Leukste plaats in Bangkok

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
castlenco
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 19:47

Leukste plaats in Bangkok

#1 Bericht door castlenco » woensdag 21 april 2010, 15:34

Hallo allemaal,
Wat vinden jullie nu de leukste plaats (=gebied) om te overnachten en te verblijven in Bangkok?
Wij zijn vorig jaar ook in BKK geweest en Khao San Road trekt toch wel moet ik zeggen.
We reizen met twee kinderen (5 en 7) en zoals we er nu over denken is het wel relaxt als je 's avonds nog eventjes over KSR of zoiets kunt lopen na het eten. Maar dit is ook mede afhankelijk van het feit dat je als reiziger al gauw op KSR terecht komt.
Wat we leuk vinden is dus dat je 's avonds in een leuke buurt zit, waar wat te beleven valt, maar ook weer snel naar je hotelkamer kunt (kids zijn dan moe ;) ). Ik ken eigenlijk niks anders dan KSR. Wie heeft er tips, aanbevelingen?

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Leukste plaats in Bangkok

#2 Bericht door Sert » vrijdag 23 april 2010, 11:26

Als je de volgende keer op Khaosan bent, ga dan naar de rivier en stap op de rivierboot richting Saphan Thaksin. Leuk tochtje.
Daar stap je uit en neem je de skytrain richting Siam. Even bukken bij Saladaeng, want daar wordt met granaten gegooid.
Op Siam stap je uit en doe je een rondje Paragon en MBK. Enkele skytrain stations naar het oosten vind je Sukhumvit, ook de moeite waard om eens doorheen te wandelen. (en hier zijn ook veel hotels te vinden)
Mocht het weekend zijn: aan het einde van de skytrain noordlijn vind je Chatuchak, de weekend markt.
Ook nog steeds geopend (ondanks aanhoudende berichten dat het dicht gaat): Lumpini night bazaar.

Hieraan kun je makkelijk 2 dagen besteden. Naar mijn mening vele malen leuker als het commercieel uitgekauwde Khaosan.

Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: Leukste plaats in Bangkok

#3 Bericht door Soi 24 » maandag 26 april 2010, 19:03

Er komen vooral heel veel mensen nooit op KSR terecht. Dat zijn vooral jongeren/backpackers en mensen die dat nog zouden willen zijn. KSR is een soort kermis waarvan je moet houden. Het merendeel van de reizigers houdt zich op in Sukhumvit en Silom. Heel veel hotels (vooral ook met zwembaden, wel zo leuk voor de kinderen) en heel veel restaurants, bars, marktkramen. Bovendien liggen deze locaties aan de route van de Skytrain en kun je jezelf veel gemakkelijker door Bangkok verplaatsen.
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

castlenco
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 19:47

Re: Leukste plaats in Bangkok

#4 Bericht door castlenco » maandag 26 april 2010, 19:42

Even bukken bij Saladaeng, want daar wordt met granaten gegooid.
Hoop dat de granaten op zijn tegen de tijd dat wij gaan ;) gelukkig duurt dat nog ff!

Ik ga eens kijken of ik toevallig wat info kan vinden op het www kan vinden.
En mss stuit ik al op een toevallig leuk hotelletje op Sukhumvit of Silom.

Dank jullie wel!!!

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Leukste plaats in Bangkok

#5 Bericht door pong » zondag 09 mei 2010, 13:12

hangt ervan af hoe je KSR definieert-de BUURT of enkel die straat. Als je de grote buurt bedoelt (die heet dus bangLamphu=dorp van de Lamphu bomen) dan ben ik het met je eens-ik doe het al ruim 22 jaar en blijf terugkomen. Net als veel anderen die dus uiteraard geen jong+wilde bekpek meer kunnen zijn. Sukhumvit -ben altijd weer blij daar weg te kunnen-druk, heter, veels te veel aandrang van nare verkopers en veel te hoge prijzen. Ze zeggen altijd dat die BTS=skytrain zo handig is-ja-uit die buurt moet je wel weg. Dat oude vooroordeel dat rond KSR enkel van die 100 bt rotkamertjes zouden zijn is ook echt allang achterhaald-meer en meer boutique hotels openen er.
Hangt verder natuurlijk af van je leeftijd/leeftijdsgevoel en hoe oud de kids zijn. Dat parkje (het is meer steen+beton, maar ja) bij de rivier-zo na 4en, een speelplaats voor alle meegebrachte nationaliteiten. Tot de aerobics om 6 uur.
De STREET is beter te mijden-drionken Schotten, veels te veel idioten en lawaai.
Vanzelfsprekend zijn er altijd die dominees die dan zeggen dat dat niet het zogenaamd ''echte'' Thailand is-of Sukhumvit dat dan wel zou zijn. Je kan in elke van de 55+ BKKse districten wel ergens een hotel/slaapplek vinden-maar in de meeste gevallen zit je dan toch behoorlijk eenzaam weg te kwijnen na een tijdje.

castlenco
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 19:47

Re: Leukste plaats in Bangkok

#6 Bericht door castlenco » zondag 09 mei 2010, 20:28

Ik kwam er al niet uit.... (Heb het ook ff op een laag pitje gegooid eerlijk gezegd...)
Wij zijn geen backpackers meer met onze 2 kids van dan 5 en 7, maar zijn het wel ooit geweest. We voelen ons echter nog bijna net zo jong als toen. En het feit dat je als jong gezin op vakantie gaat naar Thailand wil nat. ook wel wat zeggen, toch?
Neig idd toch naar KSR omgeving. Zou gewoon graag 's avonds nog lekker (ala KSR) op een terrasje kunnen zitten, kraampjes en winkeltjes kijken o.i.d.
Vorig jaar zaten we in Lampu Tree House, nog zo'n 10 a 15 minuten lopen vanaf KSR.
Oké, met heerlijk zwembad, maar net iets te ver voor ons gevoel...
dusss als iemand nog een goede tip heeft hier...dan is dat zeker welkom! (met zwembad)
Thnx!

Manos
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 217
Lid geworden op: dinsdag 05 juli 2005, 11:55

Re: Leukste plaats in Bangkok

#7 Bericht door Manos » maandag 25 oktober 2010, 10:36

Ben al een paar keer in het Viengthai hotel geweest en dit is gelegen achter de KSR in een smalle straat.
Toen waren ze het hotel aan het renoveren wat nu wel kompleet af zal zijn .
Verder is er ergens op het vierde verdiep een zwembadje.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Leukste plaats in Bangkok

#8 Bericht door elst99 » maandag 25 oktober 2010, 13:23

Wij vinden het bij Cha Cha hotel in Banglamphu reuze gezellig, ligt precies achter Viengtai, heeft een leuk terras en zwembadje beneden en rustplekken met kussens waar je wat kunt drinken.
Uitstekend ook met kinderen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

xanderthailand
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: zaterdag 27 augustus 2011, 16:18

Re: Leukste plaats in Bangkok

#9 Bericht door xanderthailand » donderdag 29 maart 2012, 11:09

Als je een beetje van luxe houdt is het Ban Ing Nam resort een echte aanrader. Je wordt met een busje van het vliegveld afgehaald. De eigenaar heet Hugo, een aardige Braziliaanse jongeman.

Xander

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Leukste plaats in Bangkok

#10 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 29 maart 2012, 11:12

xanderthailand schreef:Als je een beetje van luxe houdt is het Ban Ing Nam resort een echte aanrader. Je wordt met een busje van het vliegveld afgehaald. De eigenaar heet Hugo, een aardige Braziliaanse jongeman.

Xander

De vraagsteller is voor het laatst ingelogd op Woensdag 28 Juli 2010, 14:52 dus ik weet niet of dit nog actueel is. ;)
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”