Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

#1 Bericht door prajak » vrijdag 02 april 2010, 17:37

Nou, ik ga wel stemmen als de post snel genoeg is, maar heeft het waarde ?

Nee, het heeft een waarde NUL.

Politieke beslssingen in NL worden genomen door de regering en het parlement geeft goedkeuring, of niet. En het parlement heeft een eigen wetgevend recht waar zelden gebruik van wordt gemaakt. Initiatiefwetten komen weinig voor.

Maar het parlement is de Eerste en Tweede Kamer gezamenlijk. En als emigrant heb ik geen enkele zeggenschap over de verhoudingen in de Eerste Kamer. Want de Eerste Kamer, een gezapig gezelschap dat pretendeert het geweten der natie te zijn, wordt niet rechtstreeks gekozen door de burgers maar door het (al even gezapig) gezelschap der Provinciale Staten. En juist voor die Provinciale Staten mag ik als emigrant niet stemmen.

Feitelijk heb ik als NL-er buiten NL minder rechten al een NL-er die in NL is ingeschreven. Maar ik heb geen centen genoeg er een advocaat op te zetten om tot het EU Hof door te procederen. En die 50 jaar haal ik ook niet meer......

Dus breng ik voor 9 juni braaf slaafs mijn stem uit......

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

#2 Bericht door RuudThai » vrijdag 02 april 2010, 18:15

prajak schreef: Maar het parlement is de Eerste en Tweede Kamer gezamenlijk. En als emigrant heb ik geen enkele zeggenschap over de verhoudingen in de Eerste Kamer. Want de Eerste Kamer, een gezapig gezelschap dat pretendeert het geweten der natie te zijn, wordt niet rechtstreeks gekozen door de burgers maar door het (al even gezapig) gezelschap der Provinciale Staten. En juist voor die Provinciale Staten mag ik als emigrant niet stemmen.

Dus breng ik voor 9 juni braaf slaafs mijn stem uit......
En daarom moet je dan ook op 9 juni op een partij gaan stemmen (als dit tenminste een heel belangrijk punt voor je is) die in het kader van de bezuinigingen het aantal politici wil terugbrengen.
Een tip: in de uitzending van Pauw en Witteman van donderdag j.l., hier dus gisteren op de BVN-buis, heb je iemand kunnen zien die vóór vermindering van het aantal politici is: (ik kan er echt niks aan doen hoor... ;) :D ) Femke Halsema :) .
Ik ben zelf in ieder geval voor afschaffing van de Eerste Kamer en vermindering van het aantal leden van de Tweede Kamer van 150 naar 100. Scheelt alvast 125 baantjes.

Overigens praatte in dat programma Piet Hein Donner Femke Halsema opvallend vaak naar de mond en als ze het niet met elkaar eens waren, dan werd er toch zeer vriendelijke taal gebruikt!
Ik gok op een kabinet van PvdA-CDA-D66-GroenLinks na 9 juni, met premier Job Cohen! Rondje koffie voor mij op de Isaankoffieleut in Udon Thani !! ;) :lol:

MaartenW
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 31
Lid geworden op: woensdag 21 april 2010, 13:30

Re: Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

#3 Bericht door MaartenW » vrijdag 30 april 2010, 14:38

Vrijwel zeker wordt het cda-pvv-vvd. Afghanistan, vlaktaks, ontwikkelingshulp, strengere immigratie en aanpak van onveiligheid: daar vinden deze partijen elkaar in.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

#4 Bericht door RuudThai » vrijdag 30 april 2010, 14:43

MaartenW schreef:Vrijwel zeker wordt het cda-pvv-vvd. Afghanistan, vlaktaks, ontwikkelingshulp, strengere immigratie en aanpak van onveiligheid: daar vinden deze partijen elkaar in.
"Dromen zijn bedrog"

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

#5 Bericht door elst99 » vrijdag 30 april 2010, 14:52

Er is nog nooit zoveel gelogen en beloofd voor de verkiezingen! Dus droom jij maar lekker verder, heb je in iedergeval nog even een fijne tijd! Komt zeker niet terug naar Nederland? :evil: :ugeek:
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

MaartenW
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 31
Lid geworden op: woensdag 21 april 2010, 13:30

Re: Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

#6 Bericht door MaartenW » vrijdag 30 april 2010, 14:57

Het cda gaat nooit in een kabinet met pvda, d66, gl.
Dan worden ze gedecimeerd de volgende keer.
Dus ik denk niet dat ik droom; heb ik gezegd dat ik dit kabinet wens?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

#7 Bericht door RuudThai » vrijdag 30 april 2010, 16:10

MaartenW schreef:Het cda gaat nooit in een kabinet met pvda, d66, gl.
Dan worden ze gedecimeerd de volgende keer.
Dus ik denk niet dat ik droom; heb ik gezegd dat ik dit kabinet wens?
Dat worden ze toch al deze keer.... :mrgreen:
En PVV in de regering is een utopie: alle overige partijen hebben óf uitgesloten óf samenwerking in een coalitie praktisch onmogelijk genoemd.
Ach ja, kopvoddentax/hoofddoekjesverbod, immigratiestop, moskeeverbod enz. zijn onaanvaardbaar voor iedere weldenkende andere partij :evil: .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

#8 Bericht door prajak » vrijdag 30 april 2010, 16:11

PVV heeft geen steun in de 1e K. Ze zitten daar nog niet. In 2011 PS verkiezingen, in 2012 1e K. Dan pas komt PVV in de senaat. Een achterhaald systeem, dat getrapt verkiezen, maar het is nog een feit. Mij bevalt niet dat alle politieke partijen in NL me nu op BVN oproepen te stemmen terwijl ik niets te zeggen heb over de senaat. En of de stembrief op tijd komt is ook maar de vraag. Dat is ook mijn schuld, ik had iemand in NL kunnen machtigen.

Ik verwacht een centrum links kabinet. Met beperking H aftrek en verhoging AOW-leeftijd. Een hogere schijf in de belasting voor de top-inkomens. Laat ook de bekende schaatser Sven K met een inkomen van een miljoen euro maar wat extra dokken ! En Paul W en Matthijs van N mensen en Paul de L en consorten uit de 'linkse' hoek in de publieke omroep. Je zou juist daar wat solidariteit verwachten.....

De VVD wil de zwaksten treffen en nog meer bezuinigen op zorg en uitkeringen. Daarmee haal je een deel van de motor uit de economie. Besteden is nu het toverwoord.

Maar het is uit onze handen. Wij zijn stemvee waar men eens per 4 jaar aan denkt.....

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

#9 Bericht door vleespet » vrijdag 30 april 2010, 16:26

prajak schreef:PVV heeft geen steun in de 1e K. Ze zitten daar nog niet. In 2011 PS verkiezingen, in 2012 1e K. Dan pas komt PVV in de senaat. Een achterhaald systeem, dat getrapt verkiezen, maar het is nog een feit. Mij bevalt niet dat alle politieke partijen in NL me nu op BVN oproepen te stemmen terwijl ik niets te zeggen heb over de senaat. En of de stembrief op tijd komt is ook maar de vraag. Dat is ook mijn schuld, ik had iemand in NL kunnen machtigen.

Ik verwacht een centrum links kabinet. Met beperking H aftrek en verhoging AOW-leeftijd. Een hogere schijf in de belasting voor de top-inkomens. Laat ook de bekende schaatser Sven K met een inkomen van een miljoen euro maar wat extra dokken ! En Paul W en Matthijs van N mensen en Paul de L en consorten uit de 'linkse' hoek in de publieke omroep. Je zou juist daar wat solidariteit verwachten.....

De VVD wil de zwaksten treffen en nog meer bezuinigen op zorg en uitkeringen. Daarmee haal je een deel van de motor uit de economie. Besteden is nu het toverwoord.

Maar het is uit onze handen. Wij zijn stemvee waar men eens per 4 jaar aan denkt.....
De PVV is uit op de "deense variant"een centrum rechts minderheidskabinet met gedoogsteun van de PVV,moge God,Allah en Boedha het verhoeden.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

MaartenW
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 31
Lid geworden op: woensdag 21 april 2010, 13:30

Re: Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

#10 Bericht door MaartenW » vrijdag 30 april 2010, 16:29

RuudThai schreef:
MaartenW schreef:Het cda gaat nooit in een kabinet met pvda, d66, gl.
Dan worden ze gedecimeerd de volgende keer.
Dus ik denk niet dat ik droom; heb ik gezegd dat ik dit kabinet wens?
Dat worden ze toch al deze keer.... :mrgreen:
En PVV in de regering is een utopie: alle overige partijen hebben óf uitgesloten óf samenwerking in een coalitie praktisch onmogelijk genoemd.
Ach ja, kopvoddentax/hoofddoekjesverbod, immigratiestop, moskeeverbod enz. zijn onaanvaardbaar voor iedere weldenkende andere partij :evil: .
De pvv heeft reeds aangegeven dat dit geen breekpunten zijn; wel de aow, veiligheid, weren van kansloze immigranten (groenlinks wil trouwens een verbod op analfabete importbruiden!).

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

#11 Bericht door prajak » vrijdag 30 april 2010, 16:39

CDA en VVD zitten nu samen met 35 leden in de 1e K en een meerderheid is daar 38. Dat wil zeggen dat met gematigde standpunten van de PVV er wel een meerderheid te vinden kan zijn. Coalities zoeken is in de 1e K meer de gewoonte dan in de 2e K. Maar senatoren willen wel eens afwijkend stemmen dan het advies van hun klub. We herinneren ons allemaal nog de kabinetten die gevallen zijn in de 1e K. Maar laten we eerst de verkiezingen voor de 2e K maar eens afwachten.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

#12 Bericht door RuudThai » vrijdag 30 april 2010, 17:27

MaartenW schreef:
RuudThai schreef:
MaartenW schreef:Het cda gaat nooit in een kabinet met pvda, d66, gl.
Dan worden ze gedecimeerd de volgende keer.
Dus ik denk niet dat ik droom; heb ik gezegd dat ik dit kabinet wens?
Dat worden ze toch al deze keer.... :mrgreen:
En PVV in de regering is een utopie: alle overige partijen hebben óf uitgesloten óf samenwerking in een coalitie praktisch onmogelijk genoemd.
Ach ja, kopvoddentax/hoofddoekjesverbod, immigratiestop, moskeeverbod enz. zijn onaanvaardbaar voor iedere weldenkende andere partij :evil: .
De pvv heeft reeds aangegeven dat dit geen breekpunten zijn; wel de aow, veiligheid, weren van kansloze immigranten (groenlinks wil trouwens een verbod op analfabete importbruiden!).
Nou, lever daar maar eens het bewijs van!! Ik zal je helpen: zoek in het verkiezingsprogramma http://tweedekamer.groenlinks.nl/files/ ... ks2010.pdf maar eens bij Hoofdstuk 7......
En al zegt de PVV dat er geen breekpunten meer zijn anders dan de AOW-leeftijd houden op 65, geen enkele partij zal echt in zee gaan met de PVV. Trouwens, die zakt de komende maand in de peiling misschien wel weer onder de 10 zetels :D :D :D ! LPF en TON achterna!

MaartenW
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 31
Lid geworden op: woensdag 21 april 2010, 13:30

Re: Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

#13 Bericht door MaartenW » zaterdag 01 mei 2010, 12:23

Niet in het definitieve program terechtgekomen? Twee jaar geleden zeiden ze dit wel bij GL.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

#14 Bericht door RuudThai » zaterdag 01 mei 2010, 13:51

MaartenW schreef:Niet in het definitieve program terechtgekomen? Twee jaar geleden zeiden ze dit wel bij GL.
Absoluut niet, zoiets hoort niet bij GroenLinks. Je zult Femke Halsema wel verwarren met Rita Verdonk... :shock: :mrgreen:

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

#15 Bericht door greenthaiway » zaterdag 01 mei 2010, 14:05

GroenLinks aangehaald bij Buitenlandsepartner...
http://www.buitenlandsepartner.nl/forum ... icle=54014

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”