Aardig zijn

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Aardig zijn

#31 Bericht door dutch » maandag 19 april 2010, 01:53

Kijk nou eens even naar de tekst van dit topic ! :lol:
Als Ruud iets schrijft dan is er binnen 5 minuten commentaar van Wouter (kan je gif op in nemen).
Zet 'm toch op je vijand lijst, man !!!
Ook al ben ik het verre van eens met "onze" Ruud, ik laat me toch niet steeds zo uit m'n tent lokken ;)
Ruud is voor mij het prototype van alles wat ik nooit was en nooit zal (kunnen) zijn,maar dat weet hij ook.
Het lijkt mij verder dat hij daarom niet slechter en ikzelf zeker niet beter zou zijn.
Zit niet elke punt en komma uit te analyseren en zoek niet overal meer achter als dat er is.
Ik heb het al eerder geschreven: Politiek-Religie en je vrouw daar moet je eigenlijk niet over discuseren omdat je het daar NOOIT over eens wordt.

Weglopen uit een forum doe je om dit soort onenigheden niet.Voel je gewoon niet aangesproken! :mrgreen:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Aardig zijn

#32 Bericht door elst99 » maandag 19 april 2010, 02:35

Dit zijn "aardige woorden"Dutch, maar ik wil hier geïnformeerd worden en wat leren over Thailand van verschillende mensen, die al veel langer ervaring hebben en verblijven, dat vind ik leuk om te lezen. Ik woon hier nu 12 jaar min of meer, soms een paar maanden in Nederland en dan weer langere tijd hier. Heb dus wel wat ervaring opgedaan, maar goed, het is altijd goed om andere meningen te lezen.
Maar je bent toch met me eens, dat je dat beetje ervaring wat je opgedaan hebt aan nederlandse politiek, niet kan vertalen naar de thaise politiek en dat dan na 3 jaar wonend in Thailand, iedereen in het verkeerde keelgat schiet. De idolatie voor bepaalde personen toch verschrikkelijk kinderlijk overkomt.
Zo dus de ergernis van velen over zich heen krijgt, maar daar dan ook echt niets maar dan ook niets meedoet. Maar ook dit forum verziekt, zoals ook al bij een ander forum gebeurt is. Kijk als hij over burgerzaken meningen heeft, en daarin thuis is prima, maar kommentaren bij alle Bangkok Post of Nation berichtgevingen, moet hij niet doen. Kunnen we allemaal op onze eigen manier interpeteren.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Aardig zijn

#33 Bericht door dutch » maandag 19 april 2010, 02:53

Het is niet alleen informatie dat je hier op dit forum (of om het eender welk forum dan ook) vindt.
Verschil van mening om een veelvoud van onderwerpen zal er ALTIJD blijven en de een reageert daar nu eenmaal meer verbeten op dan de ander.

quote mijzelf
Ruud is voor mij het prototype van alles wat ik nooit was en nooit zal (kunnen) zijn,maar dat weet hij ook
unquote

Vanuit mijn achtergrond in het bedrijfsleven heb ik geleerd dat zaken op de spits drijven NOOIT tot oplossingen zal leiden.
Waar ik (soms honderden) mensen leiding moest geven kan het niet anders als dat niet altijd alle neuzen dezelfde kant op stonden.Als GM moet je toch proberen het zaakje bij elkaar te houden.(ik heb als GM slechts 2 maal iemand ontslagen en beide zaken voor het kanton gerecht gewonnen,alwaar ik de zaak zelf bepleitte en het niet overliet aan personeelszaken ;) )

Ik heb als rasechte VVD'er bij 4 fabrieken het volle vertrouwen van AL het personeel gewonnen.(Zelfs bij die in het communistische Fosses,vlak buiten Parijs).

Ik sluit me niet aan bij jouw mening dat eventueel het forum verziekt zou zijn.Dat weerleggen de cijfers ,lijkt me.
Wel valt het me op dat het slechts enkelen zijn die steeds maar weer op hem reageren.Daar kan je de klok op gelijk zetten ;) .

Gewoon bij het forum blijven Elst99 anders gaat de "vijand" ( ;) ;) ;) :lol: ) winnen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Aardig zijn

#34 Bericht door Jeanette » maandag 19 april 2010, 08:27

Lieve Prajak,

Ik zag deze toppic en dacht; "Wat leuk, waarom niet?" Dus in de lijn van aardig zijn.....

Afbeelding

Groetjes en beterschap.
Jeanette

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Aardig zijn

#35 Bericht door Mart » maandag 19 april 2010, 10:35

Lieve mensen,
Als wij met elkaar nu een heel lief gaan doen, dan geven we Ruud de kans om ook aardig te doen.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Aardig zijn

#36 Bericht door Wouter_Udon » maandag 19 april 2010, 11:15

Mart schreef:Lieve mensen,
Als wij met elkaar nu een heel lief gaan doen, dan geven we Ruud de kans om ook aardig te doen.
Ik ken je dus weet ik dat het serieus is bedoeld alhoewel ik een glimlach niet kon onderdrukken.
De stukken die hij vanmorgen schreef, was niks mis mee dus zou ik zeggen ga zo door!!!
Live your dream, don't dream your life.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Aardig zijn

#37 Bericht door elst99 » maandag 19 april 2010, 14:29

Och je moest is weten hoe aardig ik kan zijn! Zijn er een paar die het weten, lol
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Aardig zijn

#38 Bericht door RuudThai » maandag 19 april 2010, 15:15

elst99 schreef:Och je moest is weten hoe aardig ik kan zijn! Zijn er een paar die het weten, lol
Gôh, dat antwoord wou ik ook net geven....... :D :D :D

Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: Aardig zijn

#39 Bericht door Soi 24 » maandag 19 april 2010, 22:22

Volgens mij is de benadering, hoe goed bedoeld ook, "aardig zijn" niet de juiste. Dit is namelijk geen dating-site maar een site waar mensen ervaringen, kennis en standpunten uitwisselen over Thailand.

En net als in een supermarkt kun je zelf bepalen aan welke discussie je wilt deelnemen of niet. Iemand die dus geen interesse heeft in politiek doet er goed aan zich niet in de discussie te mengen met dooddoeners als "wij zijn gast in dit land en moeten ons dus maar nergens mee bemoeien". Dat roept alleenmaar irritatie op bij mensen die wel interesse hebben in die discussie. Bovendien is het voor politieke discussies nu eenmaal kenmerkend dat het er wel eens stevig aan toe wil gaan.

Maar die discussies gaan altijd over topics, dus standpunten, meningen, en kunnen nooit op de man gespeeld worden. Er zitten op dit forum de nodige mensen met een flinke achtergrond die ongeacht hun politieke voorkeur, getuige hun postings, goed hebben nagedacht en hun huiswerk hebben gedaan. En het lezen van die vaak zeer tegengestelde opvattingen scherpt mijn geest en helpt mij mijn eigen opinie te vormen. Zelfs de hier op dit forum zo verguisde Ferwert levert daaraan een zekere bijdrage.

Waar naar mijn smaak het echte probleem zit is wanneer er een stevige discussie gaande is, iemand die inhoudelijk niets bij te dragen heeft, uit verveling maar gaat proberen de geloofwaardigheid van een andere deelnemer aan de discussie in twijfel te trekken. Dan begint vaak het gez**k met als gevolg een doodlopende discussie.

Aardig zijn, hoeft niet, maar even nadenken of je met betoog echt iets toevoegt aan de topic/discussie of eigenlijk vooral feitelijk die discussie lam legt, dat zou geen kwaad kunnen. En dat wilde ik nog even kwijt.
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”