10 millioen genoeg

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
toon113
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 17
Lid geworden op: zaterdag 09 oktober 2010, 07:57

10 millioen genoeg

#1 Bericht door toon113 » zaterdag 18 december 2010, 10:54

hoi wij willen naar thailand verhuizen zy is thais
we hebben alles daar huis auto 10 rai grond
ik heb 300000 euro ik ben 51jaar lang genoeg in de steigerbouw gewerkt
gr toon

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: 10 millioen genoeg

#2 Bericht door mooatje » zaterdag 18 december 2010, 11:04

Ik denk dat je moeite zal hebben om rond te komen....
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

toon113
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 17
Lid geworden op: zaterdag 09 oktober 2010, 07:57

Re: 10 millioen genoeg

#3 Bericht door toon113 » zaterdag 18 december 2010, 11:17

is dat nu gein of niet moatje

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: 10 millioen genoeg

#4 Bericht door Mart » zaterdag 18 december 2010, 11:23

14 jaar, maandelijks 1750 €, moet kunnen en dan AOW met 28% korting, zal dan tegen vallen

Welkom op het forum.
Waar gaan jullie wonen :?:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: 10 millioen genoeg

#5 Bericht door dutch » zaterdag 18 december 2010, 11:29

Voor onderbouwd antwoord hebben we nodig:

Locatie
leefstijl
Gezins/familie samenstelling

(Denk aan ziektekostenverzekering nu het nog redelijk kan)

lijkt me ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: 10 millioen genoeg

#6 Bericht door driver » zaterdag 18 december 2010, 11:55

1750 in de maand leeft in Nederland een gezin met 2 kinderen van ( in mijn kennissenkring ) en in Thailand moet dat makkelijk uitkunnen lijkt me.
Aow met 28 % korting is altijd nog een eurootje of mwaaa 1200 ? dat lijkt me ook wel te doen mits je er geen al te ruime leefstijl op na gaat houden.

Zijn er in Ned. genoeg die van 1200 moeten rondkomen en het redden dus in Thailand moet dat ook kunnen lijkt me.

mvg driver

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: 10 millioen genoeg

#7 Bericht door greenthaiway » zaterdag 18 december 2010, 12:07

De OP stelt IMHO een retorische vraag.

Uitleg volgens Van Dale;
"Een retorische vraag is geen vraag, maar een mededeling in de bewoordingen van een vraag, maar zonder vraagintonatie.
Bijvoorbeeld Wie schetste onze verbazing toen we Wim in Nice aantroffen!
De betekenis van deze zin is: ‘Niemand schetste onze verbazing toen we Wim in Nice aantroffen’.
In overeenstemming met het ontbreken van een vraagintonatie is dat veelal een vraagteken ontbreekt
en een uitroepteken gebruikt wordt".
Laatst gewijzigd door greenthaiway op zaterdag 18 december 2010, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: 10 millioen genoeg

#8 Bericht door nbreeker » zaterdag 18 december 2010, 12:09

driver schreef:1750 in de maand leeft in Nederland een gezin met 2 kinderen van ( in mijn kennissenkring ) en in Thailand moet dat makkelijk uitkunnen lijkt me.
Aow met 28 % korting is altijd nog een eurootje of mwaaa 1200 ? dat lijkt me ook wel te doen mits je er geen al te ruime leefstijl op na gaat houden.

Zijn er in Ned. genoeg die van 1200 moeten rondkomen en het redden dus in Thailand moet dat ook kunnen lijkt me.

mvg driver
Aow met 28 % korting is 935 euro dus dat is iets minder.
Groeten Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: 10 millioen genoeg

#9 Bericht door dutch » zaterdag 18 december 2010, 12:12

driver schreef:1750 in de maand leeft in Nederland een gezin met 2 kinderen van ( in mijn kennissenkring ) en in Thailand moet dat makkelijk uitkunnen lijkt me.
Aow met 28 % korting is altijd nog een eurootje of mwaaa 1200 ? dat lijkt me ook wel te doen mits je er geen al te ruime leefstijl op na gaat houden.

Zijn er in Ned. genoeg die van 1200 moeten rondkomen en het redden dus in Thailand moet dat ook kunnen lijkt me.

mvg driver
In Nederland is een enorm sociaal vangnet (hoe uitgekleed sommigen dat ook (onder)vinden).
Niets van dit alles in Thailand.
Bovendien hoe lager het bedrag,hoe gevoeliger voor koersschommelingen.
Verder neem ik aan dat hij of het alleenstaanden AOW of die met partner toeslag krijgt,maar vermoedelijk niet de volledige echtpaar uitkering.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: 10 millioen genoeg

#10 Bericht door greenthaiway » zaterdag 18 december 2010, 12:17

Men kan zich indekken tegen de AOW-korting van 2% die ingehouden wordt als men in het buitenland woont.
Voor maximaal 10 jaar dacht ik, daarna weer terug naar Nederland én na daar 1 jaar gewoond te hebben kan men zich wéér verzekeren tegen deze korting.
Zo wordt er 100% AOW verkregen, wel heel gedoe want de OP is dan 64 jaar, of dat laatste jaar, voor die 2%, dan nog de moeite loont?

Zag op de SVB site dat men ook vrouw en kinderen kan verzekeren voor de AOW;
http://www.svb.nl/int/nl/vv/algemeen/wa ... verzekerd/

Ik zou, de OP zijnde, de SVB via een email bericht vragen hoe het precies zit, het verschilt per geval.
Laatst gewijzigd door greenthaiway op zaterdag 18 december 2010, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: 10 millioen genoeg

#11 Bericht door dutch » zaterdag 18 december 2010, 12:40

greenthaiway schreef:Men kan zich indekken tegen de AOW-korting van 2% die ingehouden wordt als men in het buitenland woont.
Voor maximaal 10 jaar dacht ik, daarna weer terug naar Nederland én na daar 1 jaar gewoond te hebben kan men zich wéér verzekeren tegen deze korting.
Zo wordt er 100% AOW verkregen, wel heel gedoe want de OP is dan 64 jaar, of dat laatste jaar, voor die 2%, dan nog de moeite loont?
Ik heb de( ingecalculeerde) 20% korting die ik aan mijn broek heb hangen,welbewust vervangen door prive pensioenregelingen.
In mijn achterhoofd speelde de gedachte dat EENS de tijd zal komen dat iemand met een eigen pensioen de AOW wel kan vergeten.Daarom heb ik de mogelijkheid van vrijwillige voortzetting niet genomen.(leuk aspect daar bij is dat de medewerker van de SVB die ik daarover sprak,zelf deze raad aan mij doorgaf ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: 10 millioen genoeg

#12 Bericht door greenthaiway » zaterdag 18 december 2010, 12:47

dutch schreef:
greenthaiway schreef:Men kan zich indekken tegen de AOW-korting van 2% die ingehouden wordt als men in het buitenland woont.
Voor maximaal 10 jaar dacht ik, daarna weer terug naar Nederland én na daar 1 jaar gewoond te hebben kan men zich wéér verzekeren tegen deze korting.
Zo wordt er 100% AOW verkregen, wel heel gedoe want de OP is dan 64 jaar, of dat laatste jaar, voor die 2%, dan nog de moeite loont?
Ik heb de( ingecalculeerde) 20% korting die ik aan mijn broek heb hangen,welbewust vervangen door prive pensioenregelingen.
In mijn achterhoofd speelde de gedachte dat EENS de tijd zal komen dat iemand met een eigen pensioen de AOW wel kan vergeten.Daarom heb ik de mogelijkheid van vrijwillige voortzetting niet genomen.(leuk aspect daar bij is dat de medewerker van de SVB die ik daarover sprak,zelf deze raad aan mij doorgaf ;)
Zo is het voor jou nog goed afgelopen, je eet nu, verdiend, excusez le mot, van twee walletjes 8-)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: 10 millioen genoeg

#13 Bericht door driver » zaterdag 18 december 2010, 12:55

nbreeker schreef:
driver schreef:1750 in de maand leeft in Nederland een gezin met 2 kinderen van ( in mijn kennissenkring ) en in Thailand moet dat makkelijk uitkunnen lijkt me.
Aow met 28 % korting is altijd nog een eurootje of mwaaa 1200 ? dat lijkt me ook wel te doen mits je er geen al te ruime leefstijl op na gaat houden.

Zijn er in Ned. genoeg die van 1200 moeten rondkomen en het redden dus in Thailand moet dat ook kunnen lijkt me.

mvg driver
Aow met 28 % korting is 935 euro dus dat is iets minder.
Groeten Nick.
Verkeerd gelezen van mijn kant , ik rekende 28 % minder van de 1750 euro.
935 met de huidige koers is idd een stuk minder en of dat voldoende is om in Thailand redelijk te kunnen leven vanaf je 65 tigste weet ik niet maar wat je ook aan inkomsten hebt hier of in Thailand ...de 1 kan met 1000 euro goed rondkomen , de ander nog niet met 5000 dus ook hier geldt denk ik wat vaak geldt : Voor iedereen is de situatie weer anders de andere voorbeelden of meegemaakte dingen weet ik weinig vanaf dus kan ik ook niets over zeggen denk ik.

mvg driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: 10 millioen genoeg

#14 Bericht door driver » zaterdag 18 december 2010, 13:02

dutch schreef:
driver schreef:1750 in de maand leeft in Nederland een gezin met 2 kinderen van ( in mijn kennissenkring ) en in Thailand moet dat makkelijk uitkunnen lijkt me.
Aow met 28 % korting is altijd nog een eurootje of mwaaa 1200 ? dat lijkt me ook wel te doen mits je er geen al te ruime leefstijl op na gaat houden.

Zijn er in Ned. genoeg die van 1200 moeten rondkomen en het redden dus in Thailand moet dat ook kunnen lijkt me.

mvg driver
In Nederland is een enorm sociaal vangnet (hoe uitgekleed sommigen dat ook (onder)vinden).
Niets van dit alles in Thailand.
Bovendien hoe lager het bedrag,hoe gevoeliger voor koersschommelingen.
Verder neem ik aan dat hij of het alleenstaanden AOW of die met partner toeslag krijgt,maar vermoedelijk niet de volledige echtpaar uitkering.
Het vangnet in Ned. is denk ik nog steeds goed zeker als je het doet zoals GreenThaiway en je van te voren wat indekt tegen inkomsten verlies na je werk periode of uitkeringsperiode.
Voor mij geldt een stukje WAO en inkomsten uit ZZP arbeid momenteel en ik spaar iedere maand een vast bedrag voor later als ik groot en wat ouder ben :mrgreen:

mvg driver

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: 10 millioen genoeg

#15 Bericht door yandre » zaterdag 18 december 2010, 13:26

nu met dit bedrag moet je denk eind komen
10 rai grond is dit met huis of grond wat
leeg is investeren op de grond en er zijn ook
wat inkomsten later.

aow is op te vangen via svb als je geen in komen
meer heb uit nederland is de premie per jaar ook laag
en dan kan je toch 20 % aow opvangen als we het nog
mogen ontvangen.

in de isaan is er zeker van te komen maar aan de kust
is het allemaal duurder.

en ook de prijs van grond gaat hier in de isaan omhoog

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”