Visa run Vientiane op Non-imm O 90 dagen?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Visa run Vientiane op Non-imm O 90 dagen?

#1 Bericht door chelobechek » donderdag 31 maart 2011, 10:04

Heeft iemand recente ervaringen met de visa run naar Vientiane? Verleden jaar kreeg ik bij de oversteek van Huay Xai vanuit Laos slechts 15 dagen op mijn nog geruime tijd daarna geldige non-imm O. Ik heb inmiddels een nieuw non-imm O visum voor dit jaar en moet binnenkort de grens over. Wordt er bij Nong Kai gewoon 90 dagen verstrekt, of is men ook daar overgegaan op 15 dagen?

Chelo

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visa run Vientiane op Non-imm O 90 dagen?

#2 Bericht door stevenl » donderdag 31 maart 2011, 11:25

Was dat niet gewoon een fout van de immigratie ambtenaar en ben je ingestempeld als visa exempt?

Voor een entree met visum hoor je gewoon de geldigheid van het visum te krijgen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visa run Vientiane op Non-imm O 90 dagen?

#3 Bericht door prajak » donderdag 31 maart 2011, 11:38

Met een nog geldig non im O moet je 90 dagen krijgen. Heb je het visumnummer geschreven op die kaart die je moet invullen ? En verder: opletten geblazen. IMM ambtenaren zijn ook maar mensen. Controleer het stempel voordat je wegloopt. En gaat het toch mis, loop dan het gebouw in. Daar zit een hogere ambtenaar.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Visa run Vientiane op Non-imm O 90 dagen?

#4 Bericht door elst99 » donderdag 31 maart 2011, 12:23

Had je wel een multiple entry? Als een 90 dagen hebt en er over land uitgaat, krijg je bij terugkeer inderdaad 15 dagen, kom je per vliegtuig 30 dagen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Visa run Vientiane op Non-imm O 90 dagen?

#5 Bericht door pong » donderdag 31 maart 2011, 12:53

of je moet daar toch een re-entry permit voor aanvragen VOOR je Thaild verlaat? Voor dit soort specifieke vragen kijk je beter op thaivisa.com- visas, daar staat werkelijk elke ogelijke uitzondering en bijzonderheid gemeld. Maar zonder het superdomme kommentaar dat andee algemene vragen meest begeleid

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Visa run Vientiane op Non-imm O 90 dagen?

#6 Bericht door elst99 » donderdag 31 maart 2011, 13:52

Pong, als je een Non-imm 0 90 dagen hebt, krijg je 90 dagen en kun je niet verlengen en ook geen re-entry permit krijgen of kopen, dat krijg je alleen bij een extension to stay.
Hoogstens had hij een toeristenvisum in Vientiane kunnen halen, had hij 60 dagen gekregen. En dan maakt het niet uit of je over land of per vliegtuig Thailand binnenkomt.

Slaat dat commentaar op de superdomme antwoorden nu op je eigen inzending?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visa run Vientiane op Non-imm O 90 dagen?

#7 Bericht door prajak » donderdag 31 maart 2011, 17:15

Inderdaad, had hij wel een multiple entry ? Anders klopt die 14 dagen wel.

En de re-entry is inderdaad niet van toepassing op een non im O.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Visa run Vientiane op Non-imm O 90 dagen?

#8 Bericht door joepattaya » vrijdag 01 april 2011, 07:38

chelobechek schreef:Heeft iemand recente ervaringen met de visa run naar Vientiane? Verleden jaar kreeg ik bij de oversteek van Huay Xai vanuit Laos slechts 15 dagen op mijn nog geruime tijd daarna geldige non-imm O. Ik heb inmiddels een nieuw non-imm O visum voor dit jaar en moet binnenkort de grens over. Wordt er bij Nong Kai gewoon 90 dagen verstrekt, of is men ook daar overgegaan op 15 dagen?

Chelo
Lomp, lomp........nee niet chelobechek maar ik zei de gek.
Te snel gereageerd.

Hoe dan ook, voor je het land uitgaat (met het doel weer terug te komen) eerst je visum checken.

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: Visa run Vientiane op Non-imm O 90 dagen?

#9 Bericht door chelobechek » zondag 03 april 2011, 10:44

Tsja beste luitjes, ik had toen en heb nu een non-imm O met voldoende geldigheid en ja ook multiple entry.

Het lijkt er overigens op dat geen van de respondenten recente persoonlijke ervaring heeft bij het overschrijden van de grenst bij Nong Kai met de genoemde visum configuratie. Niettemin bedankt voor de bijdrage!

Chelo

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Visa run Vientiane op Non-imm O 90 dagen?

#10 Bericht door Akang » zondag 03 april 2011, 11:26

Tja beste makker, het maakt niet zo heel veel uit of er recentelijk nog iemand die grens is overgegaan op die plek, er zijn gewoon maar een paar mogelijkheden welke grens je ook over gaat...er zal in Nong kai aan de grens niemand zitten die met opzet mensen met een Non 0 verkeerd stempeld, al lijkt dit in jou geval wel gebeurd te zijn [verkeerd gestempeld] als ik t goed begrijp! vervelend, goed opletten dus!
Even the longest journey starts with the first step...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visa run Vientiane op Non-imm O 90 dagen?

#11 Bericht door prajak » zondag 03 april 2011, 11:35

Jawel, twee maanden terug een NL-er, kort geleden de nestor van de farang hier en eergisteren een NL-er uit de provincie Nakhon-R. Keurig 90 dg gekregen. Maar je moet wel opletten, je staat er toch bij als die meneer/mevrouw een stempel in jouw paspoort zet ?

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”