Thailand ranks 58th in "World's Best Country" list

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Thailand ranks 58th in "World's Best Country" list

#1 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 19 augustus 2010, 11:44

Thailand ranks 58th in "World's Best Country" list

BANGKOK (NNT) -Thailand takes 58th in The World′s Best Countries, the United States-based weekly news magazine, Newsweek reports.

Newsweek magazine has recently ranked living conditions in 100 countries around the world. The magazine defines Finland as the best country, followed by Switzerland and Sweden. However, the three countries on the bottom of the list apart from North Korea, Afghanistan, Zimbabwe or Iraq, are Burkina Faso, Nigeria, and Cameroon.

Factors examined in the analysis range from education, health care, quality of life, economic dynamism, and political environment.

According to each individual category, Thailand took 57th in education, 66th in health, 55th in quality of life, 39th in economic dynamism, and 74th in political environment due to the recent political rift. The country gained 5.56 points out of 10 in term of public participation in politics, which made up a total of 62.17 points on a scale of 100 and placed at 58th of the ranking.


Nederland staat op de 8ste plaats.
Live your dream, don't dream your life.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Thailand ranks 58th in "World's Best Country" list

#2 Bericht door Jeanette » donderdag 19 augustus 2010, 19:16

Zo werd gekeken naar de kwaliteit van onderwijs en gezondheidszorg en naar de economische en politieke situatie in een land.

Op grond van deze criteria verdient Nederland een achtste plaats, vindt Newsweek. Als alleen naar de politieke situatie was gekeken, zou Nederland wereldwijd op de derde plek eindigen. Zweden en Noorwegen doen het nog iets beter.
Dan was ik toch niet gek dat ik het hier wel naar mijn zin heb. ;)

(op die koude, vochtige winter na dan) :mrgreen:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Thailand ranks 58th in "World's Best Country" list

#3 Bericht door elst99 » vrijdag 20 augustus 2010, 07:58

Dat geloof ik, dat als je niet van de zorg en het onderwijs en de economie afhankelijk bent. Je geen klagen hebt!
Ben nu de 2e keer van grote foute diagnoses het slachtoffer met grote gevolgen van dien! Oog moet eruit! Gedeeltelijke nog in mijn gezicht halfzijdig verlamd, dat had beslist niet nodig geweest ! Het eerste werd afgedaan met "een droog oog" en kreeg een druppel, bleek glaucoom in een ver stadium (nu totaal blind) Het andere, werd beoordeelt als een cyste, bleek een kwaadaardig tumor met uitzaaingen, met alle gevolgen vandien, aangezichtszenuw eruit, speeksel en lympheklieren verwijderd
Het onderwijs is zeker allang niet meer van goed niveau ( a.s. Pabo leerlingen moeten eerst toelatingsexamen doen) leerlingen bij het verlaten van Havo en VWO beheersen de NL taal onvoldoende (nog maar een klein voorbeeld).
En over de economie zullen we het maar niet hebben, daar zullen wij op onze leeftijd nog hopelijk het minste last van hebben, i.v.m. huis, pensioen(?) e.d.
Waren ze met deze beoordeling 20 jaar geleden gekomen, had ik misschien anders gereageerd, maar nu, heb ik mijn twijfels!!!!
Finland ligt op plaats 1, nou ik heb veel Finnen in Thailand leren kennen, ze hebben een verschrikkelijke taal is niets van te maken en velen spreken ook nog weinig engels, zal het onderwijs in Fins wel goed zijn, maar hoe beoordeel je dat als buitenstaander?
Daarom mag jij het wel goed naar je zin hebben hoor! Dat is geen verwijt :D
Maar ik heb mijn twijfels bij deze rangking.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 405
Lid geworden op: donderdag 26 april 2007, 21:04
Locatie: Bangkok

Re: Thailand ranks 58th in "World's Best Country" list

#4 Bericht door Fritsie » vrijdag 20 augustus 2010, 08:30

elst99 schreef:Maar ik heb mijn twijfels bij deze rangking.
De enige ranking die ik volledig onderschrijf is die van de recente Miss Thailand verkiezing :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
http://www.pantip.com/cafe/camera/topic ... 89539.html

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Thailand ranks 58th in "World's Best Country" list

#5 Bericht door Jeanette » vrijdag 20 augustus 2010, 08:44

elst99 schreef: Daarom mag jij het wel goed naar je zin hebben hoor! Dat is geen verwijt :D
Je bent een lieverd, ik heb een pb gestuurd.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Thailand ranks 58th in "World's Best Country" list

#6 Bericht door printen44 » vrijdag 20 augustus 2010, 09:50

elst99 schreef:Dat geloof ik, dat als je niet van de zorg en het onderwijs en de economie afhankelijk bent. Je geen klagen hebt!
Ben nu de 2e keer van grote foute diagnoses het slachtoffer met grote gevolgen van dien! Oog moet eruit! Gedeeltelijke nog in mijn gezicht halfzijdig verlamd, dat had beslist niet nodig geweest ! Het eerste werd afgedaan met "een droog oog" en kreeg een druppel, bleek glaucoom in een ver stadium (nu totaal blind) Het andere, werd beoordeelt als een cyste, bleek een kwaadaardig tumor met uitzaaingen, met alle gevolgen vandien, aangezichtszenuw eruit, speeksel en lympheklieren verwijderd
Het onderwijs is zeker allang niet meer van goed niveau ( a.s. Pabo leerlingen moeten eerst toelatingsexamen doen) leerlingen bij het verlaten van Havo en VWO beheersen de NL taal onvoldoende (nog maar een klein voorbeeld).
En over de economie zullen we het maar niet hebben, daar zullen wij op onze leeftijd nog hopelijk het minste last van hebben, i.v.m. huis, pensioen(?) e.d.
Waren ze met deze beoordeling 20 jaar geleden gekomen, had ik misschien anders gereageerd, maar nu, heb ik mijn twijfels!!!!
Finland ligt op plaats 1, nou ik heb veel Finnen in Thailand leren kennen, ze hebben een verschrikkelijke taal is niets van te maken en velen spreken ook nog weinig engels, zal het onderwijs in Fins wel goed zijn, maar hoe beoordeel je dat als buitenstaander?
Daarom mag jij het wel goed naar je zin hebben hoor! Dat is geen verwijt :D
Maar ik heb mijn twijfels bij deze rangking.
Newsweek staat bekend als een zeer serieus opinie-weekblad. De rankings worden elk jaar gehouden en worden door kenners als zeer betrouwbaar gezien.

Maar wanneer je een oordeel over het leven in Nederland wilt geven is je persoonlijke leven de basis van dat oordeel. Dat doe iedereen. En dat kan hemelsbreed verschillen met de algemene indruk die zo'n ranking geeft.

Thailand staat nog al laag in die ranking, maar ik vind het wonen en leven hier in Thailand prima. Dat staat haaks op wat de onderzoekers van die ranking over Thailand beweren.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Thailand ranks 58th in "World's Best Country" list

#7 Bericht door carpediem » vrijdag 20 augustus 2010, 10:15

Voor mij persoonlijk is Thailand nummer 1
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Thailand ranks 58th in "World's Best Country" list

#8 Bericht door vleespet » vrijdag 20 augustus 2010, 12:37

Ik denk dat de hoogte van je besteedbaar inkomen een grote factor is,met een modaal thais inkomen wordt thailand ineens een stuk minder leuk.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Thailand ranks 58th in "World's Best Country" list

#9 Bericht door Jim » vrijdag 20 augustus 2010, 12:50

idd
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Thailand ranks 58th in "World's Best Country" list

#10 Bericht door Ben » vrijdag 20 augustus 2010, 13:16

vleespet schreef:Ik denk dat de hoogte van je besteedbaar inkomen een grote factor is,met een modaal thais inkomen wordt thailand ineens een stuk minder leuk.
Volgens mij is dat voor elk land zo .

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Thailand ranks 58th in "World's Best Country" list

#11 Bericht door elst99 » vrijdag 20 augustus 2010, 14:06

Met dien verstande dat het besteedbaar inkomen bij ons boven modaal is en dus niet bepalend is. Dan toch ben je afhankelijk van de medische zorg en gelukkig heb ik niet het idee dat, dat afhankelijk is van inkomen. Ben meer bang voor organisatie en tijd als voor deskundigheid, het is wat wij er van merken een onorganiseerde organisatie,de een weet niet wat de ander doet. En dat kost een heleboel geld.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Thailand ranks 58th in "World's Best Country" list

#12 Bericht door Gardensafari » zaterdag 28 augustus 2010, 12:42

Dergelijke polls zijn grotendeels gebaseerd op statistieken.
En je weet het: "Je hebt leugens, grote leugens en statistieken."
De Grieken hadden ook jarenlang van die prachtige statistieken over hun economie en over de financiën...
Neem dergelijke polls nou maar met een grote pot zout.

Wat betreft het Fins: het is nagenoeg niet uit te spreken en kent tot overmaat van ramp niet minder dan 15 (!) naamvallen.
Het is bovendien nauwelijks verwant aan de Germaanse en de Romaanse talen, zodat er weinig overeenkomstige woorden zijn.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Thailand ranks 58th in "World's Best Country" list

#13 Bericht door Borat » zaterdag 28 augustus 2010, 13:36

Fritsie schreef:
elst99 schreef:Maar ik heb mijn twijfels bij deze rangking.
De enige ranking die ik volledig onderschrijf is die van de recente Miss Thailand verkiezing :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
http://www.pantip.com/cafe/camera/topic ... 89539.html
Is dit de lokale miss Kippetje verkiezing?

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Thailand ranks 58th in "World's Best Country" list

#14 Bericht door Gardensafari » zaterdag 28 augustus 2010, 15:20

Borat schreef:
Fritsie schreef:
elst99 schreef:Maar ik heb mijn twijfels bij deze rangking.
De enige ranking die ik volledig onderschrijf is die van de recente Miss Thailand verkiezing :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
http://www.pantip.com/cafe/camera/topic ... 89539.html
Is dit de lokale miss Kippetje verkiezing?
Zo'n kipje zie ik graag een eitje leggen!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Thailand ranks 58th in "World's Best Country" list

#15 Bericht door Mart » zaterdag 28 augustus 2010, 15:42

Fritsie schreef: De enige ranking die ik volledig onderschrijf is die van de recente Miss Thailand verkiezing :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
http://www.pantip.com/cafe/camera/topic ... 89539.html
Bedankt voor de link ;)

Zag voor het eerst mijn schoonzus in bikini :oops:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”