Strandvakantie Pattaya / hotel advies

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#31 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 27 oktober 2010, 14:22

JohanS schreef:Ik reis reeds meer dan 13 jaar door Thailand en heb bijna zowat overal gezeten.

Vorige mei in Pattaya/Jomtien geweest en in al mijn reizen heb ik hier het slechte strand gevonden, het slechtste gegeten en de vuilste hotels gehad van al mijn reizen.
Mij zie je er nooit meer maar dat is duidelijk alleen maar mijn mening.
Pattaya als familie bestemming aanduiden is niet correct, de toeristische dienst wil dit natuurlijk graag maar iedere andere strandplaats in Thailand is een betere familiebestemming dan Pattaya.
Pattaya als familiebestemming, daar zullen de meningen over verdeeld zijn. Persoonlijk ben ik van mening, en ik spreek uit eigen ervaring, dat je zeker en vast naar Pattaya kunt reizen met je gezin. Er zijn in gezinsverband leuke dingen te doen en te zien die absoluut de moeite waard zijn. En als je hink-stap-sprong doet over de bars en disco's in Walkingstreet en je komt bij de visrestaurants uit dan kun je prima eten.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#32 Bericht door Soi 24 » woensdag 27 oktober 2010, 15:11

Afgezien van wat meer genuanceerde reacties is het toch weer veel Pattaya-bashen geblazen in dit draadje. De oorspronkelijke vraag was of het goed toeven was aan het strand in Pattaya/Jomtien en niet hoe het stond met de waterkwaliteit.

Natuurlijk is de zee een essentieel onderdeel van het verblijf aan het strand, maar ook op de stranden met het mooie azuurblauwe water liggen doorgaans maar weinig mensen in het water. Dat wil dus zeggen dat vertoeven aan het strand veel meer is dan alleen de kwaliteit van het water. Is het druk of rustig. Is het levendig of saai? Zijn er stoelen/bedden of moet je op je eigen handdoek liggen? Wat kosten de bedden /drankjes/eten?

Als bewoner van dit oord ga ik nog steeds graag in het weekend een keer naar het strand. Genoeg leven in de brouwerij, goede service van de uitbaters voor weinig geld, levendig. Zwemmen? Dat doe ik wel thuis in het zwembad......

Koh Chang en Koh Samet zijn mooie strandbestemmingen, waar ik ook graag kom, maar iedere vergelijking positief en negatief gaat mank met Pattaya. Het is een steeds weer terugkerende zinloze vergelijking met appels met peren. Naar Koh Chang en Koh Samet ga je als van meer rust en ruimte en natuurschoon houdt en verder niet al teveel vertier nodig hebt. Naar Pattaya ga je als je van drukte, opwinding, shoppen en uitgaan houdt.

Overigens wordt er niet alleen wat cosmetisch gedaan om het imago op te vijzelen er wordt hard geÏnvesteerd momenteel. Over de hele strandboulevard enorme lichtmasten om het strand in de avond-uren veiliger te maken. De afgelopen weken zijn er 42 voetgangers-oversteekplaatsen met verkeerslichten gemaakt. Ja daar zullen aanvankelijk nog een hoop Thais zich niets van aantrekken maar op den duur gaat ook dat werken.

Nee, ik werk niet bij de VVV van Pattaya, maar ik woon hier gewoon met plezier met vrouw en kind.
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#33 Bericht door JohanS » woensdag 27 oktober 2010, 15:53

Ik respecteer ieder zijn mening maar ik doe niet aan Pattaya bashing ik vertel mij EIGEN mening en die is nu eenmaal niet positief voor Pattaya.
De hoofdreden is voornamelijk dat ik juist rust, een mooi strand en dito zee zoek met goede restaurants en hotels.
Aan veel van de gebouwen en straten moet er dringend gewerkt worden en dan vergelijk ik met de rest van Thailand en niet met Europa.
Ik ben ook gaan eten in de visrestaurants op het einde van Walkingstreet en het was best goed maar zo kan ik bijna overal eten in Thailand en dikwijls goedkoper en met een betere (rustiger) omgeving.
Wat mij enorm stoorde was de grote hoeveelheid onbeschofte Russen die zelfs in het restaurant van het hotel iedere avond amok maakten waardoor we ook daar niet rustig konden eten. De Thaise serveersters kwamen zich verondschuildigen voor iets waar ze zelf geen fout aan hadden.
Voor de een is dit amusement voor de ander een reden om geen goede vakantie te hebben.
Gelukkig zijn er genoeg prachtige plaatsen in Thailand waar alles top is en waar ik een perfecte vakantie mogelijk is.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#34 Bericht door mooatje » woensdag 27 oktober 2010, 20:46

Dat van die russen klopt.Wat de gebouwen betreft, moet je dringend eens om je heen kijken in Thailand.Je zal nogal wat opmerken.
Pattaya heeft vele goede goede en propere hotels,vuile ook net zoals overal.En ze zijn daarbij nog een stuk goedkoper.
Het is helemaal geen probleem om met de familie naar Pattaya te gaan,net zoals iemand al schreef,de hink-stap-sprong.Tenzij je je op voorhand al een oordeel geveld hebt,en dat denk ik als ik lees wat je over gebouwen en straten schrijft.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#35 Bericht door Nimnuan » donderdag 28 oktober 2010, 23:00

jumbo schreef:Het water in Pattaya is voornamelijk vervuild door de rivier en de haven, de stroom is vanuit de rivier zeg maar naar het Oosten en komt via Laem Chabang naar Pattaya en gaat zo traag maar vrolijk verder. Uiteindelijk zullen ook Rayong, waar het water al minder is dan een 10 jaar terug en Koh Chang hier de dupe van worden.
Intussen alweer een aantal jaar geleden ben ik in Rayong geweest. Ik vind het een leuke streek, maar de zee was op de plek waar ik was erg smerig (olie e.d.) en niet geschikt om te zwemmen. Daarna ben ik wel weer in de streek geweest, maar niet meer de zee bekeken. Ik zou het jammer vinden als het nog erger is geworden.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#36 Bericht door JohanS » vrijdag 29 oktober 2010, 07:33

Nimnuan schreef:
jumbo schreef:Het water in Pattaya is voornamelijk vervuild door de rivier en de haven, de stroom is vanuit de rivier zeg maar naar het Oosten en komt via Laem Chabang naar Pattaya en gaat zo traag maar vrolijk verder. Uiteindelijk zullen ook Rayong, waar het water al minder is dan een 10 jaar terug en Koh Chang hier de dupe van worden.
Intussen alweer een aantal jaar geleden ben ik in Rayong geweest. Ik vind het een leuke streek, maar de zee was op de plek waar ik was erg smerig (olie e.d.) en niet geschikt om te zwemmen. Daarna ben ik wel weer in de streek geweest, maar niet meer de zee bekeken. Ik zou het jammer vinden als het nog erger is geworden.
Komt door de vele vervuilende industrie in deze streek.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#37 Bericht door JohanS » vrijdag 29 oktober 2010, 07:38

mooatje schreef:Dat van die russen klopt.Wat de gebouwen betreft, moet je dringend eens om je heen kijken in Thailand.Je zal nogal wat opmerken.
Pattaya heeft vele goede goede en propere hotels,vuile ook net zoals overal.En ze zijn daarbij nog een stuk goedkoper.
Het is helemaal geen probleem om met de familie naar Pattaya te gaan,net zoals iemand al schreef,de hink-stap-sprong.Tenzij je je op voorhand al een oordeel geveld hebt,en dat denk ik als ik lees wat je over gebouwen en straten schrijft.
Kijk het zijn twee tegenstellende manieren om naar Pattaya te kijken, er zijn ook veel mensen die Pattaya door een roze bril bekijken, hun oordeel is ook niet objectief, daarom wil ik wat tegen gewicht geven maar al wat ik schrijf over Pattaya meen ik ten gronden. Wat voor mij vooral een probleem is dat veel mensen denken dat heel Thailand gelijk is aan Pattaya en dat is absoluut niet waar.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#38 Bericht door jumbo » vrijdag 29 oktober 2010, 07:40

JohanS schreef:
Nimnuan schreef:
jumbo schreef:Het water in Pattaya is voornamelijk vervuild door de rivier en de haven, de stroom is vanuit de rivier zeg maar naar het Oosten en komt via Laem Chabang naar Pattaya en gaat zo traag maar vrolijk verder. Uiteindelijk zullen ook Rayong, waar het water al minder is dan een 10 jaar terug en Koh Chang hier de dupe van worden.
Intussen alweer een aantal jaar geleden ben ik in Rayong geweest. Ik vind het een leuke streek, maar de zee was op de plek waar ik was erg smerig (olie e.d.) en niet geschikt om te zwemmen. Daarna ben ik wel weer in de streek geweest, maar niet meer de zee bekeken. Ik zou het jammer vinden als het nog erger is geworden.
Komt door de vele vervuilende industrie in deze streek.
En ook dat en ook door de Thai en buitenlandse gasten die er een bende van maken...
Je kan op alle stranden de volgende ochtend echt een vuilnisophaaldienst laten komen en het
blijft me altijd maar verbazen dat de Thai de bron van inkomsten zomaar verklooien
Maar goed wie dan leeft wie dan zorgt (hoe zeg je dat in het Thai?? :lol: )
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#39 Bericht door unforgiven » vrijdag 29 oktober 2010, 09:06

Pattaya zeker met kids nooit heen gaan [|( , Jomtien hmm dat gaat dan nog al lijkt dit rap Pattaya 2 te worden....
Algemeen niet doen zijn zoveel mooiere plekken.
Word tijd voor een anti Pattaya lobby :mrgreen:
There is only one road in life, the hard road.....

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#40 Bericht door Luc » vrijdag 29 oktober 2010, 09:37

ook wat tegengewicht
Pattaya is wel iets groter dan de paar straten die de meeste toeristen maar kennen.
Waar een groep thaien bijeen komen of zitten is het meestal een vuile boel en dat telt niet alleen voor Pattaya maar voor heel Thailand. -isomobakjes, plastiek, echte vetzakkerij.....enz...
Telt mischien ook voor veel arabieren en russen die er een zootje van maken.
Rayon is een goede 60 kilometer van Pattaya.
tawan

rob kaen
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 680
Lid geworden op: maandag 14 september 2009, 13:48

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#41 Bericht door rob kaen » vrijdag 29 oktober 2010, 10:14

Voor wat meer cultuur kun je ook eens een bezoek brengen aan "Sanctuary of Truth" een reusachtige hotel temple-style building in Naklua (soi 12 geloof ik). Of maak eens een dag trip naar Sri Racha en ga naar Koh Sri Chang alwaar vroeger het Koninglijke zomerpaleis heeft gestaan. Tevens is er een zeer intresante Chinese "grot" temple.

Ja maar vergeet niet 500 baht intree en zei ik mijn vrouw dan!!!! ja ook 500 baht ja toen zakte me echt de broek af.
Toen ben ik echt gaan flippen durven ze mijn vrouw ook 500 baht te vragen dus dat sanctuary
of Truth bekijk het maar.


Aan hard rennen heb je niks je moet op tijd vertrekken.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#42 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 29 oktober 2010, 10:19

rob kaen schreef:Voor wat meer cultuur kun je ook eens een bezoek brengen aan "Sanctuary of Truth" een reusachtige hotel temple-style building in Naklua (soi 12 geloof ik). Of maak eens een dag trip naar Sri Racha en ga naar Koh Sri Chang alwaar vroeger het Koninglijke zomerpaleis heeft gestaan. Tevens is er een zeer intresante Chinese "grot" temple.

Ja maar vergeet niet 500 baht intree en zei ik mijn vrouw dan!!!! ja ook 500 baht ja toen zakte me echt de broek af.
Toen ben ik echt gaan flippen durven ze mijn vrouw ook 500 baht te vragen dus dat sanctuary
of Truth bekijk het maar.


Aan hard rennen heb je niks je moet op tijd vertrekken.

Bijzondere dingen kosten nu eenmaal (veel) geld. ;)
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#43 Bericht door JohanS » vrijdag 29 oktober 2010, 11:33

rob kaen schreef:Voor wat meer cultuur kun je ook eens een bezoek brengen aan "Sanctuary of Truth" een reusachtige hotel temple-style building in Naklua (soi 12 geloof ik). Of maak eens een dag trip naar Sri Racha en ga naar Koh Sri Chang alwaar vroeger het Koninglijke zomerpaleis heeft gestaan. Tevens is er een zeer intresante Chinese "grot" temple.

Ja maar vergeet niet 500 baht intree en zei ik mijn vrouw dan!!!! ja ook 500 baht ja toen zakte me echt de broek af.
Toen ben ik echt gaan flippen durven ze mijn vrouw ook 500 baht te vragen dus dat sanctuary
of Truth bekijk het maar.


Aan hard rennen heb je niks je moet op tijd vertrekken.
Om iets positiefs te zeggen in mei 2010 hebben wij het Sanctuary of truth bezocht en ja de inkom is duur voor Thailand maar ik vond het wel te moeite.
Zeer speciaal indien je houtsnijwerk kan waarderen.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#44 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 29 oktober 2010, 12:17

JohanS schreef:
rob kaen schreef:Voor wat meer cultuur kun je ook eens een bezoek brengen aan "Sanctuary of Truth" een reusachtige hotel temple-style building in Naklua (soi 12 geloof ik). Of maak eens een dag trip naar Sri Racha en ga naar Koh Sri Chang alwaar vroeger het Koninglijke zomerpaleis heeft gestaan. Tevens is er een zeer intresante Chinese "grot" temple.

Ja maar vergeet niet 500 baht intree en zei ik mijn vrouw dan!!!! ja ook 500 baht ja toen zakte me echt de broek af.
Toen ben ik echt gaan flippen durven ze mijn vrouw ook 500 baht te vragen dus dat sanctuary
of Truth bekijk het maar.


Aan hard rennen heb je niks je moet op tijd vertrekken.
Om iets positiefs te zeggen in mei 2010 hebben wij het Sanctuary of truth bezocht en ja de inkom is duur voor Thailand maar ik vond het wel te moeite.
Zeer speciaal indien je houtsnijwerk kan waarderen.

De Sanctuary of Truth is zeker indrukwekkend. Ik ben er in 2007 geweest en het houtsnijwerk is bijzonder mooi.

http://www.pattayadailynews.com/en/2010 ... atchatham/

http://www.bmair.nl/Individueel/Thailan ... 0Truth.htm
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#45 Bericht door JohanS » vrijdag 29 oktober 2010, 12:23

JohanS schreef:
rob kaen schreef:Voor wat meer cultuur kun je ook eens een bezoek brengen aan "Sanctuary of Truth" een reusachtige hotel temple-style building in Naklua (soi 12 geloof ik). Of maak eens een dag trip naar Sri Racha en ga naar Koh Sri Chang alwaar vroeger het Koninglijke zomerpaleis heeft gestaan. Tevens is er een zeer intresante Chinese "grot" temple.

Ja maar vergeet niet 500 baht intree en zei ik mijn vrouw dan!!!! ja ook 500 baht ja toen zakte me echt de broek af.
Toen ben ik echt gaan flippen durven ze mijn vrouw ook 500 baht te vragen dus dat sanctuary
of Truth bekijk het maar.


Aan hard rennen heb je niks je moet op tijd vertrekken.
Om iets positiefs te zeggen in mei 2010 hebben wij het Sanctuary of truth bezocht en ja de inkom is duur voor Thailand maar ik vond het wel te moeite.
Zeer speciaal indien je houtsnijwerk kan waarderen.
Hier de link naar mijn eigen foto's van de Tempel.

http://picasaweb.google.com/thaitravel. ... irectlink#

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”