Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#1 Bericht door driver » woensdag 09 maart 2011, 06:28

Tis voor velen slechts een kleinigheid wat ik her en der hoorde en las maar voor Suk was het een hele opgave vooraf dus haar uit voorzorg naar een 6 weekse inb. cursus gestuurd in de hoop dat dit dan zou gaan lukken.
Na 2 weken afgehaakt en daar dus gestopt.

Vervolgens is Suk een aantal keren bij de vriendin geweest van Ervee om wat Nederlands bij te spijkeren en is ze thuis in haar eentje aan het leren gegaan met mij bijna iedere dag als extra hulpje via Skype .

Afgelopen Maandag was het zover dus op naar de Nederlandse Ambassade en op naar het examen.

Fotogedeelte max score 100 Sukanya scoorde er 90.

Nazeggen/tegenstellingen etc max score 80 Sukanya scoorde er 40.

En duszzzz...een hele blije en totaal overdondere Sukanya en ikzelf was ook lichtelijk verbaasd over de score.
Vooraf al verteld met 16 of 17 punten heel blij te zijn en dan 40 punten scoren !.

Nu dus papierwerk regelen o.a een verklaring niet getrouwd zijn van Suk.

En wat blijkt ?..Suk moet naar Sumpabuly oid waar ze ingeschreven staat en dan moet ze samen met bijv. haar moeder en zus die daar ter plekke moeten verklaren dat ze single is ????
Gebeld en ze kan pas 22 Maart daar terecht bij 1 vrouw die dat blijkbaar afhandelt.,Beetje belachelijk vindt ik dit want als die vrouw die dag ziek is oid wat dan ? Als iemand weet hoe het anders kan of sneller hoor ik dat graag.

Ik ben t/m 25 Maart in Thailand dus zou dat papierwerk van Suk graag voor 24 Maart klaar willen hebben.

mvg driver
Laatst gewijzigd door driver op woensdag 09 maart 2011, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#2 Bericht door prajak » woensdag 09 maart 2011, 06:38

Vooreerst: proficiat ! Een belangrijke stap is gezet.

Nu die plaats waar je heen moet: daar kan ik geen worst van maken. Is het misschien Suphanburi al ken ik dat woord alleen uit de kunststylen in Thailand ? Provincie Kanchanaburi ?

En verder, geheel onder ons en niet doorvertellen, iemand zou best eens een dag eerder kunnen komen werken als je die persoon wat stimuleert. Dus: er zo snel mogelijk op af en je niet laten afpoeieren met "vandaag heb ik hoofdpijn". Natuurlijk is men op de amphur dagelijks aanwezig maar ja, er moet wel zin zijn om een dergelijk document op te maken. En zin kun je maken......

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#3 Bericht door Mart » woensdag 09 maart 2011, 06:46

Arie , feliciteer haar maar van ons.
Ik neem aan dat ** Sumpabuly ** Saraburi moet zijn, dat is half weg tussen Korat en BKK.

Het verbaasd met wel dat zij na 22 jaar werken in Korat nog elders ingeschreven staat.
Bovendien bevreemd het me dat haar moeder en zuster mee moeten als getuigen.
Tegenwoordig zijn nagenoeg alle bestanden aan elkaar gekoppeld, dus zou ze in haar woongemeente Nong Sung of in Korat een verklaring van ongehuwd zijn kunnen aanvragen.

Het is wel kort dag om dan nog een visum te regelen.

Succes.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#4 Bericht door prajak » woensdag 09 maart 2011, 06:49

Ik hoor wel vaker dan men voor dat soort dingen terug moet naar de geboorteplaats.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#5 Bericht door driver » woensdag 09 maart 2011, 06:52

prajak schreef:Vooreerst: proficiat ! Een belangrijke stap is gezet.

Nu die plaats waar je heen moet: daar kan ik geen worst van maken. Is het misschien Suphanburi al ken ik dat woord alleen uit de kunststylen in Thailand ? Provincie Kanchanaburi ?

En verder, geheel onder ons en niet doorvertellen, iemand zou best eens een dag eerder kunnen komen werken als je die persoon wat stimuleert. Dus: er zo snel mogelijk op af en je niet laten afpoeieren met "vandaag heb ik hoofdpijn". Natuurlijk is men op de amphur dagelijks aanwezig maar ja, er moet wel zin zijn om een dergelijk document op te maken. En zin kun je maken......
Dank je Prajak ook namens Suk.

Het is idd Suphanbury en moest straks even uit het hoofd wat neerzetten .
Jouw niet doorvertellen voorstel heb ik al voorgesteld maar wordt zeer verontwaardigt op gereageerd hier ter plekke.
Suk. is niet gewend ergens tegenin te gaan dus als men zegt 22 Maart accepteert ze dat maar ik eigenlijk niet.
Punt is ook dat moeders ziek is en slecht reizen kan en 2 zussen die mee zouden kunnen ook moeten werken dus ffe snel de auto in en gaan lukt niet echt.
1 zus woont in Chon Bury waar we nu zijn de andere in BKK dus eerst ophalen dan ri Suphanbury en dan hopen dat de dame in kwestie die dag niet toevallig vrij of ziek is of een meeting heeft want een vervanger ???

Kortom...als iemand toevallig connecties heeft ter plekke ??

mvg driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#6 Bericht door driver » woensdag 09 maart 2011, 06:57

Mart schreef:Arie , feliciteer haar maar van ons.
Ik neem aan dat ** Sumpabuly ** Saraburi moet zijn, dat is half weg tussen Korat en BKK.

Het verbaasd met wel dat zij na 22 jaar werken in Korat nog elders ingeschreven staat.
Bovendien bevreemd het me dat haar moeder en zuster mee moeten als getuigen.
Tegenwoordig zijn nagenoeg alle bestanden aan elkaar gekoppeld, dus zou ze in haar woongemeente Nong Sung of in Korat een verklaring van ongehuwd zijn kunnen aanvragen.

Het is wel kort dag om dan nog een visum te regelen.

Succes.
Mart, dank je ik zal het doorgeven.

Ik vindt het ook vreemd dat ze na 22 jaar nog steeds staat ingeschreven in haar geboorteplaats maar heb het meerdere malen gevraagt dus hoop dan maar dat het ook zo is.
In Sung Noen of Khorat was ook mijn gedachte maar ik weet er te weinig van om daarover een mening te kunnen geven .
Kort dat wordt het idd en ik baalde ook ietswat dat ze dit niet van te voren al had geregeld maar nu pas.
Maar ja.....tis niet anders dus ik neem het maar zoals het komt.
Suk. is verhuisd naar BKK en later naar S.Noen vanwege haar werk maar komt uit Suphanbury.

mvg driver
Laatst gewijzigd door driver op woensdag 09 maart 2011, 07:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#7 Bericht door jumbo » woensdag 09 maart 2011, 06:58

prajak schreef:Ik hoor wel vaker dan men voor dat soort dingen terug moet naar de geboorteplaats.
Ik heb laatst ergens gelezen dat dit soort dingen nu centraal kan worden afgewikkeld en ik weet dat indien je ergens anders op een eigendomsboekje staat/inwoont dat het ook in die amphur kan...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#8 Bericht door Mart » woensdag 09 maart 2011, 07:05

Suphan Buri is een provincie, noordelijk van BKK.

Er zijn 10 districten met een eigen gemeentehuis:
1. Mueang Suphan Buri
2. Doem Bang Nang Buat
3. Dan Chang
4. Bang Pla Ma
5. Si Prachan
6. Don Chedi
7. Song Phi Nong
8. Sam Chuk
9. U Thong
10. Nong Ya Sai

Zoek even uit naar welk district jullie moeten.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#9 Bericht door Jim » woensdag 09 maart 2011, 07:40

driver schreef: En wat blijkt ?..Suk moet naar Sumpabuly oid waar ze ingeschreven staat en dan moet ze samen met bijv. haar moeder en zus die daar ter plekke moeten verklaren dat ze single is ????
dat klopt.
ze moet 2 getuigen meenemen voor een ongehuwd verklaring en dat moet gebeuren waar je staat ingeschreven.
dat laatste is in nederland ook.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Tonnie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: dinsdag 03 juni 2008, 07:58
Locatie: Afferden - Udon Thani

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#10 Bericht door Tonnie » woensdag 09 maart 2011, 07:56

driver schreef:Nazeggen/tegenstellingen etc max score 80 Sukanya scoorde er 40.
Gefeliciteerd!!
Dus hoeft ze in Nederland geen examen te doen voor TGN (Toets Gesproken Nederlands). Ik heb nog niet gehoord dat dit veranderd is.
Als je meer dan 37 punten hebt krijg je daar vrijstelling voor, en wees daar maar heel blij mee want daar zakt bijna iedereen voor.
Iedereen is van de wereld
en de wereld is van iedereen..

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#11 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 09 maart 2011, 08:00

Gefeliciteerd. Nu nog even de officiele zaken in Thailand afhandelen.
Bedenk dat je met chai yen yen een heel eind komt.
Live your dream, don't dream your life.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#12 Bericht door Borowolf » woensdag 09 maart 2011, 08:05

Driver,

Ik kan je helaas niet verder helpen. Heb er helemaal geen ervaring mee.
Maar ik wilje jullie wel even feliciteren. Dus hierbij van harte.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#13 Bericht door driver » woensdag 09 maart 2011, 08:28

Mart schreef:Suphan Buri is een provincie, noordelijk van BKK.

Er zijn 10 districten met een eigen gemeentehuis:
1. Mueang Suphan Buri
2. Doem Bang Nang Buat
3. Dan Chang
4. Bang Pla Ma
5. Si Prachan
6. Don Chedi
7. Song Phi Nong
8. Sam Chuk
9. U Thong
10. Nong Ya Sai

Zoek even uit naar welk district jullie moeten.
7. Song Phi Nong


Hier moet ze heen zegt ze.

Tonnie: Is dat zo ? Was/is mij niet bekend maar zou mooi zijn inderdaadt als dat gedeelte niet hoeft.Is dat ergens terug te lezen wat die punten / voorwaarden betreft ?

Alle anderen : dank voor jullie reacties .

mvg driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#14 Bericht door driver » woensdag 09 maart 2011, 08:44

Tonnie schreef:
driver schreef:Nazeggen/tegenstellingen etc max score 80 Sukanya scoorde er 40.
Gefeliciteerd!!
Dus hoeft ze in Nederland geen examen te doen voor TGN (Toets Gesproken Nederlands). Ik heb nog niet gehoord dat dit veranderd is.
Als je meer dan 37 punten hebt krijg je daar vrijstelling voor, en wees daar maar heel blij mee want daar zakt bijna iedereen voor.
Inmiddels gevonden en vlgs mij geldt deze regel t/m 1 April sowieso op basis van het oude inb.examen buitenland.

Basisexamen inburgering buitenland Het Basisexamen inburgering buitenland wordt afgelegd bij een Nederlandse ambassade of consulaat-generaal in het buitenland vóórdat men naar Nederland komt en aan het ‘reguliere' inburgeringsexamen in Nederland kan beginnen. Als iemand het Basisexamen inburgering buitenland heeft afgelegd, kan hij in aanmerking komen voor vrijstelling van het examen Toets Gesproken Nederlands (TGN). De vrijstelling wordt door de gemeente verleend en geldt uitsluitend voor het onderdeel TGN. Kandidaten moeten een score gehaald hebben van tenminste 37 punten en zullen dit moeten aantonen aan de hand van de examenbeschikking die zij hebben ontvangen van de Nederlandse ambassade of consulaat-generaal in het land van herkomst of bestendig verblijf. U kunt als gemeente de vrijstelling voor TGN zelf opvoeren in ISI.

Hoe weet u of iemand niveau A2 heeft gehaald voor de onderdelen luisteren en spreken?
Het niveau blijkt uit de bijlage die bij de beschikking wordt verstrekt als iemand is geslaagd voor het Basisexamen inburgering in het buitenland. Op deze bijlage wordt namelijk ook een scoreoverzicht vermeld. Deze scores gelden alleen voor de Toets Gesproken Nederlands. Een score van 37 of hoger is het bewijs dat niveau A2 is gehaald. In een aantal gevallen wordt geen score vermeld op het overzicht. Dit komt voor als de kandidaat vóór 1 februari 2008 de Toets Gesproken Nederlands in het Basisexamen inburgering buitenland heeft afgelegd, en de uitslag niet door de computer kon worden beoordeeld. De uitslag van de toets is dan door menselijke beoordelaars bepaald. De score op de TGN voor het Basisexamen inburgering buitenland kan in dat geval schriftelijk worden opgevraagd via het volgende adres:

Gebruikersavatar
Tonnie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: dinsdag 03 juni 2008, 07:58
Locatie: Afferden - Udon Thani

Re: Suk. geslaagd voor inb.examen en wat vragen !!!!

#15 Bericht door Tonnie » woensdag 09 maart 2011, 08:45

Iedereen is van de wereld
en de wereld is van iedereen..

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”