Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Nederland

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Nederland

#1 Bericht door menan » woensdag 16 februari 2011, 13:11

Mrs. komt van 8 april tot 7 juli bij mij in Nederland. Zij is bij terugkeer naar Thailand verplicht zich persoonlijk op de ambassade te melden voor 22 juli. Kan dit zo maar? Ik bedoel ze is Thaise en ze kunnen haar toch niet verplichten zich in Thailand bij de Ned. ambassade te melden?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Neder

#2 Bericht door Jim » woensdag 16 februari 2011, 14:59

't is niet wettelijk verplicht, maar wel raadzaam als ze later ooit nog een schengen visum wil aanvragen.
er komt een stempel in haar paspoort met de datum dat ze zich uiterlijk moet melden en na het melden komt er een stempeltje 'netjes gemeld' bij.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Neder

#3 Bericht door prajak » woensdag 16 februari 2011, 16:38

Dan is Big Bro ogenschijnlijk nog niet zo ver dat men haar vertrek uit NL (en dat is tevens einde visum..?) doorgeeft aan de IND. Ik kan de gevolgen van wel of niet doen niet overzien. Dus zou ik haar maar adviseren het maar te doen. Maar je zou ook de ambasade hier even kunnen bellen of het consulaat in Mokum raadplegen over het waarom.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Neder

#4 Bericht door Gardensafari » woensdag 16 februari 2011, 17:23

Altijd doen, al lijkt het (ook mij) volledig onzinnig.
Als ze volgende keer een visum aanvraagt en ze heeft dat stempeltje niet, dan kunnen ze wel eens weigeren.
Zoiets als: "Daar aanvraagster de regels omtrent het visum bij een vorige gelegenheid niet zorgvuldig heeft nageleefd, zijn wij thans van mening dat het gevaar dat zij zich ditmaal evenmin aan de visumregels zal houden niet denkbeeldig is. Daaruit putten wij het vermoeden dat aanvraagster niet van zins is om na de vakantie naar haar land van herkomst terug te keren."
Natuurlijk kun je klagen enzovoorts, maar daarmee heeft je vriendin voorlopig nog mooi geen visum te pakken.
Daarnaast ligt het voor de hand dat het huidige kabinet de regels niet zal versoepelen, integendeel.
Dus het niet halen van dat stempeltje lijkt mij onhandig.
Met bureaucraten moet je altijd oppassen.
Als het even kan hun onzinnige regeltjes gewoon naleven. Die ze overigens ook vaak niet zelf hebben bedacht (althans in NL. in TH kan dat wel eens anders liggen :o ).
Dan hebben ze de minste stokken om mee te slaan.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Neder

#5 Bericht door Jim » woensdag 16 februari 2011, 17:45

ja, het is heel erg irritant.
mijn vrouw heeft het ook 2x moeten doen.

de laatste keer kwam ze op een vrijdag aan (feestdag, ambassade dus dicht) en moest ze na het weekend weer 'even' terug naar bangkok.
een dikke 500 km heen en terug.. maar ja, daar hebben ze kie aan bij de ambassade :evil:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Neder

#6 Bericht door Ervee71 » woensdag 16 februari 2011, 20:12

Ik heb dit vaker gehoord, maar mijn vriendin (2x in Nederland) heeft dit niet moeten doen.

Zij heeft beide keren, de kaart van de vreemdelingenpolitie moeten afgeven en dat was alles.
GETROUWD OP 24-08-2011

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Neder

#7 Bericht door Pieter » woensdag 16 februari 2011, 23:46

Binnenkort moeten ze verplicht een tatoeage op de bovenarm met de letters NT (Nederlandse Thai)

Leer nu eens begrijpen dat we uit een land komen waar blond de norm is.

Iedereen of iedere poging dat te verstoren wordt niet op prijs gesteld

Het is dat we int. verdragen hebben ondertekend (ja die linkse niksnutten hebben dat gedaan)

anders hadden we allang de grens gesloten voor die gelukzoekers


Pieter [|( [|( [|( [8) [8)
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Neder

#8 Bericht door prajak » donderdag 17 februari 2011, 00:58

Een belletje naar de ambassade en vragen wanneer ze open zijn kost minder dan een lange reis. Het telefoonnummer staat op hun website.

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Neder

#9 Bericht door Akang » donderdag 17 februari 2011, 02:46

Ja hoor afmelden bij vreemdelingen politie in NL en vervolgens melden bij ambassade in Bangkok om er zeker van te zijn dat ze terug is gekomen, ze hoeft geen afspraak te maken kan gewoon bij dat hokje buiten voor de deur van de ambassade...mijn man ook moeten doen!
Even the longest journey starts with the first step...

ben1932
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2011, 16:31

Re: Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Neder

#10 Bericht door ben1932 » donderdag 17 februari 2011, 04:02

Ja dit is heel normaal,maar dat hebben ze hier ingevoerd om dat ze in het verleden niet meer terug kwamen , dan dachten ze ze is bij een vriend , en dan was het niet zo dan zat deze dame in een bar of nachtclub .
Ik ben zelf taxi chauffeur geweest en kwam ook in die clubs om mensen af tehalen, deze vertelde mij dan in de taxi dat er thaise dames werkten,
tegen hun wil in ,
Nu ik zelf hier getrouwd ben heb ik me ook moeten melden, toen ik terug keerde in thailand , nu hoeft het niet meer ik ben al een antal malen naar nederland gegaan met mijn vrouw en kind
Ik vindt het zeer goed dat ze zo over de mensen bezorg zijn,
Want er word veel misbruik van de dames gemaakt.,zij denken dat een lieve man hebben en dan loopt het op iets anders uit,

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Neder

#11 Bericht door Akang » donderdag 17 februari 2011, 04:17

Uit bezorgdheid is het iig niet......het is een controle want je kunt iemand wel in NL afmelden bij de vreemdelingendienst maar dan is nog niet zeker dat diegene daadwerkelijk terug gekeerd is zoals beloofd.
En dit zal in hetverleden ook wel vaker niet gebeurd zijn! Of dat is omdat sommige dames in de illegaliteit in NL terecht komen weet ik niet, dit probleem lijkt me groter in Thailand zelf maar dat terzijde.

Mijn man zal niet zo snel illegaal als paaldanser oid in een club terecht komen in NL ;) maar toen we eindelijk na een hoop gedoe een visum hadden waren de voorwaarden dat hij binnnen 39 dagen terug zou keren naar land van herkomst en daarbij stond dat hij zich binnen 48 uur na aankomst in Thailand bij de ambassade diende te melden.
Even the longest journey starts with the first step...

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Neder

#12 Bericht door Jim » donderdag 17 februari 2011, 07:42

prajak schreef:Een belletje naar de ambassade en vragen wanneer ze open zijn kost minder dan een lange reis. Het telefoonnummer staat op hun website.
als de ambassade niet open is op de dag dat je landt, heb je een probleem.
bellen helpt dan ook niet meer ;)
ben1932 schreef: Ik vindt het zeer goed dat ze zo over de mensen bezorg zijn,
ik vind het een schande.
ik zie al dat ik na mijn vakantie in thailand mezelf bij terugkomst in nederland moet gaan melden bij de thaise ambassade.

ondenkbaar..
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Neder

#13 Bericht door Akang » donderdag 17 februari 2011, 09:18

Jim schreef:
prajak schreef:Een belletje naar de ambassade en vragen wanneer ze open zijn kost minder dan een lange reis. Het telefoonnummer staat op hun website.
als de ambassade niet open is op de dag dat je landt, heb je een probleem.
bellen helpt dan ook niet meer ;)
ben1932 schreef: Ik vindt het zeer goed dat ze zo over de mensen bezorg zijn,
ik vind het een schande.
ik zie al dat ik na mijn vakantie in thailand mezelf bij terugkomst in nederland moet gaan melden bij de thaise ambassade.

ondenkbaar..
Ja ik vond dit idd wel de klapper na een lange rij van ver gaande eisen om een toeristen visum [alle namen, adressen en geboorte data van zijn directe familieleden, niet alleen financiele gegevens van garant maar ook van mij, persoonlijke check van mijn adres in NL om na te gaan of ik er wel echt woonde om over de reden van herhaaldelijke afwijzing nog maar te zwijgen....en de laksheid van de IND in het algemeen, bij herhaaldelijk aandringen over de noodzaak en urgentie van de zaak ivm bevalling waar men totaal geen boodschap aan had en vervolgens het dwangbevel van de rechter aan de ambassade om per direct een visum af te geven en dat men dan op de ambassade gaat tegensputteren dat dat en ik citeer: allemaal wel gezegd kan worden door zo een rechter in Nederland maar dat zij daar in Bangkok niet zo van gedient waren...nou toen sprong ik wel zo'n beetje letterlijk en figuurlijk uit mn vel] het lijkt wel alsof je als schuldig behandelt wordt totdat je het tegendeel het bewezen...maar goed hij is zich braaf gaan melden en hebben inmiddels voor een tweede keer een visum aangevraagd voor over een paar maanden en warempel het was zo geregeld...
Even the longest journey starts with the first step...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Neder

#14 Bericht door prajak » donderdag 17 februari 2011, 16:19

Jim, de dame had 15 dagen tijd zich te melden..... het hoefde niet direct na landing.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Neder

#15 Bericht door Jim » donderdag 17 februari 2011, 17:45

prajak schreef:Jim, de dame had 15 dagen tijd zich te melden..... het hoefde niet direct na landing.
leuk als je in bangkok woont, maar als je aan de andere kant van het land woont zit je er maar mooi mee.

mijn vrouw had de keuze; of 3 dagen eenzaam in bangkok in een hotel zitten of toch naar huis waar de familie zit die ze al 3 maanden niet had gezien en op de volgende maandag maar weer ruim 500 kilometer heen en terug ... voor een stempeltje.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”