Creditcard

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Niek
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: dinsdag 23 november 2010, 17:54

Creditcard

#1 Bericht door Niek » dinsdag 23 november 2010, 20:21

Hallo!

Ik vertrek donderdag naar Thailand voor 3 weken. Van een vriend die vaker naar Thailand gaat heb ik als de tip de website latestays.com gekregen, waar je lastminute voor veel minder geld dan bij de hotels zelf kunt boeken. Nu heb je hier een creditcard voor nodig, en ik ben te laat geweest met een creditcard aanvragen. De creditcard van mijn vader mag ik niet meenemen, maar denken jullie dat als mijn vader de hotels vanuit Nederland boekt, ik de fysieke creditcard ook nog nodig heb in het hotel? Bedankt voor jullie antwoord!

Groeten,

Niek

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Creditcard

#2 Bericht door dutch » woensdag 24 november 2010, 01:05

Ik snap dat je bijzonder graag de credit card van je vader mee wilt nemen :mrgreen:
Als de hotels vooraf geboekt en betaald zijn zal het de hotels verder worst wezen.
Zorg dat de boeking op JOUW naam staat.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Creditcard

#3 Bericht door JohanS » zondag 28 november 2010, 14:40

Niek schreef:Hallo!

Ik vertrek donderdag naar Thailand voor 3 weken. Van een vriend die vaker naar Thailand gaat heb ik als de tip de website latestays.com gekregen, waar je lastminute voor veel minder geld dan bij de hotels zelf kunt boeken. Nu heb je hier een creditcard voor nodig, en ik ben te laat geweest met een creditcard aanvragen. De creditcard van mijn vader mag ik niet meenemen, maar denken jullie dat als mijn vader de hotels vanuit Nederland boekt, ik de fysieke creditcard ook nog nodig heb in het hotel? Bedankt voor jullie antwoord!

Groeten,

Niek
Laat je ervaring eens horen ivm latestays, ik denk er aan via hen een condo volgend jaar te huren voor een maand of zo.
Maar ik ken hen niet en zou willen weten of ze betrouwbaar zijn.

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: Creditcard

#4 Bericht door frans49 » zondag 28 november 2010, 17:53

Niek[/quote]

Laat je ervaring eens horen ivm latestays, ik denk er aan via hen een condo volgend jaar te huren voor een maand of zo.
Maar ik ken hen niet en zou willen weten of ze betrouwbaar zijn.[/quote]




Ik ben inderdaad ook erg nieuwsgierig naar deze site.
Ziet er wel goed uit.
Redelijke aanbiedingen.
Maar er staat wel dat er bijkomende kosten zijn.
En ik vind sites waar over een all-in prijs wordt gesproken prettiger.
Maar graag info.
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Creditcard

#5 Bericht door Khon Neua » zondag 28 november 2010, 18:44

Heb een jaar geleden via deze site geboekt is toen allemaal netjes verlopen. Boek laaste jaren meestal via agoda.com nagenoeg zelfde prijzen.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Creditcard

#6 Bericht door joepattaya » maandag 29 november 2010, 02:04

Met internet boekingen heb je diverse mogelijkheden:
- je credit card wordt gebruikt als een soort garantie en er wordt niets afgeschreven voordat je daadwerkelijk incheckt; in dergelijke gevallen dien je je credit card nog eens te tonen en pas dan wordt er afgeschreven. Als je annulleert of niet op komt dagen, wordt er ook geld afgeschreven van je credit card (annullerings-voorwaarden).
- er wordt van je credit card een soort van aanbetaling afgeschreven en de rest dien je te betalen in het hotel; dit kan per credit card, maar kan ook op elke andere manier
- het volledige bedrag wordt van je credit card afgeschreven en je hebt je cc verder niet meer nodig.

Zorg wel dat je in alle gevallen je voucher meeneemt; zeker in het geval je een deel of alles betaald hebt.

Het meenemen van een creditcard is trouwens altijd zinvol al is het maar om een betaalmiddel op zak te hebben als je voor plotselinge onvoorziene uitgaven staat (lees: ziekenhuis-opname). In de meeste gevallen wordt er eerst gevraagd naar de manier van betalen, en pas dan wordt er gekeken naar je medische probleem.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”