Laptop in suitcas/valies

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Laptop in suitcas/valies

#16 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 15 januari 2011, 06:28

vinie schreef:heb een acer met Xp windows, maar staat op Windows Vista capable.
Zou windows 7 daar ook op kunnen gezet worden.
Hangt enigszins af van de grootte van je intern geheugen.
Als dat 512 mb is moet je het niet doen, dan draait W7 niet lekker.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Laptop in suitcas/valies

#17 Bericht door Jim » zaterdag 15 januari 2011, 07:22

met 512MB draait vista (en zelfs XP) ook niet lekker.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Laptop in suitcas/valies

#18 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 15 januari 2011, 09:12

Jim schreef:met 512MB draait vista (en zelfs XP) ook niet lekker.
Ben ik niet met je eens. Ik heb al 5 jaar een Acer Travelmate 4150 met XP prof en 512 mb werkgeheugen en die draait uitstekend.
Live your dream, don't dream your life.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Laptop in suitcas/valies

#19 Bericht door ron » zaterdag 15 januari 2011, 10:37

Ik heb de ACER Aspire 5100.
Net als die van Vinnie is deze ook designed voor XP en Windows Vista Capable.
Hoorde in de welbekende wandelgangen dat Vista niet erg geliefd is.
Weet het niet,en blijf dus aar XP draaien.
hoor van de techneuten hier op het forum wel of dat inderdaad zo is.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Laptop in suitcas/valies

#20 Bericht door Gardensafari » zaterdag 15 januari 2011, 11:02

Een zeer betrouwbaar blad maakte deze vergelijking:

To find out, we decided to test each operating system's performance on an average PC. The system is nothing particularly special by today's standards, consisting of an Intel dual-core E5200 CPU, 2GB of RAM and an ATI Radeon HD4550 graphics card. We installed XP, Vista and Windows 7 in that order (all 32-bit versions) on the machine's 500GB hard drive and ran a number of real-world benchmarks to find out which OS was best.

The boot time test provided no surprises – Vista took the longest time to get started, XP came in second place and Windows 7 was the fastest.

Windows startup

SWITCHED ON: Tired of lengthy boot times? We bear good news. Even the beta of Windows 7 can beat Vista's sluggish start

At first it seemed like our file transfer benchmarks would deliver the same results. Vista produced poor copy speeds in our small file tests, XP again placed second and Windows 7 came out on top. But when we tried transferring larger 1GB files, Vista surprisingly just managed to win out over XP. Both were beaten by the speedy Windows 7, though.

This proved true for our application tests as well. Open a small Excel spreadsheet or PDF file, say, and XP beats Vista, but heavy-duty spreadsheets and PDF files opened faster under Vista than XP. Once again, however, both were trounced by the newcomer.

You might have spotted the theme here. Windows 7 delivered excellent results, beating or coming close to the performance of the lightweight XP in just about every category. It's quite remarkable given that this is an operating system still in beta. When all the drivers are fully finished, we should see even better performance.

If we'd run the benchmarks on a less powerful PC, perhaps one with only 1GB of RAM, then it's possible that Windows XP would have fared better than it did here. But for even a fairly basic modern PC, Windows 7 delivers the best performance around.

Read more: http://www.techradar.com/news/software/ ... z1B6265Swc


Als je pc nog goed draait op XP en je hebt geen nieuwe software nodig en geen nieuwe drivers, laat het dan zoals het is.
Stap in ieder geval niet over op Vista!
Als je wilt of moet moderniseren, gebruik dan Win 7.
En bedenk elke overstap vraagt gewenning.
Win 7 vind ik persoonlijk veel beter dan Vista qua lay-out, maar het verschil tussen XP en Win 7 is in dit opzicht groter.
Het went echter snel.

Op een nieuwe pc draai je uiteraard Win 7. Het heeft geen enkel nut om oude OS-en te installeren op nieuwe systemen.
Met name met de drivers, dat zijn kleine programma's waarmee jouw computer praat met randapparatuur als beeldscherm, geluidskaart en scanner/printer, gaan voor problemen zorgen.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Laptop in suitcas/valies

#21 Bericht door Jim » zaterdag 15 januari 2011, 13:07

Wouter_Udon schreef:
Jim schreef:met 512MB draait vista (en zelfs XP) ook niet lekker.
Ben ik niet met je eens. Ik heb al 5 jaar een Acer Travelmate 4150 met XP prof en 512 mb werkgeheugen en die draait uitstekend.
uitstekend zelfs :lol:

na 5 jaar is een XP installatie sowieso zo erg vervuild dat hij op een snellere machine met meer ram al niet meer vooruit te branden is :)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Laptop in suitcas/valies

#22 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 15 januari 2011, 13:43

Jim schreef:
Wouter_Udon schreef:
Jim schreef:met 512MB draait vista (en zelfs XP) ook niet lekker.
Ben ik niet met je eens. Ik heb al 5 jaar een Acer Travelmate 4150 met XP prof en 512 mb werkgeheugen en die draait uitstekend.
uitstekend zelfs :lol:

na 5 jaar is een XP installatie sowieso zo erg vervuild dat hij op een snellere machine met meer ram al niet meer vooruit te branden is :)
Normaliter is dat inderdaad zo. Het verbaasd mij ook dat hij zo goed blijft draaien, ik heb nog nooit een schone installatie hoeven doen.
Die laptop heeft wel een Centrino processor dus is wat sneller als de processoren die hier normaal in zitten.
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”