Is er iemand die mij zou kunnen helpen!!

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
T.P.Evers
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 04 mei 2010, 13:05

Is er iemand die mij zou kunnen helpen!!

#1 Bericht door T.P.Evers » donderdag 06 mei 2010, 02:01

Geachte forum leden met een WAO Wajong uitkering hier in Thailand, In 2009 juli ben ik naar Thailand gevloogen naar mijn vrouw, niet voor ik kontakt had gehad met het UWV alles uit geleg was goedgekeurd dus ik naar Thailand. netjes kreeg ik mijn geld elke maand adresse door gegeven waar ik mee bevond. zoals afgesproken met het UWV. in September wordt ik erg ziek naar het ziekenhuis waar ik te horen kreeg uwe linker long is het aan het begeven...rechte daar aan tegen neemt het over alles betaald via mijn uitkering ziekenhuis, medic, ect. ook alles door gegeven aan het UWV in Nederland zouden mee terug bellen telefoon nummer, brief gefax naar mevrouw van dooren alles was in mijn dossier gezet. dan in januari krijg ik een brief op mijn adresse in Thailand met mededeling uwe Wajong uitkering is geschort. reden u heeft ons geen informatie vergeven dus niet gebelt, fax, email, brieven aangetekend op gestuurd alles was niet waar en de brief was adresseerd 2007 oude adresse ook de brief was plus 2600 euro terug betalen teveel uitkering gehad nou weet ik niet meer wat te doen is er iemand die mij zou kunnen helpen :cry: plzz help me!!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Is er iemand die mij zou kunnen helpen!!

#2 Bericht door dutch » donderdag 06 mei 2010, 02:14

T.P.Evers schreef:Geachte forum leden met een WAO Wajong uitkering hier in Thailand, In 2009 juli ben ik naar Thailand gevloogen naar mijn vrouw, niet voor ik kontakt had gehad met het UWV alles uit geleg was goedgekeurd dus ik naar Thailand. netjes kreeg ik mijn geld elke maand adresse door gegeven waar ik mee bevond. zoals afgesproken met het UWV. in September wordt ik erg ziek naar het ziekenhuis waar ik te horen kreeg uwe linker long is het aan het begeven...rechte daar aan tegen neemt het over alles betaald via mijn uitkering ziekenhuis, medic, ect. ook alles door gegeven aan het UWV in Nederland zouden mee terug bellen telefoon nummer, brief gefax naar mevrouw van dooren alles was in mijn dossier gezet. dan in januari krijg ik een brief op mijn adresse in Thailand met mededeling uwe Wajong uitkering is geschort. reden u heeft ons geen informatie vergeven dus niet gebelt, fax, email, brieven aangetekend op gestuurd alles was niet waar en de brief was adresseerd 2007 oude adresse ook de brief was plus 2600 euro terug betalen teveel uitkering gehad nou weet ik niet meer wat te doen is er iemand die mij zou kunnen helpen :cry: plzz help me!!
Ik ben verre van een uitkeringsexpert,maar het gaat m.i. om het vetgedrukte deel.
Hoop dat je daar BEWIJS van hebt en ook van alle andere zaken zoals e-mails/brieven.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Is er iemand die mij zou kunnen helpen!!

#3 Bericht door joepattaya » donderdag 06 mei 2010, 03:35

Zoals Dutch al schrijft, verzamel alle beijwsstukken en ga de strijd aan, te beginnen met Mevrouw van Dooren.

Mocht dat niet snel genoeg resultaat opleveren, schakel de Nationale Ombudsman in.

Kleine tip: Doe je best om alles zo duidelijk mogelijk en chronologisch mogelijk op papier te krijgen. Verwijs in je brief aan UVW/Mevrouw van Dooren naar bijlagen. Misschien kun je het best een copie van je schrijven aan het UVW/Mevrouw van Dooren ook naar de Nationale Ombudsman sturen.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Is er iemand die mij zou kunnen helpen!!

#4 Bericht door prajak » donderdag 06 mei 2010, 04:28

Trieste zaak, vooral jouw gezondheid.

Met het UWV is het slecht kersen eten als je niet alles zwart op wit hebt. Een toestemming te emigreren moet op papier staan, een mondelinge toezegging geldt niet. Ook ambtenaren kunnen iets vergeten. Het advies van Joep is goed; alles chronologisch op papier en wat je zendt doe dat aangetekend en liefst aan jouw kontaktpersoon bij het UWV.

Je hebt ook een brief dat je moet terugbetalen. Staat daarin een termijn om bezwaar aan te tekenen ? Hou die termijn goed in de gaten. Anders heb je helemaal geen rechten meer.

En probeer voor de procedure een corr adres in NL te hebben. Post naar Thailand doet er soms lang over en soms komt het helemaal niet aan. Broer of zus of kind of goede vriend.
Als ze maar heel precies zijn met post en termijnen !

Succes.

kaidon
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 08:07

Re: Is er iemand die mij zou kunnen helpen!!

#5 Bericht door kaidon » donderdag 06 mei 2010, 06:39

Helemaal eens met Prajak.

Heb je heel specifieke uitkeringsvragen dan kan je ook op http://www.internetwerkt.nl kijken of je vraag stellen. Hier komen veel mensen met kennis van zaken.

Over Wajong en buitenland vond ik daar onder andere het volgende bericht:

De Wajong kan niet meegenomen worden naar het buitenland. De uitkering is dus niet exporteerbaar. Dat geldt al sinds 1 januari 1998. Wie vóór die tijd al met behoud van Wajong in het buitenland zat, kan zijn uitkering nog wel houden. Nu stopt de uitkering op de eerste dag van de maand na je vertrek. Pas als je weer in Nederland terugbent, kun je vragen om heropening van je uitkering.



Uitzonderingen
In een aantal situaties kun je je Wajong wél meenemen, wanneer:

- je veel meer kans hebt om passend werk te krijgen in het buitenland;

- je daar een speciale medische behandeling van langere duur nodig hebt;

- je ouders/verzorgers naar het buitenland verhuizen.



Per geval zal UWV moeten bekijken of één van deze uitzonderingen op jou van toepassing is. Kaart de zaak dus zo vroeg mogelijk bij UWV aan.

Sterkte in deze situatie!
the line between wrong and right,
Is the width of a thread from a spider's web

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Is er iemand die mij zou kunnen helpen!!

#6 Bericht door Geert S » vrijdag 07 mei 2010, 00:39

kaidon schreef:
- je veel meer kans hebt om passend werk te krijgen in het buitenland;
Op een lokaal forum hier is een T.P.Evers op zoek naar werk, schrijft ook dat hij al een jaar hier in Thailand is.
Is een beetje een vaag verhaal, geen idee of het dezelfde persoon betrefd.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11625
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Is er iemand die mij zou kunnen helpen!!

#7 Bericht door jumbo » vrijdag 07 mei 2010, 01:54

Geert S schreef:
kaidon schreef:
- je veel meer kans hebt om passend werk te krijgen in het buitenland;
Op een lokaal forum hier is een T.P.Evers op zoek naar werk, schrijft ook dat hij al een jaar hier in Thailand is.
Is een beetje een vaag verhaal, geen idee of het dezelfde persoon betrefd.
niet om het een of ander maar mijn zoon van 11 schrijft en spreekt beter engels....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

T.P.Evers
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 04 mei 2010, 13:05

Re: Is er iemand die mij zou kunnen helpen!!

#8 Bericht door T.P.Evers » vrijdag 07 mei 2010, 03:05

beste geert

sorry maar dat ben ik niet ik heb mijn eigen nergens voor ingeschreven ben alleen bezig met deze forum niet zoekende voor werk zou niet weten hoe heb medic, lucht tanke moet iemand anders zijn.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11625
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Is er iemand die mij zou kunnen helpen!!

#9 Bericht door jumbo » vrijdag 07 mei 2010, 03:12

T.P.Evers schreef:beste geert

sorry maar dat ben ik niet ik heb mijn eigen nergens voor ingeschreven ben alleen bezig met deze forum niet zoekende voor werk zou niet weten hoe heb medic, lucht tanke moet iemand anders zijn.

Wat een toeval

who can help me for work Udon Thani
Is er iemand die mij zou kunnen helpen!!

T.P.Evers
T.P.Evers
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: Is er iemand die mij zou kunnen helpen!!

#10 Bericht door max » vrijdag 07 mei 2010, 11:41

Geert S schreef:Op een lokaal forum hier is een T.P.Evers op zoek naar werk, schrijft ook dat hij al een jaar hier in Thailand is.
Is een beetje een vaag verhaal, geen idee of het dezelfde persoon betrefd.
Dit gaf mij de inspiratie om even op dit persoon te googelen.

Na 5 minuten had ik al 10 tallen literaire bedelberichten verzameld, allemaal afkomstig van ene T.P. Evers, hieronder een paar gelinkt:

http://www.tapu.nl/gratis.php
http://amsterdam.startpagina.nl/prikbor ... damesheren
http://007.startpagina.nl/prikbord/read ... 93,quote=1
http://gratis-zoekertjes.onlinertjes.be ... r-ctp.html
http://help.com/post/197448-who-wanna-h ... -ctp-hotel

Met kort snuffelen op het wereld wijde web naar dit persoon twijfel aan de geloofwaardigheid van de T.P. Evers en lijkt zijn doel om van mensen geld te lenen.

Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Is er iemand die mij zou kunnen helpen!!

#11 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 07 mei 2010, 11:51

max schreef:
Geert S schreef:Op een lokaal forum hier is een T.P.Evers op zoek naar werk, schrijft ook dat hij al een jaar hier in Thailand is.
Is een beetje een vaag verhaal, geen idee of het dezelfde persoon betrefd.
Dit gaf mij de inspiratie om even op dit persoon te googelen.

Na 5 minuten had ik al 10 tallen literaire bedelberichten verzameld, allemaal afkomstig van ene T.P. Evers, hieronder een paar gelinkt:

http://www.tapu.nl/gratis.php
http://amsterdam.startpagina.nl/prikbor ... damesheren
http://007.startpagina.nl/prikbord/read ... 93,quote=1
http://gratis-zoekertjes.onlinertjes.be ... r-ctp.html
http://help.com/post/197448-who-wanna-h ... -ctp-hotel

Met kort snuffelen op het wereld wijde web naar dit persoon twijfel aan de geloofwaardigheid van de T.P. Evers en lijkt zijn doel om van mensen geld te lenen.

Max
Wat je al niet op internet kan terug vinden, fantastisch. Het lijkt op fraude wat deze meneer doet.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Is er iemand die mij zou kunnen helpen!!

#12 Bericht door Geert S » vrijdag 07 mei 2010, 11:53

max schreef: Dit gaf mij de inspiratie om even op dit persoon te googelen.
Klopt, Max, ik had hetzelfde al gedaan en kwam op hetzelfde resultaat, maar wilde niet al te hard gaan slaan om het risico te vermijden dat ik een onschuldige in de problemen zou brengen, dus ik had het nog even niet op het forum geplaatst (je weet maar nooit, kan natuurlijk gebeuren dat er echt meerdere Mr. Evers's in Thailand in de problemen zitten..).

Maar goed, ik ben nog ietsje verder gaan zoeken, en dan wordt het verhaal NOG vreemder, want wat tref ik aan op het Seniorennet forum, geschreven door ene P.C.H. Evers... bijna hetzelfde berichtje maar met nog een paar variaties, want nu wordt hij zelfs met de dood bedreigt en moet dringend terug naar Nederland...

Alleen.... dat berichtje is geplaatst op 10 februari 2008....

Sorry hoor, ik wil heel veel geloven, maar nee, dit wil er bij mij niet meer in, er zijn grenzen...

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: Is er iemand die mij zou kunnen helpen!!

#13 Bericht door max » vrijdag 07 mei 2010, 12:11

Geert S schreef:Klopt, Max, ik had hetzelfde al gedaan en kwam op hetzelfde resultaat, maar wilde niet al te hard gaan slaan om het risico te vermijden dat ik een onschuldige in de problemen zou brengen, dus ik had het nog even niet op het forum geplaatst (je weet maar nooit, kan natuurlijk gebeuren dat er echt meerdere Mr. Evers's in Thailand in de problemen zitten..).

Maar goed, ik ben nog ietsje verder gaan zoeken, en dan wordt het verhaal NOG vreemder, want wat tref ik aan op het Seniorennet forum, geschreven door ene P.C.H. Evers... bijna hetzelfde berichtje maar met nog een paar variaties, want nu wordt hij zelfs met de dood bedreigt en moet dringend terug naar Nederland...

Alleen.... dat berichtje is geplaatst op 10 februari 2008....

Sorry hoor, ik wil heel veel geloven, maar nee, dit wil er bij mij niet meer in, er zijn grenzen...
Het zou wel heel erg toevallig zijn dat als er meerdere T.P.Evers wonen in Thailand die exact hetzelfde probleem hebben met het UWV en dit in vrijwel dezelfde bewoordingen opschrijven.

Als je snuffelt op dit persoon, dan zie je al meerdere berichten uit 2008, maar die hebben meestal de inhoud voor sponsoring van een hotel welke Evers overneemt onder de naam CTP Bangkok of CTP Hotel, hier vraagt Evers dan meestal een paar duizend euro. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar het CTP Hotel in Bangkok staat.
Afbeelding
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Is er iemand die mij zou kunnen helpen!!

#14 Bericht door Geert S » vrijdag 07 mei 2010, 12:33

max schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar het CTP Hotel in Bangkok staat.
Google op 'CTP Hotel Bangkok' en je krijgt een lange lijst van droefenis, waar dat hotel ook moge staan, maar het heeft altijd geld nodig...

Resumerend: Mr. C.P.H. Evers meld dus in februari 2008 dat hij problemen heeft omdat zijn UWV uitkering gestopt is en hij bovendien met de dood bedreigd wordt en dringend geld nodig heeft om terug te keren naar Nederland. Geen idee hoe dat afloopt, maar in de zomer van 2008 neemt een Mr. Evers dan een hotel over in Bangkok en heeft 'even' dringend (veel) geld nodig voor sponsoring. Daarna blijft het een tijdje rustig, maar nu, in mei 2010, bedenkt Mr. Evers zich dat zijn UWV uitkering inmiddels (weer...) gestopt is (???) terwijl hij pas een jaar in Thailand was (???), en wederom moet hij dringend naar Nederland... En ondertussen zoekt een naamgenoot met exact dezelfde gebruikersnaam dan werk als leraar Engels hier in Thailand...

De arme man heeft een zwaar leven..

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Is er iemand die mij zou kunnen helpen!!

#15 Bericht door prajak » vrijdag 07 mei 2010, 16:02

Het zal me niet verbazen als we hier niks meer horen van de heer Evers. In ieder geval, op mij hoeft hij niet te rekenen als er poen op tafel moet komen. Kreeg vandaag onder de 41 voor mijn euro.....Ben wel 20% van mijn inkomen kwijt.

Heer Evers, eigen schuld, dikke bult, zegt men wel eens.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”