Meer dan drie maanden. Hoe?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Xerox
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 132
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2010, 12:49

Meer dan drie maanden. Hoe?

#1 Bericht door Xerox » donderdag 26 augustus 2010, 21:20

Oorspronkelijk bericht van : Frans 49

Wat ik begrepen heb uit de vele berichten in dit onderwerp is het volgende.
Je krijgt tegenwoordig (tijdelijk) een drie maand visum met multiple entree.
Nou heb ik het volgende.
Ik vertrek van Dubai en kom aan 18 januari in Thailand.
Mijn vertrek uit Thailand is 6 mei.

Heb ik het volgende bedacht.
Ik vraag aan een drie maand visum.
Ik vlieg naar BKK en gebruik het visum niet en vraag gewoon 1 maand toegang.
Ik ga binnen 1 maand naar Birma.
Als ik dan terugkom in Ranong laat ik mijn visum van drie maanden ingaan.

De 1000 euro vraag: Werkt dit?

Bij voorbaat dank

Xerox
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 132
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2010, 12:49

Re: Meer dan drie maanden. Hoe?

#2 Bericht door Xerox » vrijdag 27 augustus 2010, 09:39

Oorspronkelijk bericht van : Ben - Geplaatst: Vr Aug 27, 2010 12:56 am

frans49 schreef:
Wat ik begrepen heb uit de vele berichten in dit onderwerp is het volgende.
Je krijgt tegenwoordig (tijdelijk) een drie maand visum met multiple entree.
Nou heb ik het volgende.
Ik vertrek van Dubai en kom aan 18 januari in Thailand.
Mijn vertrek uit Thailand is 6 mei.

Heb ik het volgende bedacht.
Ik vraag aan een drie maand visum.
Ik vlieg naar BKK en gebruik het visum niet en vraag gewoon 1 maand toegang.
Ik ga binnen 1 maand naar Birma.
Als ik dan terugkom in Ranong laat ik mijn visum van drie maanden ingaan.

De 1000 euro vraag: Werkt dit?

Bij voorbaat dank


Het 3 maanden visum is een NON O daar zijn eisen aan verbonden
Als je dat krijgt heb je 90 dagen dat is te weinig .

Helaas kan jij niet bepalen waneer dat visa ingaat dat gaat nl in als je thailand binnenkomt
Een NON O 90 dagen single kan je met een maand op de immigratie alhier laten verlengen .
dan heb je 120 dagen en dat is voldoende .

Een multiple entry aanvragen heeft dan geen zin en kost meer.

Krijg je geen NON O dan meem je een double toerist en ga je een keer een run doen voor dat 60 dagen verstreken zijn .2 x 60 dagen je kan dit ook weer met een maand laten verlengen op de immigratie en dan nog evt een run doen maar dan red je het niet met een single toerist .

Visa-overzicht

Visa prijzen:

Tourist

1 entry € 30,- (m.i.v. 2 augustus 2010 )
geldig: 3 mnd.
verblijf: 60 dgn.

2 entries € 60,- (m.i.v. 2 augustus 2010 )
geldig: 6 mnd.
verblijf: 2 x 60 dgn.

3 entries € 90,- (m.i.v. 2 augustus 2010 )
geldig: 6 mnd.
verblijf: 3 x 60 dgn.

Nb. Wel iedere 60 dagen het land uit (de grens over).

Non-Immigrant

1 entry € 55,-
geldig: 3 mnd.
verblijf: 1 x 90 dgn.

multiple € 130,-
geldig: 1 jaar
verblijf: multiple entries


Nb. Iedere 90 dagen het land uit cq. per entry 90 dagen blijven.

http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/visa_nl.asp
_________________
Drink met mate
Maar mijn mate drinken zoveel

Xerox
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 132
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2010, 12:49

Re: Meer dan drie maanden. Hoe?

#3 Bericht door Xerox » vrijdag 27 augustus 2010, 09:42

Oorspronkelijk bericht van : Elst99 - Geplaatst: Vr Aug 27, 2010 12:26 pm / oud forum

Is dat wel zo Ben? Retirement 0 kunt je volgens mij niet met een 1 maand verlengen, wel kun je het land uit en per vliegtuig terug dan heb je weer 1 maand. Volgens mij kun je dan beter een touristenvisa double entry nemen, kun je even bij Ranong over naar het Andaman eiland en hoef je niet te vliegen, dat is volgens mij het eenvoudigste.
Je visum niet inlaten gaan, kan, maar is erg afhankelijk van degene die bij de pascontrole zit en kan dan soms mislukken.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Meer dan drie maanden. Hoe?

#4 Bericht door Ben » vrijdag 27 augustus 2010, 13:14

Xerox schreef:Oorspronkelijk bericht van : Elst99 - Geplaatst: Vr Aug 27, 2010 12:26 pm / oud forum

Is dat wel zo Ben? Retirement 0 kunt je volgens mij niet met een 1 maand verlengen, wel kun je het land uit en per vliegtuig terug dan heb je weer 1 maand. Volgens mij kun je dan beter een touristenvisa double entry nemen, kun je even bij Ranong over naar het Andaman eiland en hoef je niet te vliegen, dat is volgens mij het eenvoudigste.
Je visum niet inlaten gaan, kan, maar is erg afhankelijk van degene die bij de pascontrole zit en kan dan soms mislukken.

Klopt elst dat kan niet ff over het hoofd gezien

Hij moet een double entry tourist nemen en een run maken .
60 euro .

de ontdekker
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 17 november 2010, 17:38

Re: Meer dan drie maanden. Hoe?

#5 Bericht door de ontdekker » woensdag 17 november 2010, 20:31

Begrijp ik het goed dat als ik met een tourist visa 2 entry 60 dagen nog eens 60 dagen verlenging krijg als ik een visa run doe?
Moet je soms aan bepaalde voorwaarden voldoen om deze te krijgen want heb ergens schrik dat als ik hier mijn visum aanvraag ze me hem niet gaan geven omdat ik voor de 4 de maal terug naar thailand ga op 6 maanden tijd.1ste maal thailand was in juni voor 1 week dan van 1 augustus tot 23 augustus en dan terug van 23 september tot 5 november.Ik wil nu 3 of 4 maanden daar blijven en weet niet wat ik het beste doe elke maand visa run of toch hier visa 2 entry 60 dagen aanvragen en 1 visa run doen .Als ik die visa 2 entry 60 dagen aanvraag en ze weigeren kan ik dan nog altijd gaan met een visa on arrival maandelijkse visa runs doen .

de ontdekker
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 17 november 2010, 17:38

Re: Meer dan drie maanden. Hoe?

#6 Bericht door de ontdekker » woensdag 17 november 2010, 20:39

Nog een vraag zie ook pas om een visum van hieruit aan te vragen je ook een hotelreserveringsformulier moet hebben.Daar ik met mijn vriendin ga verblijven kan ik dit al niet voorleggen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Meer dan drie maanden. Hoe?

#7 Bericht door jumbo » donderdag 18 november 2010, 02:32

VISA

Ik krijg nu van verschillende kanten te horen dat men na het genieten/gebruiken van de gewone toeriastenvisa's inderdaad de deur wordt gewezen bij de ambassade's ronddom Thailand.
Sommigen hebben getracht een visa in de wat verder afgelegen landen zoals in eigen land te krijgen maar ook daar zegt men gedecideerd nee!
Het schijnt dat de ambassades en consulaten dus nu de opdracht hebben gekregen om de in 2006(?) ingevoerde visumregels strak te hanteren...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Meer dan drie maanden. Hoe?

#8 Bericht door joepattaya » donderdag 18 november 2010, 03:35

jumbo schreef:VISA

Ik krijg nu van verschillende kanten te horen dat men na het genieten/gebruiken van de gewone toeriastenvisa's inderdaad de deur wordt gewezen bij de ambassade's ronddom Thailand.
Sommigen hebben getracht een visa in de wat verder afgelegen landen zoals in eigen land te krijgen maar ook daar zegt men gedecideerd nee!
Het schijnt dat de ambassades en consulaten dus nu de opdracht hebben gekregen om de in 2006(?) ingevoerde visumregels strak te hanteren...
Klopt, dat noemen ze de zogenaamde "back-o-back" visa-holders.
Mensen die puur op basis van toeristen-visums in Thailand verblijven, mogen dit doen voor maximaal opeenvolgende periodes. Men krijgt dus nog maar 3 maal opeenvolgende toeristen-visums. DAT is althans wat ik zo lees in de publieke "media". Het ene immigratie-kantoor/ambassade/consulaat doet niet moeilijk, het andere weer wel.
Slechte berichten komen in ieder geval van Penang en Vientiane. Goede berichten komen van Singapore en Kota Bura en Kuala Lumpur.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

de ontdekker
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 17 november 2010, 17:38

Re: Meer dan drie maanden. Hoe?

#9 Bericht door de ontdekker » donderdag 18 november 2010, 08:38

Krijg ik nu nog een toeristenvisum?
Lees hier dat je maximaal 3 opeenvolgende toeristenvisums kunt krijgen.
Wat word daar mee bedoelt?
Krijg ik nu nog een toeristen visum?, ik ben in juni 1 week geweest daarna terug in eigen land en dan van 1augustus tot en met 24 augustus en daarna van 24 september tot 5 november, of word dat zo niet gezien.Heb schrik omdat ik met kerstdag naar daar wil gaan ze me weigeren.

Thaijan
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: woensdag 14 november 2007, 00:10
Locatie: Bungkan

Re: Meer dan drie maanden. Hoe?

#10 Bericht door Thaijan » donderdag 18 november 2010, 12:33

de ontdekker schreef:Krijg ik nu nog een toeristenvisum?
Lees hier dat je maximaal 3 opeenvolgende toeristenvisums kunt krijgen.
Wat word daar mee bedoelt?
Krijg ik nu nog een toeristen visum?, ik ben in juni 1 week geweest daarna terug in eigen land en dan van 1augustus tot en met 24 augustus en daarna van 24 september tot 5 november, of word dat zo niet gezien.Heb schrik omdat ik met kerstdag naar daar wil gaan ze me weigeren.
Hmmm ik denk dat jij je weinig zorgen hoef te maken, jij gebruikt het toeristenvisum waarvoor het bestemd is namelijk vakantie vieren in Thailand als toerist en daarbij vlieg je altijd naar NL terug.
Ik neem aan dat je het toeristenvisum aanvraagt in Den Haag of in Amsterdam bij het consulaat.
Ik denk dat de zorgen onstaan door het volgende:
Er zijn hier aardig wat falang die in Thailand wonen en gewoon op het toeristenvisum verblijven met de consequenties vandien, ikzelf ben toen ik per maart 2009 naar Thailand emigreerde ook 1 jaar op het dubbel entree toeristenvisum verbleven, in NL had ik een dubbel entree gehaald, toen de 1e entree verliep naar een lokaal immigratiekantoor gegaan en een verlenging van 30 dagen aangevraagd, die kost 1900 bath, daarna het land uit (Laos) en gelijk weer terug omdat je 2e entree ingaat, dus per entree kun je 3 maanden in Thailand verblijven, nadat de 30 dagen verlenging verstreken even naar Laos Vientiene en aldaar bij de Thaise ambassade een nieuwe dubbele entree gehaald, en zo gewoon weer verder.......zo zie je dat je op 2 dubbele entrees al een half jaar in Thailand kunt verblijven met die maandelijkse verlenging erbij gerekent. Zo heb ik dat gedaan totdat ik in Maart 2010 naar Nederland op vakantie ben gegaan, aldaar NON O gehaald want ik blijf hier toch de rest van mijn leven.
Voor deze jaarlijkse periode heb ik totaal 3x een TR dubbel entree visa verbruikt en 4x verlenging op een imm. kantoor gehaald.(eigenlijk dus 1 TR dubbel entree teveel maar dit omdat ik een stomme fout maakte, 1 dag te laat voor het in laten gaan van 2e entree :oops: )
TR is voor toeristen die hier wat langer rondhobbelen willen, duidelijk niet voor degenen die hier "permanent" willen verblijven, daar zijn andere visa voor. Ik denk dat men dat TR gebruik door emigranten een beetje zat aan het worden is.

Als ik in jou schoenen zou staan zou ik gewoon een dubbel entree in Den Haag of Amsterdam halen, het lijkt me sterk dat ze hem jou niet zouden geven, krijg je hem niet kun je dus ook gewoon zonder visum naar Thailand komen en bij aankomst op het vliegveld krijg je 30 dagen, na die 30 dagen kun je naar Laos Vientiene gaan en dan daar proberen of je een dubbel entree krijgt, na je 1e entree kun je dus al naar een lokaal imm. kantoor om 1 maand verlenging te vragen, na die maand je 2e entree in laten gaan, wel goed op de " enter before" datum letten want ikzelf was ook een keer 1 dag te laat :oops: dus kon ik de 2e entree niet in laten gaan maar kreeg wel gewoon 15 dagen maar moest wel terug op 29 Dec naar Laos om een nieuwe te halen.
Oh ja de TR Visa is dacht ik nog steeds gratis in Vientiene Laos ik weet niet of je er in NL voor moet betalen nu.

grt Jan

de ontdekker
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 17 november 2010, 17:38

Re: Meer dan drie maanden. Hoe?

#11 Bericht door de ontdekker » donderdag 18 november 2010, 18:10

Ok,ik ga mijn TR visum double entry aanvragen.Neem nu dat ik na 4 maand of na 6 maand met 2 extensions of stay terug keer naar Nederland hoeveel tijd moet er tussen zitten om een nieuw T visum 2 entry te krijgen?Weet niet of ik direkt terug wil gaan maar je weet maar nooit.
Volgens ik lees heb je een jaar kunnen blijven met 2 opeenvolgende T visums 2 entry, maar ik lees dat ze moeilijk durven doen nu.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Meer dan drie maanden. Hoe?

#12 Bericht door jumbo » vrijdag 19 november 2010, 02:46

de ontdekker schreef:Ok,ik ga mijn TR visum double entry aanvragen.Neem nu dat ik na 4 maand of na 6 maand met 2 extensions of stay terug keer naar Nederland hoeveel tijd moet er tussen zitten om een nieuw T visum 2 entry te krijgen?Weet niet of ik direkt terug wil gaan maar je weet maar nooit.
Volgens ik lees heb je een jaar kunnen blijven met 2 opeenvolgende T visums 2 entry, maar ik lees dat ze moeilijk durven doen nu.
Sinds wanneer is de wet ten uitvoering brengen en acties ondernemen tegen wetsovertreders 'moeilijk durven doen'?? Omdat jij je droom niet kunt realiseren??

Mijn advies, besteed je tijd aan wat anders...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

de ontdekker
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 17 november 2010, 17:38

Re: Meer dan drie maanden. Hoe?

#13 Bericht door de ontdekker » vrijdag 19 november 2010, 10:03

jumbo schreef:
de ontdekker schreef:Ok,ik ga mijn TR visum double entry aanvragen.Neem nu dat ik na 4 maand of na 6 maand met 2 extensions of stay terug keer naar Nederland hoeveel tijd moet er tussen zitten om een nieuw T visum 2 entry te krijgen?Weet niet of ik direkt terug wil gaan maar je weet maar nooit.
Volgens ik lees heb je een jaar kunnen blijven met 2 opeenvolgende T visums 2 entry, maar ik lees dat ze moeilijk durven doen nu.
Sinds wanneer is de wet ten uitvoering brengen en acties ondernemen tegen wetsovertreders 'moeilijk durven doen'?? Omdat jij je droom niet kunt realiseren??

Mijn advies, besteed je tijd aan wat anders...
Mijn droom???,volgens velen zal het mijn nachtmerrie worden het is daarmee dat ik nu eerst een langere periode dan +- 1 maand naar daar wil gaan en me hierbij op nen strak budget zetten (eens kijken of ze me nog altijd even graag zien mijnen schat +familie?) Daarbij ik ga hier toch niet helemaal stoppen met werken daarvor ben ik nog veel te jong.
Zoals ik het nu zie ga ik een half jaar genieten daar en een half jaar werken hier met haar of zonder of is er dar iets mis mee?
Sorry een beetje off topic.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Meer dan drie maanden. Hoe?

#14 Bericht door dutch » vrijdag 19 november 2010, 11:00

Het ging over het "moeilijk durven doen" van de immigratie dienst en niet over jouw "droom".M.i. ;)
quote
Volgens ik lees heb je een jaar kunnen blijven met 2 opeenvolgende T visums 2 entry, maar ik lees dat ze moeilijk durven doen nu.
Sinds wanneer is de wet ten uitvoering brengen en acties ondernemen tegen wetsovertreders 'moeilijk durven doen'?? Omdat jij je droom niet kunt realiseren??
unquote
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Thaijan
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: woensdag 14 november 2007, 00:10
Locatie: Bungkan

Re: Meer dan drie maanden. Hoe?

#15 Bericht door Thaijan » vrijdag 19 november 2010, 13:08

Ontdekker, je moet gewoon lekker doen wat je wilt gaan doen, laat je niet gek maken door het commentaar van de velen waarvan jij denkt dat het voor jou een nachtmerrie wordt, gewoon lekker in NL dat dubbel entree touristenvisum halen, hup het vliegtuig in en lekker genieten bij je meisie, maak je niet te druk over dat Visa gebeuren.
Dat doen degenen wel die hier "wonen" en op TR verblijven, ook daar heb ik trouwens me twijfels over want ik ken er zat die gewoon nog op zo'n derde dubbele alhier vertoeven zonder enkel probleem met de desbetreffende instanties.

grt Jan

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”