Veel palmbomen

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Veel palmbomen

#16 Bericht door Sert » vrijdag 04 februari 2011, 01:34

Even tussendoor, off-topic:
baco101 schreef:___________________
waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis
Ik moest hartelijk lachen om je onderschrift. Ik zeg altijd There's 1 thing tourists never pack: common sense. De mooiste situaties: toerist loopt midden op straat tussen tientallen geparkeerde motors en wordt bijna aangereden. Om vervolgens te zeggen: this road is walking-only!

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Veel palmbomen

#17 Bericht door stevenl » vrijdag 04 februari 2011, 05:06

templeflower schreef: Dit eiland is al vaker aan mijn netvlies voorbij gegaan, en lijkt voor ons op dit moment de eerste keuze. En met de palmbomen kunnen we echt wel leven :lol: . heb je misschien tips welk strand goed is we hoeven niet in het midden van alles te zitten (liggen) maar gelieve wel eetgelegenheden die op loopafstand zijn, zodat je niet afhankelijk bent van het hoteleten.
Als er 1 eiland in Thaiuland toeristisch is zonder iets authentieks is het wel Koh Tao. Phuket, Phangngan, Samui hebben veel authentiekere stukken dan Koh Tao.
Best leuk eiland om wat tijd door te brengen overigens.

templeflower
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 29 januari 2011, 21:31

Re: Veel palmbomen

#18 Bericht door templeflower » vrijdag 04 februari 2011, 08:40

Op de een of andere manier blijf ik het moeilijk vinden. Ondanks dat Koh Phangan er mooi uit ziet en er ook wel positieve ervaringen zijn, lees ik toch ook heel veel (oa in thaise kranten) dat er ook dingen gebeuren waar wij als gezin niet op zitten te wachten. Tevens kan ik me moeilijk voorstellen dat je van de party's geen last heb, uit ervaring weet ik dat niets zo galmt als over water. Dus hebben we nog geen keus gemaakt. Wel hebben we gisteren avond de tickets geboekt, wel een multi ticket to Chiang Mai maar terug gewoon vanaf Bangkok. Dat geeft mij nog even de tijd om verder te kijken, met air asia kan je zowat overal komen dus misschien wel een eiland buiten Thailand alleen het is zo krom je hebt strand in Thailand dus waarom moeilijk doen en veel tijd kwijt zijn aan reizen. Zoals jullie misschien wel lezen is er heel veel twijfel :oops:

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: Veel palmbomen

#19 Bericht door baco101 » vrijdag 04 februari 2011, 09:33

Templeflower,

Ik woon nu ruim 6 jaar op koh phangan en kan je verzekeren dat zolang je niet in haad rin of ban tai/kai verblijft je eigenlijk geen last hebt vd parties, zeker als je gaat als er geen full moon party is.

van het geluid zul je eerder last hebben op samui dan op de rest van koh phangan,

Koh phangan is echt niet onveiliger dan andere delen van Thailand maar zet gem 10.000 mensen per maand op een strand en er gebeurt wel eens wat ja. En vaak dan ook nog door hun eigen stommiteit, teveel zuipen, drugs en dan op het strand knock out in slaap vallen en dan wakker worden zijn ze leeggeroofd gek he. Want vele zijn ondanks alle waarschuwingen zo stom om alles(foto/video camera, geld paspoorten vliegtickets) mee te nemen.

Ik weet dat koh phangan de naam heeft van party eiland wat ik ook niet zal ontkennen want er zijn veel parties maar er is zoveel meer.
zijn best wel redelijk wat mensen die komen met het terechte vooroordeel van party eiland en na een aantal dgn zeggen merk niet vd parties en wat een fantastisch eiland zeg.

Als je geen goed gevoel bij kpn hebt moet je het niet doen, ik schrijf dit meer om het beeld van "mijn" eiland te veranderen.

We hebben nog steeds geen mcdonalds of burger king.

ben niet voor niets tot mijn onderschrift gekomen heb legio voorbeelden, wou dat ik goed kon schrijven had ik al een boek geschreven.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

templeflower
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 29 januari 2011, 21:31

Re: Veel palmbomen

#20 Bericht door templeflower » vrijdag 04 februari 2011, 12:58

Beste Baco,

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord.

Misschien een bekende vraag; maar welk strand zou jij dan aanbevelen. wij hoeven geen luxe resorts maar wel graag een strand wat een beetje afloopt de zee in ( voor de kinderen). Een hutje bij het strand zou het einde zijn, wel zijn wij afhankelijk van een 4 pers. accomodatie. Vorig jaar waren wij afhankelijk van het hotel voor het eten en miste we de locale eettentjes enorm. Het zou dus fijn zijn als we op loopafstand een paar (betaalbare) restaurantjes zouden hebben, zodat we niet iedere avond afhankelijk zijn van taxi's.

Echt ik sta nog steeds open voor Koh Phangan.... ;)

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Re: Veel palmbomen

#21 Bericht door NieTan » vrijdag 04 februari 2011, 13:36

Vlieg lekker met je combi ticket naar Samui, kijk het daar een paar dagen aan niet in Chaweng want dat is te druk voor jullie. Ga vanuit daar de omliggende eilanden Koh Tao en Phangan bezoeken. Boek geen overnachtingen vooraf, zo ben je vrij om te gaan en kijk je waar je het leuk vind. Buiten de full moon is phangan zeer rustig en ook tijdens de full moon is de andere kant van het eiland zeer rustig en merk je niks van de full moon. Erg mooi eiland zeker de kant in de buurt van Koh ma (klein schiereilandje) goed snorkellen daar ook Koh Tao heeft genoeg te bieden voor jullie zoals Sert al aangaf.

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: Veel palmbomen

#22 Bericht door baco101 » vrijdag 04 februari 2011, 15:22

Templeflower,

see thanu is een goed strand dat vrij ondiep begint dus veilig voor je kinderen en heeft het oude backpackers gevoel nog met bungalows op het strand zen bungalows en happy beach hebben mooie bungalows.Ook mooie sun sets hier.
in see thanu zijn veel goedkope eet tentjes, een 7-11.

chaloklam is ook een oud fisherman village en heeft een mooi strand met veel restaurantjes.

Tong nai pan yai + noi een heel mooi strand met ook restaurantjes 1 groot nadeel is het is afgelegen 's avonds zit je daarvast want het is een lange nog grotendeels onverharde weg.

mae haad met het eilandje koh ma er vlak voor(kun je bij eb naar toe lopen) goed snorkel strand.

Bottle beach, mooi strand alleen per long tail boot te bereiken en dus weing voorzieningen en afgelegen maar er zijn mensen die hier maanden verblijven.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

ericsson
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 253
Lid geworden op: maandag 19 december 2005, 10:51
Locatie: Belgie

Re: Veel palmbomen

#23 Bericht door ericsson » maandag 07 februari 2011, 12:33

templeflower schreef:Ik begrijp dat het ongefundeerd is als je er nog niet geweest bent, maar na info te lezen zijn deze plaatsen niet waar wij naar op zoek zijn.

Phuket vooral vanwege het uitgaan wat een bepaald toerisme aantrekt (niet iedereen natuurlijk) en ik het idee heb dat het vooral daar Benidorm is.

phagnan vanwege de full moon party's, half moon party's, eight moon Party's en de black moon party's met andere woorde de Party's.

Hoe meer ik nu lees (niet alleen over de eilanden),hoe meer ik me afvraag of Thailand wel het land is wat wij zelf voor ogen hebben. Wij zijn in Maleisie, Borneo en Sri Lanka geweest maar ik krijg de indruk dat Thailand vele malen meer toeristischer is of zit ik er goed naast. :shock:
Ik ben ook op Sri Lanka geweest en moet zeggen over palmbomen gesproken ik heb nog nooit zoveel palmbomen in mijn leven gezien, echt een mooi eiland. Wat mij echter enorm stoorde is de mentaliteit daar tegenover de toeristen, laten je daar geen minuut met rust, zal je in Thailand niet meemaken.
Zoals Jim al aangaf je hebt wel degelijk rustige plekken op Phuket, een paar maanden geleden was ik nog op Nai Yang beach, een rustige plek in het noorden niet zover van de luchthaven. Geen massatoerisme, rustig mooi strand met lekkere eetgelegenheden op het strand.
Patong beach is te mijden (tenzij je echt een nachtganger bent) en serieus overroepen, ze blijven daar maar bouwen jammer genoeg.
Persoonlijk vind ik dat als je naar Thailand gaat toch Phi Phi, Racha en Krabi in het algemeen moet gezien hebben, is toch iets speciaals kwa natuur en schoonheid ondanks het toerisme...

Indien je het veel rustiger wilt kan ik je Koh Mook, Koh Koot en Koh Lipe aanraden, eilanden met een hoog bounty gehalte.
chok dee

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Veel palmbomen

#24 Bericht door Sert » maandag 07 februari 2011, 14:07

Ik sluit me aan bij de tips van NieTan en baco101: gewoon op de bonnefooi een kijkje nemen op alledrie de eilanden. Samui, Phangan en Tao zijn onderling behoorlijk verschillend, en dankzij die verschillen is er altijd 1 eiland waar je een top-vakantie zult hebben.
En da's in praktijk toch altijd een kwestie van uitproberen.

Koh Tao heeft inderdaad niets authentieks.

In het verleden was Koh Tao een politieke gevangenis, vooral vanwege het feit dat het zo afgelegen is (39km zee tussen Phangan en Tao, en 65km naar het vasteland).
Van de gevangenis is helemaal niets over, er is zelfs geen kaart te vinden waarop staat waar de gebouwtjes ooit gestaan hebben. Deze gevangenen waren de eerste bewoners van Koh Tao, van 1933 tot 1947.
Daarna was het eiland weer onbewoond, vissers gebruikten slechts de baai om te schuilen voor storm op zee. Enkele vissers van Koh Phangan vestigden zich niet lang daarna op Koh Tao en verbouwden voornamelijk kokosnoten op de vlakkere delen van het eiland. Nog steeds staan er overal kokosnotenbomen: als er minimaal 9 (dacht ik) bomen op een rai staan, is het officieel agrarisch land.
Pas in de jaren 80 werd het eiland ontdekt door backpackers en werd de onderwaterwereld rondom Koh Tao steed bekender. En dat was (en is) de grootste aantrekkingskracht van het eiland.

Doordat het eiland ongelooflijk steil is, is 90% van Koh Tao nog steeds jungle. Misschien mag je dat wel authentieke jungle noemen, net als de authentieke koraalriffen. Maar dat heeft natuurlijk niets met typisch Thais te maken.

Niet authentiek maar zeker wel uniek is het eilandje naast Koh Tao: Koh Nangyuan.
3 eilanden verbonden met een strand, met aan weerszijden de zee
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sert op vrijdag 11 februari 2011, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

heisa
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 12:12

Re: Veel palmbomen

#25 Bericht door heisa » vrijdag 11 februari 2011, 16:06

Heel Azie is toeristisch alleen is de ene plek of land wat meer/minder ontdekt dan de ander... ;-)

Je argumentatie mbt klopt zeker (party's) maar deze vinden plaats in het zuid oosten en de rest van het eiland is nog zeer rustig in vergelijking met Koh Samui, Phuket, Pattaya, etc. Op Phangan geen Mac Donalds/KFC/etc. Ook Koh Tao (boven Phangan) is wellicht een aanrader. Wat kleiner qua oppervlakte, veel duikers maar geen massa toerisme. Op Phangan en Koh tao heeeeeeeel veel palmbomen.

Succes met je keuze
templeflower schreef:Ik begrijp dat het ongefundeerd is als je er nog niet geweest bent, maar na info te lezen zijn deze plaatsen niet waar wij naar op zoek zijn.

Phuket vooral vanwege het uitgaan wat een bepaald toerisme aantrekt (niet iedereen natuurlijk) en ik het idee heb dat het vooral daar Benidorm is.

phagnan vanwege de full moon party's, half moon party's, eight moon Party's en de black moon party's met andere woorde de Party's.

Hoe meer ik nu lees (niet alleen over de eilanden),hoe meer ik me afvraag of Thailand wel het land is wat wij zelf voor ogen hebben. Wij zijn in Maleisie, Borneo en Sri Lanka geweest maar ik krijg de indruk dat Thailand vele malen meer toeristischer is of zit ik er goed naast. :shock:

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: Veel palmbomen

#26 Bericht door Inge » woensdag 16 maart 2011, 21:14

Idd, ik zou de kant van Krabi kiezen, prachtige natuur! Je kunt naar Ao nang Beach, Railey beach, Koh lanta vonden wij ook een supereiland. Vanuit Ao nang en Krabi kun je naar Kho Phi Phi, prachtige eilandjes. De keus is hier zo groot! Je kunt er ook veel doen, rotsklimmen, Kanoeen, Scooter huren, Snorkelen.
Ondanks dat ik niet drink en niet zo'n feestbeest ben vonden wij de Full Moon Party super om een x gezien te hebben, maar ieder z'n keus. Kho Phangan en Ko Samui vonden wij qua eiland minder mooi dan de kant van Krabi.
Toevallig dit al tegen gekomen???

http://www.bmair.nl/Individueel/Thailan ... Safari.htm

Heel erg basic maar geweldig voor een dag of 3/4. 1 nacht in een boomhut en 2 in een hutje op de rivier. Het ligt vlakbij Surrathani, dus eerst bv met de nachtrein van BKK naar Surrathani.

Succes met uitzoeken!

vttje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: zaterdag 12 september 2009, 08:32

Re: Veel palmbomen

#27 Bericht door vttje » donderdag 17 maart 2011, 15:44

Wij zijn al een paar keer naar Samui geweest en hebben in Lamai gezeten bij lamai inn 99.
Heerlijk een bungalow op het strand, niet te druk maar net lekker.Er zijn wat eet tentjes in de buurt en je kan nog wat rondwandelen.
Wij hebben een goed ervaring met Lamai!

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”