Kabinet gevallen

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Kabinet gevallen

#1 Bericht door dutch » zaterdag 20 februari 2010, 06:48

quote
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6082 ... LEN__.html
unquote

't zal wat worden de komende maanden :(
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kabinet gevallen

#2 Bericht door greenthaiway » zaterdag 20 februari 2010, 06:57

dutch schreef:quote
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6082 ... LEN__.html
unquote

't zal wat worden de komende maanden :(
Hij JIJ er al voor gezorgd dat je kunt stemmen vanuit Thailand?
Ik heb zojuist een brief geschreven naar de Nederlandse Ambassade nu maar hopen dat een en ander op tijd binnen komt, volgens Ruud geen probleem :mrgreen: ;

Embassy of the Kingdom of the Netherlands
15 Soi Tonson
Ploenchit Road
Lumpini
Pathumwan
Bangkok 10330

BETREFT: VERZOEK TOT REGISTRATIE
--------------------------------

Udon Thani, Thailand, Zaterdag 20 Februari 2010


L.S.,

Hierbij deel ik u mede dat ik de komende verkiezingen mijn stem wil uitbrengen.

Wilt u mij registreren bij de Gemeente Den Haag zodat men mij een briefstembewijs en stembiljet stuurt?

U reeds dankend,
Met vriendelijke groet,
XXXXXXXXXXXXXXXX

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Kabinet gevallen

#3 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 20 februari 2010, 07:14

Dit is het vierder kabinet Balkenende op rij dat de eindstreep niet haalt. Dat geeft toch te denken.
Live your dream, don't dream your life.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kabinet gevallen

#4 Bericht door greenthaiway » zaterdag 20 februari 2010, 07:21

Wouter_Udon schreef:Dit is het vierder kabinet Balkenende op rij dat de eindstreep niet haalt. Dat geeft toch te denken.
Zijn vierde EN laatste.
Hij verlaat IMHO de politiek en keert terug naar zijn leerstoel bij de Universiteit.
Als het erop aan kwam had ie geen gezag, liet de ministers over elkaar heen struikelen zonder daadkrachtig in te grijpen.

Het is IMHO goed dat het kabinet gevallen is.
Op naar beter tijden met een krachtige schipper aan boord.
Liefst niet uit de CDA hoek.
Bos PM in een meerderheidskabinet PvdA-SP-GroenLinks-D66-Partij voor de Dieren?
Desnoods, zucht, het moet maar anders te weinig zetels, de VVD erbij.
Met Rutte in de tweede kamer bankjes, daar zit ie rustig ;) en een Neelie Smit-Kroes als PM,
klinkt misschien gek maar wie weet...Bos zou aan kunnen blijven in waar ie goed is, op de schatkist centen passen.
Laatst gewijzigd door greenthaiway op zaterdag 20 februari 2010, 07:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Kabinet gevallen

#5 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 20 februari 2010, 07:26

greenthaiway schreef:
Wouter_Udon schreef:Dit is het vierder kabinet Balkenende op rij dat de eindstreep niet haalt. Dat geeft toch te denken.
Zijn vierde EN laatste.
Hij verlaat IMHO de politiek en keert terug naar zijn leerstoel bij de Universiteit.
Als het erop aan kwam had ie geen gezag, liet de ministers over elkaar heen struikelen zonder daadkrachtig in te grijpen.

Het is een goed dat het kabinet gevallen is.
Op naar beter tijden met een krachtige schipper aan boord.
Liefst niet uit de CDA hoek.
Bos PM in een meerderheidskabinet PvdA-SP-GroenLinks-D66-Partij voor de Dieren?

Ik vrees dat tijdens de komende stemronde aan de hand van de uitslag zal blijken dat de Nederlandse bevolking dusdanig verdeeld is dat het lastig zal worden om een meerderheidsregering te vormen. PVV wordt het struikelblok.
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kabinet gevallen

#6 Bericht door prajak » zaterdag 20 februari 2010, 07:29

Ben benieuwd, Greenthaiway, wat de ambas je gaat vertellen. Ik weet niet beter dan dat je je zelf moet registreren met bewijs van uitschrijving uit NL er bij of datum en zo, men heeft aldaar een compeuter..... BSN etc meezenden, enfin, de hele reutemeteut.

Zodra de datum van verkiezingen bekend is krijg je uit het tijdelijk bestand in Den Haag een verzoek je te registreren voor DEZE verkiezingen en als die brief bij jou aankomt, en in Den Haag aankomt (met bewijsstukken zoals copie paspoort en uitschrijving uit NL), en de stembescheiden daarna bij jou aankomen dan kun je meedoen. Sla je twee keer over dan word je uit het tijdelijk bestand verwijderd.

Succes.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kabinet gevallen

#7 Bericht door greenthaiway » zaterdag 20 februari 2010, 07:32

prajak schreef:Ben benieuwd, Greenthaiway, wat de ambas je gaat vertellen. Ik weet niet beter dan dat je je zelf moet registreren met bewijs van uitschrijving uit NL er bij of datum en zo, men heeft aldaar een compeuter..... BSN etc meezenden, enfin, de hele reutemeteut.

Zodra de datum van verkiezingen bekend is krijg je uit het tijdelijk bestand in Den Haag een verzoek je te registreren voor DEZE verkiezingen en als die brief bij jou aankomt, en in Den Haag aankomt (met bewijsstukken zoals copie paspoort en uitschrijving uit NL), en de stembescheiden daarna bij jou aankomen dan kun je meedoen. Sla je twee keer over dan word je uit het tijdelijk bestand verwijderd.

Succes.

Stem jij niet mee Prajak?
Elke stem telt.
Ik laat wel weten wat de ambassade doet met het verzoek.
Ingewikkelder kunnen ze het niet maken *#@#$% bureaucraten!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Kabinet gevallen

#8 Bericht door dutch » zaterdag 20 februari 2010, 08:10

De laatste keer dat ik heb meegdaan kreeg ik de enveloppen NA de sluitingsdatum binnen.
Heb er geen zin meer in. :evil:
Dat zal nog wat worden de komende maanden en ik wens jullie veel sterkte daar in Nederland.
Als je al die peilingen een beetje volgt,dan wordt het nog een berenklus om er iets nieuws van te bakken.
Mogelijkerwijze een minderheidskabinet ?
De PVV zal wel invloed hebben op de uitslag ,maar zal verder niets te bieden hebben als je kijkt naar hun (zelf toegegeven) onvermogen om lijsten voor de gemeenteraadsverkiezingen samen te stellen.
En dat in een tijd van zware economische crisis :(
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Kabinet gevallen

#9 Bericht door RuudThai » zaterdag 20 februari 2010, 08:14

prajak schreef:Ben benieuwd, Greenthaiway, wat de ambas je gaat vertellen. Ik weet niet beter dan dat je je zelf moet registreren met bewijs van uitschrijving uit NL er bij of datum en zo, men heeft aldaar een compeuter..... BSN etc meezenden, enfin, de hele reutemeteut.

Zodra de datum van verkiezingen bekend is krijg je uit het tijdelijk bestand in Den Haag een verzoek je te registreren voor DEZE verkiezingen en als die brief bij jou aankomt, en in Den Haag aankomt (met bewijsstukken zoals copie paspoort en uitschrijving uit NL), en de stembescheiden daarna bij jou aankomen dan kun je meedoen. Sla je twee keer over dan word je uit het tijdelijk bestand verwijderd.

Succes.
Procedure is gewijzigd, zie ook http://overheidsloket.overheid.nl/index ... t_id=11225 en de discussie in "De Nederlandse Politiek" alhier.
Trouwens, gaan we de discussie nou weer dubbel voeren, zowel hier als in de andere topic?

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kabinet gevallen

#10 Bericht door greenthaiway » zaterdag 20 februari 2010, 09:07

dutch schreef:De laatste keer dat ik heb meegdaan kreeg ik de enveloppen NA de sluitingsdatum binnen.
Heb er geen zin meer in. :evil:
:(
Laat Rutte dat maar niet horen :mrgreen:

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Kabinet gevallen

#11 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 20 februari 2010, 09:13

De val van het kabinet betekent ook de (voorlopige) stopzetting van een aantal discutabele zaken zoals:

- Militaire missie in de Afghaanse provincie Uruzgan stopt.

- Er kunnen geen keuzes gemaakt worden op basis van de voorstellen van werkgroepen die het kabinet aan het werk heeft gezet om via 'heroverwegingen' van beleid 35 miljard euro aan besparingen te vinden.

- Crisis- en herstelwet, waarmee grote bouw- en infrastructurele projecten versneld moeten worden, ligt nog bij de Eerste Kamer.

- De Tweede Kamer moet zich nog buigen over de verhoging van de AOW-leeftijd van 65 naar 67 jaar. Er zijn bijvoorbeeld nog veel vragen over het ontzien van mensen met zware beroepen.

- Kilometerheffing. Niet alleen de oppositie is verdeeld. Van de drie coalitiepartijen verzet het CDA zich tegen een ruime inzet van een spitstarief, terwijl PvdA en ChristenUnie daar wel wat voor voelen.

- JSF. Defensie wil twee testtoestellen van het Amerikaanse gevechtsvliegtuig kopen. Vorig jaar is na een fikse kabinetsruzie een eerste testtoestel besteld en deels aanbetaald. Dit jaar zou een besluit vallen over de test-JSF's.

- Beperking van de koopzondag moet nog besproken worden door de senaat en is vooral een wens van de christelijke partijen.

- Verdere marktwerking in de zorg om ziekenhuizen te prikkelen efficiënter te gaan werken. Dit lag al gevoelig bij de PvdA.

- Rookverbod. In kroegen zonder personeel zal de vlag uitgaan. Daar mag gerookt blijven worden, totdat het kabinet met nieuwe regels komt. Dat gaat dus niet gebeuren, tenzij dit onderwerp als niet-controversieel wordt gezien.

- Verplichte aansluiting van artsen, ziekenhuizen en apothekers op het Elektronisch Patiënten Dossier (EPD). De senaat moet hiermee nog instemmen. Er zijn veel vragen over beveiliging van de privacy.

- Bezuinigingen op de AWBZ en overheveling van taken naar zorgverzekeraars.

- Hervormen van de jeugdzorg, onder meer om de wachtlijsten weg te werken.

- Nederlandse klimaatdoelstellingen. Een deel van de Tweede Kamer stelt dat de mate waarin de mens verantwoordelijk is voor de klimaatverandering overdreven wordt.

- CO2-opslag in Barendrecht. De opslag van het broeikasgas onder een woonwijk, om klimaatdoelstellingen te halen, ligt gevoelig. Zowel bij bewoners van Barendrecht, als in de politiek.



(bron Telegraaf)
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kabinet gevallen

#12 Bericht door prajak » zaterdag 20 februari 2010, 10:09

Ik stem al 8 jaar mee; heb me ingeschreven in den Haag direct bij vertrek uit NL.
Maar de brief uit den Haag komt niet altijd (op tijd) binnen hier. En dan kan ik me niet registreren. Tante Pos is een onzekere factor.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Kabinet gevallen

#13 Bericht door joepattaya » zaterdag 20 februari 2010, 12:22

Ik snap niet, dat expats, die er voor gekozen hebben om Nederland voor lange tijd/altijd te verlaten nog moeite gaan doen om te stemmen.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Kabinet gevallen

#14 Bericht door dutch » zaterdag 20 februari 2010, 13:01

joepattaya schreef:Ik snap niet, dat expats, die er voor gekozen hebben om Nederland voor lange tijd/altijd te verlaten nog moeite gaan doen om te stemmen.
We zijn (en blijven er) verbonden door:
onze nationaliteit
onze familie
onze pensioenen
onze bezittingen/bankrekeningen
de noodzaak om bij ernstige ongemakken terug te moeten keren ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kabinet gevallen

#15 Bericht door greenthaiway » zaterdag 20 februari 2010, 14:39

joepattaya schreef:Ik snap niet, dat expats, die er voor gekozen hebben om Nederland voor lange tijd/altijd te verlaten nog moeite gaan doen om te stemmen.

Beter niet ALLE schepen achter je verbranden...

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”