Testfase afgerond, de verhuizing is definitief.

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Testfase afgerond, de verhuizing is definitief.

#1 Bericht door Chang » vrijdag 27 augustus 2010, 12:30

De afgelopen dagen is er bijzonder hart gewerkt door het Thailand Forum Team om het Thailand Forum zo goed mogelijk te verhuizen.

Ik heb heel lang naar de database gevraagd, echter hier nooit antwoord op gekregen. Echter op 27 juli 2010 heb ik van de voormalig eigenaar schriftelijk toestemming gekregen. Echter daarna volgde er lange tijd stilte vanuit xsBB. Ook op e-mail van mij werd niet meer geantwoord.

Ook XSNetworks, het serverbeheer had tot 18 augustus niets gehoord en zij hielden al een aantal weken xsBB in de lucht op basis van vertrouwen. Op 18 augustus is mij door hen medegedeeld wie de nieuwe eigenaar is geworden, want zij hadden inmiddels contact.

Uit het mailadres van de nieuwe eigenaar bleek niet veel goeds, en een korte zoekactie op internet bleek dat dit persoon websites gebruikt voor email marketing, beter bekend als ongewenste reclame. Een forumsysteem als xsBB is daarvoor een ideaal middel. Echter dit zou voor ons als bezoekers betekenen dat we te maken zouden krijgen met ongewenste reclame op ons mooie forum, en wellicht mailadres. Dit heb ik proberen te voorkomen. Helaas was de hoop op de database verdwenen. Hiervoor heb ik 23 augustus een aantal leden aangeschreven om maar met een groep handmatig berichten te gaan kopiëren, zij zeiden zonder twijfelen allemaal ja. Dit gaf mij weer vertrouwen en heel veel moed, ik ben deze leden hiervoor nog steeds erg dankbaar.

Plotseling kreeg ik laat op de avond van 23 augustus dat de backup middernacht zou worden verzonden, en deze was kort na middernacht in mijn bezit. Al de inspanning eerder die dag om handmatig te kopiëren bleken voor niets.

Deze is met veel kunst en vliegwerk binnen het huidige phpbb systeem geïmplementeerd. Dit heeft een aantal dagen geduurd omdat deze door xsBB gedeeltelijk was herschreven en dat de database in een verouderde versie was geconfigureerd.

Nu lijkt alles prima te draaien. Zoals is gebleken uit de testfase zijn er geen noemenswaardige problemen ontstaan of onverwachte complicaties. Daarmee maken we de forumverhuizing middels dit bericht definitief. Dit betekent de mogelijkheid om berichten te plaatsen op het oude forum uitgeschakeld gaat worden. De leesmogelijkheid zal nog enige tijd blijven bestaan.

Later komen nog een aantal ‘dienstmededelingen’ op dit forum ten aanzien van het oude forum

Namens het forumteam,

Chang

patriot
Moderator
Moderator
Berichten: 106
Lid geworden op: maandag 22 januari 2007, 17:52

Re: Testfase afgerond, de verhuizing is definitief.

#2 Bericht door patriot » vrijdag 27 augustus 2010, 12:36

Mooi dan kan ik naar bed
Op dit http://www.thailandforum.nl forum staat ook heel veel info.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Testfase afgerond, de verhuizing is definitief.

#3 Bericht door prajak » vrijdag 27 augustus 2010, 16:20

De vijandlijst werkt nog niet. Las tot mijn schrik iets dat ik niet wil lezen.

PB's overzetten kun je niet zelf. Ik begin deze nieuwe periode dus met het kwijt zijn van berichten. Maar met de zender daarvan heb ik voldoende kontakt om dat op te vangen.

Ik ben wel blij dat de waarschuwingen voor onveilige sites nu weg zijn. Althans tot op vandaag zie ik geen melding dat de nieuwe server onveilige (sex)sites bevat.

Xerox
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 132
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2010, 12:49

Re: Testfase afgerond, de verhuizing is definitief.

#4 Bericht door Xerox » vrijdag 27 augustus 2010, 16:34

Potverdosie, nu heb ik geen baan meer, dus morgen maar naar het GAK :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Testfase afgerond, de verhuizing is definitief.

#5 Bericht door prajak » vrijdag 27 augustus 2010, 16:36

GAK ? Dat zeggen ganzen. Bestaat het GAK nog ? Ik meen dat het nu UWV heet.

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Re: Testfase afgerond, de verhuizing is definitief.

#6 Bericht door Chang » vrijdag 27 augustus 2010, 17:22

prajak schreef:De vijandlijst werkt nog niet. Las tot mijn schrik iets dat ik niet wil lezen.

PB's overzetten kun je niet zelf. Ik begin deze nieuwe periode dus met het kwijt zijn van berichten. Maar met de zender daarvan heb ik voldoende kontakt om dat op te vangen.

Ik ben wel blij dat de waarschuwingen voor onveilige sites nu weg zijn. Althans tot op vandaag zie ik geen melding dat de nieuwe server onveilige (sex)sites bevat.
Beste Prajak,

Privé berichten welke je hebt ontvangenna maandag 23 augustus 2010 zijn niet meegekomen met de backup. Berichten na deze datum dien je op te slaan op je computer als je deze wilt bewaren. Berichten tot 23 augustus zijn met de database meegenomen. Tot morgen 12.00 uur Nederlandse tijd is het privé berichten systeem toegankelijk op de oude forumlocatie, daarna zal deze worden gesloten.

De vijandenlijst is door mij getest, en hij functioneert (bij mij) naar behoren zowel in de berichten op het forum als via het pb systeem. Net als in het oude systeem worden privé berichten van iemand op de vijandenlijst met een rood vierkant voor het bericht aangegeven. Indien je problemen blijft ondervinden met de vijandenlijst verzoek ik je mij dit te melden via pb.

De waarschuwingen voor onveilige sites zal vermoedelijk een andere oorzaak hebben gehad en hebben gelegen aan andere factoren dan deze site. De huidige server en webruimte is uniek toebedeeld aan dit forum, en is voor mij volledig toegankelijk waardoor een eventuele controle voor niet gewenste content snel is te controleren. De hosting is bij een kwalitatief hoogwaardig bedrijf welke met hun jarenlange ervaring als zeer betrouwbaar staat aangeschreven.

chang

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Testfase afgerond, de verhuizing is definitief.

#7 Bericht door prajak » vrijdag 27 augustus 2010, 17:25

Als je niet inlogt werkt "bekijk actieve onderwerpen" niet.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Testfase afgerond, de verhuizing is definitief.

#8 Bericht door prajak » vrijdag 27 augustus 2010, 17:27

Hum, ook als je wel inlogt werkt dat onderdeel niet.......

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Testfase afgerond, de verhuizing is definitief.

#9 Bericht door RuudThai » vrijdag 27 augustus 2010, 17:56

En een vandaag door mij ontvangen privébericht op xsbb werd door Xerox doorgezonden naar thailandforum, maar kwam daar nooit aan.... Alleen de begeleidende mededeling van Xerox :D

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Testfase afgerond, de verhuizing is definitief.

#10 Bericht door Ben » zaterdag 28 augustus 2010, 04:21

prajak schreef:De vijandlijst werkt nog niet. Las tot mijn schrik iets dat ik niet wil lezen.

PB's overzetten kun je niet zelf. Ik begin deze nieuwe periode dus met het kwijt zijn van berichten. Maar met de zender daarvan heb ik voldoende kontakt om dat op te vangen.

Ik ben wel blij dat de waarschuwingen voor onveilige sites nu weg zijn. Althans tot op vandaag zie ik geen melding dat de nieuwe server onveilige (sex)sites bevat.

Een Pb kan je wel overzetten als je hem perse bij de verzameling wil hebben
Kopieeren uit de oude en een pb naar je zelf in het nieuwe .
Hij staat uiteraard wel onder je eigen naam . :D
Maar dat is voor de verzamelaars .

Onveilige sites komen niet via het forum in je PC binnen
Ook niet via Mail .
De allegrootste kans dat ze op je pc komen is dat je ze zelf bezoekt.
Verwijderen van temporary internet files en cookies helpt al veel
daarnaast kan je ook nog je casche geheugen leegmaken daar staat alles wat je evt geopend hebt opgeslagen .


Chok dee .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Testfase afgerond, de verhuizing is definitief.

#11 Bericht door prajak » zaterdag 28 augustus 2010, 04:47

Heb de indruk dat de kinderziektes er wel uit zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”