garant staan voor thaise

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
LoveThai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 03 december 2009, 14:44

garant staan voor thaise

#1 Bericht door LoveThai » zondag 04 juli 2010, 12:54

Sawasdeekap iedereen. Ik ben samen met mijn vriendin bezig om haar aan een vakantie visum te helpen. Nou weet ik dat er behoorlijk 'lastig' gedaan kan worden door mensen van de ambassade, de eerste poging werd afgewezen omdat men toch nog een keer zekerheid wil dat ik garant kan staan. Nu heb ik weer allerlei papieren opgestuurd maar ik vernam al eerder via mijn vriendin dat zij moet kunnen aantonen dat zij genoeg financiele middelen heeft om, mocht zij hier in Nederland op wat voor manier dan ook in problemen komen, zichzelf kan 'redden' Note: Ik ben degeen die haar uitnodigd en alles voor haar betaal. Is er bij iemand bekend om wat voor een bedrag er gesproken wordt voor deze extra garantstelling en of dit sowiezo gedaan wordt? Kap khun kap! Kennis maakt macht

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: garant staan voor thaise

#2 Bericht door Khon Neua » zondag 04 juli 2010, 16:20

waarom stond je in eerste instantie niet garant ?

Marien
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: donderdag 11 juni 2009, 21:26

Re: garant staan voor thaise

#3 Bericht door Marien » zondag 04 juli 2010, 20:12

Alles wat je weten moet over toeristenvisum en garant staan, staat op de site van de Ned. ambassade in Bangkok. En ook op buitenlandsepartner.nl.

Grts,

Marien

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: garant staan voor thaise

#4 Bericht door Jim » zondag 04 juli 2010, 20:29

LoveThai schreef:maar ik vernam al eerder via mijn vriendin dat zij moet kunnen aantonen dat zij genoeg financiele middelen heeft om, mocht zij hier in Nederland op wat voor manier dan ook in problemen komen, zichzelf kan 'redden' Note: Ik ben degeen die haar uitnodigd en alles voor haar betaal. Is er bij iemand bekend om wat voor een bedrag er gesproken wordt voor deze extra garantstelling en of dit sowiezo gedaan wordt? Kap khun kap! Kennis maakt macht
je moet een garantverklaring gaan tekenen bij je gemeentehuis en die naar haar op sturen.
dat is voldoende.
je hoeft haar dus geen geld te sturen.
je moet wel minimumloon hebben en een jaarcontact.

ze hoeft zich nooit 'te redden' in nederland omdat ze geen verblijfsrecht heeft.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: garant staan voor thaise

#5 Bericht door Khon Neua » zondag 04 juli 2010, 20:36

Als je niet garant staat moet je vriendin 34 euro per dag dat ze in nederland verblijft hebben . Dit moet ze bewijzen dmv bank statments. Vaak word een visa de eerste keer afgewezen. ? Maar meestal op vestigingsgevaar.

Andaman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 57
Lid geworden op: zaterdag 20 januari 2007, 09:14

Re: garant staan voor thaise

#6 Bericht door Andaman » maandag 05 juli 2010, 10:43

Je moet niet echt garant te staan want ze is verplicht om een ziekte-reis-verzekering af te sluiten en ze moet een retourticket tonen bij overhandiging van het visum.
Je bent wel verantwoordelijk wanneer ze niet terugkeert en je draait wel op voor de repatriëringskosten wanneer ze niet uit zichzelf terugreist .

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: garant staan voor thaise

#7 Bericht door Wereldvreemd » maandag 05 juli 2010, 11:50

LoveThai schreef:Sawasdeekap iedereen. Ik ben samen met mijn vriendin bezig om haar aan een vakantie visum te helpen. Nou weet ik dat er behoorlijk 'lastig' gedaan kan worden door mensen van de ambassade, de eerste poging werd afgewezen omdat men toch nog een keer zekerheid wil dat ik garant kan staan. Nu heb ik weer allerlei papieren opgestuurd maar ik vernam al eerder via mijn vriendin dat zij moet kunnen aantonen dat zij genoeg financiele middelen heeft om, mocht zij hier in Nederland op wat voor manier dan ook in problemen komen, zichzelf kan 'redden' Note: Ik ben degeen die haar uitnodigd en alles voor haar betaal. Is er bij iemand bekend om wat voor een bedrag er gesproken wordt voor deze extra garantstelling en of dit sowiezo gedaan wordt? Kap khun kap! Kennis maakt macht
Garantstelling mogelijk bij minimaal € 1299,04 NETTO inkomsten per maand: Garantstelling, Stichting Buitenlandse Partner (externe link)

Je vriendin hoeft geen geld te hebben om zich te "redden" als jij garant staat. Het is namelijk of de Thai kan zichzelf redden of terugvallen op de garantsteller. Het papier wat je bij de gemeente kunt ophalen is leuk, maar beter is om zelf een brief te schrijven/typen. Hierin verklaar je vervolgens dat jij garant staat voor de eventuele kosten die jouw vriendin heeft. Aanvullend verklaar je dat jij garandeert haar naar het vliegveld te brengen om zo een tijdige terugreis te garanderen.

Als ik jou was, zou ik nog eens goed op internet en dan met name op buitenlandsepartner.nl snuffelen. Als ik je vraag zo lees, dan komt het op mij over dat je snel antwoorden wilt, maar niet de tijd neemt om je in te lezen. Dit onderwerp is namelijk veel besproken in het topic Visa Nederland en dat had je kunnen vinden als je de tijd genomen had.
- -

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: garant staan voor thaise

#8 Bericht door driver » donderdag 08 juli 2010, 09:09

Wereldvreemd schreef:
LoveThai schreef:Sawasdeekap iedereen. Ik ben samen met mijn vriendin bezig om haar aan een vakantie visum te helpen. Nou weet ik dat er behoorlijk 'lastig' gedaan kan worden door mensen van de ambassade, de eerste poging werd afgewezen omdat men toch nog een keer zekerheid wil dat ik garant kan staan. Nu heb ik weer allerlei papieren opgestuurd maar ik vernam al eerder via mijn vriendin dat zij moet kunnen aantonen dat zij genoeg financiele middelen heeft om, mocht zij hier in Nederland op wat voor manier dan ook in problemen komen, zichzelf kan 'redden' Note: Ik ben degeen die haar uitnodigd en alles voor haar betaal. Is er bij iemand bekend om wat voor een bedrag er gesproken wordt voor deze extra garantstelling en of dit sowiezo gedaan wordt? Kap khun kap! Kennis maakt macht
Garantstelling mogelijk bij minimaal € 1299,04 NETTO inkomsten per maand: Garantstelling, Stichting Buitenlandse Partner (externe link)

Je vriendin hoeft geen geld te hebben om zich te "redden" als jij garant staat. Het is namelijk of de Thai kan zichzelf redden of terugvallen op de garantsteller. Het papier wat je bij de gemeente kunt ophalen is leuk, maar beter is om zelf een brief te schrijven/typen. Hierin verklaar je vervolgens dat jij garant staat voor de eventuele kosten die jouw vriendin heeft. Aanvullend verklaar je dat jij garandeert haar naar het vliegveld te brengen om zo een tijdige terugreis te garanderen.

Als ik jou was, zou ik nog eens goed op internet en dan met name op buitenlandsepartner.nl snuffelen. Als ik je vraag zo lees, dan komt het op mij over dat je snel antwoorden wilt, maar niet de tijd neemt om je in te lezen. Dit onderwerp is namelijk veel besproken in het topic Visa Nederland en dat had je kunnen vinden als je de tijd genomen had.
wat het inkomen betreft heb ik begrepen dat iemand met bijv. een WAO uitkering niet aan bovenstaand inkomen hoeft te voldoen of dat nu nog zo is weet ik niet.

Wat dat ...snuffelen betreft : niet iedereen weet op internet de weg te vinden en niet iedereen heeft de tijd om zich suf te zoeken of te lezen om iets te vinden over een bepaald onderwerp.

snel antwoorden krijgen zoals jij het omschrijft is m.i niks mis mee zolang anderen ook zo denken om snel en eenvoudig antwoord te geven :mrgreen:

mvg driver vanuit Sung Noen.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: garant staan voor thaise

#9 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 09 juli 2010, 03:21

driver schreef: Wat dat ...snuffelen betreft : niet iedereen weet op internet de weg te vinden en niet iedereen heeft de tijd om zich suf te zoeken of te lezen om iets te vinden over een bepaald onderwerp.

snel antwoorden krijgen zoals jij het omschrijft is m.i niks mis mee zolang anderen ook zo denken om snel en eenvoudig antwoord te geven :mrgreen:

mvg driver vanuit Sung Noen.
Laat onverlet dat je zelf ook je licht op zal moeten steken via internet en/of bij officiele instanties omdat, hoe goed bedoeld ook, onjuiste of gedeeltelijk onjuiste info kan worden verstrekt waarop jij je weer baseert en dan ga je de boot in.
Live your dream, don't dream your life.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: garant staan voor thaise

#10 Bericht door driver » vrijdag 09 juli 2010, 06:29

Wouter_Udon schreef:
driver schreef: Wat dat ...snuffelen betreft : niet iedereen weet op internet de weg te vinden en niet iedereen heeft de tijd om zich suf te zoeken of te lezen om iets te vinden over een bepaald onderwerp.

snel antwoorden krijgen zoals jij het omschrijft is m.i niks mis mee zolang anderen ook zo denken om snel en eenvoudig antwoord te geven :mrgreen:

mvg driver vanuit Sung Noen.
Laat onverlet dat je zelf ook je licht op zal moeten steken via internet en/of bij officiele instanties omdat, hoe goed bedoeld ook, onjuiste of gedeeltelijk onjuiste info kan worden verstrekt waarop jij je weer baseert en dan ga je de boot in.
klopt, maar vaak is info via de officele weg zo moeilijk begrijpbaar dat ik het persoonlijk liever eerst bijv. hier vraag en daarna de tips ga volgen die hier dan worden gegeven.

mvg driver

T1m
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zaterdag 29 januari 2011, 15:57
Locatie: Dordrecht

Re: garant staan voor thaise

#11 Bericht door T1m » zondag 30 januari 2011, 16:32

Hallo allemaal,

Ik ben dus met hetzelfde bezig en hoop mijn vriendin 22 maart mee terug te kunnen nemen naar Nederland voor ongeveer 1,5 maand. Ik heb reeds het formulier voor garantstelling en logiesverstrekking gehaald bij de gemeente en ingevuld, nu alleen nog mijn handtekening laten legaliseren en het formulier kan naar haar worden opgestuurd.

Alleen maak ik me zorgen of dit wel in goede orde bij haar aankomt. Zal ik het aangetekend moeten doen om hier zeker van te zijn? Graag lees ik jullie ervaringen :)

Gr. Tim

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: garant staan voor thaise

#12 Bericht door prajak » zondag 30 januari 2011, 16:41

Tim, als jouw dame woont in een grote stad dan komt een aangetekende brief gewoon aan. Woont ze ergens ver in de rimboe dan is een EMS veel beter, die wordt met voorrang behandeld. En altijd bestaat de kans in dit land dat post niet aankomt. Je kunt de zaak safer maken door haar adres groot in het Thais te typen. Ja, behalve "Thailand" dan....

T1m
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zaterdag 29 januari 2011, 15:57
Locatie: Dordrecht

Re: garant staan voor thaise

#13 Bericht door T1m » zondag 30 januari 2011, 17:04

Dank Prajak!

Sja, ze woont wel in een grote stad. Zeg maar die bekende badplaats waarvan de naam begint met een P. 8-)
Haar hometown (en waar ze ingeschreven staat) is Udon Thani, dat adres heb ik ook gebruikt op het formulier (leek me wel zo slim).

Adres ook in het Thais vermelden was ik inderdaad al van plan.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: garant staan voor thaise

#14 Bericht door Ervee71 » zondag 30 januari 2011, 17:27

Ik heb beide keren het adres in het Thaise en "Nederlands" op de envelop gezet.
Beide keren aangetekend verzonden en beide keren is de post aangekomen. De eerste keer een paar dagen eerder dan de 2de keer, maar toch...
GETROUWD OP 24-08-2011

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: garant staan voor thaise

#15 Bericht door prajak » maandag 31 januari 2011, 00:41

Het hangt er van af waar je woont in TH. Ik krijg twee keer per week post; is de postbode ziek dan kan het lang duren voordat ik iets krijg. Aangetekende post komt dan ook niet. In zo'n geval (meestal weet ik het als er aangetekende post komt) ga ik maar eens kijken op het postkantoor....

EMS post is een andere afdeling en die komt dan wel; is een aparte bode.

Woensdag in BKK verzonden EMS post naar een achteraf gat in Loei was zaterdag nog niet daar. Het werkt niet overal even snel.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”