Traag

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Gesloten
Bericht
Auteur
Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Re: Traag

#16 Bericht door Chang » vrijdag 11 juni 2010, 15:11

Gisteren is er een serveruitval geweest waardoor het forum een periode onbereikbaar was en daarna langere tijd traag. Gisteren rond 14.00 uur Nederlandse tijd was dit serverprobleem verholpen.

Helaas heeft door tot nu toe nog onbekende reden dit geleid dat lange tijd na deze storing het forum traag is gebleven, met als dieptepunt gisterenavond laat waarbij het openen van een pagina kon oplopen tot ruim 2 minuten.

Er wordt door het systeembeheer naarstig gezocht wat de oorzaak van de regelmatig huidige traagheid is en er wordt geprobeerd dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor dit ongemak.

Met vriendelijke groet,

Chang

Hans
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 579
Lid geworden op: maandag 21 februari 2005, 15:41
Locatie: Bakel

Re: Traag

#17 Bericht door Hans » vrijdag 11 juni 2010, 19:56

Chang ,Nee onze excuses voor het gezeur met en lach .


Maar je ziet wel de forumleden komen toch wel en dit was een geval van overmacht.

Ga zo door met het goede werk voor het thailand forum.

Veel respect voor je.

:| :| :|
Vragen staat vrij,maar een goed antwoord is wat anders.

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Re: Traag

#18 Bericht door Chang » zaterdag 12 juni 2010, 16:45

Helaas komt er op dit moment een foutmelding in de mysql database. Dit resulteert in een foutmelding op het scherm. Deze fout staat wellicht in verband met de wisselende snelheid van het forum en haperende zoekfunctie.

Het systeembeheer van xsbb is op zoek naar de fout in het systeem en probeert dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

Na verversen van de pagina (functietoets F5) laadt de pagina gewoon.

Onze excuses voor dit ongemak.

Met vriendelijke groet,

Chang

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Traag

#19 Bericht door Wouter_Udon » maandag 14 juni 2010, 09:07

Sinds het laatste bericht van Chang afgelopen zaterdag middag is het TF niet meer te benaderen geweest tot vanmorgen.
Het is jammer dat het xsBB platform niet zo stabiel is, want gemiddeld 1x per jaar is er een dusdanige storing dat we voor kortere of langere tijd niet meer op het forum kunnen.
En natuurlijk kan Chang daar niets aan doen, die zat zich waarschijnlijk ook te verbijten dat het forum niet bereikbaar was.
Misschien is het te overwegen om het forum zelfstandig te gaan draaien.
Daar zijn wel kosten aan verbonden maar ik zou wel bereid zijn om daar een bepaald bedrag per jaar aan bij te dragen.
Live your dream, don't dream your life.

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Re: Traag

#20 Bericht door Chang » maandag 14 juni 2010, 09:16

Sinds vrijdagavond is het forum plat gegaan. Compleet xsbb was onbereikbaar. Vanmorgen is er een speciale module door het systeembeheer geplaatst waarmee ze hopen dat het probleem is verholpen.

Inderdaad heb ik het hele weekend mij zitten verbijten in de wetenschap dat ze vrijdagavond nog bezig waren. Helaas komt een grote storing ongeveer 1 keer per 1 a 2 jaar voor, en altijd in het weekend. Dit kan een overweging zijn om het forum in de toekomst zelfstandig te laten draaien.

Mijn excuses voor de storing waardoor het forum het hele weekend onbereikbaar is geweest.

Met vriendelijke groet,

Chang

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Traag

#21 Bericht door Ben » maandag 14 juni 2010, 09:17

Wouter_Udon schreef:Sinds het laatste bericht van Chang afgelopen zaterdag middag is het TF niet meer te benaderen geweest tot vanmorgen.
Het is jammer dat het xsBB platform niet zo stabiel is, want gemiddeld 1x per jaar is er een dusdanige storing dat we voor kortere of langere tijd niet meer op het forum kunnen.
En natuurlijk kan Chang daar niets aan doen, die zat zich waarschijnlijk ook te verbijten dat het forum niet bereikbaar was.
Misschien is het te overwegen om het forum zelfstandig te gaan draaien.
Daar zijn wel kosten aan verbonden maar ik zou wel bereid zijn om daar een bepaald bedrag per jaar aan bij te dragen.

Goed idee Wouter bijna 100.000 berichten incl moppen kan je niet zomaar verloren laten gaan . ;)
Donorleden gezocht :idea:

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Traag

#22 Bericht door Sert » maandag 14 juni 2010, 09:47

ach, alles blijft wel eens een keer hangennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Traag

#23 Bericht door jomel17 » maandag 14 juni 2010, 10:12

Ben ook bereid om een financieele bijdrage te doen als daarmee bereikt kan worden dat ons forum altijd online is . 8-)
หลงรัก

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Traag

#24 Bericht door Wouter_Udon » maandag 14 juni 2010, 11:46

Ben schreef:
Wouter_Udon schreef:Sinds het laatste bericht van Chang afgelopen zaterdag middag is het TF niet meer te benaderen geweest tot vanmorgen.
Het is jammer dat het xsBB platform niet zo stabiel is, want gemiddeld 1x per jaar is er een dusdanige storing dat we voor kortere of langere tijd niet meer op het forum kunnen.
En natuurlijk kan Chang daar niets aan doen, die zat zich waarschijnlijk ook te verbijten dat het forum niet bereikbaar was.
Misschien is het te overwegen om het forum zelfstandig te gaan draaien.
Daar zijn wel kosten aan verbonden maar ik zou wel bereid zijn om daar een bepaald bedrag per jaar aan bij te dragen.

Goed idee Wouter bijna 100.000 berichten incl moppen kan je niet zomaar verloren laten gaan . ;)
Donorleden gezocht :idea:

De een heeft (altijd) goede ideeën zoals ik en de ander overdrijft af en toe een beetje. :mrgreen: :mrgreen:
Live your dream, don't dream your life.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Traag

#25 Bericht door Mart » maandag 14 juni 2010, 14:35

Ben schreef: Donorleden gezocht :idea:
Kom eens met een voorstel ;)
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Traag

#26 Bericht door v@go » maandag 14 juni 2010, 14:45

misschien kun je relevante reclame via banners rondom het forum laten draaien.
Die brengen op druk bezochte fora ook geld in het laadje.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Traag

#27 Bericht door joepattaya » maandag 14 juni 2010, 14:55

Voorlopig heb ik er 10-15 minuten over gedaan van inloggen tot en met het schrijven van dit berichtje.
Ik hoor wel weer wanneer het fatsoenlijk draait.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Re: Traag

#28 Bericht door Chang » maandag 14 juni 2010, 15:46

Helaas kan op dit moment de snelheid nog wisselend zijn. Dit wordt in de gaten gehouden door de helpdesk van xsbb. Hoe lang het gaat duren voor deze fout is hersteld weet ik nog niet omdat het onduidelijk is waar deze wisselende snelheid door ontstaat.

Inmiddels is ook duidelijker waardoor de serveruitval is gekomen: Er was een fout ontstaan waardoor tabellen foute instructie kregen. Daardoor kan dan gedeeltelijk niet gelezen of geschreven worden in MySql. Vrijdag is er door het systeembeheer een noodreparatie uitgevoerd. Helaas werkte deze van korte duur. Het enige wat we te zien kregen was de foutmelding welke we allen dit weekend hebben gezien.

Een genant detail (ik heb het even opgezocht): de vorige storing waardoor het forum niet bereikbaar was viel op 13 juni 2009 en ook in het weekend.

Of we in de toekomst ervoor kiezen om bij xsbb te blijven durf ik niet te zeggen, zeker als door de servers van xsbb het forum niet tot slecht te bereiken blijft.

Chang

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Traag

#29 Bericht door prajak » maandag 14 juni 2010, 16:10

Ik heb nu geen probleem en het is supersnel naar Thaise normen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Traag

#30 Bericht door RuudThai » maandag 14 juni 2010, 16:15

Ach, 't was wel lekker rustig en je hoefde niet tot 10 te tellen als je een snelle reactie wilde plaatsen waar je later spijt van zou krijgen ;) :D :D :D
En ik had nu de tijd om eens wat emailtjes te sturen aan andere forumleden.
Nee, als het een enkele keer is dan voel ik geen behoefte om voorstellen te ondersteunen die erop gericht zijn om met het forum naar elders te verhuizen.

Gesloten

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”