Een SENIOREN OORD in Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Een SENIOREN OORD in Thailand

#46 Bericht door Ben » zondag 07 februari 2010, 14:46

elst99 schreef:Nou Jeanette daar is niks mis mee en de massages vind ik ook heerlijk, doen we 2x in de week,
maar zou wel graag in de hand hebben om op een menswaardige en kwalitatieve manier het aardse te verlaten.
En als ik dan al lees (vanmorgen) dat ze in een bejaardenhuis/verpleeghuis de arts of ambulance niet meer waarschuwen na hersenbloeding, infarct en zware TIA en de kinderen de ouders in zulke toestanden in bed vinden. Dat er dan gezegd wordt dan kan de ambulance hier wel voor de deur parkeren. Ja dan word ik boos wat zeg ik HEEL BOOS.
Je praat hier wel over hoogbejaarden in geval van in vele tehuizen is daar een protocol voor
hoogbejaarden die gereanimeerd worden komen er vaak veel slechter uit dan beter en welke kwaliteit van leven heb je dan nog, vaak een kasplantje .

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Een SENIOREN OORD in Thailand

#47 Bericht door Jeanette » zondag 07 februari 2010, 17:17

Tja, heel veel mensen worden heel boos, veel meer dan er zich opgeven als vrijwilliger. Wat schiet je op met een arts/ambulance op zo'n moment? Wat helpen de protocollen die warme zorg voorschrijven op zo'n moment? Als het eten uitgedeeld moet worden zijn er handen te kort en dat betekend; "waar niet is verliest de keizer zijn recht". Ze hadden wel de familie moeten bellen.

En dit soort journalistiek zorgt ervoor dat het gaan werken in de zorg een slechte naam blijft houden. Zo'n artikel is misschien de druppel voor een zuster om in het 'burn out' traject te belanden.

Roel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 14 juni 2007, 04:38
Locatie: Koh Lanta, Krabi
Contacteer:

Re: Een SENIOREN OORD in Thailand

#48 Bericht door Roel » vrijdag 12 maart 2010, 04:47

Dit herinnert me aan een jaar of twee geleden toen ik in Hua Hin woonde en een baan aangeboden kreeg bij een stel Zwitsers die met een seniorenproject bezig waren. Baan ging trouwens niet door. Ze probeerden mij (ik woon en werk al 16 jaar in Thailand) ervan te overtuigen dat voor deze baan geen werkvergunning vereist is! Maar in Thailand is zelfs voor onbezoldigd vrijwilligerswerk een work permit vereist.

Ik weet niet hoe het project er thans voorstaat, maar voor de geinteresseerden is hier de link: http://www.seniorenparadies.org/

Misschien kunnen mensen met soortgelijke plannen hier wat ideeen opdoen?

PS Hierbij wil ik benadrukken dat ik NIETS met dit project te maken heb en wil ik iedereen waarschuwen dat er in Thailand een hoop van dit soort "projecten" bestaan louter om mensen op te lichten. Ik zeg niet dat dat in dit geval zo is, maar doe je huiswerk goed!! Dus mocht iemand geinteresseerd zijn in het project dan adviseer ik degene om alles te regelen via een gedegen advocaat bij voorkeur van een gerenommeerd kantoor in Bangkok. Een lokale advocaat (in dit geval Hua Hin) is altijd af te raden omdat deze vaak nauwe banden (lees: financieel belang) heeft met de projectontwikkelaars!! Dit is Thailand.
We leven op dit moment allemaal in "die goeie ouwe tijd" van de toekomst!

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 614
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 12:39
Locatie: Bern CH en Udon Thani TH

Re: Een SENIOREN OORD in Thailand

#49 Bericht door michaleo » woensdag 24 november 2010, 19:33

Roel schreef:een stel Zwitsers die met een seniorenproject bezig waren.
Een Zwitser is hier erg bekennt gewoorden omdat hij in Chiang Mai een interessant projekt voor alzheimerpatienten geopend heeft. Zijn moeder had deze ziekte. Hier is de site: Martin Woodtli, Baan Kamlangchay

Kijk ook hier: Video
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”