Eerste maal thailand hulp gevraagd

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
angelique
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 16 augustus 2010, 08:39

Eerste maal thailand hulp gevraagd

#1 Bericht door angelique » maandag 16 augustus 2010, 09:38

Wij gezin met 4 kids( 7,10,12,15) zouden juli 2011 graag voor de eerste maal naar thailand willen gaan.
Wie kan ons opweg helpen, wij zoeken een resort waar het mogelijk is om met 6 pers in te verblijven het liefst in Koh Samui (tips eventuele andere plaats welkom)Hoe is dit het beste/voordeligste te boeken, zelf alles los boeken of een pakketreis?
Heeft iemand een grove schatting van de kosten vertrek rond 18 juli 2011 voor 3 weken. Op internet wordt veel aangeboden maar kamers/villa's voor 6 pers op een resort kan ik niet vinden. Wie helpt ons opweg? Alvast bedankt gr Angelique

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Eerste maal thailand hulp gevraagd

#2 Bericht door Sert » maandag 16 augustus 2010, 15:11

Je bent absoluut het goedkoopste uit als je enkel de tickets boekt en de rest zelf regelt.
Bovendien heb je dan de meeste vrijheid om iets te wijzigen.

Het is erg vroeg om nu al alles vast te leggen voor over een jaar, dat is iets wat men graag in Europa doet maar hier in Azie zeker niet.

Vervoer in Thailand is heel makkelijk: vliegtickets zijn een paar maanden vooraf vaak voordeliger (boeken met creditcard via internet), treintickets kun je het beste 4-7 dagen van te voren regelen en de bus 1 dag van te voren.

Samui heeft langs de oostkust veel resorts (Chaweng en Lamai), lang niet alle resorts staan op internet. Gezien de leeftijd van de kinderen wil je denk ik ook niet te ver overal vandaan zitten, want op Samui zijn de taxi tarieven absurd en allebei 2 kids achterop de scooter nemen is ook geen goed plan.
Chaweng zou in dat geval wellicht de beste plek zijn. Praktisch alle resorts hebben 2-persoons kamers, dus dan zou je 3 kamers moeten nemen.
3 weken is denk ik te kort om een groot huis te huren met 6 slaapplaatsen, maar als daar jullie voorkeur naar uitgaat kan ik wel eens rondvragen.

Niet onbelangrijk: Chaweng stinkt onwijs, al maanden lang. De locals daar ruiken het kennelijk niet eens meer want die halen onverschillig hun schouders op, maar elke keer als ik er kom, dan keert m'n maag om. Het is vooral erg net nadat het geregend heeft, en in Juli heb je grote kans op een verfrissende regenbui aan het eind van de dag (alleen gaat dat 'verfrissend' niet op voor Chaweng).

angelique
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 16 augustus 2010, 08:39

Re: Eerste maal thailand hulp gevraagd

#3 Bericht door angelique » maandag 16 augustus 2010, 17:41

dank je wel voor deze informatie hier kan ik zeker iets mee. Het zou voor ons de eerst keer zijn (Azie) normaal gaan wij naar Florida, je boekt de tickets,villa en auto en klaar ben je. Dit is weer een heel ander verhaal (lees onbekend) vandaar dat ik al vroeg start met het uitzoeken van hoe of wat. Inderdaad willen wij op een centrale lokatie verblijven zodat de reistijden beperkt blijven ivm de kids en aan de andere kant zoveel doen als mogelijk is.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Eerste maal thailand hulp gevraagd

#4 Bericht door Sert » maandag 16 augustus 2010, 19:24

Over de datum:
Wederom was het dit jaar hetzelfde als afgelopen jaren:
Vanaf 15 juli zitten de vluchten naar Bkk echt vol (last minute wijzigen is bijna onmogelijk).
En 17 juli stroomt het eiland hier (Koh Tao, 60km ten noorden van Samui) opeens vol.
Waarschijnlijk zitten jullie vast aan de schoolvakanties van de kinderen, maar als je voor 15 juli kan gaan, al is het maar 1 of 2 dagen eerder, dan scheelt dat een hoop drukte.

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”