Nederlandse reactie, als je met een jonge Thaise vrouw loopt

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Nederlandse reactie, als je met een jonge Thaise vrouw l

#46 Bericht door Jeanette » woensdag 06 april 2011, 16:37

duikertje schreef:De reactie van Els en Jeanette bevestigen meteen dat wij toch wel een goeie keuze hebben gemaakt. [|)
Nou Elst, wij ook hè? ;) ;)

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Nederlandse reactie, als je met een jonge Thaise vrouw l

#47 Bericht door greenthaiway » woensdag 06 april 2011, 16:44

prajak schreef:"...de ontknoping...."

Een passend woord ! Maar haar knoopjes bleven vast hoor !
Ja, daar kan ik inkomen :mrgreen: (niet letterlijk opvatten).
Laat die knoopjes ook maar dicht, eronder valt niet veel te beleven voor een rechtgeaarde vent 8-)
Ze viel duidelijk op je, toch een opsteker op deze leeftijd :mrgreen: 8-)
Wat staat je in het ziekenhuis nog te wachten, daar werken lieverdjes hoor, je wil er vast langer blijven dan de artsen voorschrijven.
Of je moet een Kenau treffen maar die heb ik in Thailand nog niet gezien, zitten zeker in het bedrijfsleven, in de BKK wolkenkrabber kantoren in grijs gestreepte carrière pakjes, LOL.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nederlandse reactie, als je met een jonge Thaise vrouw l

#48 Bericht door prajak » woensdag 06 april 2011, 17:07

Verpleegsters zijn beroepshalve dominante dames. Zeker, heer Gast, ge ZULT thans een spuit in uw billen krijgen of ge wilt of niet. En ge ZULT thans uw pilletjes innemen met een slokje water. En wee als ge uw bordje niet netjes leegeet; dan zwaait er wat. En hebt ge nu alweer naast de fles gepiest ? En stinkende kaka in uwen nachtspiegel gedeponeerd ? Wat hebt ge gegeten...erwtensoep ? Dat wilt ge van nu af aan wel laten, ja ?

Ik heb de verpleegsters op de "klasse" afdeling gezien toen ik de kamers bekeek en dat waren pronte types met breed uitgevoerde schouder- en beenpartij. Men tilt de hele dag zieke mensen in en uit bed en zieken zijn niet de gemakkelijkste mensen. Maar ik heb ervaren dat die dominantie in hun prive-leven wel meevalt. Het zijn niet allemaal 24/7-Kenau's......

Nee, dan onderwijzeressen. Ik had er een in een relatie. Breek me de bek niet los ! Wat ze overdag aan overdadige zachtheid moeten tonen aan kleine koters, verveellappen zijn het, compenseren ze thuis. Nooit meer een onderwijzeres !

Een farang-vriend hier heeft al meer dan tien jaar een relatie met een bouwvakster. Sjouwt ze spijkers of cement de steiger op ? Nee, ze is betonijzervlechtster. Dat is handwerk. Dat is krachtwerk. Op een soort bok wordt ijzer gebogen in de juiste vorm. Met een mal buigt ze ijzer. Ze heeft armen als kabeltouwen. Hij is ondermaats..... En ze zijn diepgelukkig. Het lijf zegt niets. Liefde zit tussen de oren, niet in spierballen. Liefde zit niet in leeftijd.

Nee, ik blijf geen dag te lang in dat ziekenhuis. Niet voor de poen maar voor het "thuis" dat ik heb.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Nederlandse reactie, als je met een jonge Thaise vrouw l

#49 Bericht door driver » woensdag 06 april 2011, 18:24

weten schreef:En wat als je dochter thuis komt met een man die zo'n 30 jaar of meer ouder is.?
Graag een eerlijk antwoord.
Dus je bent nog nooit in Thailand geweest je hebt een bram van een dochtertje je houdt heel van haar je gunt ze een goede toekomst sta je dan te juigen?
komk net thuis dus lees alles nu pas, jouw vraag was aan mij gesteld denk ik ?

Als zij een 30 jaar oudere man leuk vindt wie ben ik dan om daar tegen in te gaan ?
Dat vindt ik verder best hoor het is haar toekomst tenslotte niet de mijne.
30 jaar is wel een erg groot verschil vindt ik persoonlijk en zou niet mijn keus zijn daarom 9 jaar tussen Suk. en mij :mrgreen:

mvg Arie

Gebruikersavatar
somtam
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 11 december 2009, 21:32

Re: Nederlandse reactie, als je met een jonge Thaise vrouw l

#50 Bericht door somtam » woensdag 06 april 2011, 19:05

Nu is het nog niet zo dat ik op een bepaalde leeftijd ben waardoor ik de schop aan de wilgen kan hangen, zelf 46 en de vrouw inmiddels 30, dus is dat in Nederland waarschijnlijk nog niet zo zeer in het oog springend voor diegene die daar dan een bepaald "punt" van zouden kunnen maken.
Wel zijn er wel eens personen wie dan nieuwsgierig zijn waar wij elkander dan ontmoet hebben gezien de dan meestal "bevooroordeelde" bezoekje's aan Thailand om daar een vrouw te "zoeken".
Maar dan wel weer vooral de 'interesse" wat voor werk ze doet, want ja Thais en massagesalon's, prostitutie, dat gaat nog al eens in 1 keer door de bekrompen gedachte van bepaalde individuen, maar nee men zit er naast.
Kortom eigenlijk geen reactie in Nederland.

Maar wel in tegenstelling tot het verblijf in Thailand, en dat is toch zo een aantal weken per jaar. Dan is het wel eens een terugkerend fenomeen dat ik reactie's verneem waarin men er toch vanuit gaat dat ik wel een dame zal hebben opgepikt....zelf's afgelopen keer wandelend op de markt in Huahin waar ik toch even een corrigerende opmerking moest geven aan een drietal scandinavische dame's, welke daarna met het schaamrood of misschien was het van de zon, op de kop :oops: niet wisten waar ze het moesten zoeken.

Ach men denkt maar [8)
Liever 10 vogel's in de lucht dan 1 in de hand.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Nederlandse reactie, als je met een jonge Thaise vrouw l

#51 Bericht door elst99 » donderdag 07 april 2011, 02:07

Ja als mijn man alleen boodschappen gaat doen, krijgt hij ook wel is een opmerking van, daar gaat weer zo'n oudere man die op zoek is naar zo'n jong ding.
Hij lacht er om. Als je zelf stevig in de schoenen staat en weet waar je mee bezig bent, hou je je daar niet mee bezig en laat het je koud.
Alleen de onzekeren onder ons maken zich druk.
Maar dat Jeanette of ik jaloers zouden zijn, dan slaan jullie de plank echt mis, dan kwamen we niet naar Thailand waar we dagelijks deze taferelen zien en bij sommige ligt het er dik bovenop dat het geen ware liefde kan zijn. Een jonge vrouw en dan een ouwe kerel niet om aan te zien, hangbuik zwijn is dan het goede woord, daar kan zo'n meid toch geen moer om geven. En trots dat hij is! Prima toch!
Maar om even terug te komen op nederlandse vrouwen, zeg eerlijk jullie hebben een of meerdere teleurstellingen gehad of 1 of 2 keer gescheiden, zoeken nu iemand die afhankelijk is en financieel VEELAL afhankelijk is en zullen zich "nederig" gedragen. Vaak zijn de thaise dan ook al te oud voor Mia Noi hebben kinderen en zijn uit op financiele zekerheid en geef ze is ongelijk. Zeg maar dat ik ongelijk heb!!! Als we maar happy zijn mag iedereen van mij.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 554
Lid geworden op: vrijdag 06 februari 2009, 06:09

Re: Nederlandse reactie, als je met een jonge Thaise vrouw l

#52 Bericht door marinusmali » donderdag 07 april 2011, 02:35

Ja als mijn man alleen boodschappen gaat doen, krijgt hij ook wel is een opmerking van, daar gaat weer zo'n oudere man die op zoek is naar zo'n jong ding.
Hij lacht er om. Als je zelf stevig in de schoenen staat en weet waar je mee bezig bent, hou je je daar niet mee bezig en laat het je koud.
Alleen de onzekeren onder ons maken zich druk.
Maar dat Jeanette of ik jaloers zouden zijn, dan slaan jullie de plank echt mis, dan kwamen we niet naar Thailand waar we dagelijks deze taferelen zien en bij sommige ligt het er dik bovenop dat het geen ware liefde kan zijn. Een jonge vrouw en dan een ouwe kerel niet om aan te zien, hangbuik zwijn is dan het goede woord, daar kan zo'n meid toch geen moer om geven. En trots dat hij is! Prima toch!
Maar om even terug te komen op nederlandse vrouwen, zeg eerlijk jullie hebben een of meerdere teleurstellingen gehad of 1 of 2 keer gescheiden, zoeken nu iemand die afhankelijk is en financieel VEELAL afhankelijk is en zullen zich "nederig" gedragen. Vaak zijn de thaise dan ook al te oud voor Mia Noi hebben kinderen en zijn uit op financiele zekerheid en geef ze is ongelijk. Zeg maar dat ik ongelijk heb!!! Als we maar happy zijn mag iedereen van mij.


Ik vind dat Elst nu al een beetje milder aan het worden is toch? [|( [|( , want het is weer zo'n KLEIN ZIELIGE OPMERKING, maar wel liefdevol en zorgzaam geformuleerd...., want dank je Elst ik heb geen hangbuik en Maem, mijn vrouw ziet er nog perfect uit en had en heeft nooit de behoefte gehad om voor Mia Noi te spelen ondanks dat ze 15 jaar alleen was, daar ze uit een wel en goed opgevoed gezin komt, waar men hoge normen hanteert...
Bovendien Elst ken je dit soort Thaise families niet want, als een vrouw alleen komt te staan, dan zorgt de gezamenlijke familie voor haar en komt ze niets te kort en Maem was dan ook gelukkig al die jaren en had nooit gedacht dat ze ooit eens een Farang tegen het lijf zou lopen, daar ze alleen maar werkte in de farm, ver buiten de beschaafde(?) wereld.

Laat ik het zo maar zeggen... Sommige vrouwen kijken niet alleen afkeurend, zonder verstand van zaken te hebben (van achtergronden van deze farangs) maar ze geven zelf een uiterst negatieve draai daar aan, want ze denken de wijsheid in pacht te hebben..... [|( [|( [|( door het ook nog negatief te publiceren :lol: :lol: :lol: :lol:

Met dit soort vrouwen moeten we meelijden hebben en eens kijken of er een soort opvang centra voor bestaat, waar ze begeleidt kunnen worden...
Opvangcentra voor vrouwen (maar kunnen ook voor die brave rakker heren zijn), om hun realiteitszin bij te brengen van het echte leven van Farangs met Thaise vrouwen.

WIE IS DAARVOOR???? WAAR MOET DIE PLEK KOMEN???
(Ik denk Hua Hin, want daar wonen veel van deze treurige vrouwen met afkeurende blikken..) :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Ja we moeten ze helpen en liefdevol opvangen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Misschien een stichting of gesticht??????? :P :P :P :P

Graag jullie reactie



Maar wa

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nederlandse reactie, als je met een jonge Thaise vrouw l

#53 Bericht door jumbo » donderdag 07 april 2011, 02:50

Ik denk ook dat degenen die denken dat ze in Thailand hun ware liefde hebben gevonden zichzelf schromelijk overschatten. De liefde hier ten toon gespreidt en de verhalen daarover geeft meer een meester en knecht relatie aan dan een volwassen gelijkwaardige relatie en die zal men ook nimmer krijgen gewoon omdat de meeste partners van ons geen geldelijke inbreng hebben in het geheel. Ze zijn van ons afhankelijk en moeten anders terug naar de bar, de bouw, het land, het kantoor en noem maar op.

En het is nu eenmaal zo dat een ongelijkwaardige relatie altijd ten koste gaat van iemand en in dit geval ten koste van de bankrekening of het inkomen van de meester en de soms overdreven werkzaamheid van de knecht.

Het is meer dan een luxe hier voor iemand om niet te hoeven werken en het gros verschaft die luxe, praat maar eens met haar over een baantje in de fabriek of supermarkt en dan denk ik dat je meer dan voldoende redenen krijgt waarom dat eigenlijk niet kan...en dat begint met vluchtige en ontmeetbare dingen als gezichtsverlies en moet ik voor een dergelijk loontje aan het werk van jou???

De dames geven ons de zorg en verzorging waarom we vragen omdat wij hen verzorgen, voor wat hoort wat....

Ik had en heb in NL ook prachtige relaties en vind het op zijn minst onaangenaam en ondankbaar (en ondenkbaar) om alle kritiek op NL of anderszins buitenlandse vrouwen te lezen waar we jaren als partner mee om zijn gegaan.
Ook deze dames hebben of hadden hun specifieke kwaliteiten en daarnaast was er gelijkwaardigheid in de relatie wat hen soms voor jou deed besluiten een einde aan een uitzichtloze relatie te maken en op eigen benen verder te gaan. Beetje wrang maar daarom is kritiek op een compleet sexe nog niet gerechtvaardigd.
Dat een dame een eind maakt aan een relatie zal je hier nagenoeg niet meemaken want niemand gooit het kip met de gouden eieren weg..... Er zijn er overigens zat die met frisse tegenzin in een doodgebloede relatie zitten en die heb ik ook voldoende gezien hier. Openlijk klagen, soms ook direct tegen mij, in het voor de betreffende partner onverstaanbare Thai over de relatie, breek me de bek niet open.....
We weten allemaal wel dat een groot deel van de farang hier zijn heil zoekt voor sex en drank, in willekeurige volgorde en beiden maken meer kapot als je lief is en zijn sinds Tiger Woods nu ook beiden officieel 'verslavingen'.
Ik ken relaties waar men elkaar ergens leerde kennen zonder dat er een gemeenschappelijk taal bestond en soms spreken ze beiden nog zo slecht die ene vaak engelse gemeenschappelijke taal dat ik me af vraag hoe ze de serieuzere gesprekken die altijd voorkomen in een relatie aangaan.
Misschien vergis ik me daar wel in en zoeken we juist een partner die 'niet zeikt' of waarvan we niet verstaan kunnen waarover ze zeikt, maar dat zijn wel 2 verschillende dingen!!!

Nah, dat was weer effe lekker op de donderdagmorgen..... :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Nederlandse reactie, als je met een jonge Thaise vrouw l

#54 Bericht door dutch » donderdag 07 april 2011, 03:32

Ik denk dat Jumbo's post meer van realiteitszin getuigt als die van Marinusmali.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Piehans
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 189
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 19:12
Locatie: utrecht /Sikoraphum

Re: Nederlandse reactie, als je met een jonge Thaise vrouw l

#55 Bericht door Piehans » donderdag 07 april 2011, 04:07

dutch schreef:Ik denk dat Jumbo's post meer van realiteitszin getuigt als die van Marinusmali.
Chai khrab, indeed, volkomen mee eens [|)

Gebruikersavatar
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 554
Lid geworden op: vrijdag 06 februari 2009, 06:09

Re: Nederlandse reactie, als je met een jonge Thaise vrouw l

#56 Bericht door marinusmali » donderdag 07 april 2011, 05:14

Ik denk dat Jumbo's post meer van realiteitszin getuigt als die van Marinusmali.

Mensen waarom???

We hebben al op dit forum gesproken voor een opvang voor bejaardentehuizen in Thailand :lol: :lol: :lol:
In Hua Hin wordt nu een resort gebouwd voor gehandicapten of mensen met het downsyndroom... :lol: :lol:

Dus waarom geen tehuis bouwen voor dat soort van vrouwen en mannen, die volgens mijn optiek een beetje de weg kwijt zijn door zo negatief te reageren op Farangs met een jong fris groen blaadje??? :cry: :cry: :cry: :cry:

55555 :?: :?: :?: :D :D :D :D

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nederlandse reactie, als je met een jonge Thaise vrouw l

#57 Bericht door jumbo » donderdag 07 april 2011, 05:25

marinusmali schreef:[ Farangs met een jong fris groen blaadje???
geeft al een klein beetje aan hoe je zelf naar je relatie en je partner kijkt????
Of denk je dat ze het op prijs stelt als dat 'jonge, frisse en groene' het kernpunt is in jullie relatie? Kerpunt waarbij als volgende het nagelknippen me te binnen schiet als een kwaliteit van je partner...

Of met ik uit de afsluitende '55555' interpreteren dat je zelf aangeeft gewoon de draak te willen steken met dit door jezelf gestarte topic???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Nederlandse reactie, als je met een jonge Thaise vrouw l

#58 Bericht door Pieter » donderdag 07 april 2011, 06:24

Een kennis van mij die nu al jaren met een Thaise getrouwd is vertelde dat hij

ooit met zijn (evenoude) Thaise vriendin aan de ene hand en de dochter van zijn Indiase vriend die in engeland studeerde aan de andere hand met een net pak met stropdas rondliep en moest lachen om de blikken van de mensen

(in de trant van waar loopt die plaatselijke pooier nu weer mee)


Pieter [|) [|)
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Nederlandse reactie, als je met een jonge Thaise vrouw l

#59 Bericht door weten » donderdag 07 april 2011, 06:36

driver schreef:
weten schreef:En wat als je dochter thuis komt met een man die zo'n 30 jaar of meer ouder is.?
Graag een eerlijk antwoord.
Dus je bent nog nooit in Thailand geweest je hebt een bram van een dochtertje je houdt heel van haar je gunt ze een goede toekomst sta je dan te juigen?
komk net thuis dus lees alles nu pas, jouw vraag was aan mij gesteld denk ik ?

Als zij een 30 jaar oudere man leuk vindt wie ben ik dan om daar tegen in te gaan ?
Dat vindt ik verder best hoor het is haar toekomst tenslotte niet de mijne.
30 jaar is wel een erg groot verschil vindt ik persoonlijk en zou niet mijn keus zijn daarom 9 jaar tussen Suk. en mij :mrgreen:

mvg Arie
Nee hoor de vraag stelde ik in het algemeen niet op de persoon.
Je bent echter de enige die reageert voor de rest heeft niemand daar een mening over zo schijnt het, toch een beetje teveel een gewetensvraag?
Gr.Weten
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Nederlandse reactie, als je met een jonge Thaise vrouw l

#60 Bericht door Jim » donderdag 07 april 2011, 06:39

ligt er aan hoe oud ze is.
als ze 20 is dan stuur ik haar naar d'r kamer en trap ik hem de deur uit :twisted
als ze 30 is moet ze het zelf weten.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”