Even me een beetje voorstellen

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Even me een beetje voorstellen

#16 Bericht door dutch » woensdag 17 maart 2010, 05:51

Inkomen en bijstand horen bij elkaar.
Indien een ex- in dergelijke omstandigheden zou verkeren en met een alleenstaande AOW onder de bijstandsnorm komt omdat zij het aanvullende (deel) pensioen heeft "weggegeven",kan zij in de problemen komen.
Overigens zie ik van dat vrijwillig weggeven van iemands rechtmatig deel,in de praktijk weinig terechtkomen.Meestal vechten ze elkaar de tent uit.
Geef toe dat het wat theoretisch gebrabbel is. ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Even me een beetje voorstellen

#17 Bericht door jumbo » woensdag 17 maart 2010, 06:00

Theorie is de basis van de praktijk.... :lol:
Met je insteek heb je gelijk maar ik wist niet dat je met allleenstaande WAO onder de bijstandsnorm kunt komen.....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Even me een beetje voorstellen

#18 Bericht door jumbo » woensdag 17 maart 2010, 06:50

Tabel: Normbedragen bijstand Groepen Hoogte bijstandsuitkering
Gehuwd of samenwonend, tussen 27 en 65 jaar oud 100 procent van het minimumloon
Alleenstaande ouder tussen 27 en 65 jaar oud 70 procent van het minimumloon
Alleenstaande tussen 27 en 65 jaar oud 50 procent van het minimumloon
65 Jaar of ouder Uitkering is gelijk aan de netto AOW
18, 19 of 20 jaar Uitkering is afgeleid van de kinderbijslag

Dat geeft dus aan dat de theorie van Dutch niet helemaal aan de praktijk was getoest
Ergo ik onderschrijf mijn eerder gevooisde mening hierover :lol: :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Even me een beetje voorstellen

#19 Bericht door dutch » woensdag 17 maart 2010, 07:35

quote
Geef toe dat het wat theoretisch gebrabbel is
unquote

Mea culpa.Ik had mijn huiswerk beter moeten doen,maar ik ben al te lang weg uit het "paradijs Nederland"
Toch zegt m'n gevoel dat je niet zomaar met een (onbezonnen) handtekening je rechten kunt opgeven bij een echtscheiding. ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Even me een beetje voorstellen

#20 Bericht door Mart » woensdag 17 maart 2010, 08:28

BigEye schreef:Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier. De reden dat ik hier heb aangeklopt is, dat ik sinds een maand een Thaise vriendin heb.
Wat eerst vriendschap was, groeit dagelijks uit tot iets groters.

Ik hoop via dit forum zaken te leren die ik nodig zal gaan hebben in de toekomst. Al vast bedankt dat ik erbij mocht komen.

Wie ben ik? Ik ben Albert-Jan, 47 jaar en sinds een maand een steeds hefitger wordend contact met een schat van een meisje uit Thailand. Een contact dat niet gezocht werd, maar er plotseling wel was. Helaas, zal een voortzetting hiervan wel een echtbreuk tot gevolg hebben. Dat maakt het geheel heel pijnlijk, maar daarom gaan we beiden niet over 1 nacht ijs.

Mocht iemand de behoeft hebben om me te waarschuwen; mag wel, hoeft niet. Het heeft onze volste aandacht.
Mijn vriendin heeft zelfs al gezegd:"Liever geef ik jou op, dan dat we jouw gezin pijn doen." Dus we zijn ons ter dege bewust.

Nogmaals bedankt voor het toelaten en ik hoop veel aan jullie kennis en ervaring te mogen hebben.

Groetjes Albert-Jan
Waarde Albert-Jan

Toen ik jou bericht las, dacht ik aan Andre Hazes

In een discotheek
Zat ik vandeweek
En ik voelde mij
Daar zo alleen
't Was er warm en druk
Ik zat naast een legenkruk
Ik verlangde zo naar jou
Hier aan m'n zij
Ja ik denk nog steeds
Hoe 't was geweest
Toen je naast me zat
Hier aan de bar
Ik vroeg "drink je mee"
Dat vond jij okee
Toen je bloosde, naar me keek
Werd ik zo week


Tijdens mijn eerste huwelijk van ruim 26 jaar, ben ik zeer vele malen verliefd geweest en wie niet? Maar dat heeft nooit geleid tot een echtbreuk.
Daarna gingen wij allebei onze eigen weg.
Na enige jaren verhuisde ik naar Thailand, ben weer regelmatig verliefd geweest, maar het heeft jaren geduurd voordat ik een relatie wilde aangaan met een Thaise.
Nu ben ik alweer enige jaren getrouwd met een Thaise, wederom ben ik menigmaal verliefd en hoop dat het zo moge zijn tot HEIN aan de deur staat.

Hoe kan het dan gebeuren dat je plotseling verliefd wordt op een ander? Waarom wordt je verliefd op een ander terwijl je een vaste partner hebt? Overkomt het je? Is het een gemis aan iets essentieels binnen je relatie? Of wil je slechts gelukkig zijn? Zijn er relatieproblemen? Heb je behoefte aan een nieuwe relatie? Waarom wordt je verliefd op een ander? Hoe weet je zeker dat je verliefd bent? Hoe weet je zeker dat je verliefd bent op een ander? Een overzicht:
lees:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/rel ... ander.html


Zoek eens op dit forum naar onderwerpen, zoals “met schade en schande”

Sterkte
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Even me een beetje voorstellen

#21 Bericht door jumbo » woensdag 17 maart 2010, 08:32

Mart schreef: Hoe kan het dan gebeuren dat je plotseling verliefd wordt op een ander? Waarom wordt je verliefd op een ander terwijl je een vaste partner hebt? Overkomt het je? Is het een gemis aan iets essentieels binnen je relatie? Of wil je slechts gelukkig zijn? Zijn er relatieproblemen? Heb je behoefte aan een nieuwe relatie? Waarom wordt je verliefd op een ander? Hoe weet je zeker dat je verliefd bent? Hoe weet je zeker dat je verliefd bent op een ander?
Heb je weer in je nog ouwere libelle's gesnuffeld, ouwe makkert...
Of kan je Anita Witzier in Kalasin op de kabel krijgen....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Even me een beetje voorstellen

#22 Bericht door Mart » woensdag 17 maart 2010, 08:48

jumbo schreef: Heb je weer in je nog ouwere libelle's gesnuffeld, ouwe makkert...
Of kan je Anita Witzier in Kalasin op de kabel krijgen....
Ach, met een snel systeem kan je alles zien,

Maar zal ik je vanavond maar weer een keer uitlaten ?


Afbeelding
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: Even me een beetje voorstellen

#23 Bericht door Soi 24 » woensdag 17 maart 2010, 09:08

De bron van de discussie was de opmerking dat je je ex kunt laten tekenen om afstand te doen van haar aanspraken op pensioen om zodoende later geen problemen te krijgen met inkomensnormen die gelden voor pak´m beet een retirement-visum.

Op zich verzet de wet zich niet tegen het onderhands overeenkomen dat de ex afziet van dergelijke aanspraken. Echter in situaties waarvan hier sprake is, zie je dan dat de ex daarvoor een compensatie ontvangt. Bijvoorbeeld de man stort een koopsom op haar naam of geeft haar een groter gedeelte van het huis en/of spaartgoeden etc.

En het compenseren van pensioenrechten kan een kostbare geschiedenis zijn waarvoor je veel contanten in kas zult moeten hebben. Eindresultaat is dan misschien dat je je pensioen behoudt maar verder al je bezittingen wel kwijt bent. En of dat gewenst is, is een geheel andere vraag.
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Even me een beetje voorstellen

#24 Bericht door jumbo » woensdag 17 maart 2010, 09:39

Er werd niet gevraagd om het eindresultaat van een vermeende verhandeling van goederen van onbekende waarde. Er werd door mij gesteld, en dat is een feit, dat je samen met je partner zelf kunt beslissen over je eventuele al of niet kruislings lopende pensioensverzekering.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Even me een beetje voorstellen

#25 Bericht door elst99 » donderdag 18 maart 2010, 13:31

Ik denk alleen dat jouw feit in de realiteit niet reëel is! Zo dom zijn de vrouwen t.w. niet meer. Dat zal een behoorlijke aderlating worden. (spreek gelukkig niet uit ervaring)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

BigEye
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zondag 14 maart 2010, 23:25

Re: Even me een beetje voorstellen

#26 Bericht door BigEye » donderdag 18 maart 2010, 21:03

Beste allemaal,

Jeeh, ik had best wel respons verwacht. Maar zoveel? En ook nog met adviezen e.d. op verschillende vlakken.
Het wordt een hele studie. En ik dank jullie hartelijk voor zowel de financieële tips, als ook voor de (om het onder 1 noemer te vangen) "bezint eer ge begint". en natuurlijk is er nu die roze wolk, maar we weten dat het roze ook wel grijs gaat worden. We zijn per slot van rekening geen kinderen meer, die denken dat een liefde altijd voor eeuwig is.

Jullie reacties zijn in ieder geval zo met warmte en zorgzaamheid gevuld, dat ik aan jullie verplicht ben eigenlijk om aan te geven hoe stand van zaken nu is.

Hoewel het nog maar een blauwe maandag is, is het geheel best wel heftig.
En als je beiden met tranen in de ogen elkaar zit aan te kijken en zij zegt gewoon keihard:
"Jij hebt een vrouw, die niks gedaan heeft. Dus mag je haar niet verlaten voor mij. Doe je dat wel; dan ben ik voorgoed weg. Dus nu rust tussen ons. En straks kijken hoe het is."
Gezien haar job is ze niet dom en zeer zeker bij de tijd. Maar als het toneel is dat ze speelt, speelt ze het beter dan menig gezelschap in Nederland. Dus ga ik op mijn verder gevoel af.

Het financiele verhaal heb ik nog niet naar gekeken (mag ik?), maar gezien jullie woorden, ga ik dat zeker doen.
Zeker als het over een paar maanden nog zo goed is als nu.
Het boek waar jullie me overtippen, zal ik eens gaan lezen. Ik weet nu nog niet of we een toekomst daar gaan opbouwen of hier in Nederland. Maar voor mezelf had ik al het besluit genomen om te proberen om de Thaise tradities op te zoeken en deze te respecteren.

Nogmaals mijn dank voor de warme reacties en de, voor mij, maar zeker voor haar, waardevolle tips.

Groetjes,
Albert-Jan
Groetjes,
Albert-Jan

En nog altijd in love met mijn Thaise vriendin.

BigEye
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zondag 14 maart 2010, 23:25

Re: Even me een beetje voorstellen

#27 Bericht door BigEye » donderdag 18 maart 2010, 21:16

Beste Harm,

U reageerde als eerste. En uw woorden deden me wel wat.
Het huwelijk betekent voor mij ook veel. Je trouwt niet zo maar met elkaar.

Geloof me; behalve het wel of niet naar Thailand gaan, zit ik ook te piekeren of dit huwelijk.
Zoals mijn vriendin zegt dat we mijn gezin geen pijn moeten doen, zo zeg ik dan weer:"De ene helft mag geen pijn hebben, maar de andere helft wel." Zij vindt dus dat we samen beter pijn kunnen lijden, want tijd heelt alle wonden, dan dat de rest van het gezin pijn zal lijden.

Tja, ik heb daar mijn eigen idee over. Maar het vooruitzicht dat ze verdwijnt als ik met het gezin breek, maakt dat we even afwachten of dat deze verliefdheid verliefdheid blijft of dat er een stevigere basis gaat groeien.

Maar.... niks is zeker, maar zeker is ook niet niks.

Groetjes Albert-Jan
Groetjes,
Albert-Jan

En nog altijd in love met mijn Thaise vriendin.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Even me een beetje voorstellen

#28 Bericht door Jim » vrijdag 19 maart 2010, 00:24

BigEye schreef: Zoals mijn vriendin zegt dat we mijn gezin geen pijn moeten doen, zo zeg ik dan weer:"De ene helft mag geen pijn hebben, maar de andere helft wel." Zij vindt dus dat we samen beter pijn kunnen lijden, want tijd heelt alle wonden, dan dat de rest van het gezin pijn zal lijden.
BigEye schreef: En als je beiden met tranen in de ogen elkaar zit aan te kijken en zij zegt gewoon keihard:
"Jij hebt een vrouw, die niks gedaan heeft. Dus mag je haar niet verlaten voor mij. Doe je dat wel; dan ben ik voorgoed weg.
ik ben nogal cynisch dus let vooral niet op mij, maar volgens mij zijn er weinig vrouwen die eigen geluk en liefde opgeven voor een andere vrouw die ze niet eens kennen.

in de thaise boeddhistische cultuur is pijn en lijden sowieso je eigen schuld vanwege fouten in vorige levens ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Even me een beetje voorstellen

#29 Bericht door jumbo » vrijdag 19 maart 2010, 02:39

elst99 schreef:Ik denk alleen dat jouw feit in de realiteit niet reëel is! Zo dom zijn de vrouwen t.w. niet meer. Dat zal een behoorlijke aderlating worden. (spreek gelukkig niet uit ervaring)
Heeft weinig met dommigheid te maken meer met hebberigheid en onredelijkheid en niet alleen met vrouwen....niet domme vrouwen praten we tenslotte over om met jouw woorden verder te gaan, met een carriere die zelfs die van de man kan overtreffen......je plaats je eigen sex dus weer in het bekende verdomhoekje, met ezelsoren en al....

Als je jong scheidt en allebei een carriere hebt dan is er geen enkele reden om er geen afstand van te doen, of in een latere fase wanneer de achter gelaten ook een nieuwe partner heeft....

Er zijn echter ook voldoende redenen om het niet te doen, dat geef ik grif toe......
Het scheiden is echter vaak een onderhandeling en dan dient alles bespreekbaar te zijn...
dingen als korte en lange termijn schulden worden besproken dus waarom verzekeringen niet...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Even me een beetje voorstellen

#30 Bericht door Jeanette » vrijdag 19 maart 2010, 09:42

Je spreekt steeds over je gezin, heb je (jonge) kinderen? Een huwelijk duurt liefdeslang maar kinderen zijn eigen, daar kun je niet van scheiden. Ze hebben net als 2 benen 2 ouders nodig en niet 1 aan de andere kant van de wereld maar daar zul je (als ze bestaan) zelf het meest mee zitten. Je komt op mij over als een zeer doordacht man die 1 a 2 maanden geleden door de bliksem is getroffen met ongevraagde gevoelens.
Overdenk eens of je niet beter eerst zelfstandig kan leven en functioneren i p v direkt van het ene bed in het andere te verhuizen. Iedere liefde heeft er recht op dood te gaan, begraven te worden en een rouwperiode ook al leven beide partners nog. Er klinkt toch iets door in je posting...."als ik niet direkt voor dat meisje kies ben ik haar kwijt en als ik haar toch kwijt ben is mijn (ex)vrouw goed genoeg".

Zoals Queen zingt; "I want it all and I want it now".

Sterkte en wijsheid

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”