Maatregelen tegen export van uitkeringen.

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Maatregelen tegen export van uitkeringen.

#1 Bericht door Rene » vrijdag 24 december 2010, 10:08

Het gaat hier in hoofdzaak over kinderbijslag, het kindgebonden budget, een uitkering op grond van de algemene nabestaandenwet en de arbeidsongeschiktheidsuitkering (WGA- vervolguitkering).
Maar wat er verder aan vast kleeft en wat er werkelijk gebeurt moeten we nog afwachten.
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... ingen.html
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Maatregelen tegen export van uitkeringen.

#2 Bericht door Mart » vrijdag 24 december 2010, 11:52

Rene schreef:Het gaat hier in hoofdzaak over kinderbijslag, het kindgebonden budget, een uitkering op grond van de algemene nabestaandenwet en de arbeidsongeschiktheidsuitkering (WGA- vervolguitkering).
Maar wat er verder aan vast kleeft en wat er werkelijk gebeurt moeten we nog afwachten.
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... ingen.html
Als je definitief in Thailand woont, krijg je nu al geen kinderbijslag ( ook al heeft het kind een NL paspoort ) Het kindgebonden budget - 84 € per maand - kan wel indien men dat aanvraagt.
Nabestaande uitkering is in TH nu ook niet mogelijk en over arbeidsongeschiktheid kan ik niet mee praten, want ik ben nog steeds arbeidsgeschikt :lol:

Maar ja dat Mo ham met zijn knuppel niet in bedwang kon houden en dus tig koters heeft, tevens arbeidsongeschikt is, leeft als een vorst in Marokturkiestan.
Eindelijk een regering die daar paal en perk aan wil stellen.

En wat er verder werkelijk gaat gebeuren :?: Ali mag het zeggen :oops:

Mijn oudedag voorziening is nog steeds veilig. :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Maatregelen tegen export van uitkeringen.

#3 Bericht door prajak » vrijdag 24 december 2010, 13:15

Schaf de kinderbijslag dan maar geheel af, ook in NL, voor kind 3 en volgende. Ik vind het een fokpremie. Maar nee, de garistelijken hebben de bijslag voor kind 1 en 2 jaren terug bevroren en de rest is hoog gebleven. De wereld is al veel te vol dus waarom een subsidie ?

Of de KB geheel weg en een verlaging van de belastingtarieven in schijf 1 en 2 ?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Maatregelen tegen export van uitkeringen.

#4 Bericht door prajak » vrijdag 24 december 2010, 13:17

Schaf de kinderbijslag dan maar geheel af, ook in NL, voor kind 3 en volgende. Ik vind het een fokpremie. Maar nee, de garistelijken vinden veel koters een zegen van de Heere God...

De wereld is al veel te vol dus waarom een subsidie ? Of de KB geheel weg en een verlaging van de belastingtarieven in schijf 1 en 2 ?

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Maatregelen tegen export van uitkeringen.

#5 Bericht door vleespet » vrijdag 24 december 2010, 14:29

Mart schreef:
Rene schreef:Het gaat hier in hoofdzaak over kinderbijslag, het kindgebonden budget, een uitkering op grond van de algemene nabestaandenwet en de arbeidsongeschiktheidsuitkering (WGA- vervolguitkering).
Maar wat er verder aan vast kleeft en wat er werkelijk gebeurt moeten we nog afwachten.
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... ingen.html
Als je definitief in Thailand woont, krijg je nu al geen kinderbijslag ( ook al heeft het kind een NL paspoort ) Het kindgebonden budget - 84 € per maand - kan wel indien men dat aanvraagt.
Nabestaande uitkering is in TH nu ook niet mogelijk en over arbeidsongeschiktheid kan ik niet mee praten, want ik ben nog steeds arbeidsgeschikt :lol:

Maar ja dat Mo ham met zijn knuppel niet in bedwang kon houden en dus tig koters heeft, tevens arbeidsongeschikt is, leeft als een vorst in Marokturkiestan.
Eindelijk een regering die daar paal en perk aan wil stellen.

En wat er verder werkelijk gaat gebeuren :?: Ali mag het zeggen :oops:

Mijn oudedag voorziening is nog steeds veilig. :roll:
Veilig? Weet je dat wel heel zeker?????

'Regering plunderde kas pensioenfonds'
Uitgegeven: 24 december 2010 13:53
Laatst gewijzigd: 24 december 2010 13:55

AMSTERDAM – De overheid heeft in de jaren negentig miljarden guldens uit de kas van ambtenarenpensioenfonds ABP geroofd.
Dit verklaart oud-topman Jan van de Poel in een interview met Het Parool vrijdag.

Volgens Van de Poel, van 1997 tot 2002 financieel topman bij het ambtenarenpensioenfonds, heeft de overheid 30 miljard gulden uit het fonds gepakt.






“Toen ik financieel directeur werd lag een rapport van de Algemene Rekenkamer op mijn bureau. Daarin stond dat de regering 30 miljard gulden uit het fonds had gesloopt”, verklaart de oud-topman tegen de middagkrant. “De Rekenkamer was daar ziedend over. Maar niemand las dat rapport en geen journalist schreef erover.''

Van der Poel geeft erg af op de politici die de regie voerden bij het ABP. Volgens de oud-topman zijn het egoïsten die de schuld altijd op anderen afschuiven, zo schrijft de krant.


Roofbouw

In november uitte Jean Frijns, oud-directeur beleggingen bij ABP, al zijn ongenoegen over de roofbouw die de overheid pleegde bij het pensioenfonds. Toen de financiële crisis twee jaar geleden uitbrak had het ABP een dekkingsgraad van 130 procent en in november zat het pensioenfonds op 95 procent.

“Als het ABP toen een dekkingsgraad had gehad van 160 of 170 procent, wat na zo’n lange tijd van economische voorspoed redelijk zou zijn geweest, dan had het fonds er nu heel wat beter voor gestaan”, verklaarde Frijns. “Het is natuurlijk een zware uitspraak, maar ja, de overheid heeft hieraan bijgedragen."


Piramidespel

Oud-topman Van de Poel geeft verder ook commentaar op de vergrijzing en de problemen die daardoor ontstaan bij de pensioenfondsen. Hij noemt het probleem simpel.

“Met de stijgende levensverwachting en ons huidige levenspatroon kan het niet zo zijn dat je op je 27ste begint met werken, op je zestigste stopt en daarna veertig jaar gratis op vakantie gaat”, aldus Van de Poel. “Dit is een demografische tijdbom die al heel lang tikt, een piramidespel
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Maatregelen tegen export van uitkeringen.

#6 Bericht door Jeanette » vrijdag 24 december 2010, 14:38

Ja, dit deel .......
“Met de stijgende levensverwachting en ons huidige levenspatroon kan het niet zo zijn dat je op je 27ste begint met werken, op je zestigste stopt en daarna veertig jaar gratis op vakantie gaat”, aldus Van de Poel. “Dit is een demografische tijdbom die al heel lang tikt, een piramidespel
....... was me ook al opgevallen.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Maatregelen tegen export van uitkeringen.

#7 Bericht door Mart » vrijdag 24 december 2010, 15:07

vleespet schreef:
Mart schreef: Mijn oudedag voorziening is nog steeds veilig. :roll:
Veilig? Weet je dat wel heel zeker?????
A. Voor 80 % JA !
B. Ik ben nooit ambtenaar geweest.
C. Er waren andere mogelijkheden.

En .... voor de rest ..... SCHANDE :oops:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Maatregelen tegen export van uitkeringen.

#8 Bericht door prajak » vrijdag 24 december 2010, 15:21

Het ABP is een overheidsbedrijf waar benoemingen in de raad van bestuur een politieke zaak zijn. En men heeft ogenschijnlijk likkebaardend zitten kijken naar de vette pot met goud die door goed beleggen was opgebouwd. Die pot heeft de regering afgeroomd. Ja, maar nu de vraag. Die premie, wordt die alleen door de overheid opgehoest of ook door de werknemers, lees: de ambtenaren ?

Is het een premievrij pensioen ? Dan is teveel premie betaald door ... de overheid en neemt ze het te veel betaalde terug. Niet kies maar wel begrijpelijk door een werkGEVER die die kosten heeft moeten dokken. Maar het logische gevolg is dat de overheid nu de tekorten gaat dekken. Nou, dat kan wel eens een brug te ver zijn.

Maar als de ambtenaren ook een deel van die premie hebben gedokt dan is het woord diefstal mogelijk beter op zijn plaats. Al bestaat dat woord niet snel in ambtelijke termen.

Om met Mart te spreken, is mijn pensioen veilig ? Mijn pensioenpot zit bij Reaal, vroeger AXA NL, en die hebben nu ook tekorten maar ik heb een eigen polis, dus op naam, een in rechte afdwingbaar kontrakt. Mijn renteherziening komt als ik 75 word en daarin staat een minimum bedrag, minder dan dat krijg ik nooit. Ik kan dus zonder dikke benen gaan slapen.

Hoop ik........ Niets is meer zeker in deze wereld.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Maatregelen tegen export van uitkeringen.

#9 Bericht door Gardensafari » vrijdag 24 december 2010, 16:18

De premies bij ABP worden voor 33,33% opgehoest door de ambtenaren en voor 66,67% door de werkgever.
Tot zo'n 10 jaar geleden kon de overheid naar believen geld uit de pot halen.
De overheid kon het ABP bijvoorbeeld ook verplichten staatsobligaties te kopen.
Toen is dat afgeschaft en kreeg het ABP een meer onafhankelijke positie tov de overheid.
Tot die tijd heeft de overheid regelmatig zijn grijpgrage handjes in de kas van het ABP gehangen.
Maar ja, dat waren dan ook gouden tijden.....
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Maatregelen tegen export van uitkeringen.

#10 Bericht door dutch » zaterdag 25 december 2010, 00:54

Gardensafari schreef:De premies bij ABP worden voor 33,33% opgehoest door de ambtenaren en voor 66,67% door de werkgever.
Tot zo'n 10 jaar geleden kon de overheid naar believen geld uit de pot halen.
De overheid kon het ABP bijvoorbeeld ook verplichten staatsobligaties te kopen.
Toen is dat afgeschaft en kreeg het ABP een meer onafhankelijke positie tov de overheid.
Tot die tijd heeft de overheid regelmatig zijn grijpgrage handjes in de kas van het ABP gehangen.
Maar ja, dat waren dan ook gouden tijden.....
Ik meen me te herinneren dat het vroeger een premie vrij pensioen was.
Wanneer is die eigen bijdrage van 33,33% ingegaan?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Maatregelen tegen export van uitkeringen.

#11 Bericht door printen44 » zaterdag 25 december 2010, 06:01

De pensioenen zijn in principe nooit premievrij geweest. Soms was in de "vette jaren" voor een of meerdere jaren een "premievrije" pensioen. Betekende dat je geen pensioenbijdrage hoefde te betalen.

Om over de bijdrage van "Vleespet" in te gaan, Vele bedrijven met een eigen bedrijfspenioenfonds, zoals Phillips, Shell, Unilever, hebben in de loop der jaren altijd uit die pensioenruif gegeten. Niks nieuws onder de zon. De bijdrage van de werkgever was immer ruim 66% en de cijfers van het bedrijf werden zo wat opgekrikt. Dat kon makkelijk, want de dekkingsgraad was vaak 170% of meer.

"Vleespet" vermeld dan ook niet dat vrijwel al dat geld weer door de werkgevers werd teruggestort toen de dekkingsgraad minder werd.

De Pensioenwet, maar ook de Nederlandse Bank, geeft gelegenheid daartoe. Mits de dekkingsgraad maar hoog genoeg blijft.

Wat "Vleespet" en anderen vergeten, dat hun eigen bijdrage aan het pensioenfonds "slechts" 33% is. En belastingvrij. Plus dat in sommige jaren de werknemers geheel geen premie betaalde. Maar dat vermeld "Vleespet" niet. Uiteraard niet, want dan valt zijn hele betoog van "diefstal" in duigen.

Er is sprake van "diefstal" als het pensioen minder dan 33% van het te verwachte pensioen is, want dat is je eigen bijdrage.

Het "schotsschrift" dat "Vleespet" enkele maanden geleden hier plaatste over pensioenen, gaf een staaltje van onwaarheden, geruchten, halve waarheden etc. weer. Er kwam dan ook vrijwel geen inhoudelijke commentaar op. Terecht niet.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Maatregelen tegen export van uitkeringen.

#12 Bericht door Borowolf » zaterdag 25 december 2010, 06:28

Als gevolg van het resultaat van de begrafispolissen die mijn ouders voor zichzelf en voor mij hadden afgesloten, heb ik zelf nooit in pensioen "geloofd". Toen ik eenmaal mijn eigen bedrijf had, heeft geen enkele pensioenmaatschappij dan ook meer een cent van mij gevangen maar......

je moet je bij deze discussie natuurlijk wel realiseren dat pensioen een secundaire arbeidsvoorwaarde is en was. Wat de eigen bijdrage aan dat pensioen is geweest maakt dan geen verschil meer.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Gebruikersavatar
Single60Parent
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 180
Lid geworden op: woensdag 07 mei 2008, 06:41
Locatie: Khon Kaen 40000

Maatregelen tegen export van uitkeringen.

#13 Bericht door Single60Parent » maandag 13 juni 2011, 13:03

20 December 2010

Als je definitief in Thailand woont, krijg je nu al geen kinderbijslag ( ook al heeft het kind een NL paspoort ) Het kindgebonden budget - 84 € per maand - kan wel indien men dat aanvraagt.
Nabestaande uitkering is in TH nu ook niet mogelijk en over arbeidsongeschiktheid kan ik niet mee praten, want ik ben nog steeds arbeidsgeschikt



13 Juni 2011

De kinderbijslag van mijn zoon is per 01 Oktober 2010 stop gezet i.v.m. het bereiken van zijn 18-jarige leeftijd.
De kindertoeslag via de belastingdienst werd eveneens stopgezet met het bereiken van de 18 jarige leeftijd.
Wij zijn al reeds 14-jaar uitgeschreven in Nederland.,maar ik heb voor mijn zoon altijd beiden toeslagen zonder problemen mogen ontvangen tot aan het bereiken van zijn 18 jarige leeftijd.
Ik ben als alleenstaande ouder samen met mijn zoon van 23-jaar oud, alweer ruim 19-jaar woonachtig in de stad Khon Kaen.
H van Mourik - P.O.Box 37 - Khon Kaen 40000 - Thailand.
Mijn zoon werkt en is momenteel woonachtig in Bangkok.

DeDe
Erelid
Erelid
Berichten: 250
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 04:53
Locatie: saeng sawang

Re: Maatregelen tegen export van uitkeringen.

#14 Bericht door DeDe » maandag 13 juni 2011, 15:24

Zo zie je maar weer dat er veel niet klopt in Nederland.
Ben sinds 1 januari 2007 uitgeschreven in Nederland en sindsdien hier woonachtig.
Aangaande onze , in Nederland , geborene zoon , kregen wij een brief dat wij geen kinderbijslag meer zouden ontvangen, hetzij ik weer als belastingbetaler weer in Nederland stond ingeschreven. Dan kon ik het opnieuw aanvragen.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”