Non Immigrant O Married visa

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

Non Immigrant O Married visa

#1 Bericht door thongdee » zaterdag 07 augustus 2010, 02:14

Dat soort visa heb ik dus al jaren , maar na een breuk met de vrouw, zal ik nu zelf voor men visa moeten zorgen in september,of is er een mogelijk om die visum te behouden ? 41 jaar ben ik , net iets te wild om op pensioen te gaan .... iemand id voor visa ? (woon 50 km van de Cambodjaanse grens ...,moet ook vaak in het uiterste zuiden zijn en soms Laos ,het beste dus om om de 2 maanden de grens over te gaan ? wat kost die visum ?
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Non Immigrant O Married visa

#2 Bericht door Pieter » zaterdag 07 augustus 2010, 14:51

Sorry even een serieus antwoord

Beste is gewoon een nieuwe (betrouwbare) Thaise vinden

Anders een firma die je een uitnodigings brief voor een zaken visum wil geven

Je kunt ook met Thaise stro-mannen een ltd starten en jezelf uitnodigen

je moet dan elke 3 maanden even het land uit.

Anders wordt het echt moeilijk. over land max. 15 dagen

niet makkelijk denk ik

Pieter 8-) 8-) 8-)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Non Immigrant O Married visa

#3 Bericht door Ben » zaterdag 07 augustus 2010, 18:14

thongdee schreef:Dat soort visa heb ik dus al jaren , maar na een breuk met de vrouw, zal ik nu zelf voor men visa moeten zorgen in september,of is er een mogelijk om die visum te behouden ? 41 jaar ben ik , net iets te wild om op pensioen te gaan .... iemand id voor visa ? (woon 50 km van de Cambodjaanse grens ...,moet ook vaak in het uiterste zuiden zijn en soms Laos ,het beste dus om om de 2 maanden de grens over te gaan ? wat kost die visum ?
Tja het kan verkeren




50 jaar: aannemelijke leeftijd/copie paspoort
copy laatste bankafschrift (minimaal 1250 Euro.)

Heb je een condo of huis op naam ? ( Geen Land ) Usefruct, Laese?
Dacht ergens gelezen te hebben dat je pas gebouwd had en alles klaar had ?

Toerist Je kan een triple toerist visa vragen ( niet overal verkrijgbaar )

Voor de 60 dagen van afloop eerste entry voor 1.900 bath bij de immigratie in Thailand een extention van 30 dagen extra vragen dat kan je 3 keer .
En dan hoop je dat je ergens een nieuw tourist krijgt want het kan verkeren dat je 1 jaar moet wachten dat je weer mag .

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

Re: Non Immigrant O Married visa

#4 Bericht door thongdee » zondag 08 augustus 2010, 01:14

Ben ,we zijn getrouwd in Thailand in 1991, officieel zijn we niet gescheiden , omdat men vrouw even niet wil meewerken.
41 ben ik net geworden dus voor die pensioenvisum kom ik nog niet in aanmerking , moet de 12e september me aanmelden voor de verlenging van men jaarvisum , zal dus niet lukken ,maar we proberen toch maar even , bedankt om mee te denken :-)

Als je de nodige documenten hebt kan het wel .
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

travelalone
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: donderdag 03 januari 2008, 15:42
Locatie: Chiang Mai

Re: Non Immigrant O Married visa

#5 Bericht door travelalone » zondag 08 augustus 2010, 02:39

Als je nog officieel bent gehuwd dan kan je een NON-O non immigrant visum aanvragen. Dit moet je aanvragen bij een Thaise ambassade of consulaat.
Wanneer je niet de juiste papieren op basis van marriage weet te bemachtigen dan kan je ook een NON-O op basis van familiebezoek aanvragen. Dan hoef je volgens mij alleen maar je trouwcertificaat te laten zien.
Ik denk dat je het beste je vraag op thaivisa.com kan stellen, daar zit heel veel kennis op dit gebied.

Succes

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Non Immigrant O Married visa

#6 Bericht door Ben » zondag 08 augustus 2010, 04:49

thongdee schreef:Ben ,we zijn getrouwd in Thailand in 1991, officieel zijn we niet gescheiden , omdat men vrouw even niet wil meewerken.
41 ben ik net geworden dus voor die pensioenvisum kom ik nog niet in aanmerking , moet de 12e september me aanmelden voor de verlenging van men jaarvisum , zal dus niet lukken ,maar we proberen toch maar even , bedankt om mee te denken :-)

Als je de nodige documenten hebt kan het wel .

Met de nodige documenten van Haar Kopie ID kaart en kopie blauw boekje .

De rest zou je zelf moeten hebben .

Thaijan
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: woensdag 14 november 2007, 00:10
Locatie: Bungkan

Re: Non Immigrant O Married visa

#7 Bericht door Thaijan » woensdag 11 augustus 2010, 02:53

thongdee schreef:Ben ,we zijn getrouwd in Thailand in 1991, officieel zijn we niet gescheiden , omdat men vrouw even niet wil meewerken.
41 ben ik net geworden dus voor die pensioenvisum kom ik nog niet in aanmerking , moet de 12e september me aanmelden voor de verlenging van men jaarvisum , zal dus niet lukken ,maar we proberen toch maar even , bedankt om mee te denken :-)

Als je de nodige documenten hebt kan het wel .
Beste Thongdee, Ben schreef netjes in zijn antwoord aan jou met de suggestie retirement visa aannemelijke leeftijd in vetgedrukte letters, mocht het je niet lukken om dat extensie gebeuren voor 1 jaar gekoppeld aan je trouwvisum alsnog te krijgen kun je toch proberen om voor het retirement te gaan. Ik denk dat Ben daarom aannemelijk leeftijd markeerde.
Ik wil je op het volgende feit wijzen ondanks dat je al bij voorbaat zelf zegt niet in aanmerking te kunnen komen voor het retirement visa omdat je denkt te jong te zijn.
Mijn persoonlijke ervaring is dat ik het retirement visa als 46 jarige gewoon heb gehad, nou ja gekocht uiteraard, je moet wel genoeg financiele middelen hebben om hiervoor in aanmerking te komen maar dat weet je, de 800.000 bath op je persoonlijke Thaise bankrekening regel inmiddels wel bekend.
Ik heb zelf het NON O op basis van retirement in Maart 2010 bij de Thaise ambassade in Den Haag gekregen, heb een multiple entree, visum loopt in Maart 2011 af, inmiddels ben ik officieel hier in Thailand getrouwd en heb de juiste papieren zoals Kor Ror 2 en 3 dus ga ik gewoon begin volgend jaar voor het trouwvisum om zodoende mijn jaarextensie voor 2011-2012 te verkrijgen,

In ieder geval suc6 toegewenst van Jan, vergeet niet dit is Thailand, er is veel mogelijk. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Non Immigrant O Married visa

#8 Bericht door Ben » woensdag 11 augustus 2010, 03:41

Thaijan schreef:
thongdee schreef:Ben ,we zijn getrouwd in Thailand in 1991, officieel zijn we niet gescheiden , omdat men vrouw even niet wil meewerken.
41 ben ik net geworden dus voor die pensioenvisum kom ik nog niet in aanmerking , moet de 12e september me aanmelden voor de verlenging van men jaarvisum , zal dus niet lukken ,maar we proberen toch maar even , bedankt om mee te denken :-)

Als je de nodige documenten hebt kan het wel .
Beste Thongdee, Ben schreef netjes in zijn antwoord aan jou met de suggestie retirement visa aannemelijke leeftijd in vetgedrukte letters, mocht het je niet lukken om dat extensie gebeuren voor 1 jaar gekoppeld aan je trouwvisum alsnog te krijgen kun je toch proberen om voor het retirement te gaan. Ik denk dat Ben daarom aannemelijk leeftijd markeerde.
Ik wil je op het volgende feit wijzen ondanks dat je al bij voorbaat zelf zegt niet in aanmerking te kunnen komen voor het retirement visa omdat je denkt te jong te zijn.
Mijn persoonlijke ervaring is dat ik het retirement visa als 46 jarige gewoon heb gehad, nou ja gekocht uiteraard, je moet wel genoeg financiele middelen hebben om hiervoor in aanmerking te komen maar dat weet je, de 800.000 bath op je persoonlijke Thaise bankrekening regel inmiddels wel bekend.
Ik heb zelf het NON O op basis van retirement in Maart 2010 bij de Thaise ambassade in Den Haag gekregen, heb een multiple entree, visum loopt in Maart 2011 af, inmiddels ben ik officieel hier in Thailand getrouwd en heb de juiste papieren zoals Kor Ror 2 en 3 dus ga ik gewoon begin volgend jaar voor het trouwvisum om zodoende mijn jaarextensie voor 2011-2012 te verkrijgen,

In ieder geval suc6 toegewenst van Jan, vergeet niet dit is Thailand, er is veel mogelijk. :mrgreen:
Een aantoonbaar inkomen van 65.000 Bath gem per maand is ook voldoende of een combi van beiden .

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”