Bezuinigingsklappen.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Bezuinigingsklappen.

#16 Bericht door elst99 » maandag 05 april 2010, 09:51

In mijn tijd lang geleden, maar moet ook in jouw tijd zijn geweest zoveel ouder ben ik nu ook weer niet, was het al dat ik solliciteerde tijdens mijn studie, voor een bijbaantje op zaterdagmiddag en de sinterklaas verkoop, dat bij zowel C&A als V&D je katholiek moest zijn anders werd je überhaupt niet aangenomen en dat was nog maar voor een bijbaantje!!!!!!!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bezuinigingsklappen.

#17 Bericht door dutch » maandag 05 april 2010, 10:08

Dus als Ruud katholiek zou zijn geweest, dan hadden we nu hem als CEO bij V & D gehad ;)
Ongeluk zit in een klein hoekje :mrgreen:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Bezuinigingsklappen.

#18 Bericht door Pieter » maandag 05 april 2010, 10:28

elst99 schreef:In mijn tijd lang geleden, maar moet ook in jouw tijd zijn geweest zoveel ouder ben ik nu ook weer niet, was het al dat ik solliciteerde tijdens mijn studie, voor een bijbaantje op zaterdagmiddag en de sinterklaas verkoop, dat bij zowel C&A als V&D je katholiek moest zijn anders werd je überhaupt niet aangenomen en dat was nog maar voor een bijbaantje!!!!!!!
Ben je al zo oud .. V&D heeft wel mijn Nederlands Hervormde moeder aangenomen (Eindhoven) en dat wat in 1957 .
Ze was wel geloof ik de derde van nederland.

Pieter

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Bezuinigingsklappen.

#19 Bericht door elst99 » maandag 05 april 2010, 10:39

Kun je nagaan Pieter zo oud ben ik nou, 68 jong!
Dan waren ze in Eindhoven vooruitstrevend, in Arnhem destijds nog niet, bij C&A, V&D dan had je nog VOSS dameskleding en nog wat van die winkels, kwam je niet aan de bak. Het was zelfs zo gek, wij woonden in een buitenwijk van Arnhem en daar was een kruidenier, hij was hervormd, maar de buren bij ons waren katholiek en mochten daar van de pastoor niet heen, die arme kinderen moesten een kwartier op de fiets en berg op in Arnhem, naar een katholieke kruidenier.
Gelukkig zijn die tijden veranderd.
Is je moeder altijd verkoopster gebleven of zit ze nu in de direktie :mrgreen: :mrgreen: Ruud dit is een grapje!!!!!!!!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Bezuinigingsklappen.

#20 Bericht door RuudThai » maandag 05 april 2010, 17:10

dutch schreef:Dus als Ruud katholiek zou zijn geweest, dan hadden we nu hem als CEO bij V & D gehad ;)
Ongeluk zit in een klein hoekje :mrgreen:
In die tijd, rond 1970, moest je eigenlijk niet alleen RK zijn om een kaderfunctie te krijgen, maar ook een kruiwagen was ervoor nodig.
Ter illustratie: mijn afdelingschef (V&D Den Haag) was een zoon van Cecile Dreesmann, de zuster van Willem en Anton Dreesmann, de grote bonzen van V&D in die jaren. Die dame heeft overigens naar ik meen iets van 8 mannen versleten, waaronder prins Bernhard.. :oops: :D . Er wordt zelfs gefluisterd dat een dochter van haar net als die 2 andere dames ook een slipper is van Bernhard (dit om het verhaal even sappig te maken voor de Privé-lezertjes ;) :lol: ).
Maar goed, de sous-chef was een zoon van één van de grootste aandeelhouders van V&D Rotterdam, die voor zijn beetje mislukte zoontje ook een baantje wilde. En dat kreeg omdat hij wel wat in de melk te brokkelen had.
En zo waren er velen bij V&D. Het zal nu wel anders zijn.

Maar CEO bij V&D? Nee, ik ken mijn grenzen en daar zou ik niet geschikt voor zijn geweest. Ik vond het baantje van inkoper wel leuk! Die van onze afdeling, Luxe artikelen, had een hele gevarieerde job, want de afdeling was een verzameling van allerlei interessante onderafdelingen zoals zilverwaren, luxe glaswerk, Aziatisch goed, dierenartikelen ("mijn" afdeling) en allerlei huis-snuisterijen om je kamers op te fleuren.
En die man reisde de halve wereld af en zeker naar Azië vond ik (toen al !) zeer aantrekkelijk.
Maar helaas, niet van 't houtje en geen aandeelhouder-papa, dus ging het niet door... :lol:
Wel een beetje van de originele topic afgedwaald, maar hopelijk vindt prajak dat niet zo'n bezwaar.... :|

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bezuinigingsklappen.

#21 Bericht door jumbo » dinsdag 06 april 2010, 03:16

RuudThai schreef: Wel een beetje van de originele topic afgedwaald, maar hopelijk vindt prajak dat niet zo'n bezwaar.... :|
Niemand kan er tegen zijn dat jij je links radicale en vaak onbezonnen ideen een tijdje voor jezelf houdt :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bezuinigingsklappen.

#22 Bericht door dutch » dinsdag 06 april 2010, 03:32

jumbo schreef:
RuudThai schreef: Wel een beetje van de originele topic afgedwaald, maar hopelijk vindt prajak dat niet zo'n bezwaar.... :|
Niemand kan er tegen zijn dat jij je links radicale en vaak onbezonnen ideeën een tijdje voor jezelf houdt :lol: :lol:
Alhoewel ik absoluut wars ben van Ruud's philosofieen, heb ik er,indien dit in de topics gebeurt waar het er toe dient,totaal geen moeite mee om dergelijke "onzin" te lezen.Ik ben nu eenmaal een andere mening toegedaan,ben anders opgevoed en heb een totaal andere carierre achter de rug.
Verschillen moeten er zijn, echter.............probeer me niet te bekeren ;) ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Bezuinigingsklappen.

#23 Bericht door printen44 » dinsdag 06 april 2010, 04:17

Pluriformiteit op dit forum, zeker wat politieke meningen betreft, zijn voor mij de krenten in de (forum)pap. Ik vind het juist leuk om de meningen van linkse rakkers en rechtse ballen te lezen. Dat ik het vaak met beide niet eens ben, dat doet er niet toe.

Wat wel soms irriteert is dat sommige persoonlijke aanvallen doen op meningen die hun niet aanstaan. Persoonlijke aanvallen zijn een gebrek aan argumentatie om de mening van de opponent te weerleggen. Dan maar op de persoon spelen. Dat vind ik onjuist.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Bezuinigingsklappen.

#24 Bericht door RuudThai » dinsdag 06 april 2010, 17:15

Heren jumbo en dutch, het was net zo'n gezellig gekeuvel over roomsen en V&D, zelfs elst99 maakte grapjes ;) :mrgreen: , en dan komt gij weer met mopperkonterige opmerkingen over mijn linksigheid. Dat wist gij toch allang en dat hoeft toch steeds niet weer opgevist te worden? Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is en ja, zoals printen 44 al terecht aangeeft, dat bevordert de pluriformiteit van het forum.
Toevallig ben ik, ondanks dat ik uit een VVD-middenstandersgezin kom, ontsnapt uit het Kapitalistisch Industrieel en Maatschappelijk Complex, maar ik kan me levendig voorstellen dat gij daar in vast bent blijven zitten.
Er zijn hier linkse leden, er zijn hier rechtse leden, maar het gros zit er tussenin en dat moet zo blijven. Anders krijg je van die robotachtige toestanden, dus allemaal marcheren in dezelfde richting. Geen gezicht!
Dus gaarne leven en laten leven, aan de tv zit een aan/uit knop en op dit forum sla je gewoon al die onbezonnen onzinnige linksradicale uitingen over, dan voel je je veel veiliger.... :roll:
Alleen zullen er na 9 juni misschien wel een deel van die linksigheden waarheid worden in Nederland, als er een stevig links-centraal kabinet gekozen wordt...... :D :D :D

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Bezuinigingsklappen.

#25 Bericht door printen44 » dinsdag 06 april 2010, 17:34

Hoop doet leven, Ruud :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bezuinigingsklappen.

#26 Bericht door jumbo » woensdag 07 april 2010, 01:45

Het gaat me niet zozeer om je politieke getintheid, ook die kent iedereen inmiddels, maar meer je permanente gewoefdram erover, het steeds jezelf herhalen over deze getintheid, je voorstellen en voorstellingen van zaken en je permanente gehamer over al vastgestelde feiten over je gevoel over de reds, Thaksin en sinds kort ook Abhisit.
Geef je gewoon je mening zonder permanent in herhaling te vallen (het zgn. door de strot duwen en/of bekeren)
Ook ik ben het met Prajak eens, maar buiten jou en anderhalf argeloos tijdelijk nieuw rood lid om is er niemand die zijn persoonlijke mening als een soort evangelie (her) predikt bij ieder (ja , ieder) bericht.

Dat begint mij persoonlijk te storen...... let wel begint, en het is snel over als ik eenmalig mijn mening erover heb gegeven... eenmalig, snappie??
Laatst gewijzigd door jumbo op woensdag 07 april 2010, 02:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bezuinigingsklappen.

#27 Bericht door dutch » woensdag 07 april 2010, 02:24

RuudThai schreef:Heren jumbo en dutch, het was net zo'n gezellig gekeuvel over roomsen en V&D, zelfs elst99 maakte grapjes ;) :mrgreen: , en dan komt gij weer met mopperkonterige opmerkingen over mijn linksigheid. Dat wist gij toch allang en dat hoeft toch steeds niet weer opgevist te worden? Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is en ja, zoals printen 44 al terecht aangeeft, dat bevordert de pluriformiteit van het forum.
Toevallig ben ik, ondanks dat ik uit een VVD-middenstandersgezin kom, ontsnapt uit het Kapitalistisch Industrieel en Maatschappelijk Complex, maar ik kan me levendig voorstellen dat gij daar in vast bent blijven zitten.
Er zijn hier linkse leden, er zijn hier rechtse leden, maar het gros zit er tussenin en dat moet zo blijven. Anders krijg je van die robotachtige toestanden, dus allemaal marcheren in dezelfde richting. Geen gezicht!
Dus gaarne leven en laten leven, aan de tv zit een aan/uit knop en op dit forum sla je gewoon al die onbezonnen onzinnige linksradicale uitingen over, dan voel je je veel veiliger.... :roll:
Alleen zullen er na 9 juni misschien wel een deel van die linksigheden waarheid worden in Nederland, als er een stevig links-centraal kabinet gekozen wordt...... :D :D :D
Wat is hier nu mopperkontig aan?
quote
Alhoewel ik absoluut wars ben van Ruud's philosofieen, heb ik er,indien dit in de topics gebeurt waar het er toe dient,totaal geen moeite mee om dergelijke "onzin" te lezen.Ik ben nu eenmaal een andere mening toegedaan,ben anders opgevoed en heb een totaal andere carierre achter de rug.
Verschillen moeten er zijn, echter.............probeer me niet te bekeren
unquote
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Bezuinigingsklappen.

#28 Bericht door Pieter » woensdag 07 april 2010, 04:35

Wat mij stoort is dat onze drie grefo broeders Balkenende Bos en Rauvoet dus ruzie hadden over extra verblijf in afganistan

met als bonus een vette order voor balkies broertje

nog steeds is dat net als bij de chinezen een onderling clubje die veel financieel onderling regelen waarbij er wel eens
brokken vallen (denk maar aan Baan)

Trouwens de Papen kunnen er ook wat van (heel limbo land, Holandia kloos / Lubbers enzo)

Net als in Thailand is NL zo rot als maar zijn kan

Alleen tja bewijs het maar eens.

Leukste voorbeeld vind ik nog altijd de adviseurs rol van de man van Mai-weggen bij van der Valk toen die tante minister
van verkeers en waterstaat was .. Altijd handig om als eerste te horen waar de toekomstige (snel) wegen komen

Pieter :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Bezuinigingsklappen.

#29 Bericht door greenthaiway » woensdag 07 april 2010, 07:55

Ja RuudThai draaft graag wat teveel meters door op zijn stokpaard daar waar anderen hun limiet hebben bereikt.
Niets nieuws, hij heeft, naar mijn mening, WEL het hart op de goede linkse plaats :mrgreen:

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Bezuinigingsklappen.

#30 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 07 april 2010, 08:38

greenthaiway schreef:Ja RuudThai draaft graag wat teveel meters door op zijn stokpaard daar waar anderen hun limiet hebben bereikt.
Niets nieuws, hij heeft, naar mijn mening, WEL het hart op de goede linkse plaats :mrgreen:

Een revisiebeurtje en een nieuwe handrem wil wel eens helpen. ;)
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”