Honden ...huisdieren...

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

Honden ...huisdieren...

#1 Bericht door thongdee » dinsdag 05 oktober 2010, 00:45

Houden we allemaal van niet ?


Wat is jullie verhaal en welk ras hebben jullie hier in Thailand ? Hoor het graag ... Zelf heb ik de St bernard,Pomeranian,Chiuawawua(lang en korthaar),Spit,Frenche Bulldog,English Bulldog, Bull Terrier,Poedel,Golden Retriever,en een Pug lopen...
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Honden ...huisdieren...

#2 Bericht door Mart » dinsdag 05 oktober 2010, 03:45

Lang geleden schreef een bekende wijsgeer het volgende:
* Wie van houden gaat houden, gaat mensen begrijpen *

Wij hebben een Rottweiler, een dwerg Poedel en een Asemmer.
Aangezien ik gek op vrouwen ben, zijn het allemaal teven.

Op het verlanglijstje staat de aanschaf van een Golden Retriever :roll:

Ik ben ook gek op poesjes, maar die zie ik hier niet meer zoveel :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Mart op dinsdag 05 oktober 2010, 06:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Honden ...huisdieren...

#3 Bericht door greenthaiway » dinsdag 05 oktober 2010, 06:01

Hoewel ik meer van katten houd zijn er altijd wel honden geweest vroeger en nu.
Wij hebben nu een Shih-Tzu en een 4 maanden-oud vuilnisbakkenras hondje.
Jammer dat de het de hobby is van de Shih-Tzu om fanatiek achter katten aan te zitten...

Eens had ik tegelijk 50 fokvarkens, 12 pinken (graskoeien), 50 schapen, twee Foxterriers, 23 katten (incl. de kittens), 2 kalkoenen,
2 pauwen en een paard.

Nu dus die twee honden en wat op de muur lopende Tjitjaks.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Honden ...huisdieren...

#4 Bericht door dutch » dinsdag 05 oktober 2010, 07:18

Ik...of liever mijn vrouw heeft:
Een ShiTzu
Een mix van 50% Maltezer en 50% Chiuwawa.

Beiden onmisbaar :mrgreen:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Honden ...huisdieren...

#5 Bericht door greenthaiway » dinsdag 05 oktober 2010, 07:26

dutch schreef:Ik...of liever mijn vrouw heeft:
Een ShiTzu
Een mix van 50% Maltezer en 50% Chiuwawa.

Beiden onmisbaar :mrgreen:
:mrgreen: 8-)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Honden ...huisdieren...

#6 Bericht door prajak » woensdag 22 december 2010, 17:05

Greenthaiway, ik heb die shitzu eens opgezocht op internet en het lijkt me iets als een worstje met poten; een klein mormel, een keffertje. Ik heb 2 poedelgrote katers en kan me niet voorstellen dat die dat mormel de baas laten spelen; ze zullen hem/haar stevig op de bek timmeren....

Maar misschien vertoont die shitzu ander gedrag als je die als pup van 8 weken tussen mijn 4 katers en poezen zet. Dan leert de hond de huisregels, het harmonieus samenwonen, de "normen en waarden" zoals in 4 vorige NL kabinetten........

Shit-zu; ik vind de naam verwerpelijk. Maar ja, een keutel leggen doen ze wel....

Heb je hondenvoer kunnen kopen ? Merk, junior, of geef je vlees en vis ? Ja, dame komt eens bij me wonen en heeft dan graag een hondje. Dat heb ik haar beloofd.

Ik ga failliet.....

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Honden ...huisdieren...

#7 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 22 december 2010, 18:55

prajak schreef:Greenthaiway, ik heb die shitzu eens opgezocht op internet en het lijkt me iets als een worstje met poten; een klein mormel, een keffertje. Ik heb 2 poedelgrote katers en kan me niet voorstellen dat die dat mormel de baas laten spelen; ze zullen hem/haar stevig op de bek timmeren....

Maar misschien vertoont die shitzu ander gedrag als je die als pup van 8 weken tussen mijn 4 katers en poezen zet. Dan leert de hond de huisregels, het harmonieus samenwonen, de "normen en waarden" zoals in 4 vorige NL kabinetten........

Shit-zu; ik vind de naam verwerpelijk. Maar ja, een keutel leggen doen ze wel....

Heb je hondenvoer kunnen kopen ? Merk, junior, of geef je vlees en vis ? Ja, dame komt eens bij me wonen en heeft dan graag een hondje. Dat heb ik haar beloofd.

Ik ga failliet.....
Hondenvoer en ook kattenvoer is in grote getale aanwezig bij Tesco Lotus, daar kopen wij ook het beestenvoer. Ze zullen het ook wel bij de BigC hebben. Alleen voor een konijn heb ik nog niks kunnen ontdekken.

Wij hebben twee honden (uitbreiding wordt binnenkort verwacht) ras?? ik denk iets van een langharige poedel.
5 katten
1 konijn
2 kippen
Live your dream, don't dream your life.

hansy
Expat
Expat
Berichten: 102
Lid geworden op: donderdag 10 augustus 2006, 09:33
Locatie: Pathum Thani, Khlong Neung
Contacteer:

Re: Honden ...huisdieren...

#8 Bericht door hansy » woensdag 22 december 2010, 19:52

Ongeveer 4 weken geleden zit ik buiten te werken, ligt er opeens een hondje naast me. Een vreselijk vies en lelijk hondje, stonk een uur in de wind, vacht een grote klittenbende, half kaal en overdekt met etterende wonden, stijf van de vlooien en teken en loops.
Dus mijn eerste reactie was, héé Ugly wat kom jij hier doen, ga jij eens naar je eigen huis. Maar daar wilde Ugly niets van weten, pogingen om haar weg te sturen draaiden op niets uit. Als ik haar weg stuurde was ze binnen een uur weer terug en in de ochtend lag ze in een hoekje of onder de auto te slapen. Als ik dan buiten aan het werk was keek ze me alleen maar aan met zo'n zielige blik, van ik wil niet weg en je moet me helpen. Wij en ons personeel noemden haar inmiddels allemaal Ugly en daar luisterde ze ook naar. Het zag er echter naar uit dat ze flink zieker aan het worden was en accepteerde ook niet meer de geroosterde kip die we haar wel eens gaven, maar ze kon zo niet naar de dierenarts. Dus eerst naar de dierenarts om speciale shampoo en een pipet anti vlooi voor in haar nek te kopen. Alle klitten er zo goed mogelijk uitgeknipt en in bad en 's-avonds naar de dokter. Er zit heel vlakbij een hele goede dierenkliniek waar we ook al een paar keer met de vogeltjes waren geweest en waren onder de indruk van de professionaliteit en de vriendelijkheid van de arts en zijn team. Toen we daar aankwamen kwamen ze allemaal kijken wat voor een scharminkel we binnen brachten. Ze is goed onderzocht, bloed afgenomen en een huid sample.
Ze heeft Demodex mijt in een vergevorderd stadium en wat bleek ook nog parasieten in haar levertje en haar hemoglobine was veel te laag dus een zeer lage weerstand. Hierdoor kon de Demodex de overhand krijgen. Tevens heeft ze door die lage weerstand en de mijten die haar huid openen over haar hele lijfje streptokokken infecties. Ze heeft antibiotica en medicijnen tegen de leverparasieten gehad en we wassen haar om de twee dagen met speciale shampoo tegen de mijten. De volgende dag naar de dierenwinkel voor voer en een mandje om in te slapen en naar de ijzerhandel om het hek dicht te maken want ze had inmiddels door haar loopsheid een aantal vriendjes die de hele dag voor het hek lagen en waar ze ondanks haar ziekte toch naar toe wilde, (de natuur kan je niet tegenhouden). Het is inmiddels duidelijk dat ze mag blijven en we gaan haar weer gezond en mooi maken. We hebben haar inmiddels omgedoopt van Ugly naar Lucky, lijkt er op elkaar en ze reageert er ook op. Lucky omdat ze ongelofelijk veel mazzel heeft dat ze ons gevonden heeft.
Ze is nu na 4 weken enorm opgeknapt, eet goed is speels en krijgt zelfs een grote mond, ze begint een beetje te blaffen, gelukkig een klein blafje maar ze snurkt en knort als een ouwe vent. De Demodex kan goed behandelt worden maar dit gaat zeer langzaam. Haar levertje is inmiddels vrij van parasieten en haar hemoglobine is weer 97%. Helaas heeft de eerste antibiotica kuur de streptokokken niet kunnen aanpakken, dus is ze nu met een andere kuur bezig. Maar ze krijgt langzaam weer wat haar terug. We zijn inmiddels 6000 baht armer door de doktersbezoeken en medicijnen en een echo om te kijken of ze inmiddels niet gedekt was, dat bleek gelukkig niet zo. Maar daar hebben we wel wat voor terug gekregen. Een enorm lief en dankbaar hondje, dat goed luistert en gelukkig zindelijk is en ze heeft inmiddels ons hart gestolen. Oh en het is ook een Shitzu.

Afbeelding

Afbeelding

Foto's na de tweede dag, inmiddels ziet ze er gelukkig wat beter uit.
Laatst gewijzigd door hansy op donderdag 23 december 2010, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Honden ...huisdieren...

#9 Bericht door greenthaiway » donderdag 23 december 2010, 00:04

@ Prajak en lezers

Het is een lieve hond onze Duddy alleen allergisch voor katten.
Bedenk wel dat een Shih-Tzu veel verzorging nodig heeft, madame gaat frequent naar de honden schoonheidssalon.
Ook moeten haar haren veel gekamd worden tegen verklitting.
Zoals eerder gemeld in dit draadje, er is een overvloed aan hondenvoer.
Dit moet jou ook opgevallen zijn bij bezoek aan de Tesco Lotus, Big C en Carrefour.

Helaas ruimen honden hun behoefte niet op zoals katten dat wel doen...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door greenthaiway op donderdag 23 december 2010, 03:39, 1 keer totaal gewijzigd.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Honden ...huisdieren...

#10 Bericht door greenthaiway » donderdag 23 december 2010, 00:13

@ Hansy

Mooi verhaal.
Arm scharminkel...
Fijn dat Ugly, now Lucky indeed, zulke goede baasjes heeft getroffen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Honden ...huisdieren...

#11 Bericht door Geert S » donderdag 23 december 2010, 01:11

zie: http://www.facebook.com/photo.php?pid=4 ... 0318944295

Hond-beest van ons is bijna 5 jaar geleden als vreselijk verwaarloosde pup komen aanlopen, en sindsdien uitgegroeid tot a 'big black dog' die hier de hele buurt aardig terroriseerd (elke andere straathond gaat er met de staart tussen de poten vandoor als ze 'm alleen maar zien aankomen). 'Lucky' staat te boek als een labrador, maar da's hooguit een van de vele rassen die vertegenwoordigd zijn in zijn genen ;-).

Vreselijk trouw beest, nooit geen probleem om de kinderen terug te vinden als die ergens in de buurt spelen, want waar de kinderen zijn is de hond ook, loopt in parade-pas naast hun voort, staart trots omhoog en een air over zich van 'waag 't niet'. Jongste dochter leerde lopen door zich simpelweg aan de hond vast te houden, desnoods sleept ze 'm aan de staart of aan de oren voort, beest staat alles toe.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Honden ...huisdieren...

#12 Bericht door Harm » donderdag 23 december 2010, 01:35

Ik heb 2 langharige teckels /dashhonden welke mijn vriendin inmiddels hebben geaccepteerd en hebben haar toegelaten de voordeur binnen te komen zonder dat ze aanslaan :D
Mijn overleden echtgenote heeft ze in 2000 gekocht en dan doe je ze niet weg als je vrouw in 2002 stopt met leven.
Neem ze overal mee naar toe, dus ook mee naar Thailand waar ze het overigens uitstekend naar hun zin hebben. Hier kunnen ze vrij rond rennen en ook zo de deur uit kunnen huppelen, vrolijk tegen elke bezorger tekeer gaan of dit nu de slager of de flensjes dame is maakt niet uit, iedereen wordt vrolijk begroet.
Beide dames zijn redelijk verwend/verpest. Luisteren zeer goed maar als het baasje op zijn motosaay stapt staan ze gelijk in de houding om mee te mogen ( 1 in de mand voorop en 1 op het voetenplankje) tijdens de rit alles en iedereen in de gaten houden is de grote hobby van de dames
De 1 heet Daysie ( madeliefje in het nederlands, en ma der liefje was ze ook toen mijn vrouw nog leefde)
De ander heet Wop wat een afkorting is van worst op poten wat ze ook was toen ze nog als pup de wereld tegemoet trad
Zodra we in de """"stad"""" zijn gaan ze aan de riem, niet alleen vanwege het verkeer maar vooral om ze te beschermen tegen de aanhalige mens dames die bijna allemaal opeens moederlijke gevoelens krijgen van jong tot oud.
Ze willen ze allemaal aaien en vertroetelen ja en dan wordt ik weleens jalours :lol:
Waarom zij wel en ik niet, ik wil ook wel op mijn rug gaan liggen om de dames de gelegenheid te geven mijn buikje te kriebelen :P
Wat me elke keer wel opvalt is dat bijna iedereen (vooral op het platte land) een hond(je) heeft maar dat ze verder niet geaccepteerd worden, bv als je eens met ze een taxi in wil dan brengt dit opeens bad luck voor de driver, of als je ze uitlaat op het plaatselijke vliegveld dan komt er een politieman/soldaat naar je toe die je verbied om met de honden de vertrek hal in te gaan totdat ze zien dat in die vertrek/aankomsthal de bench staat klaar voor de vlucht. Opeens loopt de man/dame dan weg omdat hij kennelijk toch iets heeft gedaan wat buiten zijn competentie viel.
Amazing Thailand.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Honden ...huisdieren...

#13 Bericht door prajak » donderdag 23 december 2010, 07:34

Ik neem aan dat ze voer krijgt voor kleine honden ? Er zijn in hondenvoer nu eenmaal ook maten...... Misschien neem ik ook wel een zwerfmormeltje. Als je af en toe ziet hoe die er bij lopen..... De naam heb ik al: Lucky Two......

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Honden ...huisdieren...

#14 Bericht door printen44 » donderdag 23 december 2010, 07:50

Hier is mijn hond "Tiger" in zijn meest gevaarlijke vorm.

Afbeelding

hansy
Expat
Expat
Berichten: 102
Lid geworden op: donderdag 10 augustus 2006, 09:33
Locatie: Pathum Thani, Khlong Neung
Contacteer:

Re: Honden ...huisdieren...

#15 Bericht door hansy » donderdag 23 december 2010, 08:09

@ greenthaiway

We gaan heel erg ons best doen om Lucky er net zo uit te laten zien als Duddy. Ik heb mijn hele leven honden in mijn omgeving gehad, maar dit hondje is toch een apart geval. Ze heeft een zeer zachtaardig karakter, laat katten, vogeltjes met rust. Ik moet haar 2x daags met antibacterieële zalf insmeren, als ik nu met het potje kom aanlopen gaat ze al op haar rug liggen met haar oogjes dicht. Als ze te veel blaft omdat de honden in de Moo Baan weer eens tekeer gaan, zeg ik alleen maar "mai" dan trekt ze een smoel en dan komt er alleen nog maar een soort klagelijke kreun uit haar bekkie, dan lig ik in een deuk en dan voelt ze zich beledigd.

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”