Nederlandse televisie in Thailand op computer of televisie

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Singtoo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: dinsdag 28 oktober 2008, 18:43
Locatie: Dordrecht / Chachoengsao

Nederlandse televisie in Thailand op computer of televisie

#1 Bericht door Singtoo » dinsdag 29 juni 2010, 15:20

Net gevonden bij mij werkte het nu vanavond nog niet.
Morgen weer eens proberen,

Nederlandse televisie in Thailand op uw computer of televisietoestel via http://www.uitzendinggemist.asia

Nederlandse televisie kijken via internet in Thailand op uw computer of televisietoestel was tot op heden niet mogelijk omdat de internetsnelheid in Thailand te traag is. Het beeld hapert constant en downloaden van programma's neemt heel veel tijd in beslag.
Echter, http://www.UitzendingGemist.Asia heeft de oplossing voor u gevonden !!!! Wij maken het mogelijk dat u uw favoriete Nederlandse televisie programma's toch kunt bekijken in Thailand zonder haperen en bufferen en met optimale beeld kwaliteit.

Nederlandse Televisie in Thailand - Kijk elke dag het RTL-Nieuws

Onze service is in ontwikkeling. In juni 2010 zijn wij begonnen met het gratis aanbieden van het RTL-nieuws via ons netwerk in Thailand. In de beta periode is het RTL-nieuws gratis via deze website te bekijken in optimale kwaliteit. Elke dag vanaf 09.00 uur s'ochtends kunt u de meest recente uitzending van het RTL-nieuws bekijken door op deze link te klikken.
http://www.uitzendinggemist.asia/RTL-Nieuws
Ignorante portam, non ventus suus / Als je niet weet naar welke haven je wilt, is geen enkele wind gunstig.

Thaicoen
Expat
Expat
Berichten: 72
Lid geworden op: zondag 02 september 2007, 12:44
Locatie: Pattaya/Koh Chang

Re: Nederlandse televisie in Thailand op computer of televisie

#2 Bericht door Thaicoen » dinsdag 29 juni 2010, 16:09

Super! wat gaat het kosten??

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nederlandse televisie in Thailand op computer of televisie

#3 Bericht door prajak » dinsdag 29 juni 2010, 17:23

Wat ik lees is dat er RTL nieuws te zien is. Geen andere programma's. En als je niet ieder uur gaat kijken halen de pagina's van de NL kranten dat wel in. De krant met de V geeft gratis nieuws-alerts in mijn email.

Het is verder alleen zinvol als je high speed internet hebt. In de periferie heb je dat niet. Ik hoef er niet aan te denken. Vandaag weer 5 uur geen internet omdat ergens een steunserver uit de lucht ging in buurtschap Verwegdorp waar ik woon.

Dan kan ik ook nog van 08 tot 17 uur geen stroom hebben en dus ook geen vaste telefoonlijn en daar gaat mijn abonnement.

Ik vraag me tot slot af of ik dat laatste nieuws wel "direct" wil horen. Ik ben met pensioen.
Nieuws zie ik wel in de krant de volgende dag en op BVN, een 12 uur later.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Nederlandse televisie in Thailand op computer of televisie

#4 Bericht door printen44 » dinsdag 29 juni 2010, 18:43

Ik klikte die site van RTL aan. Ik heb wel super high speed, maar de site van RTL is erg langzaam. De video bleef bufferen, terwijl ik normaal bij YouTube e.d. geen last van heb.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nederlandse televisie in Thailand op computer of televisie

#5 Bericht door prajak » woensdag 30 juni 2010, 00:40

Printen, wat vind je superhigh speed ? Het is nu vroeg in de morgen en ik heb...

download 3,97 Mbps
upload 0,23 Mbps
ping 84 ms

Maar in het weekend als al die koters online spellen doen heb ik minder.....

travelalone
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: donderdag 03 januari 2008, 15:42
Locatie: Chiang Mai

Re: Nederlandse televisie in Thailand op computer of televisie

#6 Bericht door travelalone » woensdag 30 juni 2010, 02:54

Bij mij in Chiang Mai werkt de site uitz.gem.asia prima. Maar er zit volgens mij een addertje onder het gras.
Tot een week geleden kon ik vioranje gewoon kijken via RTL uitzendinggemist. Tot dat vioranje beschikbaar kwam via uitz.gem.asia. Als ik nu wil kijken dan krijg ik op mijn scherm te zien 'deze uitzending is niet beschikbaar in Thailand'. M.a.w. je kan deze uitzending alleen nog zien via uitz.gem.asia omdat de exploitant hier afspraken over heeft gemaakt met RTL.
Als dus straks de programma's op asia niet meer gratis zijn maar je verplicht bent om een abonnement te nemen dan moet je dus gaan betalen voor programma's die nu gewoon voor iedereen over de hele wereld gratis te zien zijn.
Woon je in Afrika dan kan je via uitzenggemist(NL) gratis kijken. Woon je in Thailand dan moet je sowieso betalen.
Ik heb de exploitant hierover een email gestuurd, maar tot op heden geen antwoord gekregen.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Nederlandse televisie in Thailand op computer of televisie

#7 Bericht door printen44 » woensdag 30 juni 2010, 05:57

prajak schreef:Printen, wat vind je superhigh speed ? Het is nu vroeg in de morgen en ik heb...

download 3,97 Mbps
upload 0,23 Mbps
ping 84 ms

Maar in het weekend als al die koters online spellen doen heb ik minder.....
Ik woon echt in de rimboe, even verder is het dichtgeplakt met kranten. :D

Ik had eerst "basic" internet van CAT-Telecom. ADSL dus. Maximum internetsnelheid 20 kb/sec. Na een jaar was ik het zat en vroeg "super high speed internet" van CAT-Telecom aan. Die ging eerst meten en ik kwam precies in de juiste afstand van kastje naar mijn huis, 3.2 km. Er werd een speciale lijn tussen dat kastje, het is bij het kantoortje van CAT-Telecom in Ngao naar mijn huis. Tevens werd een een aardleiding aangelegd met een andere modem. Ik heb nu 250kb/sec. In Europa lacht men erom, maar hier is dat supersnel. Officieel heb ik 1.8MB/sec, maar dat krijg ik alleen als ik als eenling in Thailand op internet zit. :)

Het kost wel een paar bahtjes. 2500 baht per maand. Ik krijg wel elke mand 10% korting en de afgelopen twee jaar kreeg ik een maand gratis.

Nadat ik twee jaar geleden een "boze" brief aan "The director of Customer Service" van CAT-Telecom in Bangkok had geschreven, werd alles uit de kast gehaald, nieuw apparatuur in het kantoortje, nieuwe draad naar mijn huis enz. Nu heb ik niets te klagen. Vrijwel altijd internet, 24 uur per dag. Heel weinig storingen en een film van 300MB downloaden is in 20 minuten gepiept.

IK heb wel een snelle computer met een dual processor en een groot werkgeheugen. Tevens is op de processor een koeling geplaatst. Het werkt prima.

Vandaag om 12.00 uur: Download 1.49 MB/sec Upload: 1.71 MB/sec Ping: 43

Download MP3 file (5MB) 27 sec.
Download Video clip (35 MB) 3 minuten
Download film (800MB) 72 minuten.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Nederlandse televisie in Thailand op computer of televisie

#8 Bericht door Sert » woensdag 30 juni 2010, 11:22

Het is alweer klaar met de test periode. Als het betaald kijken wordt, dan hopelijk ook een mogelijkheid om in baht te betalen, in Thailand. De service draait tenslotte in Thailand en is bedoeld voor Thailand.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Nederlandse televisie in Thailand op computer of televisie

#9 Bericht door Harm » woensdag 30 juni 2010, 18:32

[Quote]
Het is verder alleen zinvol als je high speed internet hebt. In de periferie heb je dat niet. Ik hoef er niet aan te denken. Vandaag weer 5 uur geen internet omdat ergens een steunserver uit de lucht ging in buurtschap Verwegdorp waar ik woon.

Dan kan ik ook nog van 08 tot 17 uur geen stroom hebben en dus ook geen vaste telefoonlijn en daar gaat mijn abonnement.

[Unquote]


Was dat niet de charme van het buiten de grote stad wonen idee? :o :o
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Nederlandse televisie in Thailand op computer of televisie

#10 Bericht door Jim » woensdag 30 juni 2010, 21:05

er is geen charme in geen internet :geek:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11625
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nederlandse televisie in Thailand op computer of televisie

#11 Bericht door jumbo » donderdag 01 juli 2010, 03:18

Wat is die hang naar Nederlandse (herhaal) televisie eigenlijk, de eerste de beste internet krant heeft de informatie al niet meer op de voorpagina staan tegen de tijd dat je naar de hikkende en vervormde beelden zit te kijken van zichzelf blamerend polilticus....
Als je het Nederlandse gevoel op de TV mis koop dan wat DVD's van Sesamstraat, heeft je meissie ook nog wat aan.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Nederlandse televisie in Thailand op computer of televisie

#12 Bericht door Gardensafari » maandag 19 juli 2010, 21:16

jumbo schreef:Wat is die hang naar Nederlandse (herhaal) televisie eigenlijk, de eerste de beste internet krant heeft de informatie al niet meer op de voorpagina staan tegen de tijd dat je naar de hikkende en vervormde beelden zit te kijken van zichzelf blamerend polilticus....
Als je het Nederlandse gevoel op de TV mis koop dan wat DVD's van Sesamstraat, heeft je meissie ook nog wat aan.
Teletubbies zijn nog beter. Gaat ook zo langzaam, dat je het bufferen gewoon kunt overslaan ;) :D :D ;)
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Nederlandse televisie in Thailand op computer of televisie

#13 Bericht door unforgiven » zondag 08 augustus 2010, 09:12

Wie wil er in hemelsnaam die Nederlandse troep in Thailand op tv zien........ :evil:
There is only one road in life, the hard road.....

taam
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 197
Lid geworden op: zondag 18 april 2010, 13:23
Locatie: Pathumthannee

Re: Nederlandse televisie in Thailand op computer of televisie

#14 Bericht door taam » zondag 08 augustus 2010, 10:26

Als je het nieuws van Nederland wilt volgen, dan klik je toch even Nederlandse teletekst aan elke dag.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Nederlandse televisie in Thailand op computer of televisie

#15 Bericht door Duiker » zondag 08 augustus 2010, 11:54

Op dit forum lees ik een hoop commentaar over nederland. Dan woon je eindelijk in thailand, en wat doe je dan? Toch weer nederlandse tv kijken....zucht. :?:
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”