Visum Thailand voor 6 à 7 maanden

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Absofuckinlutely
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 16 november 2010, 15:13
Locatie: Amsterdam

Visum Thailand voor 6 à 7 maanden

#1 Bericht door Absofuckinlutely » woensdag 17 november 2010, 15:12

Hey allen! Ik ga in januari volgend jaar naar Thailand om vrijwilligerswerk te doen in Chiang Mai en nu heb ik een paar vragen. Ik heb al wel op dit forum gezocht naar antwoorden, maar ik heb ondertussen zoveel posts gelezen waarin verschillende mogelijkheden omschreven worden dat ik door de bomen het bos een beetje kwijt ben geraakt.

Ik ga dus in januari die kant op om de eerste 5 of 6 maanden aan de slag te gaan bij het project. Daarna ben ik van plan om nog een maand op eigen gelegenheid door het noorden te reizen en mooie dingen te bekijken. Het is nu dus nog onduidelijk hoe lang ik daadwerkelijk zal blijven. Nu heb ik volgens mij gelezen dat als ik een enkele reis Thailand zou boeken ik een visum nodig heb, en als ik een retour zou boeken ik geen visum nodig zou hebben. Als dat zo is zit ik te denken dat het een idee zou zijn om idd een retour te boeken en dan als ik weet hoe lang ik daar daadwerkelijk ga blijven het ticket omboeken naar de echte datum van vertrek. Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel. Maar ik ben dus niet zeker of het zo kan.

Daarom vraag ik jullie forumleden wat volgens jullie denken dat de beste oplossing is voor mijn vraag.
Bonfires burn like beacons, Guiding the lost and weakened. Flames dance on crashing waves, Guiding ships who've gone astray Rise Against - Behind Closed Doors

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Visum Thailand voor 6 à 7 maanden

#2 Bericht door printen44 » woensdag 17 november 2010, 16:14

Ik wil niet sarcastisch doen of negatief overkomen, maar in het het profiel van de schrijver staat dat het een 1-jarige betreft. Ook de "nickname", dat zegt voor mij alles. "Whats in a name" zal ik maar denken.

Trouwens over visa en "work-permit" voor vrijwilligers staat hier in dit forum genoeg geschreven. Dus even zoeken geblazen voor onze "peuter".

Absofuckinlutely
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 16 november 2010, 15:13
Locatie: Amsterdam

Re: Visum Thailand voor 6 à 7 maanden

#3 Bericht door Absofuckinlutely » woensdag 17 november 2010, 17:42

Als je niet sarcastisch wil doen of negatief wil overkomen snap ik niet dat je berhaupt de moeite neemt om iets te posten want zo kom je namelijk wel over. Maar dat wist je vast zelf ook al.
Wat ik in mijn profiel heb staan doet er volgens mij ook niet toe. Ik kan er voor kiezen mijn echte leeftijd te gebruiken maar ik heb er voor gekozen dat niet te doen, heeft iets te maken met dat ik zo min mogelijk persoonlijke informatie van mezelf op internet zet. Dan kan je denken dat ik me aanstel en dat ik best mn leeftijd zou kunnen openbaren, so be it. Dat ga ik niet doen. En voor mn nick geldt eigenlijk precies hetzelfde. Deze nick gebruik ik voor verschillende fora en dat maakt het makelijk te onthouden voor me.

Jammer dat je hierdoor het idee gekregen hebt dat ik een relschopper zou zijn die jullie precious forum door de war komt schoppen. Ik schrijf gewoon een net berichtje waarin ik vraag om hulp omdat ik, zoals ik al schreef, door de enorme hoeveelheid(soms tegenstrijdige) informatie door de bomen het bos niet meer goed kan zien en dan krijg ik zo'n reactie.

Jammer hoor
Bonfires burn like beacons, Guiding the lost and weakened. Flames dance on crashing waves, Guiding ships who've gone astray Rise Against - Behind Closed Doors

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Visum Thailand voor 6 à 7 maanden

#4 Bericht door Jim » woensdag 17 november 2010, 18:00

Absofuckinlutely schreef:Deze nick gebruik ik voor verschillende fora en dat maakt het makelijk te onthouden voor me.
dat maakt je ook makkelijk googlebaar en is dus in strijd met je wens naar privacy ;)

voor je visum zou ik even contact opnemen met het consulaat.
die kunnen je precies uitleggen wat wel en niet kan.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Visum Thailand voor 6 à 7 maanden

#5 Bericht door Borat » woensdag 17 november 2010, 18:05

Zoals je ziet/leest, nieuwkomers worden met omwegen het bos ingestuurd terwijl de hardcore leden" (en liefst expats) op handen gedragen worden.

Welke gierput zal nu gedempt worden met mijn lijkje. :mrgreen:

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Visum Thailand voor 6 à 7 maanden

#6 Bericht door Mart » woensdag 17 november 2010, 18:08

Ik kan me goed voorstellen dat je op dit forum mogelijk geen antwoord kan vinden. De meest actieve leden van dit forum zijn geen werkers ( op een enkele na ).
Als je nu eens via Google even in toetst : Vrijwilligerswerk Chiang Mai , krijg je veel site's waar waarschijnlijk alle informatie reeds uitvoerig is besproken.

Succes
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Visum Thailand voor 6 à 7 maanden

#7 Bericht door Borat » woensdag 17 november 2010, 18:13

Mart schreef:Ik kan me goed voorstellen dat je op dit forum mogelijk geen antwoord kan vinden. De meest actieve leden van dit forum zijn geen werkers ( op een enkele na ).
Als je nu eens via Google even in toetst : Vrijwilligerswerk Chiang Mai , krijg je veel site's waar waarschijnlijk alle informatie reeds uitvoerig is besproken.

Succes
En kan het project waarbij je aan de slag gaat niet van informatie voorzien?

Absofuckinlutely
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 16 november 2010, 15:13
Locatie: Amsterdam

Re: Visum Thailand voor 6 à 7 maanden

#8 Bericht door Absofuckinlutely » woensdag 17 november 2010, 18:32

Borat schreef:Zoals je ziet/leest, nieuwkomers worden met omwegen het bos ingestuurd terwijl de hardcore leden" (en liefst expats) op handen gedragen worden.
Dat is op heel veel fora zo hoor, ik betrap mezelf er ook wel eens op. Denk dat het iets te maken heeft met het zien van het forum als het domein van de vaste posters waar mensen die bijv. een ongebruikelijke nick hebben met argusogen bekeken worden.
Ongeveer hetzelfde als wat er in Nederland gebeurt met mensen die Achmed of Bilal heten ;)
Bonfires burn like beacons, Guiding the lost and weakened. Flames dance on crashing waves, Guiding ships who've gone astray Rise Against - Behind Closed Doors

Absofuckinlutely
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 16 november 2010, 15:13
Locatie: Amsterdam

Re: Visum Thailand voor 6 à 7 maanden

#9 Bericht door Absofuckinlutely » woensdag 17 november 2010, 18:39

Mart schreef:Ik kan me goed voorstellen dat je op dit forum mogelijk geen antwoord kan vinden. De meest actieve leden van dit forum zijn geen werkers ( op een enkele na ).
Als je nu eens via Google even in toetst : Vrijwilligerswerk Chiang Mai , krijg je veel site's waar waarschijnlijk alle informatie reeds uitvoerig is besproken.

Succes
Google vind ik al snel ook te onoverzichtelijk om de informatie die ik zoek duidelijk naar voren te krijgen. En ik hoopte hier alle wijsheid samengebundeld in een forumlid tegen te komen, maar dat gaat misschien toch niet zo lukken. Dus morgen toch maar langs het consulaat om mijn vagen te stellen. No problem.

Ook wel verhelderend om te lezen dat veel mensen blijkbaar dus al niet meer werken. Dat maakt mij waarschijnlijk qua leeftijd tot het groentje van het forum :D
Bonfires burn like beacons, Guiding the lost and weakened. Flames dance on crashing waves, Guiding ships who've gone astray Rise Against - Behind Closed Doors

Absofuckinlutely
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 16 november 2010, 15:13
Locatie: Amsterdam

Re: Visum Thailand voor 6 à 7 maanden

#10 Bericht door Absofuckinlutely » woensdag 17 november 2010, 18:44

Borat schreef:
Mart schreef:Ik kan me goed voorstellen dat je op dit forum mogelijk geen antwoord kan vinden. De meest actieve leden van dit forum zijn geen werkers ( op een enkele na ).
Als je nu eens via Google even in toetst : Vrijwilligerswerk Chiang Mai , krijg je veel site's waar waarschijnlijk alle informatie reeds uitvoerig is besproken.

Succes
En kan het project waarbij je aan de slag gaat niet van informatie voorzien?
:oops: de simpele oplossingen liggen vaak voor de hand hè. Ik zat me alweer zo druk te maken over het regelen van alles dat ik verzuimd heb naar hen te mailen. Mea maxima culpa, ik heb het gelijk gedaan!
Bonfires burn like beacons, Guiding the lost and weakened. Flames dance on crashing waves, Guiding ships who've gone astray Rise Against - Behind Closed Doors

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Visum Thailand voor 6 à 7 maanden

#11 Bericht door Ben » woensdag 17 november 2010, 19:44

Borat schreef:Zoals je ziet/leest, nieuwkomers worden met omwegen het bos ingestuurd terwijl de hardcore leden" (en liefst expats) op handen gedragen worden.

Welke gierput zal nu gedempt worden met mijn lijkje. :mrgreen:
Het Visa Bos is heel dun alleen het is een kwestie van lezen (Begrijpelijk lezen) :idea:
Sommmige mensen draven als een olifant door een porselijnkast .



Stage: Waarbij gewerkt wordt, vanuit of bij een bedrijf in Nederland/Thailand) brief

Uw naam, paspoortnummer, geboortedatum en begin- einddatum werk/stage
periode dient in de brief van de desbetreffende instantie vermeld te staan

Alleen dan kunnen ze een visa verstrekken.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Visum Thailand voor 6 à 7 maanden

#12 Bericht door dutch » donderdag 18 november 2010, 00:56

Absofuckinlutely schreef:Als je niet sarcastisch wil doen of negatief wil overkomen snap ik niet dat je berhaupt de moeite neemt om iets te posten want zo kom je namelijk wel over. Maar dat wist je vast zelf ook al.
Wat ik in mijn profiel heb staan doet er volgens mij ook niet toe. Ik kan er voor kiezen mijn echte leeftijd te gebruiken maar ik heb er voor gekozen dat niet te doen, heeft iets te maken met dat ik zo min mogelijk persoonlijke informatie van mezelf op internet zet. Dan kan je denken dat ik me aanstel en dat ik best mn leeftijd zou kunnen openbaren, so be it. Dat ga ik niet doen. En voor mn nick geldt eigenlijk precies hetzelfde. Deze nick gebruik ik voor verschillende fora en dat maakt het makelijk te onthouden voor me.

Jammer dat je hierdoor het idee gekregen hebt dat ik een relschopper zou zijn die jullie precious forum door de war komt schoppen. Ik schrijf gewoon een net berichtje waarin ik vraag om hulp omdat ik, zoals ik al schreef, door de enorme hoeveelheid(soms tegenstrijdige) informatie door de bomen het bos niet meer goed kan zien en dan krijg ik zo'n reactie. Jammer hoor
Het is maar een (1 ) reactie zeg. :o
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Visum Thailand voor 6 à 7 maanden

#13 Bericht door jumbo » donderdag 18 november 2010, 02:29

VISA

Ik krijg nu van verschillende kanten te horen dat men na het genieten/gebruiken van de gewone toeriastenvisa's inderdaad de deur wordt gewezen bij de ambassade's ronddom Thailand.
Sommigen hebben getracht een visa in de wat verder afgelegen landen zoals in eigen land te krijgen maar ook daar zegt men gedecideerd nee!
Het schijnt dat de ambassades en consulaten dus nu de opdracht hebben gekregen om de in 2006(?) ingevoerde visumregels strak te hanteren...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Absofuckinlutely
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 16 november 2010, 15:13
Locatie: Amsterdam

Re: Visum Thailand voor 6 à 7 maanden

#14 Bericht door Absofuckinlutely » donderdag 18 november 2010, 15:35

dutch schreef:
Absofuckinlutely schreef:Als je niet sarcastisch wil doen of negatief wil overkomen snap ik niet dat je berhaupt de moeite neemt om iets te posten want zo kom je namelijk wel over. Maar dat wist je vast zelf ook al.
Wat ik in mijn profiel heb staan doet er volgens mij ook niet toe. Ik kan er voor kiezen mijn echte leeftijd te gebruiken maar ik heb er voor gekozen dat niet te doen, heeft iets te maken met dat ik zo min mogelijk persoonlijke informatie van mezelf op internet zet. Dan kan je denken dat ik me aanstel en dat ik best mn leeftijd zou kunnen openbaren, so be it. Dat ga ik niet doen. En voor mn nick geldt eigenlijk precies hetzelfde. Deze nick gebruik ik voor verschillende fora en dat maakt het makelijk te onthouden voor me.

Jammer dat je hierdoor het idee gekregen hebt dat ik een relschopper zou zijn die jullie precious forum door de war komt schoppen. Ik schrijf gewoon een net berichtje waarin ik vraag om hulp omdat ik, zoals ik al schreef, door de enorme hoeveelheid(soms tegenstrijdige) informatie door de bomen het bos niet meer goed kan zien en dan krijg ik zo'n reactie. Jammer hoor
Het is maar een (1 ) reactie zeg. :o
gelukkig wel ja. Ik schrok een beetje van zo'n negatieve reactie, daarom zal ik een beetje snel op mn teentjes getrapt zijn.

De andere reacties ben ik wel zeer erkentelijk voor! Ben vanmorgen even naar het consulaat geweest en gevraagd. Het wordt een non immigrant multiple entries visum, omdat het dus nog niet duidelijk is of ik een half jaar blijf of nog iets langer. Enig nadeel is dat ik dan om op gegeven moment even de grens over moet om te verlengen, maar so be it.
Bonfires burn like beacons, Guiding the lost and weakened. Flames dance on crashing waves, Guiding ships who've gone astray Rise Against - Behind Closed Doors

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Visum Thailand voor 6 à 7 maanden

#15 Bericht door mooatje » donderdag 18 november 2010, 16:35

Al nagevraagd of de visa die je kan krijgen overeenstemt met je bedoelingen?
Niet negatief bedoeld,maar weet je al de voorwaarden voor vrijwilligerswerk?Voor je verder wil zou ik daar toch eens meer informatie over inwinnen.Ook over de nadelen?
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”