Permanent verblijf

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
blink
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: donderdag 16 september 2010, 18:39

Permanent verblijf

#1 Bericht door blink » zondag 19 september 2010, 06:14

Hallo allemaal,

Ondertussen woon ik alweer bijna twee jaar in Thailand, dit bevalt me erg goed. Hierbij maak ik gebruik van een ED visa en leer ik de Thaise taal drie keer per week. Ondertussen ben ik erg gewend geraakt aan het schrift en praten gaat ook best goed. Elke drie maanden ga ik naar Immigration, betaal daar 1900 Baht en krijg steeds drie maanden. Dit is allemaal erg leuk en aardig, maar dit kan ik natuurlijk niet voor altijd blijven doen. Vandaar mijn vraag, zijn er nog andere opties? Heeft er iemand ervaring met het verkrijgen van een Thaise nationaliteit? Of een ander type permanente verblijfsvergunning.

Houdt er rekening mee dat ik geen Thai ben, twintig jaar oud ben en niet wens mijn Nederlandse nationaliteit te verliezen.

Bedankt!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Permanent verblijf

#2 Bericht door dutch » zondag 19 september 2010, 06:15

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Permanent verblijf

#3 Bericht door Wouter_Udon » zondag 19 september 2010, 06:36

blink schreef:Hallo allemaal,

Ondertussen woon ik alweer bijna twee jaar in Thailand, dit bevalt me erg goed. Hierbij maak ik gebruik van een ED visa en leer ik de Thaise taal drie keer per week. Ondertussen ben ik erg gewend geraakt aan het schrift en praten gaat ook best goed. Elke drie maanden ga ik naar Immigration, betaal daar 1900 Baht en krijg steeds drie maanden. Dit is allemaal erg leuk en aardig, maar dit kan ik natuurlijk niet voor altijd blijven doen. Vandaar mijn vraag, zijn er nog andere opties? Heeft er iemand ervaring met het verkrijgen van een Thaise nationaliteit? Of een ander type permanente verblijfsvergunning.

Houdt er rekening mee dat ik geen Thai ben, twintig jaar oud ben en niet wens mijn Nederlandse nationaliteit te verliezen.

Bedankt!
Welkom.
Ik zou zeggen, lees je de komende tijd in op dit forum en een deel van je vragen zullen vanzelf worden beantwoord.
Mogelijk zullen er dan nog vragen over blijven, die horen we dan wel.
Met 20 jaar zijn je mogelijkheden wel beperkt.
Live your dream, don't dream your life.

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Permanent verblijf

#4 Bericht door Akang » zondag 19 september 2010, 07:23

ja daar is er weer een! [oh sorry wat flauw... :mrgreen: ] succes!
Even the longest journey starts with the first step...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Permanent verblijf

#5 Bericht door prajak » zondag 19 september 2010, 08:11

Nou, vooruit dan. Verdiep je de komende 30 jaar eens in de verblijfsvergunning "resident" en de voorwaarden, in het begrip "national" en hoe het te worden, zoek je in de "Rijkswet op het Nederlanderschap" artikel 15 op en leer dat uit je hoofd, en heb je na die 30 jaar nog vragen kom dan eens langs bij me, help me met de rollator en het hoorapparaat, en als je geluk hebt herken ik je nog ook.

Kortom, je bent te jong om hieraan te denken.

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Permanent verblijf

#6 Bericht door Akang » zondag 19 september 2010, 10:05

nog maar een ruime 20 jaar en ook ik kom in aanmerking voor een retirement visum...heb al een afscheur kalender gemaakt, een heule dikke ;)
Even the longest journey starts with the first step...

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Permanent verblijf

#7 Bericht door Jim » zondag 19 september 2010, 10:47

blink schreef:Vandaar mijn vraag, zijn er nog andere opties? Heeft er iemand ervaring met het verkrijgen van een Thaise nationaliteit? Of een ander type permanente verblijfsvergunning.

Houdt er rekening mee dat ik geen Thai ben, twintig jaar oud ben en niet wens mijn Nederlandse nationaliteit te verliezen.
misschien heb je hier iets aan.
http://www.thaivisa.com/residency/resid ... iland.html

als je de thaise nationaliteit wilt, zonder de nederlandse te verliezen zal je moeten trouwen (met een thaise).
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Permanent verblijf

#8 Bericht door Geert S » zondag 19 september 2010, 14:19

Jim schreef: als je de thaise nationaliteit wilt, zonder de nederlandse te verliezen zal je moeten trouwen (met een thaise).
Kan het dan wel?
Ik dacht eigenlijk dat je altijd wanneer je vrijwillig een andere nationaliteit aanneemt, je Nederlandse verliest. De enige uitzondering zijn mensen die door geboorte twee nationaliteiten hebben.

Maar ik heb me er nog nooit zo in verdiept, dus hou me te goede...

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Permanent verblijf

#9 Bericht door Jeanette » zondag 19 september 2010, 15:25

blink schreef:Hallo allemaal,

Ondertussen woon ik alweer bijna twee jaar in Thailand, dit bevalt me erg goed. Hierbij maak ik gebruik van een ED visa en leer ik de Thaise taal drie keer per week. Ondertussen ben ik erg gewend geraakt aan het schrift en praten gaat ook best goed. Elke drie maanden ga ik naar Immigration, betaal daar 1900 Baht en krijg steeds drie maanden. Dit is allemaal erg leuk en aardig, maar dit kan ik natuurlijk niet voor altijd blijven doen. Vandaar mijn vraag, zijn er nog andere opties? Heeft er iemand ervaring met het verkrijgen van een Thaise nationaliteit? Of een ander type permanente verblijfsvergunning.

Houdt er rekening mee dat ik geen Thai ben, twintig jaar oud ben en niet wens mijn Nederlandse nationaliteit te verliezen.

Bedankt!
Dus met 18 kwam je naar Thailand. Ben je een jongen of een meisje? Werk je, rentenier je, studeer je of wordt je onderhouden? (de mogelijkheid van Münchhausen komt bij mij op, is dat een slechte karakter trek van mij?)

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Permanent verblijf

#10 Bericht door Wouter_Udon » zondag 19 september 2010, 15:32

Jeanette schreef:[de mogelijkheid van Münchhausen komt bij mij op, is dat een slechte karakter trek van mij?
De vraag stellen is hem beantwoorden. ;)
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Permanent verblijf

#11 Bericht door Jim » zondag 19 september 2010, 15:43

Geert S schreef:
Jim schreef: als je de thaise nationaliteit wilt, zonder de nederlandse te verliezen zal je moeten trouwen (met een thaise).
Kan het dan wel?
Ik dacht eigenlijk dat je altijd wanneer je vrijwillig een andere nationaliteit aanneemt, je Nederlandse verliest. De enige uitzondering zijn mensen die door geboorte twee nationaliteiten hebben.

Maar ik heb me er nog nooit zo in verdiept, dus hou me te goede...
ja, je hebt gelijk.

je kan de nederlandse nationaliteit wel weer terug krijgen door eerst je thaise echtgenote te laten naturaliseren tot nederlander en dan zelf de thaise nationaliteit aan te nemen en daarna weer een nederlands papoort aan te vragen.
dan heb je beide een dubbel paspoort :mrgreen:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Permanent verblijf

#12 Bericht door Jeanette » zondag 19 september 2010, 15:54

Wouter_Udon schreef:
Jeanette schreef:[de mogelijkheid van Münchhausen komt bij mij op, is dat een slechte karakter trek van mij?
De vraag stellen is hem beantwoorden. ;)
Wat ben jij een fantast.... eh fantastisch mens. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Permanent verblijf

#13 Bericht door prajak » zondag 19 september 2010, 16:08

De Rijkswet op het Nederlanderschap geeft exact aan wanneer je jouw nationaliteit verliest. En wanneer niet. Neem de moeite die wet op te zoeken in wetten.nl. Verder heeft Ruud in dit forum een uitleg geveven over, meen ik, artikel 15 van die wet.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Permanent verblijf

#14 Bericht door Ben » zondag 19 september 2010, 17:25

blink schreef:Hallo allemaal,

Ondertussen woon ik alweer bijna twee jaar in Thailand, dit bevalt me erg goed. Hierbij maak ik gebruik van een ED visa en leer ik de Thaise taal drie keer per week. Ondertussen ben ik erg gewend geraakt aan het schrift en praten gaat ook best goed. Elke drie maanden ga ik naar Immigration, betaal daar 1900 Baht en krijg steeds drie maanden. Dit is allemaal erg leuk en aardig, maar dit kan ik natuurlijk niet voor altijd blijven doen. Vandaar mijn vraag, zijn er nog andere opties? Heeft er iemand ervaring met het verkrijgen van een Thaise nationaliteit? Of een ander type permanente verblijfsvergunning.

Houdt er rekening mee dat ik geen Thai ben, twintig jaar oud ben en niet wens mijn Nederlandse nationaliteit te verliezen.

Bedankt!


Je kan zeker wel blijven .
zoals je schreef leer je de thaise taal en geschrift .
Het zal je zeker wel kunnen helpen om evt een baan te vinden .
Makkelijk nee maar onmogelijk ook niet .
Je bent niet de enige buitenlander die hier een studie volgd
de vraag is hoe je dit gaat bekostigen .
Maar dat zal je zelf beter weten dan wie dan ook .

Met een studie visa ED kan je het een hele tijd volhouden in elk geval .

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Permanent verblijf

#15 Bericht door joepattaya » maandag 20 september 2010, 10:37

Da's waar.
Maar let op: In de nabije toekomst zal er OF door de Ambassades/Consulaten OF door de Immigratiediensten gevraagd worden naar de manier waarop men zich denkt te onderhouden als student in Thailand. Dit zal met name gelden voor studenten, die NIET studeren aan bijvoorbeeld regerings-scholen of universiteiten.

Wil je in aanmerking komen voor een residentie-schap, dan moet je om te beginnen al 3 tot 5 jaar onafgebroken in Thailand hebben verbleven en op den duur zo rond de THB 200,000 - THB 300,000 op tafel kunnen leggen, voor de procedure en het verloop daarvan. De Thaise nationaliteit is volgens mij weer een ander verhaal.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”