te koop

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pung
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: vrijdag 16 juli 2010, 16:13

te koop

#1 Bericht door pung » zaterdag 19 februari 2011, 15:22

te koop honda steed 400cc geen kenteken wel goede papieren rij zelf zonder problemen over al naar toe heb nagevraagd is ingeschreven dus geen probleem prijs 100.000 bath voor foto of meer informatie graag een prive bericht.
Laatst gewijzigd door Chang op zaterdag 19 februari 2011, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
falanglaos
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zaterdag 15 januari 2011, 03:03

Re: te koop

#2 Bericht door falanglaos » zondag 20 februari 2011, 03:53

sorry , kleine toelichting hier , motor fietsen zonder kenteken , en dus zonder groen boekje , mogen theorethisch in thailand niet rondrijden, de politie heeft dit tot nu redelijk getolereerd en indien men u stopt ( zeker), komt ge weg met de normale fooi aan de politie.. :lol: , maar nu worden de controles meer toegepast en de problemen blijven niet bij een boete , maar ook motorfiets
wordt aangeslagen en dit kan u veel geld kosten..., en mogelijk totaal verlies van de motor...( nadien rijdt die politeagent daar mee rond :mrgreen: ), ik wil hiermede niemand ontmoedigen , ik denk als je deze motor gebruikt om lokaal rond te rijden in de kleine dorpen, geen probleem ,( mits eventueel sponsoring van de lokale politie..) maar indien je langere trippen maakt zou je wel is met de autobus kunnen terugkomen en veel geld kwijt zijn... :twisted

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: te koop

#3 Bericht door Wouter_Udon » zondag 20 februari 2011, 09:14

Volgens de OP zitten er goede papieren bij. Dan is het toch simpelweg een kenteken aanvragen of is dat te eenvoudig gedacht?
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
falanglaos
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zaterdag 15 januari 2011, 03:03

Re: te koop

#4 Bericht door falanglaos » zondag 20 februari 2011, 10:14

wel wouter,
het is inderdaad eenvoudig gedacht , het is veel gecompliceerder en duur om een kenteken + boek te verkrijgen (alleen verkrijgbaar in bangkok), en vele aanvragen worden geweigerd of de aanvrager wordt uitgemolken, ga dus niet heel de procedure hier verklaren, jaren geleden werd daar allemaal geen aandacht aan besteed ( wet werd niet toegepast) , maar nu is men stilletjes aan de puntjes op de i aan het zetten , wat dus resulteert :de kans is groot dat je gestopt wordt en motorfiets aangeslagen word ( zonder teruggave ) en een grote boete...,als het inderdaad zo eenvoudig was dan hadden al deze motorfietsen reeds een kenteken bekomen, en kijk maar rond hoeveel er ineens te koop staan (zonder kenteken) , zal dus wel zijn reden hebben ;) mijn bedoeling is niet de verkoper of koper te ontmoedigen , wel de nodige info te verschaffen , aangezien het ook niet over 5 of 10.000bath gaat , en nogmaals het niet eenvoudig is tot bijna onmogelijk ook met de nodige papieren een kenteken + boek te verkrijgen..., [|)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: te koop

#5 Bericht door ron » zondag 20 februari 2011, 11:52

Ikzelf vindt dit gewoon een goeie tip van falanglaos.
Begrijp dat het zeker zijn bedoeling niet is om mensen te ontmoedigen,maar wel te waarschuwen voor eventuele gevolgen.

Als het trouwens allemaal niet zo,n vaart zou lopen,en er geen vuiltje aan de lucht zou zijn,zou OP toch al lang de benodigde papieren en kenteken geregeld hebben?
Denk ook dat dit de verkooptijd stukken zou verkorten,aangezien je een compleet iets aanbied.

Groet Ron
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: te koop

#6 Bericht door driver » zondag 20 februari 2011, 14:24

pung biedt iets te koop aan en is heel duidelijk.
Falanlaos reageert daar netjes op met alle voors en tegens en dus is het toch klaar verder ?

Of je koopt of je koopt niet lijkt me.

mvg driver

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: te koop

#7 Bericht door prajak » zondag 20 februari 2011, 16:47

Die motor mag theoretisch niet in TH rondrijden ? Ja hoor, daar komt weer een NL begrip om de hoek kijken. Het "gelijkvormigheidscertificaat". Dat heb je in NL voor alle gangbare modellen waarvan men een exemplaar heeft laten beoordelen door de RDW en dan zijn alle gelijke dingen die men importeert ineens beoordeeld en goed bevonden. Maar importeer ik een Satupeku uit Japan die nog niemand heeft dan volgt een zware keuring en die moet ik dan dokken. Dan komt wel of niet een groen boekje.

Ik denk dat het met die Honda ook zo is. Het is niet gekeurd in TH en dan krijg je problemen het ding gekeurd te krijgen.

Ik wil schrijver niet teleurstellen maar ik zou nimmer zo'n ding kopen zonder kenteken en boekje en voorafgaande keuring. Als de gevraagde som de marktwaarde is zou ik die laten verminderen met de kosten die ik moet maken om het boekje te krijgen.

Is het ding verzekerd ? Een ding zonder groen boekje kun je toch niet verzekeren ? Ik lees daar niets over, wel over "papieren" maar welke ? Is de wegenbelasting betaald ? Dat kan alleen als je een groen boekje hebt plus de verplichte WA.

Ik denk dat de eerste schrijver de papieren moet laten doen en de verzekering en kenteken en dan pas verkopen. Ik, ik praat voor mijzelf, zou onder deze omstandigheden niet kopen.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: te koop

#8 Bericht door carpediem » zondag 20 februari 2011, 17:25

Het lijkt mij het beste als pung wat duidelijker is over de papieren. Kan hij tenslotte zijn voordeel mee doen met alle kennis van onze forumleden en hoeven ze niet te speculeren.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: te koop

#9 Bericht door joepattaya » maandag 21 februari 2011, 02:08

driver schreef:pung biedt iets te koop aan en is heel duidelijk.
Falanlaos reageert daar netjes op met alle voors en tegens en dus is het toch klaar verder ?

Of je koopt of je koopt niet lijkt me.

mvg driver
Nee nee driver, dat zie je verkeerd. Nu gaat er eerst te uit en te na gedisucssieerd worden over het wel en wee van de brommert, of ie niet te duur is, omdat er geen kenteken bij zit, of omdat hij misschien wel te goedkoop is..........er is geen jaartal genoemd en geen kilometrage........... ;)
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 333
Lid geworden op: vrijdag 30 juli 2010, 08:31

Re: te koop

#10 Bericht door trompetter » maandag 21 februari 2011, 02:40

Een kennis van me met een Honda Boss (?) werd plots 40.000 Baht lichter gemaakt.
Dat was, zoals hij begreep, om de achterstallige belasting te betalen want als
je geen blauw boekje hebt kan er in het verleden niet eens belasting betaald zijn.
Hij kreeg de moter mee naar huis maar werd gewaarschuwd dat ze het apparaat de
volgende keer zouden confisqueren.

Om je dit soort vervelende uitgaven te helpen ontwijken, zijn er bepaalde districten,
die een nogal vreemdsoortige formule hanteren:
Voor iets van 20.000 Baht krijg je een formulier van de politie dat de
registratie is aangevraagd.
Dat maakt de moter nog steeds niet legaal, maar maximeert de boete tot 400 Baht
en tevens zou de moter dan niet in beslag genomen kunnen worden.

Verzekeringen geven je graag een polisje, maar of die positieve benadering ook
van toepassing is als er schade is, blijft natuurlijk de grote vraag.

Een paar jaar geleden dacht een kennis er heel kortstondig over een Yamaha Serow,
zeg maar een soort off-road moter van 225 cc, te legaliseren. Dat zou dan iets van
50.000 Baht gaan kosten. De officiele dokumenten bestonden uit de inklaringspapieren
van de onderdelen. Zonder kentekenplaat was de waarde 20.000 Baht, dus hij bleef
via via op een 'huurcontract' rijden.
Verhuurders van motoren vallen blijkbaar onder speciale regelingen ...

Voor Harleys, net als de meeste zwaardere motoren voor een groot deel gestolen in Japan,
als onderdelen ingevoerd en hier weer geassembleerd, komt het op 110.000 Baht.

met vr. groet
en T-geschal

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: te koop

#11 Bericht door driver » maandag 21 februari 2011, 07:55

joepattaya schreef:
driver schreef:pung biedt iets te koop aan en is heel duidelijk.
Falanlaos reageert daar netjes op met alle voors en tegens en dus is het toch klaar verder ?

Of je koopt of je koopt niet lijkt me.

mvg driver
Nee nee driver, dat zie je verkeerd. Nu gaat er eerst te uit en te na gedisucssieerd worden over het wel en wee van de brommert, of ie niet te duur is, omdat er geen kenteken bij zit, of omdat hij misschien wel te goedkoop is..........er is geen jaartal genoemd en geen kilometrage........... ;)
Okee, het is dus topic vulling bedoel je :mrgreen:

Dan maar inhakend op een ander bericht hier over gestolen en opgebouwde motoren e.d.

Vlgs mij rijden hier veel buitenlanders redelijk legaal met papieren rond en de meeste Thai zonder papieren en met idd zelf opgebouwde motoren.
De gem. Thai kan denk ik een legale met green book motor niet bekostigen dus zijn ze creatief en bouwen ze zelf in elkaar met hulp van vrienden.

In Sung Noen heb ik inmiddels binnen 6 maanden een klein motorgroep netwerkje opgebouwd en zelfs een green boek verkrijgen via hun moet lukken zeggen ze tegen hele andere prijzen dan normaal.
Oftewel: Als ik een redelijke motorfiets in Thailand wil gaan rijden is dat wel te realiseren ipv de hoofdprijs betalen bij bijv. de Red Baron in Bangkok waar het vlgs mij ook nog maar afwachten is of dat allemaal wel legaal is gegaan bij of via hun.

Ken inmiddels rond Sung Noen en in Khorat ook wat piepkleine motorzaakjes waar ze heel handig zijn in ombouwen zag ik :mrgreen:

Politie: die zijn niet zo moeilijk dus bij controles of een ongeval is dat ook wel op te lossen als je geen papieren hebt van de motor .
Ik wil overigens als ik iets koop of ga rijden wel papieren maar dat terzijde.

gr driver

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: te koop

#12 Bericht door Mart » maandag 21 februari 2011, 08:40

driver schreef:Ken inmiddels rond Sung Noen en in Khorat ook wat piepkleine motorzaakjes waar ze heel handig zijn in ombouwen zag ik :mrgreen:

Politie: die zijn niet zo moeilijk dus bij controles of een ongeval is dat ook wel op te lossen als je geen papieren hebt van de motor .
Ik wil overigens als ik iets koop of ga rijden wel papieren maar dat terzijde.

gr driver
Zo kocht ik dus een Honda Seed 600, inderdaad met alle papieren, dus ook groen boekje.
Kleur wit, kentekenplaat nr 6666.
Waarschijnlijk is mijn motorfiets ook wel in zo'n motorzaakje terecht gekomen, want hij was plotseling verdwenen. :oops:

Ach... het groene boekje ..... een leuke herinnering :oops:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: te koop

#13 Bericht door Edje » maandag 21 februari 2011, 11:01

trompetter schreef:Een kennis van me met een Honda Boss (?) l
Kawasaki Boss.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
falanglaos
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zaterdag 15 januari 2011, 03:03

Re: te koop

#14 Bericht door falanglaos » maandag 21 februari 2011, 11:04

ja erik , aangezien jij ook al lang hier bent , is mijn raad stop met vergelijken met nederland of waar ook , TIT, dus die motorfietsen zonder boekje kunnen wel de basis verzekering ( porobo) bekomen , het zelfde geld voor een tuk-tuk of sam lor, skylab...., als de nonsens van driver :Politie: die zijn niet zo moeilijk dus bij controles of een ongeval is dat ook wel op te lossen als je geen papieren hebt van de motor ., probeert dat maar is aan mijn vriend uit te leggen die zich juist blauw betaald heeft onder deze omstandigheden , mijn vrouw heeft een honda airblade , met porobo verzekering , maar heeft een aparte extra verzekering die wel meer dekt voor 2.500 bath/jaar, als porobo eigenlijk niets dekt...
en mart zijn honda seed? zit waarschijnlijk in zijn broek :D maar heeft wel de goede denkwijze....
en aanvraag boekje + kenteken , zal grof zijn , tussen de 60.000- 300.000 afhangende model motor? :twisted , misschien..

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: te koop

#15 Bericht door Mart » maandag 21 februari 2011, 11:55

falanglaos schreef: en mart zijn honda seed? zit waarschijnlijk in zijn broek :D maar heeft wel de goede denkwijze....
Wenst Falang Laos soms een foto kopie van het groene boekje zien :roll: :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”