Hoe lang voordat ik weer naar thailand mag?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Hoe lang voordat ik weer naar thailand mag?

#16 Bericht door Gijs-CNX » dinsdag 08 februari 2011, 16:02

stevenl schreef:
Gijs-CNX schreef:ok Joep, bedankt nooit te oud om te leren [|) [|)

Maar houdt dat in als ik een verkeerde persoon voor me hebt dat ze het dan kunnen weigeren?

Gijs
Ja, je kunt inderdaad geweigerd worden.
thanks, dat wordt lachen dan :-)
Tja.... het is genoeg geweest.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hoe lang voordat ik weer naar thailand mag?

#17 Bericht door prajak » dinsdag 08 februari 2011, 16:17

Gijs, als je Thailand binnenkomt MET een T visum of welk visum dan ook dan wordt je niet geweigerd. Je hebt een visum ! Ja, tenzij je als kwaadaardige crimineel te boek staat.

De afgifte van opeenvolgende T visa wordt beperkt, zoals je hebt gelezen. Dat merk je dus niet op de luchthaven hier maar als je het visum gaat halen in een buurland. Zo lees ik het bericht tenminste.

Ik denk dat een non im O in NL voor een jaar nog steeds de beste optie is en die kun je hier verlengen op de bekende voorwaarden. Gehuwd, 50 of +, en zo voorts.

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Hoe lang voordat ik weer naar thailand mag?

#18 Bericht door Gijs-CNX » dinsdag 08 februari 2011, 16:45

prajak schreef:Gijs, als je Thailand binnenkomt MET een T visum of welk visum dan ook dan wordt je niet geweigerd. Je hebt een visum ! Ja, tenzij je als kwaadaardige crimineel te boek staat.

De afgifte van opeenvolgende T visa wordt beperkt, zoals je hebt gelezen. Dat merk je dus niet op de luchthaven hier maar als je het visum gaat halen in een buurland. Zo lees ik het bericht tenminste.

Ik denk dat een non im O in NL voor een jaar nog steeds de beste optie is en die kun je hier verlengen op de bekende voorwaarden. Gehuwd, 50 of +, en zo voorts.
Prajak

Dat dacht ik al, daar er inderdaad niks vermeld staat. Ik snap het wanneer je elke keer visa's voor 90 dagen achter elkaar haalt en gewoon 100% in TH woont. Mijn paspoort heeft al reeds 14 bladzijdes met stempels van all over de wereld en ik heb nog nooit deze vraag gehad bij binnen komst in Chiang Mai of Bangkok.
Maar ben het met je eens dat ik een keer een non im O moet fixen en dat is denk ik ook geen probleem. Nu deze maand eerst het visa voor Sukrita regelen om eens drie weken in Olland rond te neuzen [|) [|) Zal een hele belevenis zijn hoop ik. Daarna zien we wel verder wat te doen met visa"s.

Groet,

Gijs
Tja.... het is genoeg geweest.

djexon
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: vrijdag 04 februari 2011, 18:15

Re: Hoe lang voordat ik weer naar thailand mag?

#19 Bericht door djexon » dinsdag 08 februari 2011, 17:40

Als ik alles zo lees lijkt het me toch het verstandigst om het op safe te spelen en een nieuw paspoort aan te vragen. Ach wat is 50 euro...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hoe lang voordat ik weer naar thailand mag?

#20 Bericht door prajak » dinsdag 08 februari 2011, 17:43

Djexon, dat lijkt op paniekvoetbal. Haal een non im O in Mokum en je hebt nergens last van. Ik denk dat je permanent in NL woont en als je vast inkomen hebt kun je een non im O voor een jaar halen. Dan kun je max een jaar in TH blijven en moet je er iedere drie maanden even uit. Je kunt ook een non im O halen voor drie maanden als dat genoeg is voor jouw reis.

Nogmaals, men controleert niet aan de grens als je binnenkomt. Visum is visum; je komt binnen zonder problemen. De problemen ontstaan pas als je keer op keer een T visum haalt in de buurlanden hier. Die ambassades gaan stempeltjes tellen.

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Hoe lang voordat ik weer naar thailand mag?

#21 Bericht door Gijs-CNX » dinsdag 08 februari 2011, 18:15

prajak schreef:Djexon, dat lijkt op paniekvoetbal. Haal een non im O in Mokum en je hebt nergens last van. Ik denk dat je permanent in NL woont en als je vast inkomen hebt kun je een non im O voor een jaar halen. Dan kun je max een jaar in TH blijven en moet je er iedere drie maanden even uit. Je kunt ook een non im O halen voor drie maanden als dat genoeg is voor jouw reis.

Nogmaals, men controleert niet aan de grens als je binnenkomt. Visum is visum; je komt binnen zonder problemen. De problemen ontstaan pas als je keer op keer een T visum haalt in de buurlanden hier. Die ambassades gaan stempeltjes tellen.

Prajak, is er geen leeftijd gebonden aan de non im O visa?
Tja.... het is genoeg geweest.

djexon
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: vrijdag 04 februari 2011, 18:15

Re: Hoe lang voordat ik weer naar thailand mag?

#22 Bericht door djexon » dinsdag 08 februari 2011, 18:37

prajak schreef:Djexon, dat lijkt op paniekvoetbal. Haal een non im O in Mokum en je hebt nergens last van. Ik denk dat je permanent in NL woont en als je vast inkomen hebt kun je een non im O voor een jaar halen. Dan kun je max een jaar in TH blijven en moet je er iedere drie maanden even uit. Je kunt ook een non im O halen voor drie maanden als dat genoeg is voor jouw reis.

Nogmaals, men controleert niet aan de grens als je binnenkomt. Visum is visum; je komt binnen zonder problemen. De problemen ontstaan pas als je keer op keer een T visum haalt in de buurlanden hier. Die ambassades gaan stempeltjes tellen.
Heb je het adres of telefoon nr van dat kantoor? Alvast bedankt.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Hoe lang voordat ik weer naar thailand mag?

#23 Bericht door Mart » woensdag 09 februari 2011, 02:43

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”