Strandvakantie Pattaya / hotel advies

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
manna72
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zaterdag 04 september 2010, 15:57

Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#1 Bericht door manna72 » donderdag 07 oktober 2010, 16:08

Ik heb zou juist een aantal onderwerpen gelezen over Pattaya en Jomtien Beach.

Graag zou ik willen of je in Pattaya heerlijk een weekje kan vertoefen aan het strand? na een 17 daagse rondreis?

of adviseren jullie om naar een andere plaats te gaan in Thailand?


Is er iemand bekend met family bungalow park; Natural Resort Park Jomtien of Grand Jomtien Palace Hotel of Sunshine Garden Hotel in Pattaya.

Ik hoor graag jullie reacties,

Groetjes Marianne

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#2 Bericht door Jim » donderdag 07 oktober 2010, 16:43

het strand bij pattaya is vies.
ik zou even verder reizen en naar koh chang gaan.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#3 Bericht door Ben » donderdag 07 oktober 2010, 16:43

manna72 schreef:Ik heb zou juist een aantal onderwerpen gelezen over Pattaya en Jomtien Beach.

Graag zou ik willen of je in Pattaya heerlijk een weekje kan vertoefen aan het strand? na een 17 daagse rondreis?

of adviseren jullie om naar een andere plaats te gaan in Thailand?


Is er iemand bekend met family bungalow park; Natural Resort Park Jomtien of Grand Jomtien Palace Hotel of Sunshine Garden Hotel in Pattaya.

Ik hoor graag jullie reacties,

Groetjes Marianne
Resorts / Hotels met alles erop en eraan zijn er wel in Pattaya .
Mocht je voor het strand gaan adviseer ik je echt naar een andere plaats te gaan .

Als je echt wilt vertoeven aan het strand is Kho Samet wel beter en nog beter is Koh Phang gang maar wel verder weg .

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#4 Bericht door printen44 » donderdag 07 oktober 2010, 17:26

Niemand die bij zijn volle verstand is gaat zwemmen in de Baai van Pattaya. Pattaya verschaft erg veel vertier zowel overdag als in de avonduren, maar het water is sterk vervuild.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#5 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 07 oktober 2010, 17:51

Ik ben tweemaal in Sunshine Garden geweest, 1x 2003 en 1x 2007. Beide keren prima bevallen.
Je zit daar, in Pattaya-Noord, net buiten het nachtleven dus redelijk rustig. Prima kamer, aardig zwembad en een goed ontbijt. Het enige nadeel vond ik is, dat je niet te allen tijde in je kluisje kunt achter de receptie, waar je je kostbaarheden in op kunt slaan tijdens je verblijf aldaar. Daar staan bepaalde tijden voor en dat kan soms lastig zijn.
Live your dream, don't dream your life.

manna72
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zaterdag 04 september 2010, 15:57

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#6 Bericht door manna72 » donderdag 07 oktober 2010, 19:12

Ben schreef:
manna72 schreef:Ik heb zou juist een aantal onderwerpen gelezen over Pattaya en Jomtien Beach.

Graag zou ik willen of je in Pattaya heerlijk een weekje kan vertoefen aan het strand? na een 17 daagse rondreis?

of adviseren jullie om naar een andere plaats te gaan in Thailand?


Is er iemand bekend met family bungalow park; Natural Resort Park Jomtien of Grand Jomtien Palace Hotel of Sunshine Garden Hotel in Pattaya.

Ik hoor graag jullie reacties,

Groetjes Marianne
Resorts / Hotels met alles erop en eraan zijn er wel in Pattaya .
Mocht je voor het strand gaan adviseer ik je echt naar een andere plaats te gaan .


Dat is wel jammer dat het zo sterk bevuild is, dan moeten we uitwijken naar een ander strand.

Ik moet zeggen dat al die namen van de plaatsen in Thailand op elkaar wel op elkaar lijken ;- )

Phuket of koh Samui is dat wat? of Hua Hin?







Als je echt wilt vertoeven aan het strand is Kho Samet wel beter en nog beter is Koh Phang gang maar wel verder weg .

manna72
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zaterdag 04 september 2010, 15:57

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#7 Bericht door manna72 » donderdag 07 oktober 2010, 19:14

Wouter_Udon schreef:Ik ben tweemaal in Sunshine Garden geweest, 1x 2003 en 1x 2007. Beide keren prima bevallen.
Je zit daar, in Pattaya-Noord, net buiten het nachtleven dus redelijk rustig. Prima kamer, aardig zwembad en een goed ontbijt. Het enige nadeel vond ik is, dat je niet te allen tijde in je kluisje kunt achter de receptie, waar je je kostbaarheden in op kunt slaan tijdens je verblijf aldaar. Daar staan bepaalde tijden voor en dat kan soms lastig zijn.

Wat vond je van het strand? sterk bevuild? of kan je de vissen en je tenen nog zien? in het water?

Groetjes Marianne

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#8 Bericht door Duiker » donderdag 07 oktober 2010, 19:29

Mana72, de vissen kun je niet aan je tenen zien. Ga je naar koh larn, het eiland tegenover Pattaya/Jomtien (30 bath met de veerboot), dan kan dat wel.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

manna72
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zaterdag 04 september 2010, 15:57

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#9 Bericht door manna72 » donderdag 07 oktober 2010, 19:37

Duiker schreef:Mana72, de vissen kun je niet aan je tenen zien. Ga je naar koh larn, het eiland tegenover Pattaya/Jomtien (30 bath met de veerboot), dan kan dat wel.



Kijk dat is nog eens leuk, misschien moet ik dan toch voor het hotel kiezen met de 3 zwembadden ;-))) voor de jongens....

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#10 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 07 oktober 2010, 19:48

manna72 schreef:
Wouter_Udon schreef:Ik ben tweemaal in Sunshine Garden geweest, 1x 2003 en 1x 2007. Beide keren prima bevallen.
Je zit daar, in Pattaya-Noord, net buiten het nachtleven dus redelijk rustig. Prima kamer, aardig zwembad en een goed ontbijt. Het enige nadeel vond ik is, dat je niet te allen tijde in je kluisje kunt achter de receptie, waar je je kostbaarheden in op kunt slaan tijdens je verblijf aldaar. Daar staan bepaalde tijden voor en dat kan soms lastig zijn.

Wat vond je van het strand? sterk bevuild? of kan je de vissen en je tenen nog zien? in het water?

Groetjes Marianne

In 2003 wel daar gezwonnen. In 2007 niet. Moeilijk om te zeggen of het water schoon is. De rioolproducten kwamen niet voorbij drijven, tenminste, ik heb het niet gezien.
Live your dream, don't dream your life.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#11 Bericht door Duiker » donderdag 07 oktober 2010, 19:51

Ja, het is maar wat je wilt natuurlijk. Ik wilde je nog het adres van een aardig resort geven, maar wanneer het puur om het zwemwater te doen is, dan kan ik dat adres achterwege laten. wat zuidelijker van Jomtien is het water ook beter. Maar een diepblauwe zee tref je daar niet aan. Daarvoor moet je verder van het vaste land afzitten.

Vaak kom ik langs het Grand Jomtien Palace Hotel. De mensen die ik ken, zijn niet echt positief daarover. Maar misschien hebben ze wel een goed zwembad.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

manna72
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zaterdag 04 september 2010, 15:57

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#12 Bericht door manna72 » donderdag 07 oktober 2010, 20:16

Duiker schreef:Ja, het is maar wat je wilt natuurlijk. Ik wilde je nog het adres van een aardig resort geven, maar wanneer het puur om het zwemwater te doen is, dan kan ik dat adres achterwege laten. wat zuidelijker van Jomtien is het water ook beter. Maar een diepblauwe zee tref je daar niet aan. Daarvoor moet je verder van het vaste land afzitten.

Vaak kom ik langs het Grand Jomtien Palace Hotel. De mensen die ik ken, zijn niet echt positief daarover. Maar misschien hebben ze wel een goed zwembad.


Ik heb er wel goede recensies over gelezen Grand Jomtien Palace Hotel en ook over sunshine garden hotel,
de optie staat op Grand Jomtien Palace Hotel maar dat kan ik altijd aanpassen,

Groetjes Marianne

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#13 Bericht door Duiker » donderdag 07 oktober 2010, 20:42

Loop eens de straat in die langs het Great Jomtien beach hotel loopt. Alle winkels aan je rechterkant voorbijlopen. Op het einde zijn ze een staat aan het maken. Die steek je over. Winchester bar voorbij, dan 1e straatje links. (openbare weg dus) Gewoon even gaan kijken, en vragen wat het kost. Misschien vind je het wat, misschien niet. Laat dat t.z.t maar eens weten.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#14 Bericht door jumbo » vrijdag 08 oktober 2010, 01:49

Het water in Pattaya is voornamelijk vervuild door de rivier en de haven, de stroom is vanuit de rivier zeg maar naar het Oosten en komt via Laem Chabang naar Pattaya en gaat zo traag maar vrolijk verder. Uiteindelijk zullen ook Rayong, waar het water al minder is dan een 10 jaar terug en Koh Chang hier de dupe van worden.
Een voordeel is de nakende global warming, er komt meer water in de Golf en de uitmonding zal terugdringen, Bangkok onder water volgens de geleerden, dus wellicht dat Pattaya ooit weer naast goedkope dames, te veel oude farang en afzetters ook weer een prachtig strand met een heldere zee krijgt.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Strandvakantie Pattaya / hotel advies

#15 Bericht door Mart » vrijdag 08 oktober 2010, 01:59

manna72 schreef:
kan je de vissen nog zien in het water?

Groetjes Marianne
Ja, drolbaars :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :oops: :oops: :oops: :oops:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”