te koop

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
falanglaos
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zaterdag 15 januari 2011, 03:03

Re: te koop

#16 Bericht door falanglaos » maandag 21 februari 2011, 12:19

sorry mart , ik wou u zeker niet beledigen, allereerst is het geen honda STEED, of heb jij een speciaal model 8-) , en ik weet er zijn er met groen boekje en kenteken, waarschijnlijk lang geleden door de vorige eigenaar in orde gebracht ,( goed voor u) ben ook al naar verscheidene gaan kijken,( met groene boek) maar voor mij te oude motorfietsen ;) ( hoe oud is uw MF?)
en bedankt voor de bemerking ron , u zit ook in de goede richting wat mijn origenele post betreft, dus mijn advies is, men koopt wat men wil, met of zonder kenteken maar in mijn geval nu zal ik uitkijken naar een MF geproduceerd in thailand , met groene boek en kenteken om alle problemen hierboven vermeld te vermijden ,
maar dat is ieder voor zich om uit te maken wat men wil en wat risico men nemen wil [|)

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: te koop

#17 Bericht door Mart » maandag 21 februari 2011, 13:42

Falanglaos:
Niet 2 dingen door elkaar halen. Ik had een Honda Steed 600, nu alleen nog het groene boekje.
De eerste eigenaar kocht hem in 2539. Ik kocht hem 2542, in 2543 was hij spoorloos.

De foto die ik heb geplaatst - als bewijs dat het zo makkelijk is - is van mijn Honda Magna die ik dus nog steeds heb. Die is geimporteerd uit Japan, is nu 22 jaar oud. Heb ook nog een Honda Jazz 49.9 cc, 18 jaar oud verder nog wat Honda's en ........ :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: te koop

#18 Bericht door driver » maandag 21 februari 2011, 16:46

falanglaos schreef:ja erik , aangezien jij ook al lang hier bent , is mijn raad stop met vergelijken met nederland of waar ook , TIT, dus die motorfietsen zonder boekje kunnen wel de basis verzekering ( porobo) bekomen , het zelfde geld voor een tuk-tuk of sam lor, skylab...., als de nonsens van driver :Politie: die zijn niet zo moeilijk dus bij controles of een ongeval is dat ook wel op te lossen als je geen papieren hebt van de motor ., probeert dat maar is aan mijn vriend uit te leggen die zich juist blauw betaald heeft onder deze omstandigheden , mijn vrouw heeft een honda airblade , met porobo verzekering , maar heeft een aparte extra verzekering die wel meer dekt voor 2.500 bath/jaar, als porobo eigenlijk niets dekt...
en mart zijn honda seed? zit waarschijnlijk in zijn broek :D maar heeft wel de goede denkwijze....
en aanvraag boekje + kenteken , zal grof zijn , tussen de 60.000- 300.000 afhangende model motor? :twisted , misschien..
Nonsens van driver...proberen uit te leggen aan jouw vriend ?

driver hoeft niks uit te leggen want ieder geval is een apart geval denkt driver en spreekt ook geen nonsens maar gewoon de realiteit in Thailand zoals driver het ziet en hoort.
En aangezien driver dacht hij ook al aangeeft tzt met papieren te willen rijden gaat driver zich dus aan de regels houden net als altijd :mrgreen:
Mocht driver e.e.a verkeerd gelezen /begrepen hebben dan hoort hij dat wel hopelijk.
mvg driver

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: te koop

#19 Bericht door prajak » maandag 21 februari 2011, 16:58

Kan een motorfiets zonder kenteken de basisverzekering (de WA) krijgen zonder kenteken ? Op mijn WA-verzekering staat het kenteken vermeld.

En dan die opmerking over het gelijkvormigheidscertificaat ! Raakt kant noch wal van de schrijver. In Thailand geproduceerde dingen zijn gekeurd en krijgen direct, op basis van dat certificaat, een groen boekje zonder keuring. Het concept is immers gekeurd ! Ga je iets invoeren dat in Thailand onbekend is dan volgt die keuring. En die moet betaald worden door de importeur. En dat verhoogt de kostprijs van dat ding. Voer je er duizend in dan kost dat per ding minder.... Zo werkt het overal, ook hier. Beetje goedkoop van schrijver om dan iets te roepen zoals hij deed.....

En nu hebben we twee items over dezelfde motor. Overbodig.

Gebruikersavatar
falanglaos
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zaterdag 15 januari 2011, 03:03

Re: te koop

#20 Bericht door falanglaos » dinsdag 22 februari 2011, 01:58

antwoord op prajaks vraag reeds vermeld hierboven dus die motorfietsen zonder boekje kunnen wel de basis verzekering
( porobo) bekomen ......het zelfde geld voor een tuk-tuk of sam lor, skylab..., allen zonder kenteken...ja dus.. ;)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: te koop

#21 Bericht door prajak » dinsdag 22 februari 2011, 17:23

Falanglaos, dat stelt gerust.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: te koop

#22 Bericht door Mart » dinsdag 22 februari 2011, 18:05

falanglaos schreef:antwoord op prajaks vraag reeds vermeld hierboven dus die motorfietsen zonder boekje kunnen wel de basis verzekering
( porobo) bekomen ......het zelfde geld voor een tuk-tuk of sam lor, skylab..., allen zonder kenteken...ja dus.. ;)
Waar en bij wie :?: :?: :?: :?: :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
falanglaos
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zaterdag 15 januari 2011, 03:03

Re: te koop

#23 Bericht door falanglaos » woensdag 23 februari 2011, 02:52

mart , :idea: heel eenvoudig bij elke verzekeringsmakelaar , of denkt u dat al de samlor in udon en tuk-tuk in nongkhai allemaal zonder verzekering rond rijden + ik spreek van persoonlijke ondervinding en post geen nonsens, daar is niemand mee geholpen
wenst MART een foto kopie van zo 'n verzekering te zien :roll: :o

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: te koop

#24 Bericht door Mart » woensdag 23 februari 2011, 03:49

falanglaos schreef:mart , :idea: heel eenvoudig bij elke verzekeringsmakelaar , of denkt u dat al de samlor in udon en tuk-tuk in nongkhai allemaal zonder verzekering rond rijden + ik spreek van persoonlijke ondervinding en post geen nonsens, daar is niemand mee geholpen
wenst MART een foto kopie van zo 'n verzekering te zien :roll: :o
Inderdaad en tevens een foto van het voertuig en de eigenaar :?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
falanglaos
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zaterdag 15 januari 2011, 03:03

Re: te koop

#25 Bericht door falanglaos » zaterdag 26 februari 2011, 06:19

nu voor ons martje die blijkbaar een probleem heeft met mij, :?: mijn foto van het mijn tuk-tuk staat dus op mijn avatar ,
ondertussen wel verkocht, heb daar 3 jaar mee rond gereden met verzekering porobo, daarvoor had ik een tuk -tuk nongkhai stijl ,
5 jaar mee rond gereden met porobo.., mijn schoonbroer heb ik een samlor gekocht ( ook al weg nu ) ook porobo, ik rijdt hier zeker niet rond zonder verzekering , mijn bedoeling om te registreren op dit forum was aangezien ik ook al vele jaren hier woon , informatie of raad te geven aan degenen die dat vragen , en het niet in mijn aard is om nonsens te posten of veronderstellingen , wat ik post is uit eigen ondervinding , en wat ik niet weet , antwoord ik gewoon niet op, en geef geen misleidende info..., had echter nooit verwacht dat men hier op de grille gelegd wordt en bij wijze van spreken mijn id kaart, foto enz ...,zou moeten posten ,aangezien dit ook niet mijn aard is en ik hou van mijn privacy., hoeft het voor mij niet op die wijze ...., dus mart wat uw verzekering betreft , heb hier toevallig nog een kopie van mijn tuk-tuk porobo ,zal deze misschien later posten ( als ik photobucket heb),
sorry , ik heb ook geen idee waarom u dat in al die jaren blijkbaar niet gelukt is , slecht verzekeringskantoor :?: deze verzekering is van viriyah, tevoren was van union prosper, zo veel succes met uw probleem [|)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: te koop

#26 Bericht door driver » zaterdag 26 februari 2011, 07:51

falanglaos schreef:nu voor ons martje die blijkbaar een probleem heeft met mij, :?: mijn foto van het mijn tuk-tuk staat dus op mijn avatar ,
ondertussen wel verkocht, heb daar 3 jaar mee rond gereden met verzekering porobo, daarvoor had ik een tuk -tuk nongkhai stijl ,
5 jaar mee rond gereden met porobo.., mijn schoonbroer heb ik een samlor gekocht ( ook al weg nu ) ook porobo, ik rijdt hier zeker niet rond zonder verzekering , mijn bedoeling om te registreren op dit forum was aangezien ik ook al vele jaren hier woon , informatie of raad te geven aan degenen die dat vragen , en het niet in mijn aard is om nonsens te posten of veronderstellingen , wat ik post is uit eigen ondervinding , en wat ik niet weet , antwoord ik gewoon niet op, en geef geen misleidende info..., had echter nooit verwacht dat men hier op de grille gelegd wordt en bij wijze van spreken mijn id kaart, foto enz ...,zou moeten posten ,aangezien dit ook niet mijn aard is en ik hou van mijn privacy., hoeft het voor mij niet op die wijze ...., dus mart wat uw verzekering betreft , heb hier toevallig nog een kopie van mijn tuk-tuk porobo ,zal deze misschien later posten ( als ik photobucket heb),
sorry , ik heb ook geen idee waarom u dat in al die jaren blijkbaar niet gelukt is , slecht verzekeringskantoor :?: deze verzekering is van viriyah, tevoren was van union prosper, zo veel succes met uw probleem [|)
Mart zal met jouw geen probleem hebben denk ik hij vroeg dacht ik gewoon om fotoos thats all.
Daarnaast hangt Mart al een jaartje of tig rond in Thailand en weet ie vrij veel van de bekende hoed en rand dus zijn reacties zijn meestal wel aardig up to date .
Naar mij toe reageerde je ook wat apart en als ik daar op terug reageer komt er van jouw kant verder geen reactie wat ik prima vindt overigens want dan komt er ook geen discussie alhoewel ik daar nooit voor wegloop mits het netjes blijft en verder hoeft niemand hoeft in dit topic op de grille gelegt te worden vlgs mij want dan wordt het nog warmer tenslotte maar als je iets roept of zegt kun je tegengas verwachten van sommige mensen maar dat is weer de charme van dit forum vindt ik dat niet alles en iedereen elkaar naar de bekende bek praat maar soms gewoon geheel duidelijk een andere mening hebben.

mvg driver

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: te koop

#27 Bericht door Mart » zaterdag 26 februari 2011, 08:39

falanglaos schreef:nu voor ons martje die blijkbaar een probleem heeft met mij, :?:

dus mart wat uw verzekering betreft , heb hier toevallig nog een kopie van mijn tuk-tuk porobo ,zal deze misschien later posten ( als ik photobucket heb),

sorry , ik heb ook geen idee waarom u dat in al die jaren blijkbaar niet gelukt is , slecht verzekeringskantoor :?: deze verzekering is van viriyah, tevoren was van union prosper, zo veel succes met uw probleem [|)
Ik heb geen probleem, ik koop geen tuk-tuk, samlor of motorfiets zonder kenteken.
U beweerde dat U voor een motorfiets zonder kenteken wel een verzekering kan afsluiten, daar twijfel ik nog steeds aan, zeker nu het bewijs niet geleverd wordt.

PS. Hoe heeft U de avatar van Uw tuk-tuk op het forum weten te plaatsen :?:

BTW. heeft U wel een goede ongeval verzekering ;) :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
falanglaos
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zaterdag 15 januari 2011, 03:03

Re: te koop

#28 Bericht door falanglaos » zaterdag 26 februari 2011, 09:35

hier een poging om ongelovige thomas wijs te maken , indien gelukt kijk vooral naar het kenteken vakje , ja met de nul....en haal uw beste thai maar boven voor het body type vakje ...proost
Afbeelding
Laatst gewijzigd door falanglaos op zaterdag 26 februari 2011, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
falanglaos
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zaterdag 15 januari 2011, 03:03

Re: te koop

#29 Bericht door falanglaos » zaterdag 26 februari 2011, 09:39

ik hoop dat dit de lucht een beetje klaart , als ik totaal geen probleem heb met mart ,( wel met zijn ongeloof) en we hierbij kunnen zien dat we echt niet alwetend zijn , en we nog altijd alle dagen iets kunnen bijleren , hou oud we ook zijn... [|)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: te koop

#30 Bericht door driver » zaterdag 26 februari 2011, 10:32

falanglaos schreef:ik hoop dat dit de lucht een beetje klaart , als ik totaal geen probleem heb met mart ,( wel met zijn ongeloof) en we hierbij kunnen zien dat we echt niet alwetend zijn , en we nog altijd alle dagen iets kunnen bijleren , hou oud we ook zijn... [|)
mooi he! zo,n forum [$) jong of oud leren kunnen we altijd van elkaar.

mvg driver

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”