Eva air, Berlin air, china air.....

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Eva air, Berlin air, china air.....

#16 Bericht door Duiker » vrijdag 11 februari 2011, 13:11

Bij deze is vliegtickets pun nl gesloten. :mrgreen:
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
duikertje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: zondag 22 februari 2009, 12:24
Locatie: Elst/Mae Phim, Rayong

Re: Eva air, Berlin air, china air.....

#17 Bericht door duikertje » zaterdag 12 maart 2011, 15:50

Ik vond al dat het neuswiel een beetje een vreemd geluid maakte de laatste keer dat ik met een Eva 747 vloog :(
Afbeelding

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Eva air, Berlin air, china air.....

#18 Bericht door Duiker » zaterdag 12 maart 2011, 20:34

:lol: :lol: :lol:
Duur grapje.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: Eva air, Berlin air, china air.....

#19 Bericht door frans49 » zondag 13 maart 2011, 06:09

joepattaya schreef:Gedurende de laatste 10 jaar met EVA, China, Thai en Air Berlin gevlogen.
Gisteren nog met China van BKK naar AMS en het was niet slecht; ook niet perfect, maar zeker niet slecht.
China, EVA en AB liggen een beetje op 1 lijn in de waarde voor je geld-categorie.
Thai is me in het verleden verschrikkelijk tegengevallen.

Ikke deze keer met Emirates.
Eigenlijk zelfs beter dan (altijd mijn favoriet geweest) Singapore Airlines.
Nadeel is natuurlijk de overstap op Dubai.
Maar ik heb er zes dagen Dubai aan vastgeknoopt.
Heel erg goed bevallen.
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

sanook
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 21 maart 2011, 14:01

Re: Eva air, Berlin air, china air.....

#20 Bericht door sanook » maandag 21 maart 2011, 19:58

Vanwege beperkt aantal vakantiedagen is reistijd voor mij van belang dus uitsluitend rechtstreekse vlucht, en vanwege woonplaats is Schiphol de beste optie dus ik kan kiezen uit KLM, China en Eva en heb ze allemaal wel eens geprobeerd. Mijn voorkeur:

1: Eva
2: China
3: KLM

Eva/China voorkeur boven KLM vanwege prijs en het gevoel van 'vakantie begint al aan boord'
Eva voorkeur boven China vanwege toestel (777) en nieuwe vertrektijden: Vertrek 's avonds uit Amsterdam en aankomst 's avonds terug in Amsterdam scheelt me 2 vakantiedagen.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Eva air, Berlin air, china air.....

#21 Bericht door Sert » maandag 21 maart 2011, 20:59

Door het neuswiel zakken is natuurlijk niet netjes.

China Airlines scoort wat dat betreft stukken beter:
Afbeelding

Afbeelding

Een erg groot deel van alle incidenten bij China Airlines valt onder het kopje pilot error. De techniek kan nog zo perfect zijn, je moet het wel correct bedienen.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Eva air, Berlin air, china air.....

#22 Bericht door Duiker » dinsdag 22 maart 2011, 20:02

Ja ja, china air is weer de klos. Hou oud zijn deze foto's?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

sanook
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 21 maart 2011, 14:01

Re: Eva air, Berlin air, china air.....

#23 Bericht door sanook » dinsdag 22 maart 2011, 20:52

Over oude foto's gesproken, begin jaren 90 vloog China met een 747-SP (ik vond het op een speelgoed opblaasvliegtuig lijken, het was een verkorte uitvoering van de 747-100).
Dat was in de tijd dat deze toestellen bij China nog wel eens uit de lucht kwamen vallen. Maar goed dat er toen nog geen internet was waarmee je de veiligheid van maatschappijen kon googlen want anders was ik waarschijnlijk nooit ingestapt bij ze.
Afbeelding

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Eva air, Berlin air, china air.....

#24 Bericht door Gijs-CNX » woensdag 23 maart 2011, 03:35

tjonge jonge,

Volgens de statistieken is het nog steeds veiliger om in een vliegtuig te stappen dan de A12 in NL op te rijden of met je brommert de thaise wegen onveilig te maken.

Wat heeft het voor een waarde om dit soort zaken te plaatsen op het forum, sorry als je statistieken van de luchtvaart wilt zien zijn er genoeg sites die dit soort ellende op het net zetten.

Hiermee bereik je alleen maar dat de mensen die ongerust zijn nog meer zich zorgen maken en dus gewoon niet vliegen.

jammer........... [|( [|( [|(
Tja.... het is genoeg geweest.

sanook
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 21 maart 2011, 14:01

Re: Eva air, Berlin air, china air.....

#25 Bericht door sanook » woensdag 23 maart 2011, 09:01

Gijs-CNX schreef:tjonge jonge,

Volgens de statistieken is het nog steeds veiliger om in een vliegtuig te stappen dan de A12 in NL op te rijden of met je brommert de thaise wegen onveilig te maken.

Wat heeft het voor een waarde om dit soort zaken te plaatsen op het forum, sorry als je statistieken van de luchtvaart wilt zien zijn er genoeg sites die dit soort ellende op het net zetten.

Hiermee bereik je alleen maar dat de mensen die ongerust zijn nog meer zich zorgen maken en dus gewoon niet vliegen.

jammer........... [|( [|( [|(
Feit is dat China niet als veilige maatschappij bekend STOND, maar dat is de laatste jaren gelukkig wel veranderd dus kun je tegenwoordig met een gerust hart instappen bij China.

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Eva air, Berlin air, china air.....

#26 Bericht door Gijs-CNX » woensdag 23 maart 2011, 11:11

sanook schreef:
Gijs-CNX schreef:tjonge jonge,

Volgens de statistieken is het nog steeds veiliger om in een vliegtuig te stappen dan de A12 in NL op te rijden of met je brommert de thaise wegen onveilig te maken.

Wat heeft het voor een waarde om dit soort zaken te plaatsen op het forum, sorry als je statistieken van de luchtvaart wilt zien zijn er genoeg sites die dit soort ellende op het net zetten.

Hiermee bereik je alleen maar dat de mensen die ongerust zijn nog meer zich zorgen maken en dus gewoon niet vliegen.

jammer........... [|( [|( [|(
Feit is dat China niet als veilige maatschappij bekend STOND, maar dat is de laatste jaren gelukkig wel veranderd dus kun je tegenwoordig met een gerust hart instappen bij China.
Sanook, dont worry ik stap in bij elke carrier in met de gedachte dat het altijd relatief veilig is.
Alleen bij de toestellen van russiche makelij stap ik niet wegens ervaringen :mrgreen: :mrgreen:

Voor de rest als ik het forum zo bekijk gaat ieder voor de laagste prijs en dan moet men ook niet zeuren als het toestel een keertje door zijn neuswiel zakt of zomaar een deur verliest.

Die lage prijs komt echt omdat ze zo effecient zijn maar omdat er op bepaalde dingen bezuinigd word.

Garoet,

Gijs
Tja.... het is genoeg geweest.

heisa
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 12:12

Re: Eva air, Berlin air, china air.....

#27 Bericht door heisa » donderdag 24 maart 2011, 14:15

Zelf meerdere malen gevlogen met KLM, EVA, China Airl, Air Berlin en emirates. Emirates is de beste van allemaal maar de overstap op Dubai vind ik een drama al hebben ze soms wel goedekope vluchten als je de overstap geen probleem vindt.
Ga nu voor het eerst vliegen met Austrian Air. Amsterdam-Wenen-Bangkok met een tussenstop van een uurtje (zowel heen als terug) voor 640euro (eind mei tm half juni). Wie heeft ervaring met Austrian..?

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Eva air, Berlin air, china air.....

#28 Bericht door Edje » vrijdag 25 maart 2011, 13:09

heisa schreef:Zelf meerdere malen gevlogen met KLM, EVA, China Airl, Air Berlin en emirates. Emirates is de beste van allemaal maar de overstap op Dubai vind ik een drama al hebben ze soms wel goedekope vluchten als je de overstap geen probleem vindt.
Ga nu voor het eerst vliegen met Austrian Air. Amsterdam-Wenen-Bangkok met een tussenstop van een uurtje (zowel heen als terug) voor 640euro (eind mei tm half juni). Wie heeft ervaring met Austrian..?
Als ik me niet vergis zwaait Nicky Lauda daar de scepter, met één vleugel kom je niet ver. :lol:
Groetjes; Edje

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Eva air, Berlin air, china air.....

#29 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 25 maart 2011, 20:11

Edje schreef:
heisa schreef:Zelf meerdere malen gevlogen met KLM, EVA, China Airl, Air Berlin en emirates. Emirates is de beste van allemaal maar de overstap op Dubai vind ik een drama al hebben ze soms wel goedekope vluchten als je de overstap geen probleem vindt.
Ga nu voor het eerst vliegen met Austrian Air. Amsterdam-Wenen-Bangkok met een tussenstop van een uurtje (zowel heen als terug) voor 640euro (eind mei tm half juni). Wie heeft ervaring met Austrian..?
Als ik me niet vergis zwaait Nicky Lauda daar de scepter, met één vleugel kom je niet ver. :lol:

Niet meer. Sinds ik meen 2003 heeft Niki Lauda Niki Air waar voor 24% aandelen in bezit zijn van Air Berlin.
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”