opnieuw aanloggen

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Gesloten
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: opnieuw aanloggen

#16 Bericht door prajak » woensdag 18 augustus 2010, 17:21

Meebetalen aan een goed forum is ook voor mij geen probleem maar dan wel met inspraak.

En dit is een goed forum, beter dan veel andere NL-talige klubs. Er zit veel pulp bij met grootsmoelen en reklame. Hier heb je toegelaten reklame/sponsoring en helaas ook vuilbekken maar die worden netjes kort gehouden. In andere forums zitten wel ratten die de zaak verzieken en moderators die te slap zijn om in te grijpen. Of moderators die zelf verziekt zijn.

Inspraak; dat kan een leden-commissie zijn die meedenkt over verbetering van het forum. Over het openen van nieuwe items. Over de opmaak van de pagina. Over de grootte van het lettertype (zeg ik met een plus 4 op mijn fok...). Over van alles dus.

Maar dit heb ik al eerder gezegd.

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Re: opnieuw aanloggen

#17 Bericht door Chang » woensdag 18 augustus 2010, 18:37

Ten eerste hartelijk dank voor de gegeven support richting het forum, Patriot en ondergetekende.

Ik had al begrepen dat de gegeven kritiek niet persoonlijk naar mij was bedoeld, maar het is voor mij het zoveelste punt van irritatie met xsBB.

Een paar jaar geleden heeft een grote update plaatsgevonden bij xsbb. De oude structuur van de fora leek niet te corresponderen met de nieuwe wat diverse lastige storingen, en phpbb bleek niet geschikt om de toen rond de 4000 fora binnen de structuur te implementeren. Dit heeft geleid in uitval van diverse onderdelen, time outs, en tot op de dag van vandaag inlogproblemen. Helaas is met de destijds gemaakte update de service hard achteruit gegaan en werd de communicatie vanuit de beheerder/eigenaar van xsBB tot en minimum beperkt. Hij heeft bovendien de afgelopen maanden zijn energie gestoken in de verkoop van het complete forumsysteem in plaats van databasbeheer. In die tijd heb ik de mogelijkheid onderzocht om de database van het forum in mijn bezit te krijgen en deze op via mijn eigen domein http://www.thailandforum.nl te gaan hosten. Inmiddels staat daar al geruime tijd het forumprogramma klaar met de noodzakelijke beveiligingen. Ook heb ik 27 juli jongstleden de schriftelijke bevestiging van de voormalig eigenaar gekregen dat ik per ommegaande de database zou ontvangen. Deze heb ik tot op de dag van vandaag niet in mijn bezit.

Sinds eind vorige maand is er een nieuwe eigenaar van xsBB. Deze nieuwe eigenaar heeft nog helemaal niets aan de huidige problemen gedaan welke er bij xsBB heersen. Er zijn fora met veel grotere problemen dan het bij ons relatief kleine inlogprobleem.

De keuze is door mij gemaakt om het complete forum in eigen beheer te gaan doen op eigen domein met als risico verlies van google ranking en verlies van leden maar wel om een betere stabiliteit van het programma te garanderen. Gezien het huidige beheer bij xsBB, de huidige ontwikkelingen en toekomstplannen zie ik alleen maar meer redenen om deze verhuizing door te zetten.

Als ik heel eerlijk ben vind ik het persoonlijk schandalig dat er wekenlang vanuit het beheer geen support wordt gegeven of dat er oplossingsgericht wordt gehandeld.

Omdat ik vanuit dit forum de spreekbuis moet zijn vanuit het netwerkbeheer bied ik nogmaals mijn excuses aan dat deze problemen zo lang duren.

Met vriendelijke groet,

Chang

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: opnieuw aanloggen

#18 Bericht door driver » woensdag 18 augustus 2010, 19:07

prajak schreef:Meebetalen aan een goed forum is ook voor mij geen probleem maar dan wel met inspraak.

En dit is een goed forum, beter dan veel andere NL-talige klubs. Er zit veel pulp bij met grootsmoelen en reklame. Hier heb je toegelaten reklame/sponsoring en helaas ook vuilbekken maar die worden netjes kort gehouden. In andere forums zitten wel ratten die de zaak verzieken en moderators die te slap zijn om in te grijpen. Of moderators die zelf verziekt zijn.

Inspraak; dat kan een leden-commissie zijn die meedenkt over verbetering van het forum. Over het openen van nieuwe items. Over de opmaak van de pagina. Over de grootte van het lettertype (zeg ik met een plus 4 op mijn fok...). Over van alles dus.

Maar dit heb ik al eerder gezegd.
Kan me hier wel in vinden en ook wel wat de inspraak betreft als dat op bescheiden manier zou zijn niks mee denk ik zoals jij aangeeft.

Dit Forum vindt ik zelf ook prima , af en toe aardige meningsverschillen tussen diverse personen waar ik overigens net zo hard aan mee doe soms maar wel met de bedoeling fair en open te strijden ook al komt het soms misschien wat hard over.

Chang,s reactie lezende haal ik eruit dat hij het nu alleen wil oppakken ? of ook met Patriot ? dus als hij tegen problemen aanloopt ook qua betaling etc dan meldt ie het maar is mijn idee.

mvg driver

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Re: opnieuw aanloggen

#19 Bericht door Chang » woensdag 18 augustus 2010, 19:27

driver schreef:Chang,s reactie lezende haal ik eruit dat hij het nu alleen wil oppakken ? of ook met Patriot ? dus als hij tegen problemen aanloopt ook qua betaling etc dan meldt ie het maar is mijn idee.
Beste Driver,

Je begrijpt het goed dat ik het alleen wil gaan oppakken. In principe zal er in eerste instantie niets veranderen behalve inloggen op het domein http://www.thailandforum.nl in plaats van http://thailand.xsbb.nl en dat de huidige problemen tot een definitief verleden gaan behoren. Dit heeft bij mij op dit moment de hoogste prioriteit.

Op het moment dat het forum is verhuisd zal in de eerste weken hard gewerkt moeten worden om eventuele opstartproblemen op te lossen. Daarna ontstaat er ook meer flexibiliteit in het forum en invulling van webruimte, dit zou in derde instantie opgepakt kunnen worden, hier zou wellicht een commissie in het leven geroepen kunnen worden van een aantal leden zowel woonachtig in Thailand als in Nederland. Toezeggingen en de eventuele invulling kan en wil ik op dit moment nog niet ingaan.

Met vriendelijke groet,

Chang

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: opnieuw aanloggen

#20 Bericht door driver » woensdag 18 augustus 2010, 21:00

Chang schreef:
driver schreef:Chang,s reactie lezende haal ik eruit dat hij het nu alleen wil oppakken ? of ook met Patriot ? dus als hij tegen problemen aanloopt ook qua betaling etc dan meldt ie het maar is mijn idee.
Beste Driver,

Je begrijpt het goed dat ik het alleen wil gaan oppakken. In principe zal er in eerste instantie niets veranderen behalve inloggen op het domein http://www.thailandforum.nl in plaats van http://thailand.xsbb.nl en dat de huidige problemen tot een definitief verleden gaan behoren. Dit heeft bij mij op dit moment de hoogste prioriteit.

Op het moment dat het forum is verhuisd zal in de eerste weken hard gewerkt moeten worden om eventuele opstartproblemen op te lossen. Daarna ontstaat er ook meer flexibiliteit in het forum en invulling van webruimte, dit zou in derde instantie opgepakt kunnen worden, hier zou wellicht een commissie in het leven geroepen kunnen worden van een aantal leden zowel woonachtig in Thailand als in Nederland. Toezeggingen en de eventuele invulling kan en wil ik op dit moment nog niet ingaan.

Met vriendelijke groet,

Chang
Duidelijk verhaal Chang en onthou : Alles komt goed !

mvg driver

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: opnieuw aanloggen

#21 Bericht door JohanS » donderdag 19 augustus 2010, 07:28

[/quote]
Chang...volgens mij kan iedereen hier op dit Forum gratis en voor niets meelezen,posten etc dus dan ben ik altijd heel duidelijk : niet zeuren maar ongemakken voor lief nemen.

Ik vindt het ook ietswat lastig om telkens weer in te moeten loggen maar maak er absoluut geen probleem van.

Verontschuldigingen vanaf jouw kant zijn m.i niet nodig want meer als je best doen kun jij tenslotte ook niet.

Verder heb ik er ook geen kijk op wat dit Forum kost qua opzet en of hier sponsoren borg voor staan of dat jij het allemaal zelf moet dokken ?


Omdat ik hier toch met enige regelmaat zit wil ik dus indien nodig wel sponseren .
Voor niks gaat zelfs de zon tegenwoordig niet meer op toch ?
Neem in geval van een gewenste sponsering dan even contact met me op aub.

mvg driver[/quote]

Je zegt het zelf, niets is voor niets. Indien een software bedrijf een gratis service geeft zit er steeds iets achter waar ze wel geld aanverdienen; reclame ..., een betere software versie die je wel moet betalen enz.
Dus de 'gratis' zijn dus op de een of andere manier natuurlijk wel betaald, het is maar hoe je het bekijkt.
Dus voor dit soort van service mag je ook een goed werkend forum krijgen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: opnieuw aanloggen

#22 Bericht door driver » donderdag 19 augustus 2010, 20:24

JohanS schreef:
Chang...volgens mij kan iedereen hier op dit Forum gratis en voor niets meelezen,posten etc dus dan ben ik altijd heel duidelijk : niet zeuren maar ongemakken voor lief nemen.

Ik vindt het ook ietswat lastig om telkens weer in te moeten loggen maar maak er absoluut geen probleem van.

Verontschuldigingen vanaf jouw kant zijn m.i niet nodig want meer als je best doen kun jij tenslotte ook niet.

Verder heb ik er ook geen kijk op wat dit Forum kost qua opzet en of hier sponsoren borg voor staan of dat jij het allemaal zelf moet dokken ?


Omdat ik hier toch met enige regelmaat zit wil ik dus indien nodig wel sponseren .
Voor niks gaat zelfs de zon tegenwoordig niet meer op toch ?
Neem in geval van een gewenste sponsering dan even contact met me op aub.

mvg driver[/quote]

Je zegt het zelf, niets is voor niets. Indien een software bedrijf een gratis service geeft zit er steeds iets achter waar ze wel geld aanverdienen; reclame ..., een betere software versie die je wel moet betalen enz.
Dus de 'gratis' zijn dus op de een of andere manier natuurlijk wel betaald, het is maar hoe je het bekijkt.
Dus voor dit soort van service mag je ook een goed werkend forum krijgen.[/quote]

............................................................................................................................
Ik weet niet hoe dat zit met dit forum wat betreft een software bedrijf...gratis service enzovoort.

En of ze nu wel of niet moeten zorgen voor een goed werkend forum weet ik ook niet maar wat ik wel weet is dat ik hier gratis kan meedoen dus mij hoor je niet mauwen als er iets niet goed functioneert zoals nu het in loggen .

mvg driver

patriot
Moderator
Moderator
Berichten: 106
Lid geworden op: maandag 22 januari 2007, 17:52

Re: opnieuw aanloggen

#23 Bericht door patriot » vrijdag 20 augustus 2010, 12:29

Het schijnt dat de inlog problemen opgelost zijn .

Patriot .
Op dit http://www.thailandforum.nl forum staat ook heel veel info.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: opnieuw aanloggen

#24 Bericht door Mart » vrijdag 20 augustus 2010, 12:45

patriot schreef:Het schijnt dat de inlog problemen opgelost zijn .

Patriot .
Bij al sinds gisteren :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: opnieuw aanloggen

#25 Bericht door carpediem » vrijdag 20 augustus 2010, 12:54

bij mij ook en heb nu veel tijd over :lol:
pluk de dag (carpediem)

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: opnieuw aanloggen

#26 Bericht door dutch » vrijdag 20 augustus 2010, 13:07

Kijk eens aan en bij mij zit het nu ook weer goed ! :mrgreen:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: opnieuw aanloggen

#27 Bericht door jomel17 » vrijdag 20 augustus 2010, 13:36

Ik moest de eerste keer vandaag ook nog inloggen,nu ik voor de tweede keer binnenkom hoeft dat niet meer..... :o
หลงรัก

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: opnieuw aanloggen

#28 Bericht door Duiker » vrijdag 20 augustus 2010, 21:00

Yep, het werkt weer. Als vanouds. Tnx.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: opnieuw aanloggen

#29 Bericht door driver » vrijdag 20 augustus 2010, 22:35

Zelfs in Ede werkt het weer ...ik zal het gaan missen dat tig keer opnieuw inloggen :mrgreen:

mvg driver

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: opnieuw aanloggen

#30 Bericht door JohanS » zaterdag 21 augustus 2010, 06:29

Ja ja ook bij mij is het terug in orde. :D

Gesloten

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”