visum vraag

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

visum vraag

#1 Bericht door Akang » zondag 31 oktober 2010, 00:27

Ik snap er zo langzamerhand niks meer van: Braaf vraag ik een jaarvisum aan en krijg te horen dat ze me dat niet meer gaan geven, ik heb al 3 keer eerder op dit non imm o visum gereisd met steeds de reden: rondreizen door thailand...nou kort door de bocht was antwoord nu; Daar trappen we niet meer in.
Ook kreeg ik geen duidelijk antwoord over hoe het nu zit met mn dochtertje van een maand oud, zij zou wel een visum nodig hebben maar ik hoef voor overstay niet te betalen?!


iemand???
Even the longest journey starts with the first step...

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: visum vraag

#2 Bericht door Ben » zondag 31 oktober 2010, 06:13

Akang schreef:Ik snap er zo langzamerhand niks meer van: Braaf vraag ik een jaarvisum aan en krijg te horen dat ze me dat niet meer gaan geven, ik heb al 3 keer eerder op dit non imm o visum gereisd met steeds de reden: rondreizen door thailand...nou kort door de bocht was antwoord nu; Daar trappen we niet meer in.
Ook kreeg ik geen duidelijk antwoord over hoe het nu zit met mn dochtertje van een maand oud, zij zou wel een visum nodig hebben maar ik hoef voor overstay niet te betalen?!


iemand???
Lijkt me ook vrij logies .
Voor rond reizen in Thailand is een toerist visa bestemd .

Voor een NoN O moet je met andere argumenten komen en aantonen dat je recht hebt op een NoN O visa .

Ik ken de stautus van je dochtertje niet maar als zij Ned is moet ook zei een visum hebben .

De regels voor een NON O te verkrijgen zijn duidelijk .
die staan op de site van het consulaat Amsterdam .

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: visum vraag

#3 Bericht door Akang » zondag 31 oktober 2010, 06:30

Goed nvrmind het verkrijgen van en Non O maar hoe zit t met kinderen, zij hebben een visum nodig net als volwassenen [zoals Ben zegt logisch...] maar minder logisch is een visum als ze niet gecontroleerd worden op overstay?!

(En Ben zoals je leest heb ik 3 ker wel het visum gekregen met een zelfde reden en nu niet meer ondanks dat de regels niet veranderd zijn [wel aangescherpt zoveel is duidelijk...)

Anyway zal mn licht nogmaals gaan opsteken bij Thaivisa....
Even the longest journey starts with the first step...

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: visum vraag

#4 Bericht door Mart » zondag 31 oktober 2010, 06:52

Wat ik begrepen heb is dat papa een Thai is, dus je dochter kan beschikken over dubbele nationaliteit. NL uit NL paspoort - TH in TH paspoort, geen visum nodig. ( eigen ervaring )

Op de website: http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/descr_nl.asp
staat onder F iets waar je mogelijk wat aan hebt.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: visum vraag

#5 Bericht door Ben » zondag 31 oktober 2010, 06:59

Akang schreef:
Akang schreef:Goed nvrmind het verkrijgen van en Non O maar hoe zit t met kinderen, zij hebben een visum nodig net als volwassenen [zoals Ben zegt logisch...] maar minder logisch is een visum als ze niet gecontroleerd worden op overstay?!

|En Ben zoals je leest heb ik 3 keer wel het visum gekregen met een zelfde reden en nu niet meer ondanks dat de regels niet veranderd zijn [wel aangescherpt zoveel is duidelijk...]

Anyway zal mn licht nogmaals gaan opsteken bij Thaivisa....

Nogmaals veel visa vragen die gesteld worden maar nimmer een uitgebreide info over de status van de persoon(en) .dan is het al moeilijk antwoorden.

Als je 3 keer een NON O hebt gekregen op basis van rondreizen heb je 3 keer mazzel gehad
en eens houd het op .

Heb je inkomen ben je gehuwd heb je evt een condo in Thailand probeer het evt met een huurcontract .
Vind wel dat je vrij amateuristish bezig bent om klakkeloos aan te nemen dat je evt voor de 4e
keer dan ook wel dat NON O visa zal krijgen op basis van rondreizen.Zeker met een kind van 1 maand op schoot.
Je kind heeft een Thaise vader dacht ik dus zou ze de Thaise nationaliteit kunnen krijgen .
op basis daarvan kan ook jij weer een visa krijgen maar daar zijn wel strikte regels aan verbonden 1 ervan is een inkomen .
Trouwen is ook een optie dan heb je in elk geval recht op een NON O met een 90 dagen verblijf en dan even het land verlaten .mocht je 400.000 op de bank hebben kan je een Ext
verkrijgen op basis van NON O marriage.90 dagen melding op de immigration .
dit zijn alvast een paar opties .


Kind :
Iedere persoon die niet beschikt over de Thaise Nat is verplicht een visum te regelen of het land te verlaten na vertstreken tijd van verblijf .

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: visum vraag

#6 Bericht door carpediem » zondag 31 oktober 2010, 07:22

Mijn ervaring is dat kind mbt overstay hetzelfde behandeld wordt als volwassene.
Kind had overstay van 15 jaar en moest THB 20.000,- betalen bij terugkeer naar nederland.
Dus zo gauw mogelijk thais paspoort aanvragen.
Succes met al het gedoe.
Was je op het consulaat in amsterdam????
pluk de dag (carpediem)

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: visum vraag

#7 Bericht door Akang » zondag 31 oktober 2010, 10:46

Krijgt inderdaad ook de thaise nationaliteit maar dat moeten we deze keer in Bangkok gaan regelen ze heeft nog geen thais paspoort heb het even op ambassade nagevraagd en ben er uit.

Ik neem niks klakeloos aan Ben, dat waren de regels tot voorkort....thanks anyway voor je pinnige antwoord!
Even the longest journey starts with the first step...

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: visum vraag

#8 Bericht door Ben » zondag 31 oktober 2010, 11:13

Akang schreef:Krijgt inderdaad ook de thaise nationaliteit maar dat moeten we deze keer in Bangkok gaan regelen ze heeft nog geen thais paspoort heb het even op ambassade nagevraagd en ben er uit.

Ik neem niks klakeloos aan Ben, dat waren de regels tot voorkort....thanks anyway voor je pinnige antwoord!
Ik neem niks klakeloos aan Ben, dat waren de regels tot voorkort....thanks anyway voor je pinnige antwoord!
Niet pinnig bedoeld ,maar meer een van wakker houden dat je up to date bent ;)
velen nemen de visa regels met een korrel zout todat het te laat is of dat er rare sprongen gemaakt moeten worden.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: visum vraag

#9 Bericht door joepattaya » maandag 01 november 2010, 07:54

carpediem schreef:Mijn ervaring is dat kind mbt overstay hetzelfde behandeld wordt als volwassene.
Kind had overstay van 15 jaar en moest THB 20.000,- betalen bij terugkeer naar nederland.
Dus zo gauw mogelijk thais paspoort aanvragen.
Succes met al het gedoe.
Was je op het consulaat in amsterdam????
Kinderen jonger dan 12 jaar wordt geen overstay aangerekend.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”