Wie hier is een echte WIN XP techneut ?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Wie hier is een echte WIN XP techneut ?

#1 Bericht door prajak » maandag 12 april 2010, 17:30

En wie mag ik via PB een technische vraag stellen ?

Even in het kort.

XP v 5.1 sp 3. Fat32. Ik heb een update ingeladen van mijn Norton 360 scanner en ineens is de shutdown procedure korter dan anders. Maar bij starten krijg ik keer op keer een check van de C schijf; ik zie dan een teller oplopen van 1 naar 100 procent en daarna start alle weer als gebruikelijk. Consistency check heet dat. Kan ik ergens nazien welke stap hij bij shutdown overslaat ? En hoe herstel ik dat ? Of is het iets anders ?

Ai, ai, moeilijk..... en met songkran is de lokale techneut mijlenver weg.....

Zeer dank.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Wie hier is een echte WIN XP techneut ?

#2 Bericht door Wouter_Udon » maandag 12 april 2010, 19:12

prajak schreef:En wie mag ik via PB een technische vraag stellen ?

Even in het kort.

XP v 5.1 sp 3. Fat32. Ik heb een update ingeladen van mijn Norton 360 scanner en ineens is de shutdown procedure korter dan anders. Maar bij starten krijg ik keer op keer een check van de C schijf; ik zie dan een teller oplopen van 1 naar 100 procent en daarna start alle weer als gebruikelijk. Consistency check heet dat. Kan ik ergens nazien welke stap hij bij shutdown overslaat ? En hoe herstel ik dat ? Of is het iets anders ?

Ai, ai, moeilijk..... en met songkran is de lokale techneut mijlenver weg.....

Zeer dank.

Vooropgesteld ik ben geen XP expert maar wil wel helpen waar mogelijk.
Het lijkt erop dat om de een of andere reden de shutdown wordt geforceerd alsof de stekker eruit wordt getrokken, dus met andere woorden, Windows wordt niet normaal afgesloten. Daarom krijg je bij het opstarten de check van de C-schijf.
De meest simpele handeling om te kijken of je dit eruit kunt krijgen is systeemherstel.
Zoek een datum waarop alles nog goed functioneerde en ga naar die datum terug. Sluit af en start weer opnieuw op. Negeer de aankondigingen van updates en kijk of alles goed functioneerd.

Stuur me anders een mailtje dan kijk ik verder.
succes.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: Wie hier is een echte WIN XP techneut ?

#3 Bericht door max » maandag 12 april 2010, 19:44

prajak schreef:En wie mag ik via PB een technische vraag stellen ?

Even in het kort.

XP v 5.1 sp 3. Fat32. Ik heb een update ingeladen van mijn Norton 360 scanner en ineens is de shutdown procedure korter dan anders. Maar bij starten krijg ik keer op keer een check van de C schijf; ik zie dan een teller oplopen van 1 naar 100 procent en daarna start alle weer als gebruikelijk. Consistency check heet dat. Kan ik ergens nazien welke stap hij bij shutdown overslaat ? En hoe herstel ik dat ? Of is het iets anders ?

Ai, ai, moeilijk..... en met songkran is de lokale techneut mijlenver weg.....

Zeer dank.
Wat is lees is dat je pc foutief afsluit en hierbij een aantal stappen overslaat bij het afsluiten wat dan weer bij opstarten deze check oplevert.

Dit kan een aantal oorzaken hebben wat niet direct bij Norton 360 hoeft te liggen maar kan een totaal andere oorzaak hebben. In de meeste gevallen is dit een schijffout, bijvoorbeeld een dirty bit in je harde schijf.

Je kunt dit controleren en herstellen door het vogende te doen:

1. Open deze computer
2. Klik met je rechter muisknop op de schijf, in dit geval C
3. Klik op 'eigenschappen'
4. Kies het tabblad 'extra'
5. Kies 'Nu controleren'
6. De twee vinkjes anzetten
7. Op starten klikken

Nu de stappen op het scherm volgen en de pc opnieuw opstarten, en kijk op het probleem is verholpen. (De hele procedure kan even duren onder andere afhankelijk van je schijfgrootte, geheugen en kloksnelheid)

Veel succes,

Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Wie hier is een echte WIN XP techneut ?

#4 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 15 april 2010, 10:48

Prajak al een paar dagen niet gezien hier. Er zal toch niks met zijn pc aan de hand zijn? Of is hij toch gezwicht voor het water? :mrgreen:
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”