Vogels als hobby.

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vogels als hobby.

#16 Bericht door ron » maandag 23 december 2013, 11:53

Nou,ben lekker wezen kl*ten met die lamp,maar wat ik al vreesde,de vogel heeft waarschinlijk de draden boven het plafond vernield.
Morgen maar de huisbaas bellen,en kijken wat die er aan kan doen.........
Ook aan de buitenkant van het huis,zit in het plafond van het stukje overdekking van hert zwembad een flink gat naast een lamp,welke hij er waarschinlijk van boven het plafond heeft ingepikt........
Robert,wil je nog een paar vogels?....kom ze maar halen hoor. :thumbsup:

Ook jij trouwens fijne Kerstdagen en een gezond 2014 gewenst.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Vogels als hobby.

#17 Bericht door sawadikrap » maandag 23 december 2013, 12:05

mai mi tang schreef:Ik heb in het praathuis gelezen, dat Ron óók vogels heeft.

Hallo mai mi tang :D

Er zullen zeker veel meer mensen vogels houden, misschien bij sommige om 1 vogel een ander misschien een voliere.
En wat iedereen zelf moet weten er zijn mensen die of er geen gevoel voor hebben, of het prettiger vinden dieren vrij in de natuur.
Gelukkig is dit mogelijk, ik laat iedereen maar in zijn waarde ben je goed voor wanneer het je hond, kat vissen of vogels betreft dan is het toch prima.

Vind het fijn om een hobby te hebben, had dit in Nederland en blij het hier in Pattaya ook te kunnen uitvoeren.

Robert. :D

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Vogels als hobby.

#18 Bericht door sawadikrap » maandag 23 december 2013, 12:17

ron schreef:Nou,ben lekker wezen kl*ten met die lamp,maar wat ik al vreesde,de vogel heeft waarschinlijk de draden boven het plafond vernield.
Morgen maar de huisbaas bellen,en kijken wat die er aan kan doen.........
Ook aan de buitenkant van het huis,zit in het plafond van het stukje overdekking van hert zwembad een flink gat naast een lamp,welke hij er waarschinlijk van boven het plafond heeft ingepikt........
Robert,wil je nog een paar vogels?....kom ze maar halen hoor. :thumbsup:

Ook jij trouwens fijne Kerstdagen en een gezond 2014 gewenst.

hahahahahahaha

Nou ron als het schade veroorzaakt kan ik begrijpen dat je hier niet gelukkig mee bent. :?
Ook zal de huisbaas er niet blij mee zijn, neen ik heb geen plaats zeker niet voor een vogel die de boel kapot maakt. ( grapje ) :mrgreen:
Ik heb al een tijd de in vrijheid witkop gaailijster niet meer op visite gehad, die graag op o.a. de slaapkamer ramen net als het licht was insekten kwam weg tikken.
Gezien het een grote vogel soort is, en veel kracht heeft was het dus steeds vroeg wakker want dit ging in pauze's uren door.
Na het spannen van groen plastic gaas alleen voor de slaapkamer ramen, ging het door naar andere ramen maar dat was prima.

Echter nu al weer een tijd niet meer gezien, deze vogel die blijkbaar veel voorkomt in Thailand zal denk ik gevangen zijn.
Of zijn nieuwe insekten plaats gevonden hebben.

Nou sterkte ron met de reparatie.

Robert. ;)

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Vogels als hobby.

#19 Bericht door Edje » maandag 23 december 2013, 12:22

sawadikrap schreef:
nbreeker schreef:Heeft er ook iemand vogels in een voliere op dit forum.
Ik heb een voiliere buiten in de carpoort met ongeveer 14 lovebirds,ik ben er jaren geleden mee begonnen met 2 in een kooi wel zo groot dat ze konden vliegen.toen een broedhokje er in en jonge vogels een leuk gezicht als je ziet hoe de ouders de jonge voeren en leren vliegen.
Later een voiliere gebouwd en nu heb ik er dus een stuk of 14 ook al wat vogels verkocht want ik kreeg er teveel en moeders wil niet een nog grotere voiliere.
Maar het is een dankbare hobby,je kunt jonge lovebirds ook tam maken zo dat ze op je schouder komen zitten en vrij rond vliegen maar ik vind vogels horen niet op je schouder en er lopen teveel katten in de rondte om veilig te kunnen vliegen.
Ik heb wel twee keer gehad dat er eentje ontsnapte maar beide keren kwamen ze na 2 dagen weer terug en hingen aan de voiliere deurtje open en binnen waren ze weer uitgehongerd zo te zien.
Ook kwam er een keer een parkiet aan gevlogen die zit er nu ook in in het begin moesten ze niks van he hebben maar nu is hij volledig geaccepteerd en hij is heel brutaal met ze.maar al met al wel grappig.
ok ik vroeg me zomaar af of er nog meer mensen waren die vogels houden als een hobby.
Vrgr.Nick.
Inderdaad Nick :thumbsup:

Ik heb geen love birds maar zie ze in de vele zaken aangeboden, en er zijn prachtige kleuren bij.
Door toeval maar heb dit vermeld in mijn stukje een nieuwe zaak gevonden in Pattaya speciaal voor vogels.
Lange tijd van zaak naar zaak gezocht naar nu echt een zaak waar echt alles te koop is voor je hobby en denk het nu gevonden te hebben.
Veel love birds worden in deze zaak verkocht, dus voor de veel meer voliere liefhebbers die niet ver of in Pattaya wonen een goed adres.
Ben er blij mee en jij begrijp ik ook, dus gewoon door gaan met het genieten van je hobby.
Gezien ik meerdere vogels houd en wil proberen Gouldamadine te kweken, maar hier moeilijk te vinden merk ik hoe liefhebbers in Holland reageren op het hebben van een voliere.
Ben lid van de club ( internet ) van deze vogelsoort en alle reactie's zijn alleen positief en altijd om opbeurend advies te geven om het goed te doen.
Je zal neem ik aan lid zijn van een club voor love birds ben je dit niet, zou ik dit zeker adviseren want mede liefhebbers horen is toch altijd leuker dan berichten lezen van mensen die een andere mening toegedaan zijn over het hebben van een hobby.

Veel succes met je vogels en prettige dagen, lekker doorgaan.

Robert. :clap:
En waar kan ik die zaak vinden? Heb zelf ook een ruime voiliere met parkieten.
Groetjes; Edje

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 275
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 05:37

Re: Vogels als hobby.

#20 Bericht door jvs » maandag 23 december 2013, 12:39

Wij hebben hier al met al zo'n beetje 70 vogels van verschillende soorten.We hebben ganzen,kalkoenen ,verschillende soorten kippen ,parkieten,duiven .kwartels en sinds een week een valkparkiet.
Het is een leuke hobby die vooral in het begin niet meevalt omdat het moeilijk is om hier goede gezonde vogles te vinden.
We hebben veel gekocht in Chatuchak en ook lokaal wel wat gevonden,zelfs eieren uit Nl meegenomen.
Gould amandines hebben we ook gehad en die waren vrij veel te koop in Hua hin een paar jaar geleden.
Er zijn een paar websites hier in Thailand met veel vogels erop te koop dus misschien kun je daar eens kijken.
Wij hebben erg veel wilde vogels in de tuin en die zijn niet erg schuw meer,vogels weten vrij snel waar het veilig is.Hoewel ,een paar weken geleden heeft een python vier kippen op gevreten voordat we hem te pakken hadden .We hebben hem gemeten en hij was net over 3 meter lang.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Vogels als hobby.

#21 Bericht door sawadikrap » maandag 23 december 2013, 12:40

Edje schreef:
sawadikrap schreef:
nbreeker schreef:Heeft er ook iemand vogels in een voliere op dit forum.
Ik heb een voiliere buiten in de carpoort met ongeveer 14 lovebirds,ik ben er jaren geleden mee begonnen met 2 in een kooi wel zo groot dat ze konden vliegen.toen een broedhokje er in en jonge vogels een leuk gezicht als je ziet hoe de ouders de jonge voeren en leren vliegen.
Later een voiliere gebouwd en nu heb ik er dus een stuk of 14 ook al wat vogels verkocht want ik kreeg er teveel en moeders wil niet een nog grotere voiliere.
Maar het is een dankbare hobby,je kunt jonge lovebirds ook tam maken zo dat ze op je schouder komen zitten en vrij rond vliegen maar ik vind vogels horen niet op je schouder en er lopen teveel katten in de rondte om veilig te kunnen vliegen.
Ik heb wel twee keer gehad dat er eentje ontsnapte maar beide keren kwamen ze na 2 dagen weer terug en hingen aan de voiliere deurtje open en binnen waren ze weer uitgehongerd zo te zien.
Ook kwam er een keer een parkiet aan gevlogen die zit er nu ook in in het begin moesten ze niks van he hebben maar nu is hij volledig geaccepteerd en hij is heel brutaal met ze.maar al met al wel grappig.
ok ik vroeg me zomaar af of er nog meer mensen waren die vogels houden als een hobby.
Vrgr.Nick.[/quo

Inderdaad Nick :thumbsup:

Ik heb geen love birds maar zie ze in de vele zaken aangeboden, en er zijn prachtige kleuren bij.
Door toeval maar heb dit vermeld in mijn stukje een nieuwe zaak gevonden in Pattaya speciaal voor vogels.
Lange tijd van zaak naar zaak gezocht naar nu echt een zaak waar echt alles te koop is voor je hobby en denk het nu gevonden te hebben.
Veel love birds worden in deze zaak verkocht, dus voor de veel meer voliere liefhebbers die niet ver of in Pattaya wonen een goed adres.
Ben er blij mee en jij begrijp ik ook, dus gewoon door gaan met het genieten van je hobby.
Gezien ik meerdere vogels houd en wil proberen Gouldamadine te kweken, maar hier moeilijk te vinden merk ik hoe liefhebbers in Holland reageren op het hebben van een voliere.
Ben lid van de club ( internet ) van deze vogelsoort en alle reactie's zijn alleen positief en altijd om opbeurend advies te geven om het goed te doen.
Je zal neem ik aan lid zijn van een club voor love birds ben je dit niet, zou ik dit zeker adviseren want mede liefhebbers horen is toch altijd leuker dan berichten lezen van mensen die een andere mening toegedaan zijn over het hebben van een hobby.

Veel succes met je vogels en prettige dagen, lekker doorgaan.

Robert. :clap:
En waar kan ik die zaak vinden? Heb zelf ook een ruime voiliere met parkieten.
Edje de zaak is op Sukumvit Road voorbij Bangkok Pattaya Hospital richting Sriracha.
Je ziet dan rechts op Sukumvit Road de grote Mac. Donald en er iets voor in het weekend de weekend planten markt.

Je rijd dan nog iets verder na het deel waar het planten markt is en rijd terug, ( tweede terug afslag na het terrein van de weekend planten markt ).
Wanneer je een normale snelheid aanhoud zal je de vogel zaak zien ( zaak is met grijs kunststof moderne zaak ) met vele nieuwe kooien buiten en dus voor Pattaya veel vogelsoorten.
Denk dat je zeker spullen zal tegenkomen of misschien vogels die de moeite van een ritje waard zijn.

Heb gevraagd aan de zaak en zijn elke dag open vroeg in de morgen tot in de middag.

succes het moet makkelijk te vinden zijn al ben ik misschien niet de beste in het uitleggen, sorry. ;)

Robert.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Vogels als hobby.

#22 Bericht door Edje » maandag 23 december 2013, 12:45

Bedankt Robert.
Die plantenmarkt ben ik al geweest dus weet ik die vogelzaak ook wel te vinden.
Groetjes; Edje

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Vogels als hobby.

#23 Bericht door sawadikrap » maandag 23 december 2013, 13:09

jvs schreef:Wij hebben hier al met al zo'n beetje 70 vogels van verschillende soorten.We hebben ganzen,kalkoenen ,verschillende soorten kippen ,parkieten,duiven .kwartels en sinds een week een valkparkiet.
Het is een leuke hobby die vooral in het begin niet meevalt omdat het moeilijk is om hier goede gezonde vogles te vinden.
We hebben veel gekocht in Chatuchak en ook lokaal wel wat gevonden,zelfs eieren uit Nl meegenomen.
Gould amandines hebben we ook gehad en die waren vrij veel te koop in Hua hin een paar jaar geleden.
Er zijn een paar websites hier in Thailand met veel vogels erop te koop dus misschien kun je daar eens kijken.
Wij hebben erg veel wilde vogels in de tuin en die zijn niet erg schuw meer,vogels weten vrij snel waar het veilig is.Hoewel ,een paar weken geleden heeft een python vier kippen op gevreten voordat we hem te pakken hadden .We hebben hem gemeten en hij was net over 3 meter lang.
Perfect lijkt mij prima als je zoveel ruimte hebt om zoveel vogels te kunnen houden.
Heb in de zaak een prachtige goud fazant gezien, een vogel die ik als kind zag toen mijn stiefvader deze in zijn grote voliere hield.
Heb er jammer genoeg geen ruimte voor maar toen ik deze vogel zag, en eigenlijk nooit meer gezien anders had ik deze vogel gekocht.
Want vind dan moet je wel deze vogel de ruimte geven en jammer dat kan dus niet.
Ja ook heb ik bij deze zaak een paar valkparkieten gezien die er prima uitzagen, toch vogels die ik in de tijd dat ik in zaken kijk ze niet vaak heb gezien.
Ja gezonde vogels is altijd een probleem zeker als vele zaken er qua verzorging er niet optimaal uitzien, en je vaak problemen mee naar huis neemt.
Erg leuk om zelfs eieren uit Nederland mee te nemen, ben tot op heden in de bijna 9 jaar niet meer in Nederland geweest.
En daar zijn zeer veel kwekers van de gouldamadine, heb er sinds gisteren dus nu 5 en zal over een tijdje weer kijken of er weer binnen komen.

Ja met zoveel dieren zal je ook veel dieren in het wild op bezoek krijgen, ik krijg buiten de grote hoeveelheid mussen en dwerg duifjes ook af en toe een niet gewenste bezoeker.
Geen python maar kleinere soorten, giftig volgens Thai en die ook weten dat er vogels gehouden worden.
Want een periode geleden kroop er zelfs een slang netjes via mijn voliere, maar door het ( niet goede gaas kwaliteit van Thailand ) dus kon niet naar binnen door het geluid van de vogels wist ik dat er iets niet klopte.

Een Thai heeft de slang dood gemaakt wat ik eigenlijk niet wilde, had liever gehad de slang los te laten buiten de tuin.
Maar kon het niet tegenhouden want de mening was een kind kan gebeten worden buiten de tuin dus het was beter hem te doden.

Een mooi formaat python dus, die heeft zijn maaltijd dus wel gehad met 3 kippen.

Robert :lol:

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Vogels als hobby.

#24 Bericht door sawadikrap » maandag 23 december 2013, 13:13

Edje schreef:Bedankt Robert.
Die plantenmarkt ben ik al geweest dus weet ik die vogelzaak ook wel te vinden.

Succes :mrgreen:

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Vogels als hobby.

#25 Bericht door sawadikrap » maandag 23 december 2013, 16:47

:mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”