Medicijnen-pijnstillers in Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#91 Bericht door HarryS » dinsdag 02 februari 2010, 13:17

@ Rene,

Elke avond voor dat ik ga slapen weet ik zeker dat ik ga, lees ik als ik wakker wordt alle goedbedoelde adviezen op dan denk ik "waar begin ik aan!!" blijf lekker thuis in Nederland!
Maar alles benauwd mij hier zo, niet de temperatuur :lol: maar de situatie waar ik in zit.
Wel vast vaccinatie geregeld, waarschijnlijk volgende week eerste prik, DTP, Hepatitis B en buiktyfus, de rest was nog geldig.
Zat ook naar ticket te kijken en kwam uit bij China Airlines als goedkoopste rechtstreeks en daarna de KLM alles vanaf schiphol.

groetjes,

Hscarry ;)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#92 Bericht door prajak » dinsdag 02 februari 2010, 16:01

Harry, laat je niet gek maken ! KOMEN potverblot !

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#93 Bericht door yandre » dinsdag 02 februari 2010, 20:03

harry

ik denk gewoon gaan en als het niks is ofniet
naar je zin
je kan altijd terug naar nederland.
ik zelf vertrek morgen en blijf in thailand en
ook ik ben nog geen 65 of ouder en als het niet lukt
of niet bevalt ik kan altijd terug maar ik schat in dat dit
niet gebeurd.
dus en wat je heb gehad kunnen ze je niet meer afnemen
mijn idee

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#94 Bericht door HarryS » dinsdag 02 februari 2010, 20:09

Beste Yandre, ik begrijp uit je verhaal dat je er meteen blijft wonen....TOP!
Inderdaad kunnen ze je de ervaring nooit meer afnemen, waar ga jij heen in Thailand?

Veel plezier!!

groet,

Harry

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#95 Bericht door HarryS » dinsdag 02 februari 2010, 20:11

@Prajac - Vaccinatie is al besteld nu nog een ticket en ik kan niet meer terug :D

Iemand ervaring met China Airlines.

groet,

Harry

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#96 Bericht door prajak » woensdag 03 februari 2010, 16:56

China Airlines ! Die klub had ik toen ik vertrok uit NL. Dat was het enkeltje. Mijn broer had die voor me gedokt wegens mijn hulp aan hem tijdens zijn reis in Nepal (ik heb veel camper-onderdelen mogen regelen en nazenden, tot aan dingen toe niet groter dan een lucifersdoosje en aan reizigers meegegeven...) en ik heb dat ticket toen maar omgezet in business, kostte me 2.000 ouwe pieken. Zat als een vorst business. Kostelijk gevlogen met prima wijnen en eten en beenruimte. Nee, een prima klub. Nonstop. Uitstekende service.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#97 Bericht door jumbo » donderdag 04 februari 2010, 03:24

prajak schreef:China Airlines ! Die klub had ik toen ik vertrok uit NL. Dat was het enkeltje. Mijn broer had die voor me gedokt wegens mijn hulp aan hem tijdens zijn reis in Nepal (ik heb veel camper-onderdelen mogen regelen en nazenden, tot aan dingen toe niet groter dan een lucifersdoosje en aan reizigers meegegeven...) en ik heb dat ticket toen maar omgezet in business, kostte me 2.000 ouwe pieken. Zat als een vorst business. Kostelijk gevlogen met prima wijnen en eten en beenruimte. Nee, een prima klub. Nonstop. Uitstekende service.
China Airlines business is, net zoals bij andere airlines, niet te vergelijken met economy
Maar ik vind die Taiwanese en Koreaanse airlines toch wel erg goed met serice etc.
Jammer genoeg vliegen ze vaak met verouderd materiaal, maar voor de rest is het een goede club.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#98 Bericht door HarryS » vrijdag 12 februari 2010, 17:29

Hallo allemaal,

Na alle adviezen en tips wilde ik jullie toch nog even op de hoogte houden over hoe en wat.
Mijn eerste vaccinaties heb ik gehad en mijn nieuwe paspoort is aangevraagd, dit was het goede nieuws.

Het slechte nieuws is dat mijn artsen het afraden om alleen/zonder hulp naar Thailand te gaan,de combinatie van pijn, warmte, medicijnen en inspanning is op dit moment te zwaar voor mij. De combinatie van mijn zware medicijnen in een hoge dosis in een warm klimaat kan gevaarlijk zijn omdat je bloed dunner wordt en de medicijnen door je lichaam heen gieren en je hartslag weer verhoogt enz. Hierbij denkende dat ik al jaren voornamelijk op bed lig en mijn lichamelijke conditie natuurlijk ook met sprongen achteruit is gegaan .

Dus ze willen dat ik eerst in Nederland voor een langere tijd ga revalideren en daarna verder kijken. Ik zal ook zeker een stoel moeten boeken waarbij ik mijn rechterbeen gestrekt kan houden en mag niet van de artsen voor een langere tijd mijn been gebogen houden.
Dus dat zal dan business klasse worden en die is meteen 1100 euro duurder.

Dus eerst revalideren en aansterken, als dat gebeurt is en ik boek een ticket waarbij ik mijn been gestrekt kan houden in het vliegtuig....dan krijg ik toestemming :)

Dus ik ga dit jaar nog, het zal alleen na september/oktober worden voordat ik naar Thailand kan vertrekken.

Het is echt een tegenslag dat ze het mij afraden, maar omdat ik zo graag wilde was ik te positief en liep hierbij mezelf voorbij en dacht dat ik het wel aan kon.

Het is jammer maar het is niet anders....

groetjes,

Harry

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#99 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 12 februari 2010, 22:37

Hou in je achterhoofd dat artsen altijd (te) voorzichtig zijn. En er is er maar 1 die weet wat hij kan en dat ben je zelf.
En je hoeft niet perse businessclass te vliegen. Ik denk dat de Evergreen de Luxe van EVA voor jou een goede optie is met zijn businessclass stoelen. Is maar ca. 300 euro duurder op een ticket.
Live your dream, don't dream your life.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#100 Bericht door elst99 » zaterdag 13 februari 2010, 02:05

Misschien is het een goede motivatie om aan je revalidatie te gaan werken om je droom te verwezelijken. In iedergeval sterkte daarmee.
Zou niet tegen het advies van de doktoren ingaan, lijkt me zeer onverstandig. Ze hebben nl. wel gelijk dat "onze medicijnen" anders reageren in Thailand, vaak zijn bloeddrukremmers veel te zwaar hier en krijg je een veel te lage bloeddruk (wat ook weer gevaarlijk is) zo ook met bloedverdunners.
Wij moeten onze medicijnen ook aanpassen als we hier zijn en hebben dan ook hier een huisarts die dat kontroleert. Zo ook met plastabletten, je transpireert veel meer dus hebt ook geen plastablet nodig enz. enz.
Zou als je wat aangesterkt bent en de arts het verantwoord vindt het eerst is in de maanden jan, febr. en maart proberen, zijn in verhouding de maanden met de aangenaamste temperatuur.
Blijf het forum lezen, kom je een hoop te weten en je al een beetje in het sfeertje inleven.

Sukses met revalideren, en zet hem op!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#101 Bericht door Jeanette » woensdag 31 maart 2010, 11:41

Ik las vandaag....

http://www.telegraaf.nl/buitenland/arti ... ce?cid=rss


.... en ik moest aan jou denken Harry.
Hoe gaat het nu met je? Ook tijdens onze reis heb ik regelmatig gedacht; "Kan dit met een stijf en pijnlijk been?", en meestal zag ik (onoverkomelijke) bezwaren. De vliegreis met Evergreen de Luxe van Eva-air lijkt mij wel mogelijk. De middelste rij stoelen van 4 begint met 2 stoelen (maar dan struikelt iedere passerende over je benen) dus op rij 2 hebben de stoelen naast het gandpad ruimte naar voren, dus met zo'n klap-visstoeltje zou je gered zijn. Ik had sowieso nog flink veel ruimte over bij mijn knieen maar voor de echt dikke mensen is het jammer dat de armleuningen massief zijn en niet opklapbaar. Dit geeft veel ruimte voor je schouders maar zo'n 8 cm minder per kant voor je heupen.

Groetjes,
Jeanette

PS Dit vond ik in Hua Hin, lijkt mij ideaal. Niet dat jij zoveel aanpassingen nodig hebt maar vanuit zo,n lokatie kun je daar eenvoudiger ter plekke gaan zoeken. Maar ja, tussen de €3000,- en 4.500,- per maand en voor 6 personen...... 8-)

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”