Kabinet gevallen

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kabinet gevallen

#16 Bericht door prajak » zaterdag 20 februari 2010, 17:02

Zo'n moeite is het niet, Joep. Een briefje invullen en daarna stemmen per post of telefoon of internet. En we hebben belang bij veel zaken waaronder tenminste de AOW en de belastingheffing daarover, wel of niet, veel of weinig.

En nu EEN klub in NL de export van uitkeringen aan banden wil leggen (PVV) is het helemaal van belang wie NIET aan de macht komt. Als je niet stemt of op de verkeerde klub gaat jouw AOW er straks aan, of wordt dat gekoppeld aan het prijspeil in Thailand. Ben je lekker mee ! Minimum loon in Bangkok 1,500 euro per jaar, in NL, weet niet precies, zeg 10 keer hoger. Leuk, daar gaat 90% van je AOW. Lust je nog peultjes ?

Dan moeten er veel van ons terug naar NL; achter de geraniums, de begonia's en de slootkantia's, of het vlijtig liesje, naar de NL zorg met EEN douche per week, Dat is nog niet het ergste; de KOU in dat kikkerland. Moet er niet aan denken.

Nee, ik weet dat ik stem en ook hoe.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Kabinet gevallen

#17 Bericht door RuudThai » zaterdag 20 februari 2010, 17:51

prajak schreef:Zo'n moeite is het niet, Joep. Een briefje invullen en daarna stemmen per post of telefoon of internet. En we hebben belang bij veel zaken waaronder tenminste de AOW en de belastingheffing daarover, wel of niet, veel of weinig.

En nu EEN klub in NL de export van uitkeringen aan banden wil leggen (PVV) is het helemaal van belang wie NIET aan de macht komt. Als je niet stemt of op de verkeerde klub gaat jouw AOW er straks aan, of wordt dat gekoppeld aan het prijspeil in Thailand. Ben je lekker mee ! Minimum loon in Bangkok 1,500 euro per jaar, in NL, weet niet precies, zeg 10 keer hoger. Leuk, daar gaat 90% van je AOW. Lust je nog peultjes ?

Dan moeten er veel van ons terug naar NL; achter de geraniums, de begonia's en de slootkantia's, of het vlijtig liesje, naar de NL zorg met EEN douche per week, Dat is nog niet het ergste; de KOU in dat kikkerland. Moet er niet aan denken.

Nee, ik weet dat ik stem en ook hoe.
Helaas kon je de laatste keer alleen nog stemmen per post. Net als in Nederland nu weer alleen met het rode potlood gestemd mag worden.
Een stelletje scherpslijpers heeft met een soort afluisterapparatuur ontdekt dat je buiten het stemlokaal kan zien hoe iemand stemt op een stemcomputer. Meteen zijn die dingen in de ban gedaan.
Hetzelfde werd gezegd van internet: volgens Bartjes kun je uitgebrachte stemmen manipuleren. Dus werd het afgeschaft.
Telefoon kun je afluisteren. Afschaffen dus en terug naar de postduif?
Brieven kunnen worden opengemaakt. Per post stemmen maar niet meer doen en de stembiljetten meegeven aan een koerier per postkoets?
Wat een onzin allemaal! Gewoon stemmen via internet, stemcomputer en op termijn via een telefoon met vingerafdrukverificatie (zit toch al in het paspoortsysteem!). En gewoon net als in de meeste landen (ook Thailand) stemmen op zondag van 8 tot 15 uur; die paar grefo's en refo's moeten zich maar aanpassen aan de moderne tijd.

En natuurlijk moet je gebruik maken van je stemrecht! Voor je het weet worden je rechten verkwanseld door één of andere populist die bralt dat alles waar je recht op hebt alleen maar geldt voor Nederlanders in Nederland woonachtig, iets als Eigen Volk Eerst En Alleen In Holland! :ugeek:

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kabinet gevallen

#18 Bericht door greenthaiway » zondag 21 februari 2010, 03:00

RuudThai schreef:
En natuurlijk moet je gebruik maken van je stemrecht! Voor je het weet worden je rechten verkwanseld door één of andere populist die bralt dat alles waar je recht op hebt alleen maar geldt voor Nederlanders in Nederland woonachtig, iets als Eigen Volk Eerst En Alleen In Holland! :ugeek:
Zo is het maar net :twisted
Daarom stem ik ook mee.

Maar uh...
Als je per post stemt, hoe weet je dat je stem ook daadwerkelijk is uitgebracht.
Krijg je een bevestiging thuis gestuurd?
Anders is het gissen of je wel mee hebt gedaan...

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Kabinet gevallen

#19 Bericht door joepattaya » zondag 21 februari 2010, 03:09

greenthaiway schreef:
joepattaya schreef:Ik snap niet, dat expats, die er voor gekozen hebben om Nederland voor lange tijd/altijd te verlaten nog moeite gaan doen om te stemmen.

Beter niet ALLE schepen achter je verbranden...
Nou Greenway.........het Nederlandse kabinet is nou net het eerste schip wat je tot zinken mag brengen. Nou ja, al doen ze dat regelmatig zelf.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kabinet gevallen

#20 Bericht door greenthaiway » zondag 21 februari 2010, 03:15

joepattaya schreef:
greenthaiway schreef:
joepattaya schreef:Ik snap niet, dat expats, die er voor gekozen hebben om Nederland voor lange tijd/altijd te verlaten nog moeite gaan doen om te stemmen.

Beter niet ALLE schepen achter je verbranden...
Nou Greenway.........het Nederlandse kabinet is nou net het eerste schip wat je tot zinken mag brengen. Nou ja, al doen ze dat regelmatig zelf.
:mrgreen:
Laten we een smaldeel kiezen voor de linker flank voor de komende 4 jaar uitgerust met het modernste wapentuig :mrgreen:

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Kabinet gevallen

#21 Bericht door Pieter » zondag 21 februari 2010, 03:20

joepattaya schreef:
greenthaiway schreef:
joepattaya schreef:Ik snap niet, dat expats, die er voor gekozen hebben om Nederland voor lange tijd/altijd te verlaten nog moeite gaan doen om te stemmen.

Beter niet ALLE schepen achter je verbranden...
Nou Greenway.........het Nederlandse kabinet is nou net het eerste schip wat je tot zinken mag brengen. Nou ja, al doen ze dat regelmatig zelf.
Waar dan op stemmen ??

Geef me een party en ik zal zeggen waarom zeker niet :evil: :evil: :evil:

Pieter

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Kabinet gevallen

#22 Bericht door Phuket Dragon » zondag 21 februari 2010, 04:23

Partij voor de buitenlandse partner ? lol
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Kabinet gevallen

#23 Bericht door RuudThai » zondag 21 februari 2010, 04:37

Pieter schreef: Geef me een party en ik zal zeggen waarom zeker niet :evil: :evil: :evil:

Pieter
Nou Pieter, kom maar op! :D
We weten ondertussen allemaal al waarom we niet nog eens op het balkenbende-CDA moeten stemmen. Ontzettend, als mop had ik aangegeven: Balkenende V, maar dat lijkt nu al werkelijkheid te worden! Het CDA-CU kabinetje tot de verkiezingen schijnt echt tot Balkenende V gebombardeerd te worden :( . En dus een eventueel volgend kabinet onder dezelfde persoon Balkenende VI :( :evil: :cry: . Die brekebeen gaat op die manier een heel elftal kabinetten verzamelen :?

En waarom er niet op PVV, CU, SGP gestemd moet worden spreekt voor zich.
Laat ik de VVD maar buiten beschouwing laten, als je op die ideale schoonzoon (de zieltjeswinnende Amerikaanse Mormonenjongetjes hier zien er net zo uit) wilt stemmen moet je het zelf maar weten.

Maar de rest? Waarom zeker niet op de PvdA (kan me er wel iets bij voorstellen, maar toch...), de SP, GroenLinks, D66, Partij voor de Dieren? Ik ben benieuwd dus laat ons eens lachen! :lol: :lol: :lol:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kabinet gevallen

#24 Bericht door prajak » zondag 21 februari 2010, 05:03

Greenthaiway, ik hecht zoveel belang aan mijn stem dat ik beide brieven aan Den H aangetekend zend.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kabinet gevallen

#25 Bericht door greenthaiway » zondag 21 februari 2010, 06:59

@ Pieter

Ja....
Mijn idee, ieder is zijn eigen partij, land, enz. Dat lijkt op Anarchisme...
Maar dat kan nu eenmaal niet, partijen zijn een noodzakelijk kwaad.
Er is geen werkzaam alternatief Pieter.
En je stem NIET uitbrengen betekend in ons stelsel dat je stem naar de grootste partij gaat, dat wil je w.s. ook niet.
Beter dan maar je stem uitbrengen op DIE partij die het meeste bij je past toch?

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kabinet gevallen

#26 Bericht door greenthaiway » zondag 21 februari 2010, 07:01

prajak schreef:Greenthaiway, ik hecht zoveel belang aan mijn stem dat ik beide brieven aan Den H aangetekend zend.
Dat moet dan maar, ons bin zunnig, wat ging dat kosten? :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kabinet gevallen

#27 Bericht door prajak » zondag 21 februari 2010, 14:22

Zo vaak zend ik niet iets aangetekend naar NL. Vraag de dame eens te snuffelen op het postkantoor, er hangt geheid een tarieflijst aan de muur. Luchtpost, zone 2, aangetekend.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kabinet gevallen

#28 Bericht door greenthaiway » zondag 21 februari 2010, 14:28

prajak schreef:Zo vaak zend ik niet iets aangetekend naar NL. Vraag de dame eens te snuffelen op het postkantoor, er hangt geheid een tarieflijst aan de muur. Luchtpost, zone 2, aangetekend.
Dat vreesde ik reeds...
Moet maar.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Kabinet gevallen

#29 Bericht door RuudThai » zondag 21 februari 2010, 16:59

prajak schreef:Zo vaak zend ik niet iets aangetekend naar NL. Vraag de dame eens te snuffelen op het postkantoor, er hangt geheid een tarieflijst aan de muur. Luchtpost, zone 2, aangetekend.
Heb ik pas nog gedaan, behalve aangetekend ook extra snel, binnen 3 dagen gegarandeerde bezorging. Kostte 800 baht... :roll:
Maar in december stuurde ik een paar Thaise kalenders weg naar Nederland hetgeen ongeveer 250 baht per stuk kostte en dat bleek aangetekend te zijn, tenminste, de ontvangers moesten ervoor tekenen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kabinet gevallen

#30 Bericht door prajak » zondag 21 februari 2010, 17:04

800 Baht, dat is EMS. Duur. Aantekenen is minder kostbaar en net zo zeker. Nou, laat het 250 baht kosten, maar ik denk minder. Ga eens met de dame naar het postkantoor en laat navragen een aangetekende brief naar NL van max 20 gram. Zal best meevallen.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”