Luxe probleem

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
templeflower
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 29 januari 2011, 21:31

Luxe probleem

#1 Bericht door templeflower » woensdag 23 februari 2011, 10:17

Hoe stom het ook klinkt maar ik zit met een "gat" in ons reisprogramma. Ik denk dat het komt omdat wij graag op 1 plek meerdere dagen willen verblijven en van daar uit dagtripjes maken met relaxdagen er tussen. Zoals eerder beschreve beginnen wij in CM. nu is het de bedoeling om van CM naar Ayutthay te gaan met de trein om zeker Ayuthai te bekijken en de floating market in Ayuthai. Nu heb je in de buurt ook nog Lopburi maar veel kan ik daarna niet meer vinden. Op zich kan je Ayuthai ook vanaf Bangkok doen, dus wat is dan slimmer. Maar het liefst eindigen we de laatste paar dagen in BKK zodat we zeker het vliegtuig naar huis halen. Het programma zou er dan ongeveer zo uit gaan zien:
-7 dagen CM
- ????
- aantal dagen KOhPaghan
- 2 dagen BKK

ik zit dus met die ??? in het midden.
Hoe raar dit misschien overkomt maar wij hebben geen interesse in Kanchanaburi.

nu ben ik al bezig om te kijken of Myanmar in de plek zou kunnen, maar dit is nog niet zeker ivm de visum kosten a 40 euro p.p (is toch 160 euro met zijn 4en) en de regeltjes van dollars meenemen etc. Zover ik ook heb gezien is Myanmar ook best duur in vergelijking met Thailand. Het is een optie en ik zou het graag eens bekijken maar het is toch ook vreemd dat wij nog nooit in Thailand zijn geweest en ik nu zoiets heb van wat gaan we dan doen.

pffff wat een verhaal zoals je ziet weet ik heel veel nog niet en vraag me af of het wel duidelijk is wat ik heb geschreven...

voor de duidelijkheid de ??? gaan over 7 of 8 dagen.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Luxe probleem

#2 Bericht door printen44 » woensdag 23 februari 2011, 10:30

Ga met de nachttrein van CM naar Bangkok. Ga dan vanuit Bangkok met een bus/bootreis naar Ayuthaya. Je gaat met de bus naar Ayuthaya, de bezienswaardigheden bekijken en met de boot terug naar Bangkok. Op de boot krijg je eten. Het is mooi om te zien hoe het landschap langzaam veranderd van landelijk naar stedelijk. De boot meert midden in Bangkok af en je wordt met busjes naar je hotel terug gereden. Ik deed dat drie keer en elke keer was een belevenis.

templeflower
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 29 januari 2011, 21:31

Re: Luxe probleem

#3 Bericht door templeflower » woensdag 23 februari 2011, 10:44

@ printen, deze tocht had ik aan het begin in gedachten maar kon er niets over terugvinden. ik zag alleen maar boottrips naar Ayuthaya. wij hadden eerst zoiets van CM met de trein naar Ayuthaya (misschien 1 overnachting) en dan met de boot naar BKK. Nadeel is alleen dat je met de trein rond 04.00 uur 's nachts aankomt in Ayutthaya. Zelf willen we BKK aan het einde van de reis doen, dus ik had het idee om meer central Thailan dte doen met een aantal dagen, maar als ik verder kijk is er niet veel om 7 dagen te vullen als je niet naar de river kwai wilt.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Luxe probleem

#4 Bericht door Borowolf » woensdag 23 februari 2011, 11:45

Op dit forum zijn volgens mij talloze mogelijkheden genoemd:

Je zou in het Noorden eerst richting Naan kunnen gaan. Schijnt erg mooi te zijn.

Of in het "Zuiden" naar Korath

Of nog verder in het Zuiden naar een van de eilanden cq stranden

Of een stukje Laos meepakken. Volgens mijn vriendin is daar niets te doen maar volgens anderen is de natuur daar prachtig. Beide zal wel waar zijn.

En heb je de foto's op dit forum over de Isaan gezien? Zou ook wat kunnen zijn misschien?

Zo maar een paar dingen uit de losse pols. Het meeste hier heb ik van het forum want ik ben al anderhalf jaar bezig me zoet te houden in de omgeving van Chiang Mai. En ik ontdek nog maandelijks nieuwe dingen. Dus heb ik nog niet zoveel ervaring met de andere delen van Thailand.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Luxe probleem

#5 Bericht door Mart » woensdag 23 februari 2011, 12:21

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
changgarden
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 66
Lid geworden op: dinsdag 15 juli 2008, 05:46
Locatie: Mae Chan - Chiang Rai
Contacteer:

Re: Luxe probleem

#6 Bericht door changgarden » vrijdag 25 februari 2011, 02:30

Naar Birma/Myanmar kun je vanuit Mae Sai (provincie Chiang Rai). Je kunt daar gewoon lopend de grens over voor 500 baht (12,50 eur) per persoon. Je kunt dan tot 15 dagen in Myanmar blijven zonder een extra visum aan te hoeven vragen. Enige restrictie; je moet via dezelfde grensovergang weer terug naar Thailand.

Misschien toch wel leuk om te proberen??

Vanaf de grenspost staan er taxi's en tuktuks klaar om je verder transport te bieden. Wil je nu wat meer info, neem dan eens contact met ons op, wellicht kunnen wij je verder helpen; mijn dochter kent er voldoende mensen...

Wil je niet daar overnachten dan is een dagtrip in Myanmar ook een optie. Prima te doen en volgens meerdere gasten een aanrader.

Interesse? Stuur dan even een pb.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Luxe probleem

#7 Bericht door pong » vrijdag 25 februari 2011, 04:26

dat wat hierboven staat over Birma/MYanm klopt maar ten dele en zou ik een wat (schijnbaar meer op luxe ingestelde) gezin totaal niet aanbevelen.
1.die regeling kan ten alle tijde worden ingetrokken of gewijzigd-en jullie lijken vooral op nr .zeker te willen spelen.
2. je bent NIET vrij om dan ''zomaar'' Birma in te gaan-beperkt tot enkel het gebied vlakbij de grens en onder ''bewaking'' van een gids iets verder. De echte trekkers van Birma, hoofdstad Yangon etc kan je dan niet bereiken.
[het valt me nlgal tegen dat iemand die stelt reizen te organiseren niet de basis-info paraat heeft!!]
HIER in BKK kost visum voor Birma maar rond de 8/900 THb-met zelf doen- p.p.=rond de 20 euries. Maar : als dit jullie 1e trip Azie is-doe het niet. Birma ''doe' je niet in paar dagies en is een enorme cultuurschok, zelfs als Thailand al wat gewend is.
Lopb is wel leuk-voor een half dagje. Alweer oude ruines (zien er na de eerste 5 allemaal eender uit, tenzij je leraar klassieke historie bent) en allemaal loslopende/rovende aapjes. Die gappen alles wat los en vast zit.
Als alles dan helemaal vastgepland moet worden (leuke van Thaild is just dat dat totaal niet hoeft-ook niet met een gezin), denk dan eerder aan een natuurpark, zoals Khao Yai redelijk nabij Ayutt. of een extra eiland (want daar schijnen mensen wild op te zijn). Of een wat langere omweg tussen noord en BKK, bvb Sukhothai/Phitsanuloke of de meer ''Thaise'' plaatsen als Nan/Phrae etc.

Gebruikersavatar
changgarden
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 66
Lid geworden op: dinsdag 15 juli 2008, 05:46
Locatie: Mae Chan - Chiang Rai
Contacteer:

Re: Luxe probleem

#8 Bericht door changgarden » vrijdag 25 februari 2011, 05:04

Beste Pong,

Ik organiseer geen reizen, pretendeer ook geen reisbureau te zijn.

Wij wonen in Mae Chan en gaan nu al ruim 4 jaar regelmatig de grens over (30 km van hier), niet alleen voor visum runs maar ook voor shoppen (vooral alcohol en sigaretten zijn daar een stuk goedkoper ;) . Nog nooit heb ik gemerkt dat de 15-dagen regeling is opgeschort of komen te vervallen, dus dat risico schat ik niet zo groot in; mede omdat je je officiele paspoort aan de grens achterlaat en met een doorgangsbewijs Myanmar bezoekt.

Het mag duidelijk zijn dat Myanmar, met zijn totalitair communistisch regime, niet zo open is als Thailand en dat de cultuur / economische toestand aldaar afwijkt van wat we waar dan ook gewend zijn. Toch zijn onze gasten (wij hebben een resort) altijd nog enthousiast terug gekomen van een trip daar. Juist het verschil in cultuur wordt als zeer interessant ervaren.

Vandaar mijn tip voor een dagtocht / 2-dagen tocht door Myanmar en mijn aanbod om te helpen is op persoonlijke titel gemaakt, help graag mensen op weg....

templeflower
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 29 januari 2011, 21:31

Re: Luxe probleem

#9 Bericht door templeflower » vrijdag 25 februari 2011, 09:15

Ik heb me globaal een beetje verdiept (op internet) voor Myanmar. Als we zouden gaan wil ik toch hier visums aanschaffen, omdat je gewoon niet weet hoe of wat in zo'n land dus speel ik inderdaad liever op safe. Wat ik heb begrepen is dat het noorden in Juli/ begin aug vanwege regenval slecht te bereiken is, tevens zouden wij dan ook een beetje de highlights willen doen, dit om zo min mogelijk problemen te krijgen. Dus zou het een rondje Yangoon, Bagan en misschien Madalay worden en ik vraag me af of dit mogelijk is vanuit het noorden van Thailand.

Twijfel alleen nog steeds, niet zozeer over het land want ik denk dat dat onvergeetelijk is, maar meer over de prijzen. Wat ik tot nu heb gezien zijn de prijzen aan de behoorlijke maat haast met westerse prijzen te vergelijken. Wij zijn een normaal gezin dus gaan niet voor op den top deluxe qua hotels maar wat je vind op internet zijn behoorlijk dure hotels. Tevens zijn de binnenlandse vluchten ook aan de maat. Ik heb contact gehad met een reisbureautje in Yangoon en ik schrok me wild van de prijs. 7 dagen myanmar met de plaatsten zoals eerder aangegeven wel all in dus hotel en vervoer voor ruim 4200 euro en dat vind ik dus behoorlijk aan de prijs. Dus daar zit de twijfel heel hoog.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Luxe probleem

#10 Bericht door Mart » vrijdag 25 februari 2011, 10:47

Dus nog een keer .... de Isaan.
Bij ons een keurig hotel met ac enz enz voor 450 B Bovendien nog een mogelijkheid om ons gratis te overnachten. :o :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

templeflower
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 29 januari 2011, 21:31

Re: Luxe probleem

#11 Bericht door templeflower » vrijdag 25 februari 2011, 12:45

Hoi Mart,

Die Isaan doe het hem ;)
Je voorgstelde pagina's had ik al opgeslagen en ik wil zeker tegen de tijd contact opnemen met hans.

Maar vertel eens ik heb ergens hier in een topic foto's gezien over/van de Isaan.
Wij verblijven graag op een centrale plaats waarvan wij dagtrips doen.

Wat zijn de highlight van de Isaan die wij zeker niet mogen missen?

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Luxe probleem

#12 Bericht door Edje » vrijdag 25 februari 2011, 12:57

templeflower schreef: Wij verblijven graag op een centrale plaats waarvan wij dagtrips doen.
De Isaan beslaat ongeveer 1/4 van Th. Vanuit één centrale plaats dagtochten te ondernemen is niet te doen. Je zult je moeten verplaatsen om de hele Isaan te verkennen.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Luxe probleem

#13 Bericht door Jim » vrijdag 25 februari 2011, 13:51

templeflower schreef:Ik heb me globaal een beetje verdiept (op internet) voor Myanmar. Als we zouden gaan wil ik toch hier visums aanschaffen, omdat je gewoon niet weet hoe of wat in zo'n land dus speel ik inderdaad liever op safe. Wat ik heb begrepen is dat het noorden in Juli/ begin aug vanwege regenval slecht te bereiken is, tevens zouden wij dan ook een beetje de highlights willen doen, dit om zo min mogelijk problemen te krijgen. Dus zou het een rondje Yangoon, Bagan en misschien Madalay worden en ik vraag me af of dit mogelijk is vanuit het noorden van Thailand.

Twijfel alleen nog steeds, niet zozeer over het land want ik denk dat dat onvergeetelijk is, maar meer over de prijzen. Wat ik tot nu heb gezien zijn de prijzen aan de behoorlijke maat haast met westerse prijzen te vergelijken.
en elke stuiver gaat naar de junta die niets schuwt om de bevolking te onderdrukken.

boycotten dat land.

je gaat toch ook niet fijn vakantie vieren in noord-korea?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Luxe probleem

#14 Bericht door Mart » vrijdag 25 februari 2011, 17:40

templeflower schreef:Hoi Mart,

Die Isaan doe het hem ;)
Je voorgstelde pagina's had ik al opgeslagen en ik wil zeker tegen de tijd contact opnemen met hans.

Maar vertel eens ik heb ergens hier in een topic foto's gezien over/van de Isaan.
Wij verblijven graag op een centrale plaats waarvan wij dagtrips doen.

Wat zijn de highlight van de Isaan die wij zeker niet mogen missen?
Teveel om op te noemen, bovendien heb ik nog niet alle highlights ontdekt cq bezocht, zoveel zijn er. :lol:

Anderzijds, de Isaan moet niet een trekpleister worden, want dan verschijnen hier ook toeristen dorpen, met maagden achter de tralies :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Luxe probleem

#15 Bericht door Edje » zaterdag 26 februari 2011, 12:51

Mart schreef:
templeflower schreef:Hoi Mart,

met maagden achter de tralies :roll:
Grapjas, [|( zijn dan wel maagden van onder de 16. De Isaan man, alle Th. mannen overigens, zijn net konijnen, boem/boem/boem en wegwezen. De meeste meisjes van 16+ hebben al koters.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”