veilige en onveilige vliegmaatschappijen
Moderator: Loempia
- Pieter
- Volwaardig lid
- Berichten: 2769
- Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
- Locatie: Bangkok
veilige en onveilige vliegmaatschappijen
In de top tien van meest onveilige maatschappijen :
Thai Airlines, China-Airlines
http://www.z24.nl/bedrijven/transport_v ... pijen.html
In de lijst van meest veilige maatschappijen ook:
Air Berlin
(en Virgin Air)
Pieter
Thai Airlines, China-Airlines
http://www.z24.nl/bedrijven/transport_v ... pijen.html
In de lijst van meest veilige maatschappijen ook:
Air Berlin
(en Virgin Air)
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 557
- Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
- Locatie: Wachtebeke/Lopburi
Re: veilige en onveilige vliegmaatschappijen
Altijd een beetje verder kijken dan juist naar nummers.Internet is en blijft internet.Je eens afvragen over hoeveel jaar,waar,weersomstandigheden,internationaal,lokaal,kleine vliegvelden.....
Op internet vind je grote antwoorden,maar je moet de juiste vraag stellen.En dan nog moet je weten hoe oud die vraag en antwoord is.
En vergeet niet te vermelden hoeveel vluchten elke maatschappij vliegt.
Ikzelf heb 40 jaar met een auto gereden zonder ongeval,in december geslipt,kosten voor de verzekering(vol omnium).Voordien was ik veilig,nu heb ik een sterretje achter mijn naam.Niet veilig meer(voor de verzekering).
Site's zoals deze moet je met de nodige nuances lezen.En vergeet niet,die maatschappijen die nog nooit een ongeluk gehad hebben,zijn volgens de kansberekeningen,waarschijnlijk de volgende.
Dus bij wie boek je je volgende tickets???
Op internet vind je grote antwoorden,maar je moet de juiste vraag stellen.En dan nog moet je weten hoe oud die vraag en antwoord is.
En vergeet niet te vermelden hoeveel vluchten elke maatschappij vliegt.
Ikzelf heb 40 jaar met een auto gereden zonder ongeval,in december geslipt,kosten voor de verzekering(vol omnium).Voordien was ik veilig,nu heb ik een sterretje achter mijn naam.Niet veilig meer(voor de verzekering).
Site's zoals deze moet je met de nodige nuances lezen.En vergeet niet,die maatschappijen die nog nooit een ongeluk gehad hebben,zijn volgens de kansberekeningen,waarschijnlijk de volgende.
Dus bij wie boek je je volgende tickets???
Meestal voel ik me goed in mijn vel......
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 5117
- Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30
Re: veilige en onveilige vliegmaatschappijen
Dan zul je het stuk moeten lezen en kom je er achter dat het over de laatste 30 jaar gaat, het aantal vluchten en het aantal passagiers. Geeft dus wel degelijk een beeld!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Standaard Lid
- Berichten: 794
- Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
- Locatie: Chiang Mai
Re: veilige en onveilige vliegmaatschappijen
Het spijt me maar dat heeft helemaal niets met kansberekening te maken.mooatje schreef:En vergeet niet,die maatschappijen die nog nooit een ongeluk gehad hebben,zijn volgens de kansberekeningen,waarschijnlijk de volgende.
Het is wel een veel gemaakte fout. Zelf vind ik dat als je er geen verstand van hebt, je deze term niet moet gebruiken om je punt te maken. De kans op fouten is te groot.
Laatst gewijzigd door Borowolf op zondag 16 januari 2011, 04:33, 1 keer totaal gewijzigd.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.
- Pieter
- Volwaardig lid
- Berichten: 2769
- Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
- Locatie: Bangkok
Re: veilige en onveilige vliegmaatschappijen
Tja kansberekening:
Ik neem altijd een bom mee als ik ga vliegen
de kans dat er twee mensen een bom meenemen in een vliegtuig is zo klein
geeft mij een heel veilig gevoel
Pieter
Ik neem altijd een bom mee als ik ga vliegen
de kans dat er twee mensen een bom meenemen in een vliegtuig is zo klein
geeft mij een heel veilig gevoel
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Berichten: 5592
- Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
- Locatie: Veel te weinig: Saraburi
- Contacteer:
Re: veilige en onveilige vliegmaatschappijen
Pieter schreef:Tja kansberekening:
Ik neem altijd een bom mee als ik ga vliegen
de kans dat er twee mensen een bom meenemen in een vliegtuig is zo klein
geeft mij een heel veilig gevoel
Pieter
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 5117
- Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30
Re: veilige en onveilige vliegmaatschappijen
Je mag toch wel een zure BOM meenemen, pas maar op als ik naast je zit!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 557
- Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
- Locatie: Wachtebeke/Lopburi
Re: veilige en onveilige vliegmaatschappijen
Het woord "kans" in kansberekening zegt alles.Daar hoef je geen specialist voor te zijn.Kans is kans en blijft kans.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Berichten: 5592
- Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
- Locatie: Veel te weinig: Saraburi
- Contacteer:
Re: veilige en onveilige vliegmaatschappijen
Een sexbom mag ook!!!!elst99 schreef:Je mag toch wel een zure BOM meenemen, pas maar op als ik naast je zit!
Dan zit ik er graag naast
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Berichten: 5592
- Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
- Locatie: Veel te weinig: Saraburi
- Contacteer:
Re: veilige en onveilige vliegmaatschappijen
Dit is weer zo'n typisch nietszeggend lijstje waar de journalistiek zo dol op is.
Een onveilige maatschappij is volgens mij een maatschappij die vliegt met onbekwame piloten.
Een maatschappij die beknibbelt op de hoeveelheid mee te nemen kerosine.
Een maatschappij die z'n vliegtuigen niet goed onderhoudt.
Als een maatschappij vliegt met een nieuw vliegtuig en daar zit nog een kinderziekte in. En juist bij die maatschappij komt die kinderziekte eruit.
Helaas fataal.
Daarna repareert de fabrikant die kinderziekte bij alle toestellen.
Is dan de maatschappij onveilig?
Als een vliegtuig als eerste in de aswolk van een vulkaan terecht komt (nu weten we hoe gevaarlijk dat kan zijn), is dan de maatschappij onveilig?
Kortom: de veiligheid van een maatschappij kun je niet meten aan de hand van het aantal incidenten.
Tenzij je per incident kunt aangeven wat de oorzaak is en je laat alle incidenten weg waar een maatschappij niets aan kan doen.
Dan ben je er nog niet, want er zijn genoeg incidenten waarvan de oorzaak nimmer duidelijk wordt...
Een onveilige maatschappij is volgens mij een maatschappij die vliegt met onbekwame piloten.
Een maatschappij die beknibbelt op de hoeveelheid mee te nemen kerosine.
Een maatschappij die z'n vliegtuigen niet goed onderhoudt.
Als een maatschappij vliegt met een nieuw vliegtuig en daar zit nog een kinderziekte in. En juist bij die maatschappij komt die kinderziekte eruit.
Helaas fataal.
Daarna repareert de fabrikant die kinderziekte bij alle toestellen.
Is dan de maatschappij onveilig?
Als een vliegtuig als eerste in de aswolk van een vulkaan terecht komt (nu weten we hoe gevaarlijk dat kan zijn), is dan de maatschappij onveilig?
Kortom: de veiligheid van een maatschappij kun je niet meten aan de hand van het aantal incidenten.
Tenzij je per incident kunt aangeven wat de oorzaak is en je laat alle incidenten weg waar een maatschappij niets aan kan doen.
Dan ben je er nog niet, want er zijn genoeg incidenten waarvan de oorzaak nimmer duidelijk wordt...
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 17884
- Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24
Re: veilige en onveilige vliegmaatschappijen
De laatste keer naar NL was met Aeroflot. Ik zat in een 747-ski met een hoop Alte Kameraden en had een business stoel die niet afweek van wat elders economy heet. Ik heb zelden zo rustig gevlogen en zonder opwinding want het bedienend personeel was allemaal ver boven de 40 en van fysieke proporties zoals mijn dame op heden en daar word ik niet opgewonden van. Er is in een relatie immers meer dan alleen maar lijf.
Het voedsel was uit een Bangkok keuken en verteerbaar. De wijn was goed. De vlucht probleemloos. De problemen kwamen pas met de aansluitende vlucht van Moskou naar Mokum want men had mijn dieetvoedsel niet doorgeboekt in de compeuter.
Ik leef nog. Zo slecht is die klub nou ook weer niet.
Zijn er slechte klubs die op Europa vliegen ? Ik denk van niet. Die zijn geblokkeerd. Maar ook met goeie klubs kun je een probleem krijgen of neerstorten. De Turk staat niet slecht bekend maar knalde in Mokum. De Thai staat wel slecht bekend maar het aantal ongelukken is laag.
Ik was, tig tig jaren terug in Indo en we hadden met het reisgezelschap een vlucht van Flores naar Sulawesi, vroeger heette dat Celebes. En daar stond voor ons klaar een ....Fokker Friendship. We zagen van afstand dat het een oud lor was. Niks spic and span ! De Sikkens verf was duidelijk aan een herstelbeurt toe.
Maar terwijl we naar het vliegding liepen ontstond er paniek. De hele crew kwam naar buiten en men ging met techneuten ernstig in overleg, steeds naar boven kijkend. Zat er een gat in het dak ? Wij kregen niks te horen.
Daar kwam een auto aan met een ...bamboe ladder. Een techneut klom omhoog met een stuk ijzerdraad en een waterpomptang, de man heette Willem, en toen werd het ons duidelijk. De ruitenwisser voor de piloot was kaduuk ! De schade werd gerepareerd met een stukje ijzerdraad en we mochten instappen. In een stuk NL vlieghistorie !
Het voedsel was uit een Bangkok keuken en verteerbaar. De wijn was goed. De vlucht probleemloos. De problemen kwamen pas met de aansluitende vlucht van Moskou naar Mokum want men had mijn dieetvoedsel niet doorgeboekt in de compeuter.
Ik leef nog. Zo slecht is die klub nou ook weer niet.
Zijn er slechte klubs die op Europa vliegen ? Ik denk van niet. Die zijn geblokkeerd. Maar ook met goeie klubs kun je een probleem krijgen of neerstorten. De Turk staat niet slecht bekend maar knalde in Mokum. De Thai staat wel slecht bekend maar het aantal ongelukken is laag.
Ik was, tig tig jaren terug in Indo en we hadden met het reisgezelschap een vlucht van Flores naar Sulawesi, vroeger heette dat Celebes. En daar stond voor ons klaar een ....Fokker Friendship. We zagen van afstand dat het een oud lor was. Niks spic and span ! De Sikkens verf was duidelijk aan een herstelbeurt toe.
Maar terwijl we naar het vliegding liepen ontstond er paniek. De hele crew kwam naar buiten en men ging met techneuten ernstig in overleg, steeds naar boven kijkend. Zat er een gat in het dak ? Wij kregen niks te horen.
Daar kwam een auto aan met een ...bamboe ladder. Een techneut klom omhoog met een stuk ijzerdraad en een waterpomptang, de man heette Willem, en toen werd het ons duidelijk. De ruitenwisser voor de piloot was kaduuk ! De schade werd gerepareerd met een stukje ijzerdraad en we mochten instappen. In een stuk NL vlieghistorie !