piet een briefje gestuurd dat hij zich moest laten keuren en dat mocht in Thailand.

Dus meldde Piet zich bij een Thaise arts. Nee, geen keuringsarts want die kent men hier niet. En wat deed die arts ? Potverdrie ? Die probeerde Piet te genezen. Daar is een arts toch voor ?

Hij schreef therapie voor en pillen. En Piet zegt 'nee, ik ben onbehandelbaar dus stop die pillen maar in jouw ...'. En de arts schreef een brief aan het UWV dat Piet behandeling weigert en Piet wordt dus goedgekeurd en verliest zijn WAO.

Piet gaat in beroep en wordt uitgenodigd voor een herkeuring in NL en ja, men betaalt zijn reis met Eva in de 'grotere stoel' afdeling en de rest weet ik niet maar ik neem aan dat Piet weer als onbehandelbaar te boek staat..... Hij zal nu wel AOW hebben.

Heus, Menan, het zal zo'n vaart niet lopen.

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#111 Bericht door menan » vrijdag 04 oktober 2013, 17:50

Het is nieuw voor mij dat je door een Thaise arts gekeurd wordt voor het UWV.
Nee, het zal inderdaad zo'n vaart wel niet lopen, maar die malloten in den Haag creëren de ene onrust na de andere. Maar ik hoop dat ze gauw duidelijkheid geven.

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#112 Bericht door Bean » vrijdag 04 oktober 2013, 18:35

Een van die maloten zit in de regering die zulke wetten voorheen gecreeerd hebben. :crazy:
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: WIA/WAO, ANW, AOW, KB uitkeringen aangepakt

#113 Bericht door menan » woensdag 16 oktober 2013, 15:47

Onderstaand is een reactie op mijn email aan kamerlid Grace Tanamal van de PvdA.


Niet duurzaam: de VVD heeft een initiatiefvoorstel ingediend om de groep niet duurzaam te herkeuren met enige regelmaat. In het FD stond dat wij dat steunen. Ik heb daar nog helemaal niets over gezegd dus dat was een voorbarige conclusie. Het is niet onze insteek. Wel hebben we gevraagd om haast te maken met de achterstanden op de herbeoordelingen. De PvdA heeft er dus niet voor gepleit om deze groep elke twee jaar te herbeoordelen. uiteindelijk moet het initiatiefvoorstel van de VVD nog worden uitgewerkt en heb ik geen idee hoe andere partijen hierin staan. Dat zal nog moeten blijken. Wij zijn niet tegen het reintegreren van mensen uit deze groep die aantoonbaar arbeid kunnen verrichten. Dat gebeurt soms succesvol.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”