In Nederland trouwen, maar ook in Thailand registreren?

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

In Nederland trouwen, maar ook in Thailand registreren?

#1 Bericht door Ervee71 » woensdag 06 april 2011, 10:08

Afgelopen week hebben we het formulier M46 ingeleverd bij de gemeente, zodat we in het loop van dit jaar onze relatie kunnen verzegelen met een huwelijk.
Het toekomstig huwelijk willen we ook registreren in Thailand, vanuit Nederland.

Iemand ervaring, hoe dit in zijn werk gaat?

Ik heb deze vraag ook bij de Thaise ambassade neergelegd, maar ik hoor ook graag uit ervaring.

Dank U.
GETROUWD OP 24-08-2011

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: In Nederland trouwen, maar ook in Thailand registreren?

#2 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 06 april 2011, 11:33

Jawel, we hebben er ervaring mee. Op zich is het eenvoudig: je haalt een engelstalige versie van de trouwakte bij het gemeentehuis (kosten verschillen per gemeente), legaliseert dit in Den Haag bij ministerie van Buitenlandse zaken en vervolgens ga je naar de Thaise ambassade, om het geheel te legaliseren.

Het vervelende deel komt pas in Thailand.... De papieren van de ambassade moesten nogmaals gelegaliseerd worden door het Thaiseministerie van buitenlandse zaken, incl. een vertaling. Overigens hebben wij die vertaling zelf gemaakt, omdat mijn vrouw dat zonde van het geld vond. :shock:

De hele papierwinkel meegenomen naar Amphur en na een goede twee uur (Nonthaburi) was het geregeld. Vraag mij niet waarom dit weer zo lang moest duren.
- -

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: In Nederland trouwen, maar ook in Thailand registreren?

#3 Bericht door Ervee71 » woensdag 06 april 2011, 11:49

Wereldvreemd schreef:Jawel, we hebben er ervaring mee. Op zich is het eenvoudig: je haalt een engelstalige versie van de trouwakte bij het gemeentehuis (kosten verschillen per gemeente), legaliseert dit in Den Haag bij ministerie van Buitenlandse zaken en vervolgens ga je naar de Thaise ambassade, om het geheel te legaliseren.

Het vervelende deel komt pas in Thailand.... De papieren van de ambassade moesten nogmaals gelegaliseerd worden door het Thaiseministerie van buitenlandse zaken, incl. een vertaling. Overigens hebben wij die vertaling zelf gemaakt, omdat mijn vrouw dat zonde van het geld vond. :shock:

De hele papierwinkel meegenomen naar Amphur en na een goede twee uur (Nonthaburi) was het geregeld. Vraag mij niet waarom dit weer zo lang moest duren.
Het eerste gedeelte is mij duidelijk.
Incl. een vertalig = de engels talige trouwakte vertaald naar het Thais, neem ik aan?
Of krijg je nog andere documenten op de ambassade?

Weet je toevallig ook, hoelang de in Nederland gelegaliseerde documenten geldig zijn?
Hoeveel tijd hebben wij, om deze in Thailand te registreren?

Dank voor je reactie.
GETROUWD OP 24-08-2011

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: In Nederland trouwen, maar ook in Thailand registreren?

#4 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 06 april 2011, 14:58

Ervee71 schreef: Het eerste gedeelte is mij duidelijk.
Incl. een vertalig = de engels talige trouwakte vertaald naar het Thais, neem ik aan? Ja, dat klopt.

Of krijg je nog andere documenten op de ambassade? Nee, alleen stempels.

Weet je toevallig ook, hoelang de in Nederland gelegaliseerde documenten geldig zijn?
Hoeveel tijd hebben wij, om deze in Thailand te registreren?

Dank voor je reactie.
Op je laatste 2 vragen heb ik geen antwoord. Ik had de trouwakte al een maand of wat in huis. Alleen de stempels halen, heb ik een dag voor vertrek gedaan. Dat is geen aanrader, want de Thaise ambassade vindt het nogal moeilijk om in een paar minuten te stempelen.
Overigens was ons ministerie van Buitenlandse zaken, super snel. Check alleen van tevoren, waar je kunt parkeren, want hun parkeergarage werd 4 maanden terug nog drastisch verbouwd.
- -

Gebruikersavatar
somtam
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 11 december 2009, 21:32

Re: In Nederland trouwen, maar ook in Thailand registreren?

#5 Bericht door somtam » woensdag 06 april 2011, 19:19

Ervee71 schreef:Weet je toevallig ook, hoelang de in Nederland gelegaliseerde documenten geldig zijn?

Dank voor je reactie.
Over het algemeen zijn gelegaliseerde documenten "dus voorzien van een apostille stempel" 6 maanden geldig.
Liever 10 vogel's in de lucht dan 1 in de hand.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: In Nederland trouwen, maar ook in Thailand registreren?

#6 Bericht door Jim » donderdag 07 april 2011, 00:22

de zes maanden kloppen, maar aan een apostille stempel heb je in thailand niets ;)
aan dat verdrag doen ze helaas niet mee.

in nederland alleen laten legaliseren bij minbuza en d'ambassade dus.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: In Nederland trouwen, maar ook in Thailand registreren?

#7 Bericht door Ervee71 » donderdag 07 april 2011, 06:35

Wereldvreemd schreef:
Ervee71 schreef: Het eerste gedeelte is mij duidelijk.
Incl. een vertalig = de engels talige trouwakte vertaald naar het Thais, neem ik aan? Ja, dat klopt.

Of krijg je nog andere documenten op de ambassade? Nee, alleen stempels.

Weet je toevallig ook, hoelang de in Nederland gelegaliseerde documenten geldig zijn?
Hoeveel tijd hebben wij, om deze in Thailand te registreren?

Dank voor je reactie.
Op je laatste 2 vragen heb ik geen antwoord. Ik had de trouwakte al een maand of wat in huis. Alleen de stempels halen, heb ik een dag voor vertrek gedaan. Dat is geen aanrader, want de Thaise ambassade vindt het nogal moeilijk om in een paar minuten te stempelen.
Overigens was ons ministerie van Buitenlandse zaken, super snel. Check alleen van tevoren, waar je kunt parkeren, want hun parkeergarage werd 4 maanden terug nog drastisch verbouwd.
Hihi, het is nog niet direct van toepassing, maar bedankt voor het advies [|)

Verder mijn dank voor alle antwoorden.

@allen,
Ook jullie bedankt voor de informatie.
GETROUWD OP 24-08-2011

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: In Nederland trouwen, maar ook in Thailand registreren?

#8 Bericht door jumbo » donderdag 07 april 2011, 07:07

Met alle rompslomp vandien lijkt het eenvoudiger om in Thailand voor de Amphur te trouwen teneinde eea wettelijk te registreren.... of kan/mag dat niet???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: In Nederland trouwen, maar ook in Thailand registreren?

#9 Bericht door Ervee71 » donderdag 07 april 2011, 07:14

Dat mag/kan ook, maar dat brengt ook de nodige rompslomp met zich mee.

Alleen die informatie is iets makkelijker te verkrijgen. Er zijn zelfs voldoende bureautjes in Thailand die je daar (uiteraard tegen de nodige vergoedingen) bij willen helpen.
Maar ook via die weg moet het nodige gelegaliseerd worden en de nodige bezoekjes aan allerlei instanties.
GETROUWD OP 24-08-2011

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: In Nederland trouwen, maar ook in Thailand registreren?

#10 Bericht door jumbo » donderdag 07 april 2011, 07:20

Ervee71 schreef:Dat mag/kan ook, maar dat brengt ook de nodige rompslomp met zich mee.

Alleen die informatie is iets makkelijker te verkrijgen. Er zijn zelfs voldoende bureautjes in Thailand die je daar (uiteraard tegen de nodige vergoedingen) bij willen helpen.
Maar ook via die weg moet het nodige gelegaliseerd worden en de nodige bezoekjes aan allerlei instanties.

Eenvoudiger als je denkt en voor iedereen en dus ook jij echt wel zelf te realiseren.
Bedenk me wel ineens dat je een akte moet overleggen waaruit blijkt dat je niet getrouwd bent en dat zal dus niet lukken... je bent namelijk al getrouwd, weet niet hoe ze daar op de ambassade (waar je een akte moet laten legasiseren die je eerst kan downloaden) en Thai BUZA daarover denken die de vertaling van de verklaring moet legaliseren...
Alles is binnen 24 uur geregeld.... ervaring spreekt hier!!
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: In Nederland trouwen, maar ook in Thailand registreren?

#11 Bericht door Ervee71 » donderdag 07 april 2011, 08:02

jumbo schreef: Bedenk me wel ineens dat je een akte moet overleggen waaruit blijkt dat je niet getrouwd bent en dat zal dus niet lukken... je bent namelijk al getrouwd
Hihi, kun jij mij vertellen wanneer ik getrouwd ben?
Ik denk dat je het verkeerd gelezen hebt.
Afgelopen week heb ik de aanvraag weggedaan, of we uberhaupt wel mogen trouwen van diverse instanties in Nederland.
We kunnen inprincipe alle kanten nog op [|)
GETROUWD OP 24-08-2011

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: In Nederland trouwen, maar ook in Thailand registreren?

#12 Bericht door jumbo » donderdag 07 april 2011, 08:18

Weet niet precies wat je bedoeld met of ik het wel goed gelezen heb maar je zult bij de ambassade een verklaring van ongehuwd zijn (of zoiets) moeten aanleveren....

Als je al in NL getrouwd bent en derhalve hier nog eens wil trouwen, met dezelfde partner, weet ik dus niet of het lukt indien je deze verklaring niet kunt overleggen.

Wellicht bedoel je dat je een oudere verklaring kunt overleggen?? Lijkt me geen slim idee...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: In Nederland trouwen, maar ook in Thailand registreren?

#13 Bericht door Ervee71 » donderdag 07 april 2011, 08:20

jumbo schreef:Weet niet precies wat je bedoeld met of ik het wel goed gelezen heb maar je zult bij de ambassade een verklaring van ongehuwd zijn (of zoiets) moeten aanleveren....

Als je al in NL getrouwd bent en derhalve hier nog eens wil trouwen, met dezelfde partner, weet ik dus niet of het lukt indien je deze verklaring niet kunt overleggen.

Wellicht bedoel je dat je een oudere verklaring kunt overleggen?? Lijkt me geen slim idee...
Met het niet goed lezen, bedoel ik dat ik nergens aangegeven heb dat ik al getrouwd ben.
Wij zijn slechts bezig de informatie te verzamelen m.b.t. een toekomstig huwelijk in te schrijven in Thailand.
GETROUWD OP 24-08-2011

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: In Nederland trouwen, maar ook in Thailand registreren?

#14 Bericht door jumbo » donderdag 07 april 2011, 08:39

en wat ik bedoelde uit te leggen is dat ik me plots realiseerde dat je vanwege je NL huwelijk in technisch al getrouwd bent en je een verklaring van ongehuwd zijn vanuit je NL gemeente nodig hebt om de door de Thai BUZA geaccepteerde verklaring van de Emabassade hieromtrent te laten legaliseren waarmee je op de Amphur kunt trouwen.....
Wat op zijn beurt weer mijn eenvoudigere tegenvoorstel was op de rompslomp van de registratie van je NL huwelijk in Thailand maar dus op een praktisch probleem kan stuiten..

Zijn we er weer?? :P

Iemand praktische ervaring met voor de wet trouwen in NL en dat later in TH overdoen???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
somtam
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 11 december 2009, 21:32

Re: In Nederland trouwen, maar ook in Thailand registreren?

#15 Bericht door somtam » donderdag 07 april 2011, 09:12

Het is toch zo als ik het helder lees is dat hij het a.s huwelijk in nederland met deze vrouw wilt laten registreren bij de amphur in Thailand, dus dan zal je de huwelijksverklaring/uittreksel moeten laten vertalen en legaliseren en deze overhandigen want daar staan dus hun beide gegevens op.
Liever 10 vogel's in de lucht dan 1 in de hand.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”