Koh Samet

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Koh Samet

#1 Bericht door JohanS » dinsdag 23 maart 2010, 09:04

Ik ga in mei voor de eerste keer naar Koh Samet : een dag of 4.

Ik vraag me eigenlijk af waar ik het beste naar toe ga, welk strand ?
Welke hotels kunnen jullie me aanraden ?
Is het mogelijk om op de boot je auto mee over te zetten ?

Ik heb reeds veel op het internet gezocht maar zoek vooral persoonlijke indrukken.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Koh Samet

#2 Bericht door jumbo » dinsdag 23 maart 2010, 09:13

Auto meenemen kan niet, het grootste deel van het eiland is een National Park (dus entree)

Ben zelf of Hat Sai Kaew geweest, het drukste en meest toeristische strand met de meeste mogelijkheden en nog op een paar andere strandjes
Ik sliep op het vaste land en nam een speedbootje naar het eiland om daar te luieren, dus locaties kan ik niet adviseren.
Wel een paar gezien op Sai Kaew, niks mis mee en niet te duur en uiteraar prijs afhankelijk van locatie en zelf toebedachte sterren...

Mei kan nat zijn daar.....erg nat
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: Koh Samet

#3 Bericht door Soi 24 » dinsdag 23 maart 2010, 11:46

Hat Sai Kaew is het drukst maar dat is relatief. Het is klein en eigenlijk nooit echt druk. Hier zitten ook de guesthouses waar je nog beneden de 1000 bath kunt overnachten. Zak je verder het eiland af dan worden de strandjes nog rustiger en daar zijn vrijwel alleen bungalows in de aanbieding en die gaan boven de 1000 bath.

Dus helemaal afhankelijk van wat je zoekt. In het weekend kunnen de prijzen stijgen vanwege de weekenddrukte (Bangkokians komen relaxen in het weekend).
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Koh Samet

#4 Bericht door jumbo » woensdag 24 maart 2010, 03:43

Soi 24 schreef:Hat Sai Kaew is het drukst maar dat is relatief. Het is klein en eigenlijk nooit echt druk. Hier zitten ook de guesthouses waar je nog beneden de 1000 bath kunt overnachten. Zak je verder het eiland af dan worden de strandjes nog rustiger en daar zijn vrijwel alleen bungalows in de aanbieding en die gaan boven de 1000 bath.

Dus helemaal afhankelijk van wat je zoekt. In het weekend kunnen de prijzen stijgen vanwege de weekenddrukte (Bangkokians komen relaxen in het weekend).
Tuurlijk is druk relatief, relatief aan klein en weinig mensen en gemiddelde per vierkante meter.... hehehe
Leg mij eens uit als het een toeristen attractie is, weekenddrukte heeft en een relatief klein strand....is het dan alleen door de weeks relatief gezien niet druk....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”