Hoe werkt 3BB?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Hoe werkt 3BB?

#1 Bericht door Borowolf » dinsdag 18 januari 2011, 06:07

Ik heb wat lokale "van het kastje naar de muur probleempjes" met TOT.

Nu overweeg ik over te gaan op 3BB. Deze beweren geen lokale telefoonaansluiting nodig te hebben.
Dat zou mooi zijn want dat ben ik van TOT af. Maar weet iemand hoe 3BB dan wel werkt?
Ik neem toch niet aan dat ze het mobiele net gebruiken.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Hoe werkt 3BB?

#2 Bericht door printen44 » dinsdag 18 januari 2011, 06:27

Ik heb 3BB in Chiang Mai (Hang Dong). Het werkt redelijk goed, download ruim 1MB/sec. De kosten zijn 912 baht per maand. 3BB gebruikt de telefoonlijn van dit huis, maar het betekend dat je dan geen vaste telefoon meer kan hebben en dus ook geen abonnement bij TOT. Geen vaste lasten t.o.v. TOT. Of 3BB de kosten voor het gebruik van de telefoonlijn aan TOT betaalt weet ik niet.

Ik verhuisde in december j.l. naar Hang Dong. Ik had in november al een contract met 3BB gesloten en een dag na de verhuizing kwam men alles aansluiten en had ik internet. Ik heb nu geen vaste telefoon meer, maar wel een mobiel. In mijn vorige woning in Ngao had ik wel een vaste telefoon, maar gebruikte hem vrijwel niet. Ik mis dus die vaste telefoon helemaal niet. Telefoongesprekken gaan via mijn mobiel en naar het buitenland met Skype. Ook heb ik via Skype een faxfunctie en dat werkt ook prima. Wel met een printer met een scan-functie.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Hoe werkt 3BB?

#3 Bericht door jumbo » dinsdag 18 januari 2011, 06:41

In Ayutthaya heb ik 3T afgezien van 2 keer een traag verholpen storing waarvan eenmaal buiten hen schuld niets te klagen, maar ik had in Bangkok True en dat leek gevoelsmatig toch wat beter ook met service. Daarnaast heb je dan telefoon

Die lijn van 3T snap ik ook niet veel van..maar zeker is dat ze een fee moeten betalen anders komen ook zij het netwerk niet op, dus lijkt het mij dat ook ander dataverkeer over die lijn zou moeten kunnen plaatsvinden.

@Printen; Hoe werk dat fax met Skype?? Kan daar niets van vinden op de website...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Hoe werkt 3BB?

#4 Bericht door Borowolf » dinsdag 18 januari 2011, 06:58

ok, dank jullie wel.

Dan schiet ik er dus niets mee op.

Het probleem (volgens TOT) is namelijk dat de lijn van de paal net buiten het huis naar binnen niet goed is. TOT komt braaf elke keer opdraven maar zegt dan dat zij niet verantwoordelijk zijn voor dit deel van de lijn. Zij helpen me dan iemand van buiten te vinden. Maar als die iemand op komt draven loopt ie een paar keer om het huis heen en weet dan duidelijk niet waar te beginnen. :-) Vervolgens verdwijnt ie met een smoes en zegt dat ie later nog wel terug zal komen, vertelt er vaak ook nog een datum bij, maar komt mooi niet.

Inmiddels werkt de vaste telefoonlijn niet meer. Ik heb nog wel internet maar dat valt ook steeds vaker uit.

Nu beweerde 3BB dat ze geen vaste lijn nodig hadden. B.llsh.t dus.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Hoe werkt 3BB?

#5 Bericht door nbreeker » dinsdag 18 januari 2011, 07:14

Borowolf schreef:ok, dank jullie wel.

Dan schiet ik er dus niets mee op.

Het probleem (volgens TOT) is namelijk dat de lijn van de paal net buiten het huis naar binnen niet goed is. TOT komt braaf elke keer opdraven maar zegt dan dat zij niet verantwoordelijk zijn voor dit deel van de lijn. Zij helpen me dan iemand van buiten te vinden. Maar als die iemand op komt draven loopt ie een paar keer om het huis heen en weet dan duidelijk niet waar te beginnen. :-) Vervolgens verdwijnt ie met een smoes en zegt dat ie later nog wel terug zal komen, vertelt er vaak ook nog een datum bij, maar komt mooi niet.

Inmiddels werkt de vaste telefoonlijn niet meer. Ik heb nog wel internet maar dat valt ook steeds vaker uit.

Nu beweerde 3BB dat ze geen vaste lijn nodig hadden. B.llsh.t dus.
Nu Bor de wolf dat is geen bullshit als je van TOT overga naar BBB gebruiken ze in de beginne de telefoonlijn van TOT,maar daarna zijn ze met een totaal nieuwe kabel de straat in gekomen en hebben iedereen die BBB heeft opnieuw met een nieuwe kabel tot aan de modem aangesloten en ik heb mijn telefoon met TOT opgezegd.
Ik heb een premier aansluiting die kost me 1166 bath per maand en ben er redelik tevreden over,kijk zelfs Moto.GP via mijn computer en kan teruggaan naar videos vanaf 1952 en ontvang deze prima zonder onderbrekingen en kijk zometeen live naar de moterrace op m'n 32"tv scherm via de computer met een aansluiting van 3BBB.
Groeten Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Hoe werkt 3BB?

#6 Bericht door printen44 » dinsdag 18 januari 2011, 07:25

jumbo schreef:In Ayutthaya heb ik 3T afgezien van 2 keer een traag verholpen storing waarvan eenmaal buiten hen schuld niets te klagen, maar ik had in Bangkok True en dat leek gevoelsmatig toch wat beter ook met service. Daarnaast heb je dan telefoon

Die lijn van 3T snap ik ook niet veel van..maar zeker is dat ze een fee moeten betalen anders komen ook zij het netwerk niet op, dus lijkt het mij dat ook ander dataverkeer over die lijn zou moeten kunnen plaatsvinden.

@Printen; Hoe werk dat fax met Skype?? Kan daar niets van vinden op de website...
Als je bij Skype op "extra" klikt en dan weer op "extra's', zie je onderaan "fax" staan. Het is een paars icoontje van Pamfax. Je download Pamfax, je stort een minimum bedrag en je kunt vanaf Skype faxen. Je kunt faxen via "documenten" via "online" en via "scan".

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Hoe werkt 3BB?

#7 Bericht door jumbo » dinsdag 18 januari 2011, 07:36

printen44 schreef:
jumbo schreef:In Ayutthaya heb ik 3T afgezien van 2 keer een traag verholpen storing waarvan eenmaal buiten hen schuld niets te klagen, maar ik had in Bangkok True en dat leek gevoelsmatig toch wat beter ook met service. Daarnaast heb je dan telefoon

Die lijn van 3T snap ik ook niet veel van..maar zeker is dat ze een fee moeten betalen anders komen ook zij het netwerk niet op, dus lijkt het mij dat ook ander dataverkeer over die lijn zou moeten kunnen plaatsvinden.

@Printen; Hoe werk dat fax met Skype?? Kan daar niets van vinden op de website...
Als je bij Skype op "extra" klikt en dan weer op "extra's', zie je onderaan "fax" staan. Het is een paars icoontje van Pamfax. Je download Pamfax, je stort een minimum bedrag en je kunt vanaf Skype faxen. Je kunt faxen via "documenten" via "online" en via "scan".
bedankt, effe snel bekeken maar kan je er ook mee ontvangen?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Hoe werkt 3BB?

#8 Bericht door dutch » dinsdag 18 januari 2011, 08:12

Borowolf schreef:ok, dank jullie wel.

Dan schiet ik er dus niets mee op.

Het probleem (volgens TOT) is namelijk dat de lijn van de paal net buiten het huis naar binnen niet goed is. TOT komt braaf elke keer opdraven maar zegt dan dat zij niet verantwoordelijk zijn voor dit deel van de lijn. Zij helpen me dan iemand van buiten te vinden. Maar als die iemand op komt draven loopt ie een paar keer om het huis heen en weet dan duidelijk niet waar te beginnen. :-) Vervolgens verdwijnt ie met een smoes en zegt dat ie later nog wel terug zal komen, vertelt er vaak ook nog een datum bij, maar komt mooi niet.

Inmiddels werkt de vaste telefoonlijn niet meer. Ik heb nog wel internet maar dat valt ook steeds vaker uit.

Nu beweerde 3BB dat ze geen vaste lijn nodig hadden. B.llsh.t dus.
Lijkt wel wat op mijn verhaal.
Heb jaren een vast lijn van TOT in gebruik alleen die werkt het laatste jaar niet meer.
Had me al opgegeven voor 3BB,waar men had nagekeken of dat bij mij zou lukken.Ja dus en nog geen week later werd het samenwerkingsverband tussen TT&T en 3BB opgezegd en kon bij mij de aansluiting niet doorgaan.Blij dat ik mijn sateliet nog niet had opgezegd :? .Het plaatselijk kantoor van TOT heeft nu nagekeken en het blijkt dat ik een hoge snelheids lijn zou kunnen krijgen.Nu ga ik afwachten tot ze gaan verschijnen en mij (misschien) mededelen dat het toch niet lukt.Zeg voorlopig hat sateliet abonnement nog niet op.
TIT
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Hoe werkt 3BB?

#9 Bericht door printen44 » dinsdag 18 januari 2011, 09:09

jumbo schreef:
printen44 schreef:
jumbo schreef:In Ayutthaya heb ik 3T afgezien van 2 keer een traag verholpen storing waarvan eenmaal buiten hen schuld niets te klagen, maar ik had in Bangkok True en dat leek gevoelsmatig toch wat beter ook met service. Daarnaast heb je dan telefoon

Die lijn van 3T snap ik ook niet veel van..maar zeker is dat ze een fee moeten betalen anders komen ook zij het netwerk niet op, dus lijkt het mij dat ook ander dataverkeer over die lijn zou moeten kunnen plaatsvinden.

@Printen; Hoe werk dat fax met Skype?? Kan daar niets van vinden op de website...
Als je bij Skype op "extra" klikt en dan weer op "extra's', zie je onderaan "fax" staan. Het is een paars icoontje van Pamfax. Je download Pamfax, je stort een minimum bedrag en je kunt vanaf Skype faxen. Je kunt faxen via "documenten" via "online" en via "scan".
bedankt, effe snel bekeken maar kan je er ook mee ontvangen?
Dat denk ik niet, hoewel ik dat nooit geprobeerd hebt. Wel is het zo dat je via Pamfax een nummer kan krijgen. Waarschijnlijk kan je op dat nummer een fax, via je PC, binnenkrijgen. Skype heeft geen nummer, daarom denk ik dat binnenkrijgen van faxen via Skype niet mogelijk is. Met dat nummer van Pamfax denk ik wel.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Hoe werkt 3BB?

#10 Bericht door Borowolf » dinsdag 18 januari 2011, 09:59

Nu Bor de wolf dat is geen bullshit als je van TOT overga naar BBB gebruiken ze in de beginne de telefoonlijn van TOT,maar daarna zijn ze met een totaal nieuwe kabel de straat in gekomen en hebben iedereen die BBB heeft opnieuw met een nieuwe kabel tot aan de modem aangesloten
hm, ik ga als het goed is volgend jaar verhuizen naar een buurt met niet al te veel mensen. Daar heeft 3BB dan vast hun eigen kabel nog niet. Maar ik ga het toch eens verder uit (laten) zoeken (door mijn ega). Wie weet.....
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Hoe werkt 3BB?

#11 Bericht door Borowolf » dinsdag 18 januari 2011, 10:03

bedankt, effe snel bekeken maar kan je er ook mee ontvangen?
Dat kon ik 10 jaar geleden al (niet met skype). Geen idee meer wat ik toen gebruikte. De fax ging naar een of ander centraal nummer en werd vandaar uit verder gedistribueerd. Er zijn nu vast veel meer mogelijkheden. Heb even gegoogled en jawel hoor, het barst van de informatie daarover.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Hoe werkt 3BB?

#12 Bericht door jumbo » dinsdag 18 januari 2011, 10:06

Borowolf schreef:
bedankt, effe snel bekeken maar kan je er ook mee ontvangen?
Dat kon ik 10 jaar geleden al (niet met skype). Geen idee meer wat ik toen gebruikte. De fax ging naar een of ander centraal nummer en werd vandaar uit verder gedistribueerd. Er zijn nu vast veel meer mogelijkheden. Heb even gegoogled en jawel hoor, het barst van de informatie daarover.

en ik 12,5 jaar geleden, maar dat was dan ook de vraag niet, het ging over faxen met Skype

Correctie ik deed dat in 1983 al :lol: bedenk ik me net...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Hoe werkt 3BB?

#13 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 18 januari 2011, 10:20

Hier staat wel wat info om een fax via de pc te ontvangen:

http://www.google.nl/search?hl=nl&sourc ... +ontvangen+
Live your dream, don't dream your life.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Hoe werkt 3BB?

#14 Bericht door Borowolf » dinsdag 18 januari 2011, 10:36

en ik 12,5 jaar geleden, maar dat was dan ook de vraag niet, het ging over faxen met Skype
Sorry. :oops: :oops: :oops:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Hoe werkt 3BB?

#15 Bericht door joepattaya » woensdag 19 januari 2011, 02:33

3BB werkt met een dood-ordinaire telefoonkabel (2 draads is voldoende).
3BB biedt "high-speed" internet aan met diverse snelheden via de kabel en het telefonie-netwerk.
3BB biedt GEEN ADSL aan, en dat heb je bijvoorbeeld weer nodig als je met dezelfde aanbieder wilt telefoneren EN internetten.

Let op: Prijsgunstig zijn de zogenaamde INDY-pakketten van 3BB. Deze zien er snel uit qua download en upload-snelheid, maar in het buitenland gehoste websites downloaden aanzienlijk langzamer. Download je dus grote bestanden (films, muziek, e.d.) vanuit het buitenland, dan is een Indy pakket niet aan te raden. Dan is ToT beter (als het eenmaal werkt).

De policy van de meeste aanbieders is, dat de aanbieder verantwoordelijk is voor de aansluiting TOT AAN het pand. Er komt een kastje aan de muur te hangen en van daaruit is de contractant verantwoordelijk. Mocht er een aansluiting aanwezig zijn ter plaatse van het kastje, dan zullen de meeste aanbieders deze aansluiten, anders moet je een ander laten komen.
Heb je GEEN kabel in je huis, dan kun je dit ook door de aanbieder laten doen, maar dit moet je dan vooraf aangeven. Er komen dan extra kosten bij.
Woon je in een condo of apartement, dan kan het een beetje moeilijker worden; je hebt ten eerste toestemming nodig van het management om een internet-aansluiting te willen en vervolgens moet het management de aansluiting IN het pand regelen. Een aanbieder zal niet verder gaan dan het monteren van een kastje met de respectievelijke draden tegen de buitengevel van het pand of heel misschien zelfs in de centrale meterkast.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”