visum eisen.....

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: visum eisen.....

#16 Bericht door joepattaya » maandag 28 februari 2011, 03:24

Single60Parent schreef:Ik ben als alleenstaande ouder (61) de afgelopen week samen met mijn zoon (18) voor het verlengen van mijn jaarvisum naar de "Immigration Office" geweest hier in Khon Kaen.
Angezien ik ongetrouwd ben, maar wél mijn zoon (18) onderhoud...heb ik eveneens minimaal Bht 45,000.= per maand nodig als contanten.
Dit blijft gelden totdat mijn zoon de 20-jarige leeftijd heeft bereikt!
Wat wél nieuw voor mij was de afgelopen week tijdens ons bezoek (mijn zoon en ik) bij de "Immigration-Police" hier in Khon Kaen was alsvolgt...
Het "Statement" van mijn jaarinkomen van het afgelopen jaar (2010) opgemaakt door de Nederlandse Ambassade te Bangkok (Bht 1,250.=).,was waar ze enkel om vroegen bij de "Immigration Police" hier in Khon Kaen. Deze ambtenaar ging vervolgens de Euro's van mijn jaarinkomen omrekenen naar Thaise Baht, en dat totale bedrag weer in twaalf vermenigvuldigen.,waarna ik op een ruimvoldoende gemiddelde p.m. uitkwam.
Mijn Bankboekjes en statement van mijn bank hier "Bangkok Bank" wilde hij helemaal niet zien.,
zoals hij mij en mijn zoon vertelde was het statement van de Nederlandse Ambassade voldoende.
Wél heb ik een kopie van onze huisregistratie...(mijn zoon blauw boekje, en ik geel boekje) moeten overhandigen, en werd er vervolgens gekeken of wij beiden wél op één en het zelfde adres stonden ingeschreven!
Ook de Thaise geboorte-akte van mijn zoon wilde men een kopie hebben, want daarbij werd eveneens nagekeken of ikzelf als de vader wél stond vermeld in deze akte.
Tot slot nog een kopie van het Thaise document..."Certificate of Divorce"...
Meer documenten waren er niet nodig, en na een betaling van Bht 1,900.= konden we na ca 15-minuten met een nieuwe (één jaar) stempel in mijn paspoort weer huiswaarts.
Incl een verlenging van mijn 3-maanden report (Form: TM.47) was alles vrij snel geregeld.
En zo simpel kan het dus zijn.

Wat ga je trouwens over 2 jaar doen, als je zoon 20 wordt/is?
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: visum eisen.....

#17 Bericht door prajak » woensdag 09 maart 2011, 16:42

Er gaan tegenstrijdige berichten over het internet over verlengingen van een non im O.

Retirement. Inkomen 12x65 of 8 ton in de bank uit een buitenland (twee, drie maanden) of 8 ton in combinatie. Die 12x65 wordt op enkele IMM kantoren uitgelegd als 8 ton......

Huwelijk. Inkomen 12x40 of 4 ton in de bank en...nu komt het...in combinatie lees ik zowel 4 ton als 480 k.

Wie heeft het juiste antwoord ?

Maar ja, men kan lokaal andere eisen stellen.... Het is net welke mannetjes-/vrouwtjesputter daar aan het bureau zit.....

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: visum eisen.....

#18 Bericht door baco101 » woensdag 09 maart 2011, 19:03

prajak schreef:Er gaan tegenstrijdige berichten over het internet over verlengingen van een non im O.

Retirement. Inkomen 12x65 of 8 ton in de bank uit een buitenland (twee, drie maanden) of 8 ton in combinatie. Die 12x65 wordt op enkele IMM kantoren uitgelegd als 8 ton......

Huwelijk. Inkomen 12x40 of 4 ton in de bank en...nu komt het...in combinatie lees ik zowel 4 ton als 480 k.

Wie heeft het juiste antwoord ?

Maar ja, men kan lokaal andere eisen stellen.... Het is net welke mannetjes-/vrouwtjesputter daar aan het bureau zit.....
zoals je zelf al zegt het ligt aan de persoon die je hebt en in wat voor bui die is.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”