6,3 miljard gereserveerd en voor wat?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

6,3 miljard gereserveerd en voor wat?

#1 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 17 februari 2010, 19:59

Prajak had het er al over in de "euro naar de gallemiezen". Nu staat er vandaag weer een stuk over in de Telegraaf:
De deskundige is er niet bijster positief over dus laten we ze dan toch maar aanschaffen. :oops: :twisted
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6058 ... JSF__.html
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 6,3 miljard gereserveerd en voor wat?

#2 Bericht door prajak » donderdag 18 februari 2010, 04:50

Dat Zweedse ding is veel goedkoper dan de JSF. Als je al een nieuw ding nodig hebt. Die F16 dingen zijn prima tegen de Taliban. Andere vijanden hebben we immers niet meer ? Het zijn speeltjes van militairen en hun vriendjes in de politiek. Weg met dat ding. Gebruik dat geld voor het wegwerken van voedselbanken, uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers (die nu de winter in worden gestuurd.....met koters en al) en betere aanpak van probleemjeugd en
-wijken. Met dat laatste bouw je wat op; wapentuig breekt alleen maar af.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: 6,3 miljard gereserveerd en voor wat?

#3 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 18 februari 2010, 08:19

Toch heb je als land wel wat wapentuig nodig, je ontkomt er niet aan.
Maar dat politici denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en totaal niet WILLEN luisteren dat stoort me mateloos.
Maar dat is waarschijnlijk een beroepsziekte van politici.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: 6,3 miljard gereserveerd en voor wat?

#4 Bericht door RuudThai » donderdag 18 februari 2010, 09:22

prajak schreef:Dat Zweedse ding is veel goedkoper dan de JSF. Als je al een nieuw ding nodig hebt. Die F16 dingen zijn prima tegen de Taliban. Andere vijanden hebben we immers niet meer ? Het zijn speeltjes van militairen en hun vriendjes in de politiek. Weg met dat ding. Gebruik dat geld voor het wegwerken van voedselbanken, uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers (die nu de winter in worden gestuurd.....met koters en al) en betere aanpak van probleemjeugd en -wijken. Met dat laatste bouw je wat op; wapentuig breekt alleen maar af.
Laten ze maar een rondje overslaan bij het aankopen van nieuwe vliegdingen. De F16 behoort nog steeds tot de meest moderne oorlogsmachines ter wereld. Natuurlijk, het militair industrieel complex probeert uit alle macht het nieuwste wapentuig aan te praten en lobbiet zich uit de naad, want anders kunnen ze hun fabrieken wel sluiten. En hun over lijken verkregen vette winsten wel vergeten.
Nee, laten ze de AOW-leeftijd van die dingen net als bij ons mensen maar op gelijke hoogte houden, 65 dus. En na 2025 67......... :mrgreen:
Met prajak ben ik het geheel eens: er zijn wel belangrijker problemen op te lossen dan die van één of ander generaaltje die bang is z'n gezicht te verliezen in de NAVO. :oops:
Laat het kabinet maar gauw vallen, dan heeft de PvdA (wiens kiezers mordicus tegen aankoop zijn) de handen vrij om tegen te stemmen! ;)

j.b
Expat
Expat
Berichten: 198
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 07:33
Locatie: chiangmai

Re: 6,3 miljard gereserveerd en voor wat?

#5 Bericht door j.b » donderdag 18 februari 2010, 09:37

[quote="Wouter_Udon"]Toch heb je als land wel wat wapentuig nodig, je ontkomt er niet aan.
Maar dat politici denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en totaal niet WILLEN luisteren dat stoort me mateloos.
Maar dat is waarschijnlijk een beroepsziekte van politici.[/quote]

Als je naar iedereen moet luisteren gebeurt er nooit wat.
En daarom duurt alles zo lang in NL en als er wat word beslist is het vaak al achterhaalt
Politici die knopen door hakken daar heb je wat aan maar helaas moet elk onderwerp door steeds meer commissies bekeken worden.
En als er snel spijkers met koppen geslagen worden is het land achteraf weer te klein en zijn er weer tig op tegen , echt NL trekje.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: 6,3 miljard gereserveerd en voor wat?

#6 Bericht door joepattaya » donderdag 18 februari 2010, 09:56

RuudThai schreef:Nee, laten ze de AOW-leeftijd van die dingen net als bij ons mensen maar op gelijke hoogte houden, 65 dus. En na 2025 67......... :mrgreen:
Wow, dan zitten we nog tot 2048 met de F16........tegen die tijd maken ze net zo veel lawaai als de Messerschmitt of de Starfighter......
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: 6,3 miljard gereserveerd en voor wat?

#7 Bericht door RuudThai » donderdag 18 februari 2010, 10:02

joepattaya schreef:
RuudThai schreef:Nee, laten ze de AOW-leeftijd van die dingen net als bij ons mensen maar op gelijke hoogte houden, 65 dus. En na 2025 67......... :mrgreen:
Wow, dan zitten we nog tot 2048 met de F16........tegen die tijd maken ze net zo veel lawaai als de Messerschmitt of de Starfighter......
Welnee jôh, dan vervangen ze de motoren op een gegeven moment door electrische..... :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: 6,3 miljard gereserveerd en voor wat?

#8 Bericht door joepattaya » donderdag 18 februari 2010, 10:04

RuudThai schreef:
Welnee jôh, dan vervangen ze de motoren op een gegeven moment door electrische..... :lol: :lol: :lol:
Ja tuurlijk :mrgreen:
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: 6,3 miljard gereserveerd en voor wat?

#9 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 18 februari 2010, 10:15

j.b schreef:
Wouter_Udon schreef:Toch heb je als land wel wat wapentuig nodig, je ontkomt er niet aan.
Maar dat politici denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en totaal niet WILLEN luisteren dat stoort me mateloos.
Maar dat is waarschijnlijk een beroepsziekte van politici.
Als je naar iedereen moet luisteren gebeurt er nooit wat.
En daarom duurt alles zo lang in NL en als er wat word beslist is het vaak al achterhaalt
Politici die knopen door hakken daar heb je wat aan maar helaas moet elk onderwerp door steeds meer commissies bekeken worden.
En als er snel spijkers met koppen geslagen worden is het land achteraf weer te klein en zijn er weer tig op tegen , echt NL trekje.

Nu wordt er helemaal niet geluisterd met als gevolg de ene valkuil na de andere omdat ze denken het beter te weten.
Het is de kunst om goed in te schatten naar wie je wel en niet moet luisteren.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: 6,3 miljard gereserveerd en voor wat?

#10 Bericht door Gardensafari » maandag 22 februari 2010, 23:32

Osterhaus: daar moet je naar luisteren :D
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: 6,3 miljard gereserveerd en voor wat?

#11 Bericht door elst99 » dinsdag 23 februari 2010, 04:10

Jij denkt dat de hele wereld geluisterd heeft naar Oosterhaus, ook een beetje naïf ;)
Voorlopig is het dacht ik nog steeds zo, dat de ambtenaren op de diverse ministeries de politiek bepalen en hun minister de spreekbuis is !
Neem de beslissingen van Jorritsma ( JSF) Mai-Weggen met de spitsstrook en Netelenbos met de Betuwe-lijn. Was dus allemaal niet hun vakgebied, de een verpleegster, de ander onderwijzeres en de volgende had de mms als opleiding, maar die mogen dan wel hun handtekening zetten, en het nederlandse volk opzadelen met huizenhoge kosten. Snap je nu waarom ik geen zin meer heb om te stemmen? Ik weet politiek is vooruitkijken, maar de laatste jaren is het vooruitschuiven en we schieten er niets mee op. Een justitie die niets kan of te soft is, de politie die niets mag, zelfs niet naar binnen als ze horen dat er een vermoord wordt. De marokanen die amok maken, krijgen subsidie om een feestje te bouwen, anders komt er onrust en zo kun je nog veel meer opschrijven.
De grote boeven, hebben genoeg geld om een dure advocaat in handen te nemen, de zogenaamde "Rechtsverdraaiers" en de boef loopt weer vrij.
Er is iemand op dit forum die het bedrijven kwalijk neemt dat ze winsten maken, maar hij vergeet een ding dat dat wel het logge ambtenaren apparaat in leve moet houden, die kosten alleen.
Er zal toch eindelijk weer is iemand met kracht en overtuigingskracht aan het roer moeten komen, die de mensen kan motiveren en spijkers met koppen kan slaan.
Zoals met dit geleuter, ook in de kamer zowel van links en rechts, kun je van een mens met een normaal denkraampje geen stem verwachten.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: 6,3 miljard gereserveerd en voor wat?

#12 Bericht door Jim » dinsdag 23 februari 2010, 07:40

elst99 schreef:De marokanen die amok maken, krijgen subsidie om een feestje te bouwen, anders komt er onrust en zo kun je nog veel meer opschrijven.
toevallig een interview van de burgemeester van dat gehucht gehoord op BNR.

dat feestje werd georganiseerd door jongeren die juist niets met de amokmakers te maken hadden en nederland wilden laten zien dat er ook een gezellig oud en nieuw mogelijk was in dat dorp, zonder rottigheid.
ze hebben netjes een plan in gediend bij de gemeente en elke cent is verantwoord.

in de krant (van wakker nederland) staat dan dat de gemeente criminelen afkoopt voor een rustig oud en nieuw en heel nederland neemt dat over zonder de feiten te kennen.

die jongens staan nu dus te boek als criminelen en zullen het niet in hun hoofd halen om nog 's een keer wat goeds te doen voor de gemeenschap.
de enige les die ze hebben gegeleerd is dat het toch niets uitmaakt of je je inspant voor je gemeenschap want je wordt als marokkaan toch als crimineel gezien.

bovendien, als blanke jongens met blonde haren zo'n feestje hadden geregeld, had geen kip er naar gekraaid of hadden ze misschien zelfs een pluim gehad.

ugh.. ik heb gesproken 8-)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: 6,3 miljard gereserveerd en voor wat?

#13 Bericht door elst99 » dinsdag 23 februari 2010, 09:38

Je weet dus ook dat dat in Gouda was? Dan had, zou je beter moeten weten! Dat gehucht, is Alkmaar zoveel groter dan? Het stond niet alleen in de Telegraaf, het stond op Nu-nl en in de Volkskrant.
Er is in mijn dorp nog geen jeugd van welke pluimage dan ook geweest om op gemeente kosten een feestje te vieren met oud en nieuw.
Zet die roze bril af, om te zeggen dat deze figuren niet iedere keer in de fout gaan!
Natuurlijk niet alle, maar een marokaan die goedwils is hoeft ook geen subsidie van de gemeente om een feestje te bouwen. Die kent zijn grenzen en zal geen amok maken.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: 6,3 miljard gereserveerd en voor wat?

#14 Bericht door Jim » dinsdag 23 februari 2010, 12:07

in het gehucht alkmaar kent men nog zo iets als luilak.
het is hier al decennia lang gebruikelijk dat er iets wordt georganiseerd (gesubsidieerd door de gemeente) om amokmakerij te voorkomen.

het is echt de normaalste zaak van de wereld.

het gaat in nederland echt de verkeerde kant op.
van de week stond nog in de krant dat allochtone criminelen harder gestraft moeten worden :roll:

99% van die allochtone criminelen zijn gewoon nederlanders met een nederlands paspoort.. hoezo moeten die harder gestraft worden dan autochtone criminelen?
dat is toch te gek voor woorden?

wat krijgen we hierna?
dual pricing?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: 6,3 miljard gereserveerd en voor wat?

#15 Bericht door elst99 » dinsdag 23 februari 2010, 13:08

Als jij dat de normaalste zaak van de wereld vindt, dan komen wij uit verschillende werelddelen. Dat zal dan wel zo zijn, we zullen ook best wat in leeftijd verschillen, maar normaal gedrag bedoel ik dat anderen er geen last laat staan overlast van hebben.
Er worden hele plaatsen (wat jij dan gehuchten noemt) zijn toch behoorlijke plaatsen Alkmaar, Ede,Gouda, Culemborg, Rotterdam en Den Haag geterrorisseerd en ik ben niet de enige die dat konstateerd, zelfs politiechefs en de politiek die nu moeten konstateren dat er veel te soft tegen is opgetreden en uiteraard gaat dat niet alleen over marokkanen maar over de hele lijn.
Maar zij zijn wel een van de hoofdmoten.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”