Even me een beetje voorstellen

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
BigEye
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zondag 14 maart 2010, 23:25

Re: Even me een beetje voorstellen

#46 Bericht door BigEye » zaterdag 20 maart 2010, 20:55

Oke, dat is een hele duidelijke uitleg.
Bedankt daarvoor.
Groetjes,
Albert-Jan

En nog altijd in love met mijn Thaise vriendin.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Even me een beetje voorstellen

#47 Bericht door Ben » zaterdag 20 maart 2010, 22:43

BigEye schreef:Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier. De reden dat ik hier heb aangeklopt is, dat ik sinds een maand een Thaise vriendin heb.
Wat eerst vriendschap was, groeit dagelijks uit tot iets groters.

Ik hoop via dit forum zaken te leren die ik nodig zal gaan hebben in de toekomst. Al vast bedankt dat ik erbij mocht komen.

Wie ben ik? Ik ben Albert-Jan, 47 jaar en sinds een maand een steeds hefitger wordend contact met een schat van een meisje uit Thailand. Een contact dat niet gezocht werd, maar er plotseling wel was. Helaas, zal een voortzetting hiervan wel een echtbreuk tot gevolg hebben. Dat maakt het geheel heel pijnlijk, maar daarom gaan we beiden niet over 1 nacht ijs.

Mocht iemand de behoeft hebben om me te waarschuwen; mag wel, hoeft niet. Het heeft onze volste aandacht.
Mijn vriendin heeft zelfs al gezegd:"Liever geef ik jou op, dan dat we jouw gezin pijn doen." Dus we zijn ons ter dege bewust.

Nogmaals bedankt voor het toelaten en ik hoop veel aan jullie kennis en ervaring te mogen hebben.

Groetjes Albert-Jan
Een contact dat niet gezocht werd, maar er plotseling wel was

Mij is nog niet echt duidelijk waar ze vandaan is gekomen.
Als je ze via internet kent komt dat niet zomaar plotseling daar moet je wel met je muis voor klikken .
Of daar leren kennen kan ook nog ,maar in beide gevallen als je je er aan overgeeft sta je niet met beide benen op de grond .

Verliefd worden op een ander kan , maar dan moet er aan de andere kant wat aan de hand zijn

Bij elkaar blijven voor de kinderen lijkt mij uitstel van executie als je er smoor op bent
Zij vindt dus dat we samen beter pijn kunnen lijden, want tijd heelt alle wonden, dan dat de rest van het gezin pijn zal lijden.
betekend dat dat zijn niet zo verliefd is op jou dan jij op haar . :?:

Ik wordt hier regelmatig door de bliksem getroffen al dan niet door eigen toedoen :D maar gelukkig heb ik een goeie afleider.

Ik wens je wel veel sterkte en wijsheid .

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Even me een beetje voorstellen

#48 Bericht door dutch » zondag 21 maart 2010, 02:21

quote
Dutch, waarom zeg je tegen een farang geen la kohn?
unquote

Net zo erg als farang die elkaar "wai-en", of een farang die de wai doet naar winkelmeisjes etc. :mrgreen:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

BigEye
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zondag 14 maart 2010, 23:25

Re: Even me een beetje voorstellen

#49 Bericht door BigEye » zondag 21 maart 2010, 05:07

Dutch,

Ik woonn gewoon in Nederland en Thais ken ik dus nog niet.
Vandaar dat ik het vraag.
En dan kom je meteen weer met een andere uitspraak.

Graag even meer uitleg voor een gewone Nederlander die net de grens van Thailand heeft ontdekt. Alvast bedankt.
Groetjes,
Albert-Jan

En nog altijd in love met mijn Thaise vriendin.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Even me een beetje voorstellen

#50 Bericht door dutch » zondag 21 maart 2010, 05:50

De Thaise groet (de Wai) die buitenlanders naar elkaar doen.Belachelijk.
Ook een "wai" naar winkelpersoneel-barmeisjes-bankbedienden-portiers etc etc,zal je een met de Thaise zeden en gewoontes bekende buitenlander nooit zien maken.

Er is overigens nog leesstof voldoende op dit forum om je een verloren zondagmiddag bezig te houden wat dat betreft. ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Even me een beetje voorstellen

#51 Bericht door Ben » zondag 21 maart 2010, 06:20

Normaliter maak je de way naar een oudere of meerdere persoon uit beleefdheid

Opa Oma mama papa de mong en het Konings huis das wel genoeg.

Dan zijn er nog verschillend manieren om hem te maken

vingers onder je neus das voor de normale gang van zaken.
voor een mong duimen tegen de neus .
En voor de Koning op je hoofd .

BigEye
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zondag 14 maart 2010, 23:25

Re: Even me een beetje voorstellen

#52 Bericht door BigEye » zondag 21 maart 2010, 12:22

Ik weet dat ik hier heel veel kan vinden.

Maar het op en neer rennen in het forum is nog niet mijn ding.

Maar geloof me: vele zaken hebben mijn aandacht.

Als ik eenmaal een stukje heb, dan komt de rest van zelf. Hoop ik.

Dus tot op dit moment bedankt voor jullie reacties.
Groetjes,
Albert-Jan

En nog altijd in love met mijn Thaise vriendin.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11615
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Even me een beetje voorstellen

#53 Bericht door jumbo » maandag 22 maart 2010, 03:09

Soi 24 schreef:@Jumbo:

Scheiden is net als voetbal; 22 mannen lopen achter een bal aan en aan het eind winnen de Duitsers. Twee mensen "onderhandelen" en aan het eind verliest de man altijd. De regels zijn nu eenmaal zo dat je hooguit kunt bezien hoe je het verlies kunt beperken. Ik had een set van huwelijkse voorwaarden waar je nog met geen olifant doorheen kon. Echter de regelgeving in de loop der jaren is zo verandert dat dit document zo de prullenbak in kon.

Of jij hebt geen ervaring met echtscheiding of jij bent de gelukkige uitzondering op de regel geweest met een harmonieuze scheiding. En het zijn die uitzonderingen die de regel bevestigen.
Schijnt dat ik dus een paar keer harmonieus ben gescheiden. Maar dat vind ik ook 'gewoon' omdat er kinderen in het spel waren....
Er kunnen altijd redenen zijn waarom het niet zo gaat, maar uiteindelijk geven situatie en leeftijd alsnog een bepaalde kleur aan het gebeuren

Er zijn voldoende voorbeelden te noemen waarin een man niet hoeft te verliezen of zelfs de vrouw verliest, als belangrijkste de financiele situatie.
Er zijn tegenwoordig zat dames die gelijk aan of meer als de partner verdien en dan geven kinderen wellicht de doorslag en dan moet je dus gewoon de rug rechten en slikken. Mijn eerste scheiding was ik einde dertig en als 'hansum men' was de verwachting dat er wel weer aan andere mevrouw Jumbo ten tonele zou verschijnen....
Alle andere zaken waren goed en tot beider tevredenheid geregeld en toen is de pensioens situatie ook geregeld met het afzien van beiden op de toekomstige en bestaande voorzieningen, met een brief, vermeldt in het convenant en ingezonden en bevestigd door de mij-en.

Dutch noemde iets op waar niemand, wij niet, de rechter niet, de advocaat niet en ook de maatschappij niet aan gedacht hadden. Mocht een van ons ooit later in een situatie terechtkomen dat er een inkomen is onder een bepaalde grens..... wat dan, kan het dan retroactief ongedaan worden gemaakt daar waar een andere partner inmiddels de vruchten zou kunnen plukken???

Maar het ging over pensioen en scheiden...... en ik ga er dan maar vanuit dat jij niet harmonieus gescheiden bent. Ik denk dat het altijd een voorwaarde is.....samen uit en samen thuis....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: Even me een beetje voorstellen

#54 Bericht door Soi 24 » maandag 22 maart 2010, 16:02

Ok zat voorbeelden dat het goed gaat, maar nog veel meer dat het niet lekker gaat. En die ken ik er idd heel veel. Maar heeft waarschijnlijk met (hogere) leeftijd te maken. Na 25 jaar staan er massieve pensioenaanspraken, waar niemand vrijwillig van afziet, alsmede mega-alimentatie claims, stelletje studerende kinderen erbij en van je fraaie inkomen blijft weinig meer over.......

En dames die hetzelfde laat staan meer verdienen, die moet je met een lampje zoeken bij de dames van boven de 40. Ja ze zijn er wel, maar procentueel stelt dat nog niets voor tov de hele gehuwde bevolking.

Tel daarbij op de (zelf) veronderstelde lage kans op een leuke nieuwe relatie (zijn dus niet mijn woorden) en de verbitterde sfeer neemt hand over hand toe en daarmee de kans op een gemakkelijke echtscheiding neemt daarbij rechtevenredig af. Zeker wanneer je als man in de loop van dat proces nog een keer op de proppen komt met een (in haar ogen) veel te jonge Thaise beauty :mrgreen: .................
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11615
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Even me een beetje voorstellen

#55 Bericht door jumbo » dinsdag 23 maart 2010, 02:49

dutch schreef:De Thaise groet (de Wai) die buitenlanders naar elkaar doen.Belachelijk.
Ook een "wai" naar winkelpersoneel-barmeisjes-bankbedienden-portiers etc etc,zal je een met de Thaise zeden en gewoontes bekende buitenlander nooit zien maken.

Er is overigens nog leesstof voldoende op dit forum om je een verloren zondagmiddag bezig te houden wat dat betreft. ;)
Denk je niet dat er zat zijn die dit als een soort (misplaatste??) grap doen, of dat ze gewoon te weinig van de wederzijdse sociale handelingen afweten??? Ik betrap mezelf er ook wel eens op....
noch gedaan als onderschatting noch omdat de materie onbekend is maar gewoon omdat er zelfs voor barmeisjes(of juist) en bankbedienden best wel respect getoond mag worden, zeker als zij jou eerst een wai gunnen....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”