non - immigrant "O " visum

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
BarryPhuket
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 10 juni 2010, 19:29
Locatie: Ban Kamala Phuket
Contacteer:

non - immigrant "O " visum

#1 Bericht door BarryPhuket » dinsdag 14 december 2010, 08:32

IK ben 37 jaar oud, getrouwd met Nederlandse en zijn samen in Oktober 2009 naar Thailand gekomen met een non - immigrant "O " visum , Wij heb dit visum gekregen in Amsterdam (bij consulaat) omdat wij onroerend goed bezitten in Thailand.
In Januari 2010 hebben wij het visum om laten zetten in een B visum ( +werkvergunning ) zodat wij hier konden werken.
Op 16 Januari 2011 vervalt ons B visum ,Maar aangezien wij willen stoppen met werken wil ik geen nieuw B visum en mijn werkvergunning laten vervallen.
Maar nu de vraag waar in de buurt van Thailand kan ik een nieuw non - immigrant "O " visum krijgen op basis van bezit ( onroerend goed in Thailand)
Heb namelijk geen zin om voor een visum terug te vliegen naar Amsterdam.
Heb het consulaat gemaild zou in Amsterdam zo een nieuw non - immigrant "O " visum krijgen,Omdat ik nog steeds onroerend goed bezit. zij weten mij echter niet te vertellen in welk land ik het nog meer kan verkrijgen. ( op basis van bezit van onroerend goed)

Wie weet er meer ?????????????????????????????????????

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: non - immigrant "O " visum

#2 Bericht door prajak » dinsdag 14 december 2010, 11:33

Je bezit onroerend goed en jouw vrouw is Nederlandse. Dan ben jij dus Thai en heb je toch geen visum nodig ?

En als je geen Thai bent, hoe kun je dan onroerend goed "bezitten" ? Een huis kun je niet bedoelen want een huis is in Thais recht een roerende zaak.

Of heb je die zaak (huis) op basis van usufruct of recht van opstal ? Of ben je tijdelijk eigenaar van grond op basis van het Thais versterferfrecht samen met die ene uitzondering in de Land Act ?

Of hebben wij met zijn allen liggen pitten toen de Land Act werd gewijzigd ? Nou, als ik iets in de gaten houd.....

Op jouw visumvraag heb ik geen antwoord.

BarryPhuket
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 10 juni 2010, 19:29
Locatie: Ban Kamala Phuket
Contacteer:

Re: non - immigrant "O " visum

#3 Bericht door BarryPhuket » dinsdag 14 december 2010, 13:00

Beste Prajak,

Ik ben ook Nederlander.
Als niet Thai kan je wel onroerend goed bezitten, in de vorm van een Condominium op Freehold basis.

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: non - immigrant "O " visum

#4 Bericht door Mario08 » dinsdag 14 december 2010, 14:53

De mogelijkheden voor een nieuw visa zijn zeer beperkt.

Ik geloof dat behalve Amsterdam ook Brisbane in Australie ze afgeeft, maar het zou wel eens kunnen zijn dat Brisbane daarmee stopt. Email ze eerst! In naburige landen kun je het wel vergeten, het is tegenwoordig geen geldige reden meer.

Indien de bezittingen in thailand meer dan 10 miljoen baht waard zijn is het mogelijk een visa of zelfs extensies van verblijf te krijgen op basis van investment.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: non - immigrant "O " visum

#5 Bericht door prajak » dinsdag 14 december 2010, 16:32

Barry, leg eens uit svp ? Je hebt dus een appartement denk ik of een bungalow op grond die meer dan 50% in Thais bezit is ? Ja, dan kan het wel maar dan is jouw aandeel in de eigendom van de grond beperkt en strikt genomen jouw rechten op de ondergrond nihil.

Dan ben je te vergelijken met een usufruct- of opstalhouder. Er zit een voorbeeld in NK.

Een projectontwikkelaar hier had rechten op de grond naast de tempel en zoals altijd is die grond in bezit van de Thaise "kerk" al is dat een overheidsbedrijf. Ik herinner me de naam als iets als Kom Sasana. De projectontwikkelaar ging failliet en de kerk bleef met grond zitten waarop afgepaalde kavels en betonnen palen. Men ging op zoek naar particuliere bouwers.

Een NL-er hier voelde daar wat voor en kreeg na een lange procedure zoals antecedentenonderzoek door de Thaise recherche het recht een kavel af te bouwen. De grond werd dus geen eigendom, hij kreeg een soort opstalrecht. Met strikte bouwregels over de hoogte van het huis, de daklijn (o wee, die mag niet gelijk zijn aan die van de tempel....) en normen zoals geluid en het verbod er aktiviteiten in te ontplooien die meestal worden aangeduid als "huizen van plezier....".

Daarna kreeg hij (50+), zijn (50-) Lao echtgenote en zijn piepjonge NL/Thaise zoon een huisboek en op dat huisboek kregen ze alle drie een retirement verlenging ! Een verrassing. Geen vragen over inkomen, geld op de bank, nee, het werd gewoon verstrekt op de Immigratie.

Misschien kun je er wat mee. Succes. Maar jouw huidige non im O is verlopen, je zult dus iets moeten vernieuwen. Maar daarna ? Raadpleeg een jurist. Misschien kun je op een geldig non-im-O en jouw huisboek een verlenging krijgen.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”